Lijf & Lijn alle pijlers

Minder eten of juist meerdere kleine porties?

19-05-2020 15:01 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik probeer al enige tijd af te vallen. Door minder ongezond te eten ben ik ca. 5 kg afgevallen. Nu wil ik heel graag nog 6 kilo kwijtraken, maar dat lukt niet.
Uiteindelijk eet al ik een tijd geregeld alleen avondeten en een keer een cup a soepje, maar toch val ik niet af. Nu zei een vriendin van mij laatst dat ik beter 6 kleine maaltijden kan eten op een dag en nog avondeten. Ik eet nu het volgende op een dag:
Handje snoeptomaatjes
Cup a soep
2 boterhammen (tussen de middag)
Kommetje halfvolle yoghurt
Appel
Avondeten
Zelf ben ik het niet gewend om zoveel te eten. Ik ben ook eigenlijk bang dat dat juist averechts gaat werken.
Weet iemand of het juist wel handiger is om gespreid over de dag meer te eten? En wat ik nu eet, is dat dan goed qua diëten of kan ik beter wat anders eten? (Ik eet geen nootjes/ sla btw)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-05-2020 15:53
Yoghurt is een beruchte afvalstopper, dus laat dat voortaan maar weg.
Huh? Wat een onzin...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-05-2020 16:30
Kaas mag je ook blijven eten, het liefst 48+.
Ah, nog meer onzin.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
20-05-2020 10:06

En ik heb ook geregeld een cheat dag, en toch val ik nog steeds af want ik paste gisteren alweer in een broek maat 40 terwijl ik 5 maanden geleden nog 48 had.

Wauw, dat is een groot verschil in een paar maanden tijd :P
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Mozza schreef:
19-05-2020 18:58
ik denk dat Cateautje refereert aan 'de hormoonfactor' Of zulks. Denk niet dat dat een wonderdieet propageert hoor. En granen, zuivel, weet ik het wat, weren uit je dieet is idd alleen maar helpend als je er echt niet tegen kunt. Geen garantie om af te vallen. Net als al die superfoods.
Ik weet niet waar ze aan refereert, maar ze doet allerlei boude, stellige uitspraken zonder er ook maar iets van onderbouwing bij te leveren.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Tja.... :biggrin:
malibu82 schreef:
20-05-2020 10:18
Wauw, dat is een groot verschil in een paar maanden tijd :P
Zeker, al zal ik in de meeste broeken maat 40 niet passen hoor, dit was wellicht gewoon een groot vallend model. Maar het was toch een lekker gevoel. Suf genoeg. :proud:

Liep net langs mijn buurvrouw in mijn jurkje en trenchcoat en die zei ook direct dat ik er zo geweldig uit zag. Al die complimenten helpen wel om te blijven bewegen in elk geval. Zeker nu de sportschool nog steeds dicht is. (6)
Gefeliciteerd Madrid! :D
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
20-05-2020 08:29
The big fat surprise van Nina Teicholz
Merci!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
20-05-2020 11:27
Merci!
De link van de Guardian, die ik heb gepost, verteld ook het grootste deel van het verhaal. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven