Lijf & Lijn alle pijlers

Moe worden van dieetobsessie

17-05-2020 10:42 108 berichten
Beste forummers,

Laatst een wandeling gemaakt met een vriendin (zelf 27, zij 43, dus ietwat leeftijdsverschil). Ze heeft altijd al problemen met haar lichaam gehad, slank, normaal, dik, gevaarlijk dik, alles heeft ze gehad (al 30x). Modifast, weight watchers, Herbalife, Slimfast, vasten, noem maar op. Ze is zo vaak op een crashdieet geweest, alles behalve weight watchers natuurlijk, maar dat werkte ook niet voor haar. Nu gaf ze aan dat ze het laatste eindstation bereikt heeft en Cambridge gaat doen. Ze is zwaarder dan ooit. Het is heel schrijnend, aangezien ze ook aangaf het gevoel te hebben dat ze pas gelukkig met zichzelf kan zijn als ze slank is. Heb haar aangeraden naar een diëtist en een psycholoog te gaan. Ze is al 25 jaar op deze manier bezig. Zo wil je toch niet leven? Fysiek en mentaal zeer ongezond. Ze praat ook alweer weken nergens anders over. Ik probeer te luisteren en te helpen, maar het is ook heel vermoeiend.

Ik zou willen zeggen dat dit de enige is, maar ook onder mijn vriendinnengroep en vrouwelijke collega’s is lijnen standaard hot topic. Vrouwen die absoluut niet dik zijn en toch altijd bezig met hun lijn.

Het is ook niet gek, gezien de schoonheidsidealen die heersen. Meisjes worden op jonge leeftijd al geconfronteerd met ‘een perfect beeld.’ Mijn moeder nam me op 16-jarige leeftijd mee naar een dieetclub. Was 1.68 en 66 kilo. Bewoog veel (elke dag 22 km fietsen naar school). Rookte niet en dronk nooit alcohol. Hoe ongezond kon ik geweest zijn?

Ik probeer niemand te bashen die af wil vallen, been there done that en als het op een gezonde, langzame manier gebeurt, is er ook niks mis mee. Ik word alleen moe van al het obsessieve eromheen.

Herkenbaar?
Britskorthaartje schreef:
17-05-2020 11:46
Het verschil is alleen dat ik 15 kilo in 1,5 jaar heel verantwoord vind qua gezondheid en de kans dat je het er op deze manier af houdt, groot is.
Dat je je fijner voelt kan ik ook goed geloven. Cambridge heb ik zelf in een ver verleden gedaan, het komt erop neer dat je 500 calorieën drinkt in shake per dag en ongeveer 5 kilo per week afvalt. Ik zie het als het zoveelste ongezonde crashdieet. Dit heeft ze nu al zo vaak gedaan en het is ook gewoon gebleken dat het even goed gaat (-40 kilo, vorig jaar nog) maar als het eenmaal stopt, de kilo's er weer aan vliegen en vriendjes meenemen. Je leert hiermee niet om een normaal eetpatroon aan te gaan.
Je weet er dus niets van. Cambridge is onwijs veranderd de laatste jaren.

Sta er eens voor open dat je minder weet dan je denkt.
MarvelousMrsMaisel schreef:
17-05-2020 22:21
Je weet er dus niets van. Cambridge is onwijs veranderd de laatste jaren.

Sta er eens voor open dat je minder weet dan je denkt.

Gelukkig dat jij alles zo goed weet! Fijn voor je.
MarvelousMrsMaisel schreef:
17-05-2020 22:21
Sta er eens voor open dat je minder weet dan je denkt.
Het is dat ik al een onderschrift van Geert heb, maar deze van jou zou ook leuk zijn.
Of je nu langere periode's teveel eet of te weinig, in beide gevallen crashed uiteindelijk toch je lichaam.

En hoe mee je aan dat jojo-en doet, hoe eerder je lichaam steeds zal crashen.

En wat ik ook vreemd vind is dat vrouwen aan kunnen geven dat ze zichzelf 5, 8 of 10 kilo te zwaar vinden.

Wat is dan je referentiepunt om dat te bepalen ? Lengte icm je gewicht ? vorm icm je gewicht ? Vetpercentage ??

Allemaal willekeurig bepaald.

Een gezonde geest zit in een gezond lichaam. Dat zou genoeg moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer een boek gelezen dat helemaal niet ging over afvallen of gezond eten/sporten maar dat alleen maar ging over wat veel overgewicht mentaal met je doet. En dat zal uiteraard voor iedereen anders zijn maar er zat wel een rode draad in. Als ik de titel nog eens vind zou ik het hier posten. Het was al een vrij oud boek maar ik vond het erg herkenbaar.

Ik vind het lastig uit te leggen wat zo veel overgewicht precies met je doet. 50 kilo overgewicht heeft echt een behoorlijke impact op je mentale gesteldheid, dat doet heel iets anders met je dan 8 kilo overgewicht. Op het moment dat het je dan wel lukt om wat af te vallen heeft dat zo’n impact op je leven.
Alle reacties Link kopieren
Gek dat dit topic dus ook weer gaat over diëten en het eigen gewicht en wat dat met je doet blablabla. Misschien had TO het topic niet bij Lijf en Lijn moeten plaatsen.

Ik heb het geïnterpreteerd dat dit topic over de relatie die ze met bepaalde mensen heeft.

Mijn tip blijft: zeg dat je geen interesse hebt in gewicht en diëten en zoek leukere vriendinnen! Er zijn héél veel vrouwen die het nooit over gewicht en diëten hebben, nooit. Is helemaal geen gespreksonderwerp bij de meeste mensen hoor.
Dubbeljus schreef:
18-05-2020 00:28
Gek dat dit topic dus ook weer gaat over diëten en het eigen gewicht en wat dat met je doet blablabla. Misschien had TO het topic niet bij Lijf en Lijn moeten plaatsen.

Ik heb het geïnterpreteerd dat dit topic over de relatie die ze met bepaalde mensen heeft.

Mijn tip blijft: zeg dat je geen interesse hebt in gewicht en diëten en zoek leukere vriendinnen! Er zijn héél veel vrouwen die het nooit over gewicht en diëten hebben, nooit. Is helemaal geen gespreksonderwerp bij de meeste mensen hoor.
Heb je gelijk in. Ik ben nieuw hier, dus ik moet nog even uitvinden wat waar thuishoort. En bedankt voor de tip! Ik geloof dat ik in de verkeerde krijgen verkeer, of dat ik er gewoon gevoelig voor ben en het me daarom extra aantrek. En onze vriendschap bestaat natuurlijk uit veel meer dan alleen dit, gelukkig maar.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
17-05-2020 11:14


Dus ik wil echt afvallen, werk daar hard voor. Want ik wil graag 90 worden en niet dood aan een hartaanval. Maar ik weet het zo langzamerhand niet meer. Ik eet rond de 1700/2000 calorieën per dag (ik verbrand er rond de 2500/2600)
Je bent een man? Want je verbrandt wel veel op een dag.
Ik verbrand met niet-zittend beroep en sport zo’n 2.100 per dag.
Ik snap dat je het irritant vind TO, ik kan ook slecht tegen mensen die de hele dag over lijnen en calorieen praten. Mijn moeder kan soms ook wat doorslaan en er een tijdje over zeuren dat ze zo dik is ( maat 42 ). Maar wel altijd een reep chocola meenemen als ze bij mij komt eten. En dan de dag erna weer miepen dat ze zo'n vet varken is. Ik ben zelf goddank niet zo.
Ik kom van 108 kilo en weeg nu 83 kilo ( gok ik, geen idee hoeveel precies want ik heb geen weegschaal ) en dat is heel geleidelijk gegaan. Ik ben meer gaan bewegen en ik hou de 80-20 regel aan. Ik eet 80% gezond en zondig zo'n 20%. Voor mij werkt dat prima.

Ook heb ik nu een stappenteller app op mijn telefoon en zorg ik ervoor dat ik nu de sportschool dicht is toch minstens 10.000 stappen zet per dag. Daardoor blijf ik op gewicht en ben ik zelfs weer wat afgevallen de laatste weken. Terwijl ik echt niet heel erg op mijn eten let of er suiker voor laat staan. Het gaat gewoon natuurlijk en ik ben er heel relaxt in. Als ik een dagje wil zondigen doe ik dat en daar voel ik me later niet schuldig over. Ik ben van maat 48 naar 42/44 gegaan en dat voelt goed.
Iedereen zegt ook steeds hoe goed ik eruit zie en dat vind ik ook, maar ik vond mezelf ook knap toen ik nog maatje 48 had. Ik ben van jongs af aan nooit gepusht door mijn moeder om slank te zijn, gelukkig.
Ik was geen dik kind trouwens, ik had maatje 38/40 en werd pas in mijn twintige jaren fors.

Ik heb niet echt tips hoe je ermee om kan gaan met je vriendin. Het lijkt me vooral voor haar doodvermoeiend om er de hele tijd obsessief mee bezig te zijn.
Ik zou proberen het af te kappen als ze erover begint en over te springen op een ander onderwerp. Als dat niet werkt en je het echt zo hinderlijk vind, misschien toch minder met haar om gaan.
Lastig hoor.
Attraverso schreef:
18-05-2020 07:11
Je bent een man? Want je verbrandt wel veel op een dag.
Ik verbrand met niet-zittend beroep en sport zo’n 2.100 per dag.
Nee geen man. Ik kom ook zeker niet aan, al jaren niet (behalve tijdens een burn out een paar kilo vorig jaar toen ik veel minder bewoog dus die is verklaarbaar, maar verder zit ik al 10 jaar op hetzelfde gewicht, of ik nu wel of niet oplet).

Ik heb het echt een paar keer laten uitrekenen. Ik heb vrij veel spiermassa blijkbaar, wat ook wel klopt want ik beweeg veel, geen zittend beroep. Zoals ik al zei loop ik gemiddeld 11000 stappen per dag zonder dat ik daar mijn best voor doe.

Plus dat als je zwaarder bent je ook meer verbrand en ik weeg 99 kg. Zowel diëtiste, leefstijlcoach en mijn fitbit en diverse rekenmethodes komen op hetzelfde uit. Lijkt ook wel te kloppen aangezien ik niet aankom. Maar als ik er onder ga zitten val ik ook niet af. Ook niet als ik de beweging opschroef

Maar ik zit nu wel zo’n beetje aan mijn max wat bewegen betreft. Nog meer is domweg niet in te passen in mijn week :)
Madrid87 schreef:
18-05-2020 09:22
Ik snap dat je het irritant vind TO, ik kan ook slecht tegen mensen die de hele dag over lijnen en calorieen praten. Mijn moeder kan soms ook wat doorslaan en er een tijdje over zeuren dat ze zo dik is ( maat 42 ). Maar wel altijd een reep chocola meenemen als ze bij mij komt eten. En dan de dag erna weer miepen dat ze zo'n vet varken is. Ik ben zelf goddank niet zo.
Ik kom van 108 kilo en weeg nu 83 kilo ( gok ik, geen idee hoeveel precies want ik heb geen weegschaal ) en dat is heel geleidelijk gegaan. Ik ben meer gaan bewegen en ik hou de 80-20 regel aan. Ik eet 80% gezond en zondig zo'n 20%. Voor mij werkt dat prima.

Ook heb ik nu een stappenteller app op mijn telefoon en zorg ik ervoor dat ik nu de sportschool dicht is toch minstens 10.000 stappen zet per dag. Daardoor blijf ik op gewicht en ben ik zelfs weer wat afgevallen de laatste weken. Terwijl ik echt niet heel erg op mijn eten let of er suiker voor laat staan. Het gaat gewoon natuurlijk en ik ben er heel relaxt in. Als ik een dagje wil zondigen doe ik dat en daar voel ik me later niet schuldig over. Ik ben van maat 48 naar 42/44 gegaan en dat voelt goed.
Iedereen zegt ook steeds hoe goed ik eruit zie en dat vind ik ook, maar ik vond mezelf ook knap toen ik nog maatje 48 had. Ik ben van jongs af aan nooit gepusht door mijn moeder om slank te zijn, gelukkig.
Ik was geen dik kind trouwens, ik had maatje 38/40 en werd pas in mijn twintige jaren fors.

Ik heb niet echt tips hoe je ermee om kan gaan met je vriendin. Het lijkt me vooral voor haar doodvermoeiend om er de hele tijd obsessief mee bezig te zijn.
Ik zou proberen het af te kappen als ze erover begint en over te springen op een ander onderwerp. Als dat niet werkt en je het echt zo hinderlijk vind, misschien toch minder met haar om gaan.
Lastig hoor.
Het heeft ook te maken met het feit dat ik er zelf ook jarenlang zo in gestaan heb. Altijd lijnen, balen van elk ongezonde dingetje, compenseren, noem maar op. Ik was er zoveel mee bezig dat ik tot de conclusie kwam dat ik er heel ongelukkig van werd (en ja, tegen mij werd ook gezegd dat ik er te veel mee bezig was). Ik heb zelfs het idee dat die periode me zelfs meer kilo’s opgeleverd heeft. Het voelde alsof ik een heel oppervlakkig leven leefde.

Ik heb toen voor mezelf de keuze gemaakt om de weegschaal de deur uit te doen. Te letten op wat mijn lichaam van me vraagt en veel te bewegen. En op deze manier in de gaten te houden dat ik niet te word. En ik wil niet dat dit onzekere puntje, wat het nog steeds wel is, continu getriggerd wordt. Heb sowieso een hekel gekregen aan dat alles continu om het uiterlijk moet draaien, geef er helemaal niet zoveel meer om. Besef dat ernstig overgewicht niet gezond is, maar die spiraal van 10x afvallen en 10x aankomen is ook niet gezond en het mentale stukje dat hierbij komt kijken is ook ongezond.
Ex-rokers gaan zich vaak meer irriteren aan rookgedrag dan mensen die nooit hebben gerookt... Wellicht dat het bij jou nu ook wel zo irriteert omdat je zelf ooit zo bent geweest. Maar tegelijk weet je dan dus ook dat iemand daarop aanspreken toch niet gaat helpen. Het kwartje moet bij iemand zelf vallen
Mijn moeder kan soms ook wat doorslaan en er een tijdje over zeuren dat ze zo dik is ( maat 42 ). Maar wel altijd een reep chocola meenemen als ze bij mij komt eten. En dan de dag erna weer miepen dat ze zo'n vet varken is.
Dit valt mij ook op. De vrouwen die ik ken, die het altijd hebben over lijnen, snoepen en eten opvallend veel. Dan zit je met ze in de auto en liggen daar 5 kilo zakken drop en ook nog winegums en een lege verpakking chocolade. In een restaurant zullen ze altijd kiezen voor het driedubbele nagerecht.

Allemaal niet erg, maar stop dan met zeuren. You can't have your cake and eat it too.

Voor TO: zeg ronduit dat je het een saai onderwerp vindt en begin over iets anders. Zo simpel kan het zijn.
Th∅rdis schreef:
18-05-2020 09:43
Nee geen man. Ik kom ook zeker niet aan, al jaren niet (behalve tijdens een burn out een paar kilo vorig jaar toen ik veel minder bewoog dus die is verklaarbaar, maar verder zit ik al 10 jaar op hetzelfde gewicht, of ik nu wel of niet oplet).

Ik heb het echt een paar keer laten uitrekenen. Ik heb vrij veel spiermassa blijkbaar, wat ook wel klopt want ik beweeg veel, geen zittend beroep. Zoals ik al zei loop ik gemiddeld 11000 stappen per dag zonder dat ik daar mijn best voor doe.

Plus dat als je zwaarder bent je ook meer verbrand en ik weeg 99 kg. Zowel diëtiste, leefstijlcoach en mijn fitbit en diverse rekenmethodes komen op hetzelfde uit. Lijkt ook wel te kloppen aangezien ik niet aankom. Maar als ik er onder ga zitten val ik ook niet af. Ook niet als ik de beweging opschroef

Maar ik zit nu wel zo’n beetje aan mijn max wat bewegen betreft. Nog meer is domweg niet in te passen in mijn week :)
echt lager gaan zitten. Ik kan me niet voorstellen dat ze een goed BMR hebben gemeten, want dat kan namelijk alleen in laboratorium zetten met een ademanalyse tijdens je slaap
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een kennis die altijd bezig is met haar lijn en het daar veelvuldig over heeft en dat is doodvermoeiend. Ik let zelf ook op wat ik eet want ik wil ook niet dik worden maar heb het daar nooit met vriendinnen over want het is totaal niet interessant wat ik doe (gewoon gezond eten).
Th∅rdis schreef:
17-05-2020 11:14
Nou weet je, ik heb het nooit over afvallen met anderen, maar je hebt geen idee volgens mij. Ik ben mijn hele leven al te zwaar.

Ik ben ooit eens 20 kg afgevallen, zat er na 3 jaar en 2 zwangerschappen en ernstig ziek worden weer bij. Ik klaag niet over mijn figuur en niet over afvallen.
Maar het is een constante dagelijkse strijd. Ik heb ook alles al geprobeerd, van ziekenhuisdieet, ‘gewoon gezond eten’, ww, maaltijdvervangers en ik val steeds 5 kg af en kom het weer aan.

Naar de huisarts geweest, 3 jaar geleden, omdat ik het niet meer wist. Mijn bloeddruk is al jaren te hoog. Meer bewegen was het advies en een diëtist. Prima, inmiddels wandel ik elke dag een uur en sport ik 3x per week. Zonder resultaat. Leefstijlcoaching gehad vanaf de jaarwisseling, alles is in principe in orde met me, prima spiermassa, cholesterol dik in orde. Alleen die bloeddruk. Die is vet hoog. De huisarts wil daar niets aan doen omdat ik onder de 40 ben en dus niet in een risicogroep val. De leefstijlcoach was vooral gericht op mensen die de hele dag cola drinken en die ze dan kunnen vertellen water te gaan drinken en mensen die altijd op de bank zitten en een half uur moeten gaan bewegen per dag. Vrij zinloos dus

Dus ik wil echt afvallen, werk daar hard voor. Want ik wil graag 90 worden en niet dood aan een hartaanval. Maar ik weet het zo langzamerhand niet meer. Ik eet rond de 1700/2000 calorieën per dag (ik verbrand er rond de 2500/2600)

Schoonheidsideaal vind ik niet zo boeiend. Ik voel me niet lelijk of onaantrekkelijk. Maar ik heb wel een bmi van dik boven de 30. En dat is niet gezond.

Maar ik heb het er niet met mensen over, want die komen dan met ‘gewoon minder eten’ ‘wilskracht’ ‘ga lekker sporten’ of ‘jij bent toch helemaal niet zo dik?’
En er zijn al genoeg vooroordelen en daar heb ik last van. In de krant en hier staat rustig ‘oh Corona is vooral gevaarlijk voor dikkerds? Tja dat is het risico als je niet goed voor jezelf zorgt, moeten ze maar beter hun best doen’ en dat doet zeer.

Ik rook niet, eet gezond, kook alles zelf, sport en wandel en beweeg meer dan de gemiddelde mens. En toch weeg ik veel teveel.


Ik snap je vriendin dus wel.
Auw, hits close to home. Dit dus, enorm frustrerend en pijnlijk, als je zo je best doet.

TO: Ik vind jouw openingspost een veroordelende post in een 'bezorgd' jasje, niet prettig.
JonathanStrange schreef:
18-05-2020 12:12
Auw, hits close to home. Dit dus, enorm frustrerend en pijnlijk, als je zo je best doet.

TO: Ik vind jouw openingspost een veroordelende post in een 'bezorgd' jasje, niet prettig.
Ik zie dat dus totaal niet zo en ik snap ook niet waar je dat in leest.
Britskorthaartje schreef:
18-05-2020 12:22
Ik zie dat dus totaal niet zo en ik snap ook niet waar je dat in leest.
Ik lees het ook niet zo bij jou. Maar eigenlijk kan alles wat je zegt rondom dit onderwerp verkeerd worden opgevat.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
17-05-2020 14:23
Iedereen moet het natuurlijk op zijn eigen manier aanpakken, maar hele voedselgroepen uit je dieet bannen lijkt me nooit echt gezond en ook niet heel erg haalbaar, en ook niet vol te houden op de lange termijn. Het geeft vaak wel snel resultaat en dat is natuurlijk verleidelijk, maar wel zonde als je dan weer gewoon gaat eten en binnen de kortste keren terug bij af bent.

Wat minder koolhydraten is denk ik wel gezond, maar dan komen veel mensen ook al een heel eind als ze stoppen met snoepjes, koekjes en gebak.... Maar om dan brood, aardappels of pasta als de vijand te zien, dat is volgens mij dan een gevalletje "beetje overdreven". Mensen eten zulke voedingsmiddelen al eeuwenlang en over het algemeen zonder overgewichtsproblemen. Het gaat echt om de hoeveelheden en de mate waarin je over-bewerkt voedsel eet...
In de prehistorie at men echt geen brood, pasta en aardappels hoor. Maar wel vlees en groente. Een koolhydraatarm dieet met natuurlijke producten past evolutionair veel beter bij de mens dan 5 dagen per week rijst of pasta. En dat men vroeger ondanks brood/aardappels toch geen overgewicht hadden komt gewoon omdat ze toen a) minder te eten hadden dan nu en b) fysiek harder moesten werken. In de middeleeuwen geen knopje voor de wasmachine, maar gewoon schrobben op de hand.

Ook met een koolhydraatarm dieet hoef je niet hele voedselgroepen uit je voeding te verbannen. Ik eet al jaren koolhydraatarm maar eet ook nog brood. Circa 1x per week. Pasta 2x per maand. Snoep of gebak 1x per maand. Koekjes nooit. Gaat prima. Ook fors mee afgevallen en nooit heen en weer gejojood. Het is inderdaad gewoon een kwestie van leefstijl aanpassen op een manier dat je het altijd kan volhouden.
In de prehistorie werden mensen gemiddeld ook maar 30 tot 40 jaar, dus een geweldig argument is dat natuurlijk niet echt he? ;-)

En je slaat de spijker precies op zijn kop: minder eten, meer bewegen. Wat een uitvinding!
mindervanmij schreef:
20-05-2020 07:01
In de prehistorie werden mensen gemiddeld ook maar 30 tot 40 jaar, dus een geweldig argument is dat natuurlijk niet echt he? ;-)

En je slaat de spijker precies op zijn kop: minder eten, meer bewegen. Wat een uitvinding!
En toch blijkt nog steeds dat dit het enige is wat goed werkt, geen rijst, aardappelen of pasta. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje klaar ben met mensen die zeggen dat het afvallen niet lukt ondanks alles wat ze doen. Bijna iedereen die ik ken is veel te dik en allemaal om de haverklap op dieet en als je ziet wat ze eten of hoe vaak ze een keertje mogen smokkelen van zichzelf en de hoeveelheden van "smokkelwaar" dan snap ik wel waarom ze de hele tijd aan het jojo-en zijn. Bij 9/10 mensen is het ook gewoon hun eigen schuld, mij maakt het niet uit maar stop met dat gezanik over je maaltijden, waar je tussendoortjes uit bestaan en te juichen dat je over 10 minuten eindelijk mag eten. De gemiddelde volwassen vrouw heeft maat 38/40 afhankelijk van bouw en alles wat over je broekriem hangt is overgewicht. Je kan dus een grotere maat kopen of je een tijdje helemaal volstouwen met groete/fruit/ volle produkten en vlees/vis. Het is geen rocket science hè, suikers triggeren en vaste vetten triggeren je hersenen tot onverzadiging.
Rijst, aardappelen en pasta zijn niet de vijand. De mate waarin dat wordt gegeten is het probleem. Een beetje rijst / pasta / aardappels, aangevuld met groentes en vlees of een vleesvervanger kan prima, maar veel mensen eten drie dubbelop zetmeelproducten, ja, dan kom je aan. En als je dat allemaal laat staan val je inderdaad af. Maar als je het matigt, val je óók af. Het is niet zo moeilijk allemaal, voor die 9 van de 10 mensen. Alleen mensen willen in 1 week van maat 44 naar maat 36, en als dat dan niet lukt of het gewicht op de schaal valt een paar dagen tegen, dan geven ze het weer op.

Daarnaast denk ik ook dat veel mensen gewoon niet echt naar hun lichaam luisteren; niet naar het verzadigingsgevoel, niet naar hun honger. Inderdaad van die dingen als " over 10 minuten mag ik eten", waarom niet gewoon eten als je honger hebt? Wat dus ook wel eens kan betekenen dat je een keer een uurtje later eet, omdat je nog géén honger hebt.
Alle reacties Link kopieren
Afvallen vind ik niet zo moeilijk. Dat gewicht zien te houden nadat je afgevallen bent wel.
vrijenblij20220 schreef:
20-05-2020 08:21
Afvallen vind ik niet zo moeilijk. Dat gewicht zien te houden nadat je afgevallen bent wel.
Ja, dat herken ik. Op het moment dat ik bezig ben met afvallen dan is er ook constant die motivatie, er is een duidelijk doel en daar werk ik dan ook naartoe. Op het moment dat het bereikt is, is het lastiger om gemotiveerd te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
20-05-2020 07:26
En toch blijkt nog steeds dat dit het enige is wat goed werkt, geen rijst, aardappelen of pasta. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje klaar ben met mensen die zeggen dat het afvallen niet lukt ondanks alles wat ze doen. Bijna iedereen die ik ken is veel te dik en allemaal om de haverklap op dieet en als je ziet wat ze eten of hoe vaak ze een keertje mogen smokkelen van zichzelf en de hoeveelheden van "smokkelwaar" dan snap ik wel waarom ze de hele tijd aan het jojo-en zijn. Bij 9/10 mensen is het ook gewoon hun eigen schuld, mij maakt het niet uit maar stop met dat gezanik over je maaltijden, waar je tussendoortjes uit bestaan en te juichen dat je over 10 minuten eindelijk mag eten. De gemiddelde volwassen vrouw heeft maat 38/40 afhankelijk van bouw en alles wat over je broekriem hangt is overgewicht. Je kan dus een grotere maat kopen of je een tijdje helemaal volstouwen met groete/fruit/ volle produkten en vlees/vis. Het is geen rocket science hè, suikers triggeren en vaste vetten triggeren je hersenen tot onverzadiging.
Dit haha. Ik eet ook koolhydraatarm en mensen denken echt dat ik niets kan eten ofzo. Zo niet waar! Ik eet heerlijk, voel me er goed bij en ben zonder moeite afgevallen en nu zonder moeite op gewicht. Voel me lekker en fitter. En ja, moet er wat voor laten maar als die suikerzin weg is is het weg. Heb totaal geen behoefte meer aan zoet of brood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven