Lijf & Lijn alle pijlers

(mini) gastric bypass of gastric sleeve? Ervaringen delen!

11-01-2019 10:53 1794 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gastric bypass (GBP, ook wel kiwi genoemd omdat je maag deze grote krijgt na de operatie) of gastric sleeve (GS, ook wel banaan genoemd omdat dit de grote is van je maag na de operatie) zijn vormen van een maagverkleining met als doel (veel) afvallen.

Er zitten veel voorwaarden aan deze ingreep. Zo moet je BMI minimaal 35 zijn met specifieke lichamelijke klachten of een BMI van 40.
Daarnaast is het in veel ziekenhuizen verplicht om minimaal een half jaar begeleid te zijn door een diëtiste.
Het kan zijn dat je de operatie vanwege deze voorwaarden niet vergoed krijgt. Er zijn mensen die ervoor kiezen om het dan zelf te betalen en sommige gaan ervoor naar België.
Sommige ziekenhuizen geven een uitgebreid voortraject, meestal in een groep, en anderen ziekenhuizen bieden dit niet aan.
Wat je prettig vind scheelt erg per persoon.
Na de operatie wordt er meestal aangeraden om vitaminepillen levenslang te slikken. Veel ziekenhuizen raden vitaminepillen aan die speciaal gemaakt worden voor mensen met een maagverkleining.
Toch zijn er ook ziekenhuizen en mensen die gewoon goed functioneren op reguliere vitaminepillen. Al met al zijn er veel verschillende adviezen, voorwaarden, voorschriften en is het aan jezelf om te kiezen welke weg je in slaat.

Hier lezen en schrijven we over ons leven voor, tijdens en na het traject.
Hoe gaat het met afvallen, heb je complicaties, twijfel je over het nemen van deze stap, sta je op de wachtlijst, heb je de stap al genomen?
heb je vragen, zorgen, wil je jubelen, wil je weten hoe anderen aan hun beweging komen, valt het je even zwaar, wil je weten hoe anderen het doen?

Een maagverkleining is een levenslange verandering. De operatie is een hulpmiddel ook na een maagverkleining zal je levenslang op je eetpatroon moeten letten net zoals je beweegpatroon (binnen je mogelijkheden).
Bedenk je ook dat je gemiddeld rond de 70% van je overgewicht verliest het is zeker niet gezegd dat je na de operatie een gezond BMI krijgt.

Voor veel mensen is een maagverkleining de laatste optie. Een laatste mogelijkheid om eindelijk een gezonder gewicht te krijgen.

Alles hieromtrent kan in dit topic besproken worden en iedereen is welkom!

Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
lentemeisje schreef:
08-02-2019 14:17
Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit topic. Aanstaande maandag krijg ik een Gastric Bypass ... en daar heb ik heel veel zin in. Oke niet in de operatie, maar ik ben helemaal klaar voor dit nieuwe hoofdstuk in mijn leven.

Ik heb al best veel boodschappen in huis gehaald voor na de operatie, vloeibare eiwitrijke producten. Maar ik heb een beetje het idee dat steeds yoghurt e.d. wat eentonig word. Hebben jullie nog tips? En konden jullie al snel na de operatie weer smooties (fruitsuiker) verdragen.

Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat!
Welkom en wat spannend!

Ikzelf kreeg alleen yoghurt met gepureerde stoofpeer weg en vers gemaakte appelmoes.
Maar het verschilt zo erg per persoon, ik heb ook veel langer vloeibaar gegeten dan nodig was, en heb in overleg met het ziekenhuis ook een dag of 3 helemaal niks gegeten en alleen maar gedronken omdat ik aan het uit drogen was.
Van andere hoor ik juist dat ze enorm veel zin hadden in bv een beschuitje. Het is afwachten hoe jij erop gaat reageren.

Smooties krijg ik nu na een jaar nog niet weg ik word er extreem misselijk van helaas. Ik ga wel van het weekend zelf gemaakte eiwitrijke ijskoffie maken, hopelijk valt dat goed.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
lentemeisje schreef:
08-02-2019 14:17
Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit topic. Aanstaande maandag krijg ik een Gastric Bypass ... en daar heb ik heel veel zin in. Oke niet in de operatie, maar ik ben helemaal klaar voor dit nieuwe hoofdstuk in mijn leven.

Ik heb al best veel boodschappen in huis gehaald voor na de operatie, vloeibare eiwitrijke producten. Maar ik heb een beetje het idee dat steeds yoghurt e.d. wat eentonig word. Hebben jullie nog tips? En konden jullie al snel na de operatie weer smooties (fruitsuiker) verdragen.

Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat!
Nu, ruim 2 jaar na de operatie, moet ik nog steeds uitkijken met suiker.
Ik had vrij snel behoefte aan wat 'steviger' voedsel.
Dat vind ik sowieso het nadeel van bijv smoothies: het glijdt zo je darm in, waardoor je maagje snel weer leeg is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoefde gelukkig niet vloeibaar te eten, en daar ben ik echt heel blij om. Ik mocht de dag na de operatie alweer een beschuit en (gepureerd) avondeten. Het is nu anderhalve week geleden, en ik eet kwark, beschuit, cracker, vegavlees, zachte gekookte groenten en fruit. Twee weken na de operatie is er een bijeenkomst met een diëtist, die gaat vertellen wat ik na die eerste twee weken mag eten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
06-02-2019 09:55
Het zal mss ook schelen dat ik nu, ondanks mijn forse gewichtsverlies, nog steeds in de grote maten val.
Bij een bmi van 25 heb ik maat 46, dus ook dan nog grote maten. Mijn bmi is nu 27-28, maat 48.

En qua smaak is er weinig veranderd bij mij. Ik moet een beetje wennen aan kleding die wat nauwer aansluit, want ik droeg altijd verhullende kleding.
Maar het verschil is wat mij betreft niet enorm.
Ik ben wat ongelukkig gebouwd, smalle benen, dikke pens (een zwangere is er niks bij zegmaar)
Ik heb dus altijd kleding gekocht wat past en niet perse wat ik leuk vind.

Ik heb nu na het afvallen broekmaat 40 en bovenmaat 46 (ongeveer), geluukig zit ik nu op iets meer dan 5 maanden po. Ik hoop namelijk, voor mijn uiterlijk, dat er nog wat van mijn buik af gaat.

Ik weet dus serieus niet echt wat mijn smaak is, welke stijl ik mij goed in voel... dat soort dingen. Daarnaast heb ik een kleurgevoel van een blinde, dus een beetje richting kan geen kwaad.
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren Quote
lentemeisje schreef:
08-02-2019 14:17
Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit topic. Aanstaande maandag krijg ik een Gastric Bypass ... en daar heb ik heel veel zin in. Oke niet in de operatie, maar ik ben helemaal klaar voor dit nieuwe hoofdstuk in mijn leven.

Ik heb al best veel boodschappen in huis gehaald voor na de operatie, vloeibare eiwitrijke producten. Maar ik heb een beetje het idee dat steeds yoghurt e.d. wat eentonig word. Hebben jullie nog tips? En konden jullie al snel na de operatie weer smooties (fruitsuiker) verdragen.

Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat!
Heel veel succes morgen!!!

Ik vond zelf yoghurt, vla enz. Helemaal niet eentonig worden. Was de eerste week eigenlijk het enige waar ik behoefte aan had. Ik had vanalles in huis en verschillende soepjes klaar staan, maar die zijn zo weer de kliko in gegaan.

Fruitsuikers verdraag ik prima, Geprakte banaan bijvoorbeeld in vloeibare periode (nou ja, 2 hapjes dan) ging prima.
Smoothies ben ik geen fan van. Ik hou ervan om mijn fruit gewoon te eten. Ik denk ook dat je lichaam er niets goeds uit opneemt, glijd te makkelijk weg
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blondy1969 schreef:
06-02-2019 13:07
Ik heb een vraag. Morgen is het 3 weken geleden dat ik een sleeve kreeg.
En onderhand ga ik weer wat normaler eten. Maar nu heb ik toch het idee dat ik "honger" heb? Kan dat? Vind het wel raar. Heb om 11.15 uur een bakje yoghurt op...
En 's nachts wordt ik nog wel is wakker om een uur of 3 en dan voel ik me echt heeel leeg ..... is dat normaal? Komt dat omdat ik over moet op vaster eten?
Ik heb een gbp, en ik moest echt even opnieuw leren wat honger, dorst en vol was bij mij. Het was serieus veranderd.
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag mijn eerste streefgewicht bereikt! Ben begonnen op 106,9 (21 sept 2018) en vandaag 79,7 kg :yes: :yes: :yes:
Ben al 50% van mijn overgewicht kwijt, ben zo blij!
Sorry moest het even delen hihi
Alle reacties Link kopieren Quote
Duma83 schreef:
10-02-2019 19:05
Vandaag mijn eerste streefgewicht bereikt! Ben begonnen op 106,9 (21 sept 2018) en vandaag 79,7 kg :yes: :yes: :yes:
Ben al 50% van mijn overgewicht kwijt, ben zo blij!
Sorry moest het even delen hihi
Geen sorry nodig wat goed! :cheer:
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Op advies van de diëtiste nog meer eiwitten gaan eten en met groot succes. In 5 weken 3 kilo afgevallen, 6% vetmassa minder en 3% spiermassa meer.

Nog 11 dagen en ik ben een jaar de eigenaresse van mijn kiwi. Mijn gehoopte -65 kilo in het eerste jaar gaat niet lukken ik hoop nu op -63.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
@iblopiva :cheer2: :cheer: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Duma83 schreef:
10-02-2019 19:05
Vandaag mijn eerste streefgewicht bereikt! Ben begonnen op 106,9 (21 sept 2018) en vandaag 79,7 kg :yes: :yes: :yes:
Ben al 50% van mijn overgewicht kwijt, ben zo blij!
Sorry moest het even delen hihi
:cheer:
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren Quote
IBIopviva schreef:
10-02-2019 19:11
Op advies van de diëtiste nog meer eiwitten gaan eten en met groot succes. In 5 weken 3 kilo afgevallen, 6% vetmassa minder en 3% spiermassa meer.

Nog 11 dagen en ik ben een jaar de eigenaresse van mijn kiwi. Mijn gehoopte -65 kilo in het eerste jaar gaat niet lukken ik hoop nu op -63.
Wow wat goed!!!!
If you can dream it, you can do it.
Voor het eerst begin ik te merken dat ik ben afgevallen. Mijn man roept het al maanden, maar nu (na 35 kilo) zie ik het ook een beetje. :mrgreen: Ik kan mijn benen weer over elkaar doen als ik zit :yes: en ik moet een nieuw gaatje in mijn riem maken. :cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
nachtvlinder1977 schreef:
11-02-2019 23:00
Voor het eerst begin ik te merken dat ik ben afgevallen. Mijn man roept het al maanden, maar nu (na 35 kilo) zie ik het ook een beetje. :mrgreen: Ik kan mijn benen weer over elkaar doen als ik zit :yes: en ik moet een nieuw gaatje in mijn riem maken. :cheer:
Lekker gevoel is dat he!!!

Ik weet nog mijn eerste besef: dat was toen ik mijn teennagels knipte en er gewoon bij kon :proud: in plaats van die halve yoga houdingen die ik moest aannemen om erbij te kunnen
If you can dream it, you can do it.
lentemeisje schreef:
08-02-2019 14:17
Ik heb al best veel boodschappen in huis gehaald voor na de operatie, vloeibare eiwitrijke producten. Maar ik heb een beetje het idee dat steeds yoghurt e.d. wat eentonig word. Hebben jullie nog tips? En konden jullie al snel na de operatie weer smooties (fruitsuiker) verdragen.
Ik kwam de eerste weken eigenlijk niet toe aan iets anders dan zuivel en drinken. Eiwitrijke drankjes verdraag ik sinds de operatie niet meer. Ik heb wel een paar keer een smoothie op (6 weken na o.k.) en dat was erg lekker.
mel.nl schreef:
11-02-2019 23:03
Lekker gevoel is dat he!!!

Ik weet nog mijn eerste besef: dat was toen ik mijn teennagels knipte en er gewoon bij kon :proud: in plaats van die halve yoga houdingen die ik moest aannemen om erbij te kunnen
:HA: Herkenbaar. Die heb ik gisteren nog door mijn man laten knippen, dat is echt nog geen doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het met jullie?? Ik heb vanavond mijn eerste hardloop training gedaan (de eerste van evy) man man man, ik ben geen renner :rofl:
Maar ja, ik doe 18 mei de muddy angel run, dus zal toch een beetje moeten kunnen rennen.

Ik merk dat ik in de weken dat ik sport, ik minder afval dan de weken dat ik een tikkeltje luier ben. Frustrerend terwijl ik eigenlijk ook nu al zo blij met mezelf ben.

Maar ach, ik val nog steeds af, nu veel langzamer dan eerst. Enerzijds prima, anderzijds frustrerend (ik vraag mij af of ik last heb van mijn hormonen ofzo, had nooit verwacht dit al te bereiken en nou heb ik het, is het nog niet goed...)
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Mel, da's zo herkenbaar! Ik ben vorig jaar op 1 januari begonnen met Evy, en had een flinke kluif aan les 1. Ik wilde toen op 10 juni vorig jaar een ladiesrun doen, en ben daar uiteindelijk ook in geslaagd, maar dat ging niet zonder slag of stoot. Omdat ik toch nog aan de zware kant ben, en niet al te grote risico's wilde nemen, ben ik op de band begonnen. Na een maand of 2 ben ik daarna voorzichtig af en toe naar buiten gegaan om daar ook vast aan te wennen, en toen ik begin mei overging op volledig buiten lopen, had ik in no-time een lekker kuitbeenspier blessure te pakken. Mijn fysio wist gelukkig hoeveel die ladiesrun voor mij betekende en heeft me op tijd weten op te lappen. De vraag was alleen of de blessure me niet een beetje had teruggehouden in mijn uithoudingsvermogen.

Nou… op de dag zelf vond ik het een verschrikking. Dat starten tussen al die andere vrouwen, ze vervolgens allemaal in de verte zien verdwijnen, en daarbij toch ook echt nog wel wat pijn aan mijn been.. ik beleefde er weinig plezier aan. Ook mijn app crashte, en dus wist ik eigenlijk niet hoe ik er voor stond. De laatste 10 minute heb ik samen met een ander meisje gelopen, we hebben elkaar er echt doorheen getrokken. Tot mijn grote verbazing liep ik de 5km wel uit ruim binnen de limiet, en mijn verbazing was NOG groter toen ik zag dat ik niet eens op de laatste pagina van de uitslagen stond, hahaha. Maar toen ik over de finishlijn kwam riep ik heel hard: DIT DOE IK NOOOIT MEER, FUCK HARDLOPEN.

En nu komt het allermooiste aan dit verhaal. Toen ik eenmaal was hersteld, en mijn blessure was ook echt over, kreeg ik toch wel weer zin om lekker buiten te gaan lopen. Zelfs in de extreme hitte van vorige zomer. Zelfs in de sneeuw en kou van de afgelopen maanden. Ik ga niet hard, en verwacht ook niet dat dat ooit heel erg zal verbeteren, maar ik ga tenminste, en ik geniet van het 'even lekker de kop leeg, en gewoon gaan'.


Maak je geen zorgen als je af en toe een lesje, of een week aan lessen over moet doen. Hou de regelmaat er in. Vergelijk jezelf niet met anderen. En luister heel HEEL goed naar je eigen lijf. En dan komt het helemaal goed!!!

Heb je in de weken dat je meer sport ook vaker spierpijn? Dan kan het namelijk zijn dat je spieren wat meer vocht vasthouden waardoor je afvalresultaat minder lijkt. Zolang de teller nog steeds omlaag gaat, niets aan de hand :) Enne.. zoals je zelf zegt, je bent nu al zo blij met jezelf.. dat is toch uiteindelijk het aller aller allerbelangrijkst?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rennen of hardlopen doe ik niet.
Wel stevig doorlopen.
Mede ook omdat ik Pokemon liefhebber ben.

Ik heb juist vanaf 1 januari wat minder gedaan,
en nu ik weer bezig ben, val ik ook weer wat af.

Ik hoop dat het mooie weer doorzet, dat ik lekker veel kan lopen buiten.

Maar ook op de loopband op zolder vermaak ik mij prima.

Een ladiesrun, zul je mij niet snel tegenkomen.
Ik ben meer een alleen loper.

En bodybalance heb ik nu 2 x gedaan, vanavond 3e keer.
Alle reacties Link kopieren Quote
snaptegijut schreef:
20-02-2019 15:48
Oh Mel, da's zo herkenbaar! Ik ben vorig jaar op 1 januari begonnen met Evy, en had een flinke kluif aan les 1. Ik wilde toen op 10 juni vorig jaar een ladiesrun doen, en ben daar uiteindelijk ook in geslaagd, maar dat ging niet zonder slag of stoot. Omdat ik toch nog aan de zware kant ben, en niet al te grote risico's wilde nemen, ben ik op de band begonnen. Na een maand of 2 ben ik daarna voorzichtig af en toe naar buiten gegaan om daar ook vast aan te wennen, en toen ik begin mei overging op volledig buiten lopen, had ik in no-time een lekker kuitbeenspier blessure te pakken. Mijn fysio wist gelukkig hoeveel die ladiesrun voor mij betekende en heeft me op tijd weten op te lappen. De vraag was alleen of de blessure me niet een beetje had teruggehouden in mijn uithoudingsvermogen.

Nou… op de dag zelf vond ik het een verschrikking. Dat starten tussen al die andere vrouwen, ze vervolgens allemaal in de verte zien verdwijnen, en daarbij toch ook echt nog wel wat pijn aan mijn been.. ik beleefde er weinig plezier aan. Ook mijn app crashte, en dus wist ik eigenlijk niet hoe ik er voor stond. De laatste 10 minute heb ik samen met een ander meisje gelopen, we hebben elkaar er echt doorheen getrokken. Tot mijn grote verbazing liep ik de 5km wel uit ruim binnen de limiet, en mijn verbazing was NOG groter toen ik zag dat ik niet eens op de laatste pagina van de uitslagen stond, hahaha. Maar toen ik over de finishlijn kwam riep ik heel hard: DIT DOE IK NOOOIT MEER, FUCK HARDLOPEN.

En nu komt het allermooiste aan dit verhaal. Toen ik eenmaal was hersteld, en mijn blessure was ook echt over, kreeg ik toch wel weer zin om lekker buiten te gaan lopen. Zelfs in de extreme hitte van vorige zomer. Zelfs in de sneeuw en kou van de afgelopen maanden. Ik ga niet hard, en verwacht ook niet dat dat ooit heel erg zal verbeteren, maar ik ga tenminste, en ik geniet van het 'even lekker de kop leeg, en gewoon gaan'.


Maak je geen zorgen als je af en toe een lesje, of een week aan lessen over moet doen. Hou de regelmaat er in. Vergelijk jezelf niet met anderen. En luister heel HEEL goed naar je eigen lijf. En dan komt het helemaal goed!!!

Heb je in de weken dat je meer sport ook vaker spierpijn? Dan kan het namelijk zijn dat je spieren wat meer vocht vasthouden waardoor je afvalresultaat minder lijkt. Zolang de teller nog steeds omlaag gaat, niets aan de hand :) Enne.. zoals je zelf zegt, je bent nu al zo blij met jezelf.. dat is toch uiteindelijk het aller aller allerbelangrijkst?
Wat leuk om een ervaring te lezen!!! Wat ontzettend jammer dat het je toch tegen is gevallen. Ik doe de run met een paar collega’s en we hebben beloofd bij elkaar te blijven :proud: gelukkig maar 1 ervaren renner in het groepje.

Dit is voor ons een tussenstap, het uiteindelijke doel is de strong viking run. Dat leek mij altijd zo gaaf, maar zo onmogelijk. Nu ik dus niet zo zwaar meer ben, denk ik het wel te kunnen (mits ik natuurlijk train)

Voor mij scheelt het dat ik sporten heel fijn en leuk vind, ik heb nooit zonder gekund. Had alleen altijd een hekel aan fitness en rennen. Het grappige is dat ik nu niet anders doe dan fitness en rennen erbij genomen heb :rofl:
Ik heb weleens spierpijn, maar dat is vooral van de split squads ;) en ik voel mij nu echt goed inderdaad, dat is het belangrijkst.

Toevallig was ik dinsdag zwemmen met mijn dochter en zag een weerspiegeling van mijzelf in een raam en dat viel mij niet tegen :proud: ik ben nog steeds te zwaar, maar wat een verschil zeg
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetChilliSauce schreef:
20-02-2019 17:54
Rennen of hardlopen doe ik niet.
Wel stevig doorlopen.
Mede ook omdat ik Pokemon liefhebber ben.

Ik heb juist vanaf 1 januari wat minder gedaan,
en nu ik weer bezig ben, val ik ook weer wat af.

Ik hoop dat het mooie weer doorzet, dat ik lekker veel kan lopen buiten.

Maar ook op de loopband op zolder vermaak ik mij prima.

Een ladiesrun, zul je mij niet snel tegenkomen.
Ik ben meer een alleen loper.

En bodybalance heb ik nu 2 x gedaan, vanavond 3e keer.
Ik vind ook absoluut dat je iets moet doen wat je leuk vind en waar je blij van wordt! Of dat nou lopen of rennen is, het is beide beweging.
Ik heb voorheen wel bodybalance gedaan, heerlijk vond ik dat
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal, misschien kunnen jullie me helpen met wat advies!

Het is nu 1,5 week geleden sinds mijn operatie, en het gaat best goed. Pijn is weg, eten houd ik binnen en de vermoeidheid is te behappen.

Ik sta alleen al 3 dagen stil in gewicht. De eerste week met vloeibaar eten vlogen de kilo's eraf en nu stagneer ik. Ik ben bang dat ik iets fout doe en mijn hoofd zegt daardoor dat ik minder en magerder moet eten. Volgens mij is dat echt een mindfuck want ik moet juist naar 6 eetmomenten per dag. Dat haal ik nu bij lange na niet. Ik eet nu, proteine yoghurt, optimel drink, zacht fruit, beschuitjes met kaas, stukje vis/kip met zachte groenten.

Ik vind het ook lastig om te voelen wanneer ik vol zit (misschien komt dit nog??) en door het ontbrekende honger gevoel vergeet ik soms te eten. Gister betrapte ik mezelf erop dat ik 3 kleine eet momenten heb gehad.

Ik moet misschien nog niet zoveel verwachten 1,5 week na de operatie, maar stilstaan vind ik ook niet echt lekker. Iemand een idee of tips?
Alle reacties Link kopieren Quote
Twee tips:

Focus niet teveel op die weegschaal. Ik ben nu drie weken geleden geopereerd en heb tot nu toe iedere dag bijgehouden hoeveel ik weeg. Er zijn dagen dat ik zomaar weer een kilo of twee kilo zwaarder ben, maar die gaan er ook wel weer af. Ik ga me vanaf nu dan ook maar één keer per week wegen (en als ik het kan opbrengen één keer per maand), dat is veel beter voor m'n gemoedsrust.

Eet bewust, plan je maaltijden en tussendoortjes in en wacht niet tot je misschien trek krijgt. Je hebt je eiwitten nodig, dus eet die. Ik kom ook nog lang niet aan de hoeveelheden die in het boekje staan, maar ik probeer wel vijf of zes keer per dag te eten.

O, en een keer poepen doet ook wonderen. ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik focus juist op de weegschaal, ik ga nog steeds elke dag erop.
In de hoop dat ik sneller kan bijsturen als ik weer aankom.

Maar ik hou wel in mijn achterhoofd dat als ik me aan mijn eetschema hou dat het dan goed is.

Nou heb ik makkelijk praten, want ik ben gewoon 10 maanden gestaag afgevallen na de operatie, zonder stil te staan.
Denk ik.
Kan natuurlijk ook dat ik stilstand niet eens opgemerkt heb.

Als je je na 1,5 week hier druk om maakt denk ik dat het goed is om daar hulp bij in te roepen. Even bellen met de psych of de diëtiste kan de boel weer even in perspectief zetten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
21-02-2019 16:28
Ik focus juist op de weegschaal, ik ga nog steeds elke dag erop.
In de hoop dat ik sneller kan bijsturen als ik weer aankom.

Daar hoef je anderhalve week na de operatie nog niet bang voor te zijn. :P

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven