Lijf & Lijn alle pijlers

Minder eten of juist meerdere kleine porties?

19-05-2020 15:01 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik probeer al enige tijd af te vallen. Door minder ongezond te eten ben ik ca. 5 kg afgevallen. Nu wil ik heel graag nog 6 kilo kwijtraken, maar dat lukt niet.
Uiteindelijk eet al ik een tijd geregeld alleen avondeten en een keer een cup a soepje, maar toch val ik niet af. Nu zei een vriendin van mij laatst dat ik beter 6 kleine maaltijden kan eten op een dag en nog avondeten. Ik eet nu het volgende op een dag:
Handje snoeptomaatjes
Cup a soep
2 boterhammen (tussen de middag)
Kommetje halfvolle yoghurt
Appel
Avondeten
Zelf ben ik het niet gewend om zoveel te eten. Ik ben ook eigenlijk bang dat dat juist averechts gaat werken.
Weet iemand of het juist wel handiger is om gespreid over de dag meer te eten? En wat ik nu eet, is dat dan goed qua diëten of kan ik beter wat anders eten? (Ik eet geen nootjes/ sla btw)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik mij inderdaad meer moet gaan richten op sporten. Qua eten moet ik gezonder gaan eten, waar ik aan zal gaan werken, maar verder denk ik dat het toch echt meer het bewegen is.
Ik neem deel aan een dieetgroep en ben de afgelopen 3 1/2 week 3 kilo afgevallen en dat gaat heel gemakkelijk door mij aan bepaalde voedingsgewoonten te houden.

Het is bij ons ook bekend dat yoghurt ervoor zorgt dat je stilstaat. Wij zijn met 125.775 leden sterk en hebben het bijna allemaal, dus stop met yoghurt, dan kan je daarnaast nog besluiten of je wilt sporten.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-05-2020 16:22
Ik neem deel aan een dieetgroep en ben de afgelopen 3 1/2 week 3 kilo afgevallen en dat gaat heel gemakkelijk door mij aan bepaalde voedingsgewoonten te houden.

Het is bij ons ook bekend dat yoghurt ervoor zorgt dat je stilstaat. Wij zijn met 125.775 leden sterk en hebben het bijna allemaal, dus stop met yoghurt, dan kan je daarnaast nog besluiten of je wilt sporten.
Wat is wel handig om te nemen dan? Ik eet nu als lunch 2 boterhammen met kaas of boterhamworst (zonder boter)
Is een cracker met kaas en tomaat wat als vervanging van yoghurt?
Alle reacties Link kopieren
Het is voor iedereen verschillend of je beter 3x per dag kunt eten of 6 of meer keer kleine beetjes. Ik doe het laatste en ik heb al sinds ik volwassen ben een bmi van 19, ik blijf hiermee altijd op een prima gewicht. Maar voor anderen werkt het beter om 3 maaltijden te nemen en verder niks, dan komen ze ook niet in de verleiding. Zelf kan ik zoveel tegelijk niet op en dan eet ik dus minder en moet ik wat later toch weer eten, maar veel mensen hebben daar geen last van. Zolang je gezond eet en de juiste hoeveelheden, maakt hoe vaak niet uit.
2020-12 schreef:
19-05-2020 16:25
Wat is wel handig om te nemen dan? Ik eet nu als lunch 2 boterhammen met kaas of boterhamworst (zonder boter)
Is een cracker met kaas en tomaat wat als vervanging van yoghurt?
Geen cracker, maar je zou een italiaanse tomatensalade kunnen maken. Neem 4 tomaten, snij die in plakken en leg ze op een bord, giet daar olijfolie en azijn over en verdeel er een snuf zout over. Dat is zo lekker dat je blijft eten.

Kaas mag je ook blijven eten, het liefst 48+.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-05-2020 16:30
Geen cracker, maar je zou een italiaanse tomatensalade kunnen maken. Neem 4 tomaten, snij die in plakken en leg ze op een bord, giet daar olijfolie en azijn over en verdeel er een snuf zout over. Dat is zo lekker dat je blijft eten.

Kaas mag je ook blijven eten, het liefst 48+.
Kaas is alleen niet gezond, heel veel zout en slechte vetten. Net als boterhamworst.
pamelacourson schreef:
19-05-2020 16:31
Kaas is alleen niet gezond, heel veel zout en slechte vetten. Net als boterhamworst.
Er is niks mis met kaas.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-05-2020 16:22
Ik neem deel aan een dieetgroep en ben de afgelopen 3 1/2 week 3 kilo afgevallen en dat gaat heel gemakkelijk door mij aan bepaalde voedingsgewoonten te houden.

Het is bij ons ook bekend dat yoghurt ervoor zorgt dat je stilstaat. Wij zijn met 125.775 leden sterk en hebben het bijna allemaal, dus stop met yoghurt, dan kan je daarnaast nog besluiten of je wilt sporten.
Echt? Ik hoor altijd dat yoghurt een goede vervanger is. Ik zit even te googlen, maar waarschijnlijk zoek ik niet goed. Het lijkt mij interessant om daar meer over te lezen. Heb je een linkje?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-05-2020 16:33
Er is niks mis met kaas.
Maar wel met yoghurt :roll: ik ben benieuwd hoe je aan deze ideeën komt.

Verder eens met de meeste reacties: je wil teveel afvallen terwijl je al weinig weegt. Drie goede maaltijden (uit de schijf van vijf) eten en als je 'strakker' wilt worden, sporten. Of, dat zou mijn voorkeur hebben, jezelf accepteren zoals je bent, want volgens mij is daar niets mis mee :)
dianaf schreef:
19-05-2020 16:34
Echt? Ik hoor altijd dat yoghurt een goede vervanger is. Ik zit even te googlen, maar waarschijnlijk zoek ik niet goed. Het lijkt mij interessant om daar meer over te lezen. Heb je een linkje?
Nope, ik heb geen linkje, maar als ruim 100.000 diëters je niet kunnen overtuigen, dan kan een linkje dat ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-05-2020 16:37
Nope, ik heb geen linkje, maar als ruim 100.000 diëters je niet kunnen overtuigen, dan kan een linkje dat ook niet.
Anecdata is inderdaad niet zo overtuigend. En correlatie is ook geen causaal verband (dus het kan best dat veel diëters yoghurt eten en niet afvallen, maar dat hoeft niet te zijn waaróm ze niet afvallen). Ik ben er ook benieuwd naar welke groep dit is.
De ideeën die jullie hebben over een gezond dieet stammen allemaal uit de jaren 50, 60 70 en 80. De tijden zijn veranderd en zo ook de inzichten in wat goed is en wat niet.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-05-2020 16:37
Nope, ik heb geen linkje, maar als ruim 100.000 diëters je niet kunnen overtuigen, dan kan een linkje dat ook niet.

Ben gewoon even benieuwd, maar mis je yoghurt niet?

In mijn eigen ervaring kan ik best een week zonder kaas, maar als ik een paar dagen geen yoghurt heb gehad, ga ik dat echt missen en krijg ik daar zin in, een soort cravings. Ook al heb ik dan een goede maaltijd gegeten, dan hou ik zin in yoghurt :P

Nu zit ik zelf op een goed gewicht en ik hoef niet af te vallen, dus geen eigen ervaring of yoghurt het afvallen belemmert...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik heb 200.000 dieters gesproken die vonden dat yoghurt wel degelijk hielp bij het afvallen....
Cateautje schreef:
19-05-2020 16:37
Nope, ik heb geen linkje, maar als ruim 100.000 diëters je niet kunnen overtuigen, dan kan een linkje dat ook niet.
Afgelopen twee weken 3 kilo afgevallen en eet iedere avond een kommetje volle yoghurt
malibu82 schreef:
19-05-2020 16:43
Ben gewoon even benieuwd, maar mis je yoghurt niet?

In mijn eigen ervaring kan ik best een week zonder kaas, maar als ik een paar dagen geen yoghurt heb gehad, ga ik dat echt missen en krijg ik daar zin in, een soort cravings. Ook al heb ik dan een goede maaltijd gegeten, dan hou ik zin in yoghurt :P

Nu zit ik zelf op een goed gewicht en ik hoef niet af te vallen, dus geen eigen ervaring of yoghurt het afvallen belemmert...
Nee, ik mis geen yoghurt en eet overigens ook geen kilo's kaas. Ik eet van niets buiten het normale. Ik denk dat hem daar ook de crux zit, als je van van alles kilo's naar binnenwerkt, al zijn het maar appels, dat je dan niet goed bezig bent.
Alle reacties Link kopieren
2020-12 schreef:
19-05-2020 16:16
Ik denk dat ik mij inderdaad meer moet gaan richten op sporten. Qua eten moet ik gezonder gaan eten, waar ik aan zal gaan werken, maar verder denk ik dat het toch echt meer het bewegen is.
Als je meer gaat sporten/bewegen heb je waarschijnlijk ook meer brandstof en dus eten nodig.
Kant en klaar maaltijden en sap zou ik niet doen. Yoghurt, geen ervaringen mee, maar ik zweer bij magere kwark vooral rondom het sporten. Fruit erin en gaan! :)
“Don’t spend time on beating on a wall, hoping it will transform into a door!” ~ Coco Chanel
Als jullie willen narren, dan ga ik mijn heil wel ergens anders zoeken. Ik reageer hier niet ten behoeve van mezelf namelijk.
Ik wil niet narren, ik vind het gewoon je reinste onzin wat je nu vertelt. En ik ben de afgelopen maanden wel iets meer afgevallen dan 3 kilo en gewoon mét yoghurt.

Miljoenen mensen wereldwijd vallen af met weightwatchers, wat óók geen yoghurt afraadt. En dan kom jij met 100.000 mensen, maar zonder ook maar een enkele bron waar we het na kunnen lezen. Dat heeft dan toch geen enkele waarde?
mindervanmij schreef:
19-05-2020 16:50
Ik wil niet narren, ik vind het gewoon je reinste onzin wat je nu vertelt. En ik ben de afgelopen maanden wel iets meer afgevallen dan 3 kilo en gewoon mét yoghurt.

Miljoenen mensen wereldwijd vallen af met weightwatchers, wat óók geen yoghurt afraadt. En dan kom jij met 100.000 mensen, maar zonder ook maar een enkele bron waar we het na kunnen lezen. Dat heeft dan toch geen enkele waarde?
Ga vooral je gang.

https://www.facebook.com/search/top/?q= ... SEARCH_BOX
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-05-2020 16:47
Nee, ik mis geen yoghurt en eet overigens ook geen kilo's kaas. Ik eet van niets buiten het normale. Ik denk dat hem daar ook de crux zit, als je van van alles kilo's naar binnenwerkt, al zijn het maar appels, dat je dan niet goed bezig bent.

Thanks!

Ik moet persoonlijk ook niet denken aan kilo's appels. Die eet ik zelf helemaal niet meer, kreeg daar altijd enorme honger van :P
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Cateautje schreef:
19-05-2020 16:52
Ga vooral je gang.

https://www.facebook.com/search/top/?q= ... SEARCH_BOX

O ja, dat dieet waarbij je ook geen appels mag eten zeker? :rofl:
mindervanmij schreef:
19-05-2020 16:55
O ja, dat dieet waarbij je ook geen appels mag eten zeker? :rofl:
Ja dat dieet, waar gigantische vrouwen zomaar 60 kilo mee afvallen, dat dieet.
Alle reacties Link kopieren
Even over dat yoghurt verhaal, er zijn toch heel veel soorten yoghurt? De vetvrie worden weleens aangehaald als juist goed als je op dieet bent, zie ondermeer https://www.webmd.com/food-recipes/news ... eight-loss.

Maar goed, ik reageer met name omdat ik als ik wil afvallen (ik ben vrij stabiel maar soms zit er toch 1-2 kilo te veel aan door wijn, chips en chocolade) ik onmiddellijk meer yoghurt ga eten (als ontbijt, met noten en zaden en fruit). Het vult namelijk goed waardoor ik minder chocolade en chips wil, en zonder chips geen wijn.

Voor TO, ik zou kijken of je wat gezonder en gevarieerder kunt eten met name 's avonds. Mss eet je te weinig, dat bevordert afvallen niet, en sporten is dan ook lastig.
Cateautje schreef:
19-05-2020 16:57
Ja dat dieet, waar gigantische vrouwen zomaar 60 kilo mee afvallen, dat dieet.

Nou, succes ermee dan maar. :roll:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven