Lijf & Lijn alle pijlers

Minder eten of juist meerdere kleine porties?

19-05-2020 15:01 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik probeer al enige tijd af te vallen. Door minder ongezond te eten ben ik ca. 5 kg afgevallen. Nu wil ik heel graag nog 6 kilo kwijtraken, maar dat lukt niet.
Uiteindelijk eet al ik een tijd geregeld alleen avondeten en een keer een cup a soepje, maar toch val ik niet af. Nu zei een vriendin van mij laatst dat ik beter 6 kleine maaltijden kan eten op een dag en nog avondeten. Ik eet nu het volgende op een dag:
Handje snoeptomaatjes
Cup a soep
2 boterhammen (tussen de middag)
Kommetje halfvolle yoghurt
Appel
Avondeten
Zelf ben ik het niet gewend om zoveel te eten. Ik ben ook eigenlijk bang dat dat juist averechts gaat werken.
Weet iemand of het juist wel handiger is om gespreid over de dag meer te eten? En wat ik nu eet, is dat dan goed qua diëten of kan ik beter wat anders eten? (Ik eet geen nootjes/ sla btw)
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
19-05-2020 15:22
1,75 m bij een gewicht van 68 kg = BMI 22
1,75 m bij een gewicht van 62 kg = BMI 20

BMI tussen 18,5 en 25 is een normaal gewicht.

Waarom wil je per se nog 6 kg afvallen?
Ik zou sowieso stoppen met lijnen als je zoals jij gewoon een prima gewicht hebt. Als ik mezelf 20 jaar geleden een advies had kunnen geven met de kennis die ik nu heb is dat ieg niet gaan lijnen. Killing voor je metabolisme.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-05-2020 15:53
Yoghurt is een beruchte afvalstopper, dus laat dat voortaan maar weg.
Hoezo dat? Ben ik serieus benieuwd naar.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
boannan schreef:
19-05-2020 21:00
Hoezo dat? Ben ik serieus benieuwd naar.
Weet ik niet en ik denk dat niemand dat weet, maar bij velen is het het geval, bij mij ook, zodra ik yoghurt eet stopt het afvallen.
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
19-05-2020 16:45
Afgelopen twee weken 3 kilo afgevallen en eet iedere avond een kommetje volle yoghurt
Ik ben sinds januari 15kg afgevallen en eet echt elke avond een bakje volle griekse yoghurt. Dus ik ben echt benieuwd.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-05-2020 16:57
Ja dat dieet, waar gigantische vrouwen zomaar 60 kilo mee afvallen, dat dieet.
Ik denk dat iedere vrouw (en man) anders is en wat voor de ene werkt, werkt voor de ander niet. Mijn buurvrouw is ook met koolhydraatarm heel veel afgevallen maar voor mij deed het niets. Ik doe het beter op langzame koolhydraten bij elke maaltijd en veel groente en fruit.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-05-2020 21:02
Weet ik niet en ik denk dat niemand dat weet, maar bij velen is het het geval, bij mij ook, zodra ik yoghurt eet stopt het afvallen.
Je kan er wat puffy van uitzien, vocht vasthouden. Voor de oplettende kijkers.
Of de melksuikers slecht verteren waardoor je een buikje krijgt.

Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-05-2020 20:49
Sorry! :)

Ik volg het koolhydraat beperkte dieet, dus niet het koolhydraat arme. Het is relatief nieuw en wordt daarom nog door velen naar de prullebak verwezen, maar mijn ervaringen ermee liegen er niet om en de foto's die ik zie van vrouwen die er tientallen kilo's zijn afgevallen ook niet.


Ik ervaar zelf dat mijn bloeddruk van 140 is gedaald naar 110, dat mijn hartslag 12 slagen is gedaald en ik ben ondertussen 16 kilo afgevallen en dat terwijl ik meer calorieën binnenkrijg per dag dan voor ik met dit dieet begon.

Echt, de vrouwen die zomaar 60 kilo afvallen blijven strak, dus geen loshangende vellen of sterke veroudering in het gezicht, terwijl het toch vrouwen van mijn leeftijd zijn.
Dat zijn de redenen waarom ik het propageer.

Overigens, in de jaren 50 waren er twee artsen die tegenover elkaar stonden. De één zei dat suiker de grote boosdoener was van overgewicht en gezondheidsproblemen en de ander zei dat over vet. In plaats van dat wetenschappelijk te onderzoeken heeft een groep mensen democratisch besloten dat het wel vet moest zijn en sindsdien zijn alle diëten daarop gebaseerd en wordt tegelijkertijd overal suiker in gemikt.

Sinds nog niet zo lang zijn er nieuwe inzichten, maar die oude ideeën zitten er zo ingebakken dat die nieuwe inzichten niet zomaar worden omarmt, ook niet door medici, ondanks het feit dat hun patiënten er zienderogen op vooruit gaan. Ik neem aan dat het nog wat tijd nodig heeft.
Ik weet over welke wetenschappers je het hebt! Ik heb in het vliegtuig daar een documentaire over gezien, ik vond het erg interessant. In een andere documentaire gaf men aan dat alles vetvrij moest worden, maar dat er daarentegen wel gepropageerd werd dat er meer kaas gegeten moest worden. Dat bedoel ik een beetje met de tegengestelde adviezen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Mozza schreef:
19-05-2020 21:09
Je kan er wat puffy van uitzien, vocht vasthouden. Voor de oplettende kijkers.
Of de melksuikers slecht verteren waardoor je een buikje krijgt.
Een soort lactose-intolerantie?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
19-05-2020 21:23
Ik weet over welke wetenschappers je het hebt! Ik heb in het vliegtuig daar een documentaire over gezien, ik vond het erg interessant. In een andere documentaire gaf men aan dat alles vetvrij moest worden, maar dat er daarentegen wel gepropageerd werd dat er meer kaas gegeten moest worden. Dat bedoel ik een beetje met de tegengestelde adviezen.
Ja, zaken gaan voor toch? Plus, alles dat uit Amerika kwam in die tijd was goud, al was het nog zulke grote onzin en daar zitten we dan nu nog mee.
En nu is de suikerlobby wereldwijd zo machtig dat we er met geen mogelijkheid meer van afkomen
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-05-2020 21:26
Ja, zaken gaan voor toch? Plus, alles dat uit Amerika kwam in die tijd was goud, al was het nog zulke grote onzin en daar zitten we dan nu nog mee.
En nu is de suikerlobby wereldwijd zo machtig dat we er met geen mogelijkheid meer van afkomen
Ja, helaas...
Ik las op een keer een artikel over dat bijvoorbeeld Coca/Pepsi Cola in sommige gebieden vaak beter verkrijgbaar was dan schoon drinkwater met als gevolg overgewicht en diabetes. Echt heel schrijnend.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
19-05-2020 21:28
Ja, helaas...
Ik las op een keer een artikel over dat bijvoorbeeld Coca/Pepsi Cola in sommige gebieden vaak beter verkrijgbaar was dan schoon drinkwater met als gevolg overgewicht en diabetes. Echt heel schrijnend.
Ja, daar ben ik ook bekend mee.
Klinkt als een interessante documentaire, staat ie op Netflix?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-05-2020 20:49
Overigens, in de jaren 50 waren er twee artsen die tegenover elkaar stonden. De één zei dat suiker de grote boosdoener was van overgewicht en gezondheidsproblemen en de ander zei dat over vet. In plaats van dat wetenschappelijk te onderzoeken heeft een groep mensen democratisch besloten dat het wel vet moest zijn en sindsdien zijn alle diëten daarop gebaseerd en wordt tegelijkertijd overal suiker in gemikt.

Sinds nog niet zo lang zijn er nieuwe inzichten, maar die oude ideeën zitten er zo ingebakken dat die nieuwe inzichten niet zomaar worden omarmt, ook niet door medici, ondanks het feit dat hun patiënten er zienderogen op vooruit gaan. Ik neem aan dat het nog wat tijd nodig heeft.
Ja, klopt. Sinds vet is aangewezen als boosdoener zijn we allemaal alleen nog maar véél dikker geworden.

Grote probleem in Nederland is natuurlijk het Voedingscentrum wat graag 40 jaar oude onderzoeken aanhangt waarvan de betreffende onderzoekers zelf al 35 jaar denken dat de uitslag niet betrouwbaar is. Onze diëtisten leren deze achterhaalde informatie ook als zijnde de waarheid.
Wennas schreef:
19-05-2020 21:54
Ja, klopt. Sinds vet is aangewezen als boosdoener zijn we allemaal alleen nog maar véél dikker geworden.

Grote probleem in Nederland is natuurlijk het Voedingscentrum wat graag 40 jaar oude onderzoeken aanhangt waarvan de betreffende onderzoekers zelf al 35 jaar denken dat de uitslag niet betrouwbaar is. Onze diëtisten leren deze achterhaalde informatie ook als zijnde de waarheid.
Yep en het voedingscentrum blijft eigenwijs ondanks alle signalen dat er geen bal van klopt en dat mensen die andere diëten volgen een veel betere gezondheid hebben. Toch blijven de meeste mensen, inclusief de staat , aan hun adviezen hangen.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
19-05-2020 21:23
Ik weet over welke wetenschappers je het hebt! Ik heb in het vliegtuig daar een documentaire over gezien, ik vond het erg interessant. In een andere documentaire gaf men aan dat alles vetvrij moest worden, maar dat er daarentegen wel gepropageerd werd dat er meer kaas gegeten moest worden. Dat bedoel ik een beetje met de tegengestelde adviezen.

Ancel Keys vs John Yudkin :)

Ik lees er momenteel een boek over. Echt verbazingwekkend hoe dat destijds is gegaan...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Voor de geïnteresseerden.

https://www.theguardian.com/society/201 ... ohn-yudkin
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niks van dat yoghurt verhaal.

Heb fit en slank gedaan. Dat doen heel veel mensen. Het is een leefstijlprogramma. Daar hoorde 3x per dag 150 gr magere yoghurt bij. Iedereen viel gewoon af hoor.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
20-05-2020 06:43
Ik geloof niks van dat yoghurt verhaal.

Heb fit en slank gedaan. Dat doen heel veel mensen. Het is een leefstijlprogramma. Daar hoorde 3x per dag 150 gr magere yoghurt bij. Iedereen viel gewoon af hoor.

Ik viel af met dagelijks zo'n 200 a 250 gram volle (10%) Griekse yoghurt en eet dat nog steeds nu ik een stabiel gewicht heb. Misschien was het afvallen wel sneller gegaan als ik dat niet had gegeten, wie weet? Maar ik vertoon geen tekenen van lactose intolerantie en vind yoghurt erg lekker, maar dan wel de volle variant :P
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
19-05-2020 21:45
Klinkt als een interessante documentaire, staat ie op Netflix?
Oeh, durf ik niet te zeggen. Ik heb hem in het vliegtuig zitten kijken, maar ik kan hem zo niet terugvinden. Weet jij misschien welke documentaire dat zou kunnen zijn cateautje. Het was niet Fed up en ook net over iemand die veel suiker binnen kreeg.
Ik vond Fed Up een hele heftige documentaire over een groepje Amerikaanse leerlingen die gezond probeert te leven. Maar ja als pizza als groente wordt bestempeld...

In die documentaire waar ik het over had ging het trouwens ook over een arts die te horen kreeg van het ziekenhuis dat hij patienten niet mocht adviseren om gezonder te gaan leven/eten.
dianaf wijzigde dit bericht op 20-05-2020 08:25
14.35% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
19-05-2020 23:01
Ancel Keys vs John Yudkin :)

Ik lees er momenteel een boek over. Echt verbazingwekkend hoe dat destijds is gegaan...
Hoe heet dit boek?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
20-05-2020 08:24
Hoe heet dit boek?

The big fat surprise van Nina Teicholz
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Alle yoghurt past prima in een afslankdieet.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26443336/
Griekse yoghurt is iets anders/beter vanwege de probiotica en meer eiwitten die het bevat. (nog beter in het kader van probiotica en weinig melksuikers is dan kefir trouwens) Wat indirect effect kan hebben op het afvallen.

Over kh beperkt eten: ja, dat werkt bij veel mensen. Zie kh als direct beschikbare energie die wordt opgeslagen in je lichaam als je het niet gebruikt. Als je teveel kh eet, en dat is voor iedereen anders, is het lastiger vet te verbranden. maar niet onmogelijk als je totale kcal inname onder je behoefte ligt.
Kortom: kh triggeren insuline, insuline is een opslaghormoon. Als je wil afvallen is het dus efficienter om minder suikers in je systeem te hebben. Tenzij rondom een training oid zodat je die suikers ook gebruikt.

Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
19-05-2020 21:23
Een soort lactose-intolerantie?
Idd.

malibu82 schreef:
20-05-2020 07:57
Ik viel af met dagelijks zo'n 200 a 250 gram volle (10%) Griekse yoghurt en eet dat nog steeds nu ik een stabiel gewicht heb. Misschien was het afvallen wel sneller gegaan als ik dat niet had gegeten, wie weet? Maar ik vertoon geen tekenen van lactose intolerantie en vind yoghurt erg lekker, maar dan wel de volle variant :P
Hier nog een. Ik ben ook over 2 jaar 20 kilo kwijt ( is heel geleidelijk gegaan ) en ontbijt ook nog steeds met mijn 10% Turkse yoghurt, een banaan, noten, rauwe cacao, kaneel, een dadel en een gedroogde abrikoos en ik val ook nog steeds gewoon af. Wel maar 150 gram ipv 200 maar toch.
Ik heb een tijdje van die magere yoghurt geprobeerd ( Skyr enzo ) maar daar blijf ik honger van houden en kan ik niet lang op voort. Na mijn volvette yoghurt kan ik zo 4 uur zonder te eten of honger te krijgen.
Een of twee keer per week wissel ik het af met Soja yoghurt van Alpro daar zit geloof ik 3 procent vet in en die vult ook lekker.
Ik was vroeger lactose intolerant en ik vermoed nog steeds daarom eet ik wat vaker Soja yoghurt en ik moet zeggen dat mijn huid er goed van opgeknapt is. Maar goed, ik eet ook nog steeds gewoon mijn Turkse yoghurt want ik ben er gek op. :-9

Ik heb nog nooit gehoord dat yoghurt slecht is als je af probeert te vallen, maar goed over elk voedingsmiddel zijn de meningen natuurlijk altijd verdeeld. Het ene dieet zweert daarbij en het andere weer bij het ander. Ik eet zelf niet koolhydraatarm of vetvrij. Ik tel geen calorieen.
Ik ontbijt met yoghurt of havermout met amandelmelk, eet 2 of 3 volkorenboterhammen als lunch met 100% pindakaas en licht roomboter of philadelphia, kokosbrood, zoiets, en dan maak ik een groente smoothie ( meestal voor mijn lunch want ik lunch pas rond half drie vaak ) en dan eet ik ook nog veel groente bij mijn avondeten.
Ik eet dus best wel veel maar ik loop ook veel en beweeg nu goed ( vroeger niet ). En ik heb ook geregeld een cheat dag, en toch val ik nog steeds af want ik paste gisteren alweer in een broek maat 40 terwijl ik 5 maanden geleden nog 48 had.

TO, ik zou gewoon doen wat voor jou goed voelt. Zorg er sowieso voor dat je geen honger hebt. Als je honger krijgt ga je sneller snaaien. Verder kan je buikspieroefeningen doen tegen je buikje.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 20-05-2020 10:16
0.82% gewijzigd
dianaf schreef:
20-05-2020 08:23
Oeh, durf ik niet te zeggen. Ik heb hem in het vliegtuig zitten kijken, maar ik kan hem zo niet terugvinden. Weet jij misschien welke documentaire dat zou kunnen zijn cateautje. Het was niet Fed up en ook net over iemand die veel suiker binnen kreeg.
Ik vond Fed Up een hele heftige documentaire over een groepje Amerikaanse leerlingen die gezond probeert te leven. Maar ja als pizza als groente wordt bestempeld...

In die documentaire waar ik het over had ging het trouwens ook over een arts die te horen kreeg van het ziekenhuis dat hij patienten niet mocht adviseren om gezonder te gaan leven/eten.
Nee, weet ik helaas niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven