Lijf & Lijn alle pijlers

Motivators gezocht voor die laatste kilootjes (2)

22-10-2018 12:50 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Hier gaan we verder. Wil jij ook nog een paar kilootjes kwijt door wat minder te snoepen en meer te bewegen, sluit je dan bij ons aan! :)
NaamLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Bells_1.6672,86571,70-1,1
Frambroosje1.7070,56265-5,5
Thol1.7273,26868,5-4,7
Eva_19831.80847074-10
_Lou_1.66986565-33
eefje6771.6363,25863,4+0,2+0,2
jazekerenof1.7170,56769,80-0,7
thuis-in-eigen-huis1.74746366-8
adr_ett1.8072,77067,5-5,2
abilgail_virginia1.6766,66265,1-1,5
superstorm1.6882,76982,8
Dasoli1.7266,46366,4
roosquinn19891.75907686-4
belly1.6267,55860-7,5
mevrouwstippel1.64706061,5-8,5
anoniem_362312 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 12:40
34.65% gewijzigd
Het gaat hier wel redelijk goed. Ik ben twee keer per week aan het sporten en eetpatroon gaat ook prima. Gisteren wel wat losser gelaten want weekend. Dus een bakje kibbeling gedeeld met man en dochter. Wel een voedzame rode linzensoep als avondeten dus dat compenseert wat. Maar in de avond ook weer een lekkere bak chips en een glas fris. Moet kunnen maar de komende dagen weer even wat netter eten.

Ik ben al even niet meer op de weegschaal gaan staan. Zal ik komende week wel weer even doen. Maar ik probeer even wat minder te focussen op de getallen en gewoon te sporten en goed te eten.

Mooi Belly dat je een positief verschil voelt aan je lichaam. Welke sporten deed jij ook alweer? Ik begin ook heel langzaam aan iets strakker in mijn vel te zitten maar ben nog niet lang genoeg aan het sporten. Ben gestart in de tweede week van januari.

Ben nog steeds niet zwanger en heb afgelopen week ons aller laatste embryo teruggeplaatst gekregen. Het is de laatste kans na jarenlange vruchtbaarheidsbehandelingen.

Wanneer ik niet zwanger blijk ben ik van plan om nog meer te gaan sporten. Wil dan echt topfit worden en focussen op een getoned lichaam.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwStippel: wat spannend met het embryo dat geplaatst is. Ik ga zo voor jullie duimen! Wat ontzettend spannend en wat hoop ik het toch zo voor jullie!

Dat bakje chips op de bank heb ik ook gehad gisteren. En ik was jarig dus deze week niet echt op eten gelet. Moet kunnen maar voor mij er vanaf morgen weer tegenaan 😊
Hoi meiden,
Hier ook een afwezige 🤗. Het lukte me niet om in het gareel te komen. Erger nog: hoe meer ik er op focuste hoe meer zin in snaaierij en hoe hoger het getal op de weegschaal. Nu dus even pas op de plaats gedaan. Niet op gefocust. Beetje afkicken van alles. Afgelopen maandag weer begonnen met structureel bijhouden van eten in mfp en sporten op gezette tijden. Dat werkt hopelijk beter. Keep you posted!

Mevrouw stippel, ik duim mee! Wat een heftige tijd zo. 😘
Gefeliciteerd met je verjaardag Superduba!

Lukt het weer met herpakken jazekerenof? Vind ik ook altijd lastig na een slechte periode.

Hier op de weegschaal gestaan 60,9. Blij mee.

Het is inderdaad spannend. Ik probeer er zo weinig mogelijk aan te denken en mezelf druk bezig te houden.
Dank voor het duimen.
Spannend mevrouwstippel, ik duim mee.


Hier blijf ik hangen tussen 62-63kg, wel weer een broeksmaat kleiner. En ook een cup-maat kleiner, shirt/jurkjes kan ik vaak in maat xs kopen weer.... Ik word strakker/gespierder blijkbaar?
Af en toe voel ik me echt onzeker en te dik, zoals vandaag.
Misschien omdat ik gister niet ben wezen hardlopen want ben beetje ziekjes dus had & heb gister+vandaag extra rust nodig. Vermoeiend dat soort gedachtes.
Lastig hoor thuis in eigen huis om dat gevoel te hebben. Als ik je lengte in de tabel bekijk vind ik het eerlijk gezegd ook wel een tikje zorgelijk.

Je kan jezelf misschien iets strakker sporten maar als je de verhouding tussen je lengte en gewicht bekijkt lijkt het me raadzaam te werken aan een beter zelfbeeld en meer zelf liefde.

Het is niet mijn bedoeling om belerend over te komen. Ik bedoel het goed.
Ja, dat probeer ik ook, maar op dit soort dagen.
Ik was niet van plan meer af te vallen, dat lost het probleem niet op.
Momenteel word ik al steeds beetje strakker door het sporten, maar zelfbeeld is inderdaad gewoon zo vertekend.

Ik vind het ook stom dit soort gedachtes te hebben, maar ja. Pff. Sorry
Je kan er toch niets aan doen als je het zo voelt. Lijkt me erg naar voor je. :hug:

Het is ook lastiger om daaraan te werken dan aan strakker worden/afvallen. Is meer het mentale aspect. Maar denk dat je op lange termijn jezelf een plezier doet als je werkt aan een beter zelfbeeld en acceptatie.
Alle reacties Link kopieren
Thuis in eigen huis: ik herken de onzekerheid maar al te goed, maar ik probeer die stem/gedachte niet meer te geloven. Ik snap bij mij waarom deze gedachte op komt maar uiteraard is er helemaal niks mis met je! Je hebt een prachtig gewicht en je kan zelfs xs aan! Dat zegt eigenlijk genoeg, dat je slank bent. Ik herken het dik voelen en dat is naar, maar je bent goed bezig.
Ik had vorige week meer gegeten dan normaal en dag daarna had ik een iets voller buikje en ik voelde mij meteen lelijk en niet goed genoeg en toen dacht ik: waar slaat dit eigenlijk op? Ik ben goed zoals ik ben! Ik sla ook soms door in discipline en dan voel ik me schuldig als het me door drukte niet gelukt is om te sporten. Dan denk ik weer: waar slaat dat op om mijzelf zo te straffen? Gewoon morgen de draad weer oppakken. Maar idd die gedachten zijn super vermoeiend!

Mevrouw stippel, ik vind dat je gelijk hebt. Meer werken aan zelfacceptatie, zelfliefde. Want als je dat niet doet ga je je ook niet happy voelen als je dadelijk op je streefgewicht zit. Mja werken aan je zelfbeeld is zo lastig en zo abstract. Bij mij komt dat vaak ook de gedachte op: ja maar als ik nou meer ga sporten en 57 weeg, dan is het goed. Maar het is en was nooit goed eerlijk gezegd... maar als ik te veel ga wegen en je gaat het zien, dat ga ik me ook rot voelen over mijzelf. Daarom zoek ik nu de goeie middenweg en dat gaat best goed 😊

En je kunt er niks aan doen dat je het zo voelt! Dikke knuffel!
Bedankt voor jullie reacties, geeft wel even perspectief.
Gisteren zat ik er echt beetje doorheen.

Vandaag gelukkig beter en niet zo onzeker meer. (weegschaal was ook gewoon lief met 62.7 dus viel mee; gister teveel gesnaaid en weinig bewogen en ook nog eens ongesteld). Vandaag de draad dus weer oppakken, gelukkig ook niet meer ziek dus kan lekker naar hardlooptraining vanavond!

Morgen dagje uit met mijn man, dus ga ook eens leuke outfit uit de kast zoeken zodat ik me ook er mooi uit vind zien morgen. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even afwezig geweest. Zat er even helemaal doorheen, druk thuis, op het werk en geen tijd om op het eten te letten en daardoor echt teveel snaai momenten. Ging echt niet goed. Maar ik ben er weer. Ga er weer vol goede moet tegenaan.

@mevrouwstippel; wat een spannende we(e)k(en) ga je tegemoet. Ik hoop voor je dat deze keer raak is. Ik zal in ieder geval voor je duimen.

@thuis; goed om te lezen dat het nu weer beter gaat. Heel veel plezier morgen met je man.
Alle reacties Link kopieren
Update maandag: Hmmm... jammer dat er geen activiteit meer is. Ik ga kijken of ik via een andere weg die stok achter de deur kan vinden. Iedereen succes met het vinden van balans -x-
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend gewogen, en ondanks dat ik het weekend ben wezen lunchen (wel een salade genomen), is het gewicht gelijk gebleven. Maar ik merk wel dat het me veel moeite kost om de lekkere dingen te laten liggen. En zeker op momenten dat ik alleen ben, ik sneller dat koekje, chocolade of chips pak.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tevreden! Heb mijn doelen bereikt! 😊 nu proberen op dit gewicht te blijven 😊
Gewicht: 59,6 kg
BMI: 21,9
Botgewicht: 2,9 kg
Spiergewicht: 35%
Vochtgewicht: 56,8%
Vet: 20,3%
Buik: 68😍
Heup: 89😍

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven