Lijf & Lijn alle pijlers

Moedervlek verwijderd, ervaringen wachttijd uitslag gevraagd

15-07-2026 13:16 35 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb 3 weken geleden een moedervlek laten verwijderenop mijn bovenbeen. Hij werd donker bruin/ zwart en zag er gewoon niet goed uit. Huisarts zei ook die halen we weg. Moest meteen de envelop zelf op de post doen. Nu 3 weken verder en nog steeds geen uitslag. Ik maakte mij niet zo'n zorgen, maar vind het nu toch niet zo fijn dat het zo lang duurt... nu moet ik vrijdag opnieuw gaan bellen.

Iemand ervaring en hoe lang liet de uitslag bij jullie op zich wachten?
Zou de huisarts bellen al kun je tegenwoordig zelf de uitslag lezen in jouw zorgdossier.inloggen met digiD.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Wow! Dit hoort toch in het ziekenhuis te gebeuren ipv door de huisarts ivm snijvlak om de mogelijke slechte cellen? En dan nog met de gewone post ipv aan het labo mee te geven?

Heb je wel een afspraak bij de dermatoloog?
Reken op ongeveer een week. Sterkte met wachten en de onzekerheid.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
De huisarts heeft het verwijderd. Jaren terug ook al een verwijderd bij hem en de uitslag was goed. Maar toen had ik sneller bericht. Maar nu nog steeds geen uitslag binnen.

Verder niet over dermatoloog gehad eerlijk gezegd.
OhMellie schreef:
15-07-2026 15:57
Wow! Dit hoort toch in het ziekenhuis te gebeuren ipv door de huisarts ivm snijvlak om de mogelijke slechte cellen? En dan nog met de gewone post ipv aan het labo mee te geven?

Hier doet de huisarts het ook zelf. Het opsturen ook.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Dubbel
OhMellie schreef:

Hier doet de huisarts het ook gewoon. Alleen als ze echt een verdacht plekje zien op een plek waar een litteken heel lelijk kan zijn, wordt je doorgestuurd. Ik had bijvoorbeeld een plekje op mijn neus wat niet goed was en de huisarts beoordeelde dat al goed. Ben toen doorgestuurd, omdat het om mijn neus ging.
OhMellie schreef:

Het is heel normaal dat de huisarts die doet. Is ook echt routineklusje voor ze. Als snijranden niet schoon zijn wordt je alsnog doorgestuurd. Dat je het dan zelf op de post moet doen vind ik wel bijzonder, maar is misschien tegenwoordig normaal.
Hier meerdere malen moedervlekken verwijderd maar altijd bij of de dermatoloog, of de plastisch chirurg. Uitslag was er altijd sneller dan 3 weken.

Ook een keer “slechte” uitslag gehad maar dat duurde niet langer dan de keren dat de uitslag goed was. Waarmee ik wil zeggen; het feit dat het lang duurt bij jou zegt eerder iets over drukte of (ik hoop het niet) zoekraken, dan over uitslag lijkt me.

Sterkte! Ik vind de tijd dat je wacht op een uitslag altijd zo vervelend…..
Mensen van het lab gaan net zo goed op vakantie. Het kan zomaar zijn dat het daar ook wat drukker is dan anders.

Met slecht nieuws doorgeven wacht men meestal niet zo lang maar het kan net zo goed zijn dat ze er nog niet aan begonnen zijn.
Is bij mij ook gebeurd, werd door de huisarts opgestuurd (heel vreemd dat je dat zelf moest doen).
Bij het verwijderen van de hechtingen ongeveer 1,5 week later, kreeg ik meteen de uitslag.
Ik kon de uitslag wel een dag of 4 eerder in de app van de huisarts zien en in de ziekenhuisapp. Maar dat is dan medische taal. Maar goed, met AI dan weet je al wel in grote lijnen of het kwaadaardig is of niet. Tip: Alleen kijken als je ermee om kan gaan dat je daarna nog dagen moet wachten...

3.weken is te lang, lijkt me dat er iets is misgegaan. Morgen even bellen. En kijk in je app, als je die hebt.
Het is wat het is.
Je kunt toch bellen en vragen naar de uitslag? Ik had het binnen een week via de dermatoloog.

Huisarts wilde het niet weghalen ivm locatie gezicht. Anders had zij het gedaan. Als het een slechte uitslag is ga je dan niet alsnog naar een dermatoloog?

En qua uitslag lab..oncologische vraagstukken duren echt niet langer bij vakanties. Dat is een te groot gezondheidsrisico.

Bellen en navragen.
Als de uitslag niet goed is krijg je sneller bericht.
Huisarts doet het hier ook zelf. Alleen voor de plekjes in mijn gezicht moest ik naar de cosmetisch arts .die doet het netter vertelde mijn huisarts.en het is allemaal goed gekomen .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Huisarts deed het bij mij. Uitslag zou een week duren maar duurde twee weken. Ik moest er zelf achter aan bellen. En het was goed.
Ik zou zeggen een week. Drie weken is echt lang, dus ik zou zelf even de huisarts bellen.

Overigens heb ik er al veel lagen weghalen. Gebeurde door zowel chirurg als door huisarts.

Succes!
Hier had ik indertijd dezelfde week nog de uitslag.
Ik heb opnieuw de praktijk gebeld. Nog niets binnen. Maar vakantietijd dus is nog niets om mij druk om te maken. Maandag opnieuw bellen. Gezegd dat ze er dan wel achteraan moeten bellen.
Het duurt veel te lang deze uitslag
Ik vind het ook erg lang duren. Je hebt zelf de envelop op de post moeten doen? Is deze überhaupt wel aangekomen?
Heeft het lab de envelop wel ontvangen? Daar zou ik eerst naar informeren.
Wat de rest al zegt, is de envelop wel aangekomen? Want zo’n uitslag zou zelfs in de vakantie geen 3 weken moeten duren. Ik heb het ooit gehad met urine op kweek. Was via de HA naar het lab gestuurd, maar ergens kwijt geraakt of zo. Zelf paar keer achteraan gebeld, na paar weken kreeg ik te horen dat het niet aangekomen was en opnieuw moest laten testen. Dit klinkt een beetje zoals bij mij toen.
Irregular_Choice schreef:
16-07-2026 16:12
Wat de rest al zegt, is de envelop wel aangekomen? Want zo’n uitslag zou zelfs in de vakantie geen 3 weken moeten duren. Ik heb het ooit gehad met urine op kweek. Was via de HA naar het lab gestuurd, maar ergens kwijt geraakt of zo. Zelf paar keer achteraan gebeld, na paar weken kreeg ik te horen dat het niet aangekomen was en opnieuw moest laten testen. Dit klinkt een beetje zoals bij mij toen.
Dat is wel echt heel rot.

Maar een moedervlek lijkt me lastig opnieuw te testen. Wat doen ze dan?
Nadinexxx schreef:
16-07-2026 19:04
Dat is wel echt heel rot.

Maar een moedervlek lijkt me lastig opnieuw te testen. Wat doen ze dan?
Ik denk dan op dezelfde plek weer een stukje weghalen. Wel echt knudde als dat het geval is .
Een week bij mij en toen zat ik al in Frankrijk, het bleek om een onrustige moedervlek te gaan en de hechtingen mocht ik er zelf uithalen.
Weer terug in Nederland heeft de dermatoloog álle moedervlekken op mijn lijf bekeken en mocht over een jaar weer terugkomen.

Mijn uitgesneden moedervlek was blauw zwart, alsof ik een tattoo daar had.
.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven