Lijf & Lijn alle pijlers

Minderen met suiker

25-06-2022 20:23 92 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik wist niet of ik dit onder de pijler gezondheid of lijf&lijn moest zetten, maar ik wil minderen met suiker. Niet meer twee scheppen in mijn koffie, niet een hele butterscotsch reep in een dag opeten en nog veel meer.
Vandaag koffie gehad met maar 1 schepje suiker erin |-) en de hele dag niet gesnoept. Zodra ik zin in iets zoets kreeg nam ik een rijstewafel met boter en honing.
Maar....ik merk dat ik er moe van word en minder alert.

Hoelang duurt het voordat ik mijn suikercraving overwonnen heb?
Het lijkt wel een verslaving, mijn humeur daalt ook extreem.
henk-in-roelie wijzigde dit bericht op 25-06-2022 20:23
Reden: daar ga ik al
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Honing is toch ook suiker?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het niet kunnen overigens :proud:
Teveel verslaafd aan chocolade en 3 zoetjes in de thee
Alle reacties Link kopieren Quote
Mika2022 schreef:
25-06-2022 20:27
Honing is toch ook suiker?
Ja, maar dat lijkt me minder verslavend, denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt beter fruit eten voor de zoete trek. 250 tot 300 gram per dag wordt aangeraden door het voedingscentrum.

Rijstwafel met boter en honing heeft onwijs veel calorieën, maar nauwelijks vitaminen of goede voedingsstoffen.
dropdrop wijzigde dit bericht op 25-06-2022 20:30
1.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Mika2022 schreef:
25-06-2022 20:28
Ik zou het niet kunnen overigens :proud:
Teveel verslaafd aan chocolade en 3 zoetjes in de thee
Zoetjes begin ik niet aan dan krijg ik een soort van verlamd gevoel in mijn mond, brrr.
Alle reacties Link kopieren Quote
Henk-in-Roelie schreef:
25-06-2022 20:29
Ja, maar dat lijkt me minder verslavend, denk ik.
Ik denk dat je dan alle suiker moet weglaten, anders kick je niet af lijkt mij
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
25-06-2022 20:30
Je kunt beter fruit eten voor de zoete trek. 250 tot 300 gram wordt aangeraden door het voedingscentrum.

Rijstwafel met boter en honing heeft onwijs veel calorieën, maar nauwelijks vitaminen of goede voedingsstoffen.
Het gaat me niet om de calorieën ik wil alleen minder suiker eten en ook het niveau bereiken van dat ik koffie zonder veel lekkerder vind.
Honing bestaat uit glucose en fructose = Sucrose en water.

Suiker bestaat ook uit sucrose.

Kortom of je nu suiker of honing eet maakt geen verschil.

Waarschijnlijk krijg je nu dus nog meer suiker binnen en kom je ook nog eens aan van al die honing en boter en rijstwafels.
Alle reacties Link kopieren Quote
Langzaam afbouwen. Ik stopte in 1x met alle suiker. Mennnn een hoofdpijn! En moe!
Ik hield t dan ook niet vol.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://makkelijkafvallen.nl/honing-sui ... r-of-niet/

Wat leesvoer over honing als scuikervervanger
mika2022 wijzigde dit bericht op 25-06-2022 20:33
25.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Je moet volgens mij vooral zorgen dat je vezels binnenkrijgt, dus geen fruitsuikers van fruitdrankjes maar het fruit zoals je het in vaste vorm treft (en dan liefst ongeschild in het geval van appels en peren bijv).

Volgens mij zou het na een week al beter moeten gaan. Ik ben zelf ook aan heel veel suiker verslaafd hoor en ik ben al meerdere keren ‘van de wagen gevallen’. Heel veel succes. Als je vooral niet meer hele grote bloedsuiker-spikes krijgt scheelt het al enorm denk ik kwa gezondheid.
Ik ben jaren geleden gestopt met suiker in de koffie/thee en ik mis het helemaal niet meer. Kwestie van even wennen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Henk-in-Roelie schreef:
25-06-2022 20:31
Het gaat me niet om de calorieën ik wil alleen minder suiker eten en ook het niveau bereiken van dat ik koffie zonder veel lekkerder vind.


Waarom dan? Als calorieën en voedingsstoffen je niet interesseren?

Met honing ga je in ieder geval niet afkicken. Dan hou je de gewenning aan je suikerrush.
Of je nou heroïne of methadon neemt, je bent nog steeds verslaafd.

Je vindt honing misschien minder lekker dan butterscotch, maar voor je lichaam is het hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Comocomo schreef:
25-06-2022 20:33
Je moet volgens mij vooral zorgen dat je vezels binnenkrijgt, dus geen fruitsuikers van fruitdrankjes maar het fruit zoals je het in vaste vorm treft (en dan liefst ongeschild in het geval van appels en peren bijv).

Volgens mij zou het na een week al beter moeten gaan. Ik ben zelf ook aan heel veel suiker verslaafd hoor en ik ben al meerdere keren ‘van de wagen gevallen’. Heel veel succes. Als je vooral niet meer hele grote bloedsuiker-spikes krijgt scheelt het al enorm denk ik kwa gezondheid.
Ik begin de ochtend altijd met twee uitgeperste sinaasappels met banaan, schepje suiker en een liga dus wat vezels betreft zit ik goed. Ongeschild een appel eten vind ik vreselijk want die schil knarst bij het eten. Moet het echt een ongeschilde appel zijn?
Maar al met al dus alleen fruit eten bij een suikercraving.

Is het jou uiteindelijk gelukt om van de suiker af te blijven en welke voordelen gaf het jou?
Als je suiker tegelijk met zuur eet blijft je bloedsuikerspiegel stabieler, dus tijdens een dip af en toe een zuurtje of wat zuur fruit?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ongeveer 10 jaar geleden begonnen om koffie alleen met melk te drinken. Eerder deed ik 1,5 schep in een mok. Het duurde ongeveer een week of 3 eer ik een beetje gewend was aan koffie zonder suiker. Vanaf ongeveer 1,5 maanden daarna vond ik koffie weer echt lekker. Heel af en toe vergeet mijn moeder dat ik geen koffie met suiker meer drink en ik vind de koffie dan ook oprecht heel erg smerig.

Maar als je echt wil minderen met suiker, moet je zorgen dat je in de eerste week zo min mogelijk suiker tot je neemt. Dat kan zorgen voor vermoeidheid, hoofdpijn, een beetje chagrijnig, maar daarna wordt het beter. Honing is echt niet veel gezonder dan suiker, dus hou jezelf niet voor de gek hiermee.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
25-06-2022 20:33
Ik ben jaren geleden gestopt met suiker in de koffie/thee en ik mis het helemaal niet meer. Kwestie van even wennen.
Dit niveau wil ik bereiken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
25-06-2022 20:35
Waarom dan? Als calorieën en voedingsstoffen je niet interesseren?

Met honing ga je in ieder geval niet afkicken. Dan hou je de gewenning aan je suikerrush.
Of je nou heroïne of methadon neemt, je bent nog steeds verslaafd.

Je vindt honing misschien minder lekker dan butterscotch, maar voor je lichaam is het hetzelfde.
Om er minder afhankelijk van te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Uitgeperste sinaasappels zijn niet goed als vezelleveranciers. Wel als je de sinaasappels opeet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Henk-in-Roelie schreef:
25-06-2022 20:36
Ik begin de ochtend altijd met twee uitgeperste sinaasappels met banaan, schepje suiker en een liga dus wat vezels betreft zit ik goed. Ongeschild een appel eten vind ik vreselijk want die schil knarst bij het eten. Moet het echt een ongeschilde appel zijn?
Maar al met al dus alleen fruit eten bij een suikercraving.

Is het jou uiteindelijk gelukt om van de suiker af te blijven en welke voordelen gaf het jou?

Nee, mij is het niet gelukt ;) het is ook heel verslavend. Ik kan thee gewoon niet zonder suiker drinken, dus ik heb periodes dat ik dan maar zo min mogelijk thee drink. En frisdrank aangelengd met water.

Suiker bij de jus d’orange. Respect haha. Dat heb zelfs ik nog nooit gedaan ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Henk-in-Roelie schreef:
25-06-2022 20:36
Ik begin de ochtend altijd met twee uitgeperste sinaasappels met banaan, schepje suiker en een liga dus wat vezels betreft zit ik goed. Ongeschild een appel eten vind ik vreselijk want die schil knarst bij het eten. Moet het echt een ongeschilde appel zijn?
Maar al met al dus alleen fruit eten bij een suikercraving.

Is het jou uiteindelijk gelukt om van de suiker af te blijven en welke voordelen gaf het jou?
er zitten nog maar weinig vezels in uitgeperste sinaasappels, maar wel heel veel fruitsuikers. Om vezels binnen te krijgen, moet je toch echt de hele vrucht eten en niet alleen het sap.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
ik zou me eerst eens gaan verdiepen in wat allemaal suiker is
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Comocomo schreef:
25-06-2022 20:45
Nee, mij is het niet gelukt ;) het is ook heel verslavend. Ik kan thee gewoon niet zonder suiker drinken, dus ik heb periodes dat ik dan maar zo min mogelijk thee drink. En frisdrank aangelengd met water.

Suiker bij de jus d’orange. Respect haha. Dat heb zelfs ik nog nooit gedaan ;)
Ik heb zelfs wel eens een half theelepeltje in de rode wijn gedaan :$
Alle reacties Link kopieren Quote
Uitgeperste sinaasappels is suikerwater.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven