Lijf & Lijn alle pijlers

Motivators gezocht voor die laatste kilootjes (2)

22-10-2018 12:50 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Hier gaan we verder. Wil jij ook nog een paar kilootjes kwijt door wat minder te snoepen en meer te bewegen, sluit je dan bij ons aan! :)
NaamLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Bells_1.6672,86571,70-1,1
Frambroosje1.7070,56265-5,5
Thol1.7273,26868,5-4,7
Eva_19831.80847074-10
_Lou_1.66986565-33
eefje6771.6363,25863,4+0,2+0,2
jazekerenof1.7170,56769,80-0,7
thuis-in-eigen-huis1.74746366-8
adr_ett1.8072,77067,5-5,2
abilgail_virginia1.6766,66265,1-1,5
superstorm1.6882,76982,8
Dasoli1.7266,46366,4
roosquinn19891.75907686-4
belly1.6267,55860-7,5
mevrouwstippel1.64706061,5-8,5
anoniem_362312 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 12:40
34.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo! 🙂 Hoe is het bij jullie? Ik woog vanmorgen 63.1kg. Dat schiet nog niet op, wist ik wel. Maar ik hoop sinds dit weekend mijn motivatie weer iets te hebben teruggevonden.
Goedemorgen!
Vanmorgen gewogen: 75
Zelfde gebleven dus.
Niet genoeg mijn best gedaan.
Nu weer proberen die knop om te krijgen, had als doel met de kerst op streefgewicht te zijn .
Alle reacties Link kopieren
Alle kleine beetjes helpen eefje ;-) Is de motivatie nog steeds op peil? En Eva, de knop weer om kunnen zetten?

En alle andere dames? Hoe gaat het daar mee?

Sorry dat ik gisteren niet de tabel kon bijwerken, ik had een heel drukke dag. Verder gaat het hier best goed. Zit in een goed ritme, doe gezonde boodschappen. Alleen sporten heb ik door drukte een paar keer moeten afzeggen, dat vind ik wel heel vervelend. Maar deze week komt mijn vriend weer terug van een werktripje dus dan komt het huishouden niet meer geheel op mij neer, dat scheelt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Je gaat goed Bells!
Dank voor het bijwerken van de tabel. Geeft toch niks als het wat later is.

De motivatie is er nog. Toch al minstens 2 dagen ;-D
Geeft toch niet Bells :). Een dag of wat later.
Eefje lekker bezig :high5: .
De knop is hier half om.
Veel hardlopen: zondag maandag en vandaag .
Wel een warme chocomelk op maandag en smorgens iedere dag dun hagelslag op brood .
Wel maximaal 1700 calorieën per dag.
Klinkt veel maar met mijn vele sporten en elke dag 4 km wandelen is dat wel nodig.
Alle reacties Link kopieren
Haaai allemaal, was ik weer.... even buurten. Hier gaat het eten he-le-maal niet goed. Het moet echt anders want dagelijks gaat er koek, chocola en chips in. Ik wil het niet maar ik kan geen weerstand bieden, boehoe. Ik blijf het moeilijk vinden om maat te houden. Door omstandigheden (stress) was ik best wat kilo’s kwijt ten einde van het vorige deel van dit topic en daardoor werd ik wat losser en dat loopt dus uit de hand. Maandag weer wegen... morgen een teamuitje met al onze medewerkers waar onder andere een gebakje en pizza op het menu is gezet. Ik wil echt daarbuiten niet snaaien. Ga proberen om zondag te sporten (als mijn rug wat opgeknapt is) Gisteren gesport en dat ging niet helemaal goed, spier in rug verrekt denk ik. Loop als een oma en de pijnstillers gaan ook lekker.
Jullie nog uitdagingen dit weekend?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen, ben ik ook weer een keertje! Nog erg druk steeds,
Leuk dat je weer een keer langs komt oma (adrett) :| !
Hier ook minder opgelet, ook soms helemaal niet mn best gedaan, maar woog vanmorgen tot 63,8 hmmm gek!
Vandaag niet zo fit, dus ga zo nog even naar bed.
Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wat gaan jullie goed, bij iedereen kleine minnetjes of in ieder geval gelijk gebleven.

Adr_ett, wat balen dat het even niet lekker ging.. maar dat je hier weer (gezellig!) komt schrijven toont de goede moed toch? :) Wel lastig team uitjes; hoop wel dat het leuk is! (Trouwens, op zaterdag team uitje?)

Hier gaat het sinds vorige zaterdag een stuk beter. Daarvoor zoveel snoepneigingen dat ik vorig weekend opeens 69,4 woog. Heel naar om die weegschaal omhoog te zien gaan na 8 maanden heel snel naar beneden te gaan. Maar dit weekend: 68 :yes:

Eigenlijk dus -1,4 wat wel weer erg veel omlaag is. Ik kan gewoon die balans niet vinden tussen strict lijnen of snoepbuien. Maar jullie inspireren me wel in dat het gewoon kan; rustig aan gestaag naar beneden en jezelf ook af en toe iets gunnen.

Hoe is jullie weekend?
Alle reacties Link kopieren
Hi! Het was een geslaagde dag gisteren, het gebak en de pizza waren zalig :) Eenmaal thuis had ik echt even zin in een wijntje en proest/uch/kuch daar nam ik ook nog een klein schaaltje chips bij. Zucht... moeilijk dus om de dingen weer te laten staan. Ik beweeg nog steeds als een oma, de rug is erg pijnlijk dus het bleef bij een loopje naar de supermarkt vandaag.

O/T/L gekookt eitje, klein glaasje sap, kaiserbroodje kaas, kaiserbroodje pietsie pure chocoladehagel en een cracker met vega kipworst (zoooo lekker)
T: 1 cracker kaas en 1 cracker vega kipworst
D: gebakken aardappeltjes, vispakketje en salade
T: fruit

Zojuist nog een zak mini’s chocola voor Sint Maarten gehaald. Ook al komt er vaak geen kip/kind, je weet maar nooit. Leuke uitdaging.

Framboos, hoe ist nu? Hoe is de badminton?

Morgen wegen, ben benieuwd ...

Lou, fijn dat jij weer wat gezakt bent. Lastig hè, het vinden van de balans. Ik dacht dat ik hem even had maar hij is ook zo weer zoek. Was idd op een zaterdag, kwam het beste uit. Jij nog wat ondernomen dit weekend?
Alle reacties Link kopieren
Ik woog vanmorgen 64.0kg. Daar ben ik niet blij mee. Vooral ook omdat ik niet zo goed snap waarom. Geen gekke uitspattingen dit weekend en wel 4x gesport deze week.
Hopen op volgende week weer een wat lager cijfer.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,
@ adrett: gaat goed hier! Badminton nog niet gelukt door alle drukte van het huis! Baal ik wel van. Ga mij er deze week even mee bezig houden, qua kosten, werkrooster ed.
Hopelijk voel jij je wat beter met je rug, ik kende het nooit, maar jaar geleden ofzo is t een keertje in mn rug geschoten, moest bijna uit bed getakeld worden hahah. Kon niks, heel gek toen.

@eefje: misschien meer spieren ontwikkeld? Wegen natuurlijk zwaarder dan vet?

Hier 63,8 nog steeds! Vind t nog steeds vreemd! Heb echt ongezond gedaan afgelopen 2/3 week. Natuurlijk ook wel normaal gegeten, maar wel vaker lekkere broodjes en savonds pizza of afhaal ivm klussen. Ga vanavond eens kijken of ik mn meetlint kan vinden, misschien dat ik daar nog wat meer vertrouwen uit kan halen :)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Adrett wat enorm balen van je rug. Hopelijk lukt het je om wat rust te pakken en knap je snel weer op!
Gelukt om van de chocola voor de kids af te blijven??

Eefje ik zou ook denken opbouw van spieren. Zie je wel verschil in de spiegel? Soms zijn er periodes dat je in gewicht niets merkt maar dat je wel strakker in je vel kunt komen te zitten. Alsof je lichaam even weer opnieuw moet verdelen ofzo.

Framboosje super fijn toch dat je weer wat kunt zondigen en stabiel blijft in gewicht.

Na enkele weken stabiel op 67 nu toch wat gestegen. Heel logisch na een week vakantie waarin ik niet bezig ben geweest met opletten op wat ik weeg. Het valt me enorm mee maar woog vanochtend 67.6kg. Vakantie is weer voorbij dus nu verder met lekker gezond eten en dan komt dat vast weer goed.
Alle reacties Link kopieren
Hi, goedemorgen!

Vanochtend was ik 66,3 kilo... dat valt me nog mee moet ik zeggen. Het is vooral ook dat ik mezelf er niet lekker bij voel al dat slechte eten en de continue onrust/zin in wat lekkers.
Het was gisteren een behoorlijke struggle maar het is bij 1 mini snickers gebleven. Er kwamen goddank nog best wat kindertjes, dat is normaal nooit het geval dus ik was blij dat ik wat in huis had gehaald.

Ah Eef, snap het baalmoment maar hoe meer ik ook ga sporten, hoe meer ik ook ga wegen. Sowieso omdat spieren zwaarder zijn maar ook doordat er iets met vocht gebeurt. Als ze je in een sportschool willen wegen dan zullen ze dat ook altijd voor de training doen. Ik las er dit nog over:

"Het is zo verleidelijk om na een sportsessie te checken of de kilo’s er al af vliegen, maar in de praktijk kan je dit echt beter laten. Serious sporten zorgt namelijk voor piepkleine scheurtjes in je spieren en je lichaam pompt daar vervolgens zo veel mogelijk vloeistof naartoe om de boel te herstellen. Dat klinkt eng, maar is in feite simpelweg het proces waardoor je sterker wordt. Hartstikke goed natuurlijk, alleen het zorgt voor wat extra pondjes op de weegschaal. Wacht dus ten minste twee dagen na je work-out tot je jezelf gaat wegen."

Framboos, wat heerlijk! Niet direct afgestraft door de weegschaal. Je zal ook wel flink wat meer beweging hebben met verhuizen, misschien blijf je daardoor in balans. Ja die rug... ik heb blessures gehad met mijn hamstring(s), mijn pols maar mijn rug gaat altijd wel goed. Het zit nog steeds muurvast.

Wow Thol, een week vakantie en slechts 0.7 erbij, denk dat velen hiervoor zouden tekenen :)Wat fijn dat jij nog zo lekker stabiel gaat, dat wil ik ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me een slechte topic-opener, ik ben hier bijna nooit ;-)

Adrett, welkom terug, al is de reden niet zo goed. WIl je terug in de tabel? Ik las laatst iets interessants over intuïtief eten, misschien ook wel wat voor jou: https://cupofjo.com/2018/11/kelsey-mill ... ve-eating/

Ik denk dat het uiteindelijk heel erg over rust in je hoofd en lijf gaat. Als je rug zo vastzit, denk ik dat je dat laatste ook niet heb. Ik herken alles wat je zegt heel erg, inclusief de rugproblemen. Wat mij een paar jaar geleden heeft geholpen is een psychosomatische fysiotherapeut. Die kijkt heel goed naar de relatie tussen stress, mentale en fysieke klachten. En dat hielp mij niet alleen om een soepelere rug te krijgen, maar ook om meer rust in het algemeen te hebben. En die rust helpt me weer met eten. Heb ik rust dan kan ik beter naar mijn lichaam luisteren en beter herkennen wat het precies nodig heeft. Soms is dat een dutje in plaats van suiker. Soms wil ik gewoon snel iets makkelijks eten, maar hoeft dat (van mijn lichaam) niet per se ongezond te zijn. Soms wil ik iets naar binnen proppen (kunnen ook wortels zijn). En soms wil ik vet, zout en zoet. Maar veel minder vaak dan je zou denken. Als ik de tijd neem om te luisteren, is de strijd om niet te snoepen ook minder groot.

Dat alles gezegd hebbende: het lukt mij ook nog vaak niet. Ik zit ook nog vaak zat een reep chocola naar binnen te werken in een 'pauze-moment' terwijl ik vooral behoefte had aan een pauze. De reep chocola geeft me een excuus (ik kan niets doen, want ik ben nu aan het eten) om de pauze te nemen die ik mezelf anders niet gun.

Eefje: balen! Ik hou mezelf altijd voor dat als ik goed bezig ben, mijn lichaam op de lange termijn uiteindelijk zal volgen.

Framboosje: ik denk dat je al klussend best veel verbrand, fijn dat het stabiel blijft.

Thol, leuke vakantie gehad?

Lou, fijn dat het weer beter gaat!

Ik ga nu de tabel bijwerken.
Alle reacties Link kopieren
@adrett; balen zeg! Kun je niet naar een fysio oid? Je werd ook ingepland voor weer een operatie aan je pols toch? Al bericht gehad?

Herkennen jullie trouwens ook dat je eten aan iets koppelt, als ik iets ga kijken op tv op internet, moet ik er altijd iets bij eten. (Wel iets lekkers) iets wat ik mijzelf heb aangeleerd. Want toen ik er over nadacht kwam ik er achter dat ik eigenlijk nooit perse honger had als ik ging tv kijken. Was echt een gewoonte dus, tv kijken = iets lekkers erbij.
Alle reacties Link kopieren
He Framboos, helemaal herkenbaar. Boer Zoekt Vrouw is altijd in het najaar en dan zijn er pepernoten. BZV= pepernoten + thee. Tot gisteren dan, toen heb ik een appel gepakt maar dus wel iets te eten, omdat het idd ingebakken is. Vrijdagavond > tv + wijn + chips.
Goed om daar eens meer bewust van te worden...

En ik denk dat het ook aansluit bij wat Bells schrijft, meer intuïtief eten zou veel kunnen doen, meer mindfull. Dank voor de link, heb al een stuk gelezen maar het was niet heel kort dus ik ga vanavond er even rustig doorheen. Ging direct al zoeken of er een boek over te vinden was maar nog niet direct iets gezien, behalve die in het Engels en dat vind ik toch net wat hogere drempel want ik begreep dat er ook verwijzingen naar onderzoeken in zaten en dat is vaak geen makkelijke kost. Heb jij nog boekentips Bells?

Mijn rug is normaal gesproken niet echt een issue voor me, het is direct na het sporten gekomen en ik denk dat ik ook wel weet door welke oefening. Vanavond even wat warmte middels een bad proberen en anders toch maar een fysio want het duurt nu al een week. Klinkt wel heel goed die psychosomatische fysio... wat meer mindfull sporten zou ook geen kwaad kunnen. Zijn ze daar ook voor? :) Ook al heb ik bijvoorbeeld ergens een pijntje, ik negeer dat gewoon en werk mijn sportschema af met vaak alle gevolgen van dien. Ik vind het lastig om dan een aanpassing te doen. Niet piepen, sporten jij denk ik dan.

Framboos, klopt, ik sta nog op de wachtlijst voor die operatie aan mijn pols. Ik sta ook op een invallijst, mocht er iemand uitvallen dan zou ik direct kunnen bijvoorbeeld maar dat moet dan wel net passen voor mij. Op 4 oktober hebben ze me op de wachtlijst gezet en vanaf dan kon het 2 a 3 maanden duren. Van mij mag het wel gebeuren nu.
Alle reacties Link kopieren
@Frambroosje, ja dat heb ik ook lang gehad! In het weekend mag ik chips werd dan in het weekend moet ik chips. Sowieso koppel ik eten aan gezelligheid. Als ik het leuk wil maken thuis dan hoort daar ook een schaaltje koekjes bij op tafel. Of als mijn vriend voorstelt ergens heen te gaan, dan roep ik 'oh ja, dan kunnen we daar lunchen/taartjes eten/dineren.

Heeft het bad geholpen Adrett? De psychosomatische fysiotherapeut is er vooral om mindfull te bewegen, je bewust te zijn van je lichaam (niet dat pijntje negeren) en geen spanning in je lichaam vast te houden. Dus niet per se sporten, maar het lijkt me dat je wat je daar leert ook tijdens het sporten kunt toepassen. Ik heb er vooral van geleerd niet meer onbewust spieren aan te spannen. Iets wat ik van nature heel veel doe. Dan word ik 's ochtends wakker met pijn in mijn arm, omdat ik die de hele nacht keihard in de matras heb geduwd. Niet echt relaxed ;-)

Geen boekentips helaas. Ik pas op eten toe wat ik in therapie en bij de fysio heb geleerd over een beetje relaxter in het leven staan, maar ik heb nooit een boek gelezen over specifiek mindfull eten (heel eerlijk gezegd, is mindfullness vaak net een beetje te zweverig voor mij... ik sta wel achter de basisideeën, maar ik ben er ook wel pragmatische en realistisch in).

Misschien is het een idee om je doel anders te omschrijven. In plaats van te letten op gewicht, te letten op dagen dat het goed gaat met eten, dat je lekker in je vel zat. Waarom was dat? Welke factoren droegen daar aan bij? Voorbeeldje: als ik druk en gehaast ben, heb ik de neiging om te proppen. Wat helpt is voordat ik ga eten even een paar keer diep in- en uitademen. Ik zou dan als doel kunnen hebben 'alles wat ik eet, rustig opeten'. Als je genoeg goede gewoontes uitvoert op een dag, blijft dat gewicht ook wel op peil. Hoef je je dan niet meer druk over te maken.
Ik ben niet zo'n actieve meeschrijver merk ik.
Misschien komt daar nog verandering in :).
Excuus voor het laat doorgeven van mijn gewicht.
74.5
Nog een stuk of 3 a 4
Alle reacties Link kopieren
Hi Eva, jeu - 1/2 kilo, lekker!

Bells, ik ben ook erg nuchter van oorsprong, krijg ook snel jeuk van mindfulness met spirituele inslag maar gelukkig zijn er nu ook genoeg manieren zonder het zweefdeel :) Boekje van de bieb geleend, dat lijkt me wel wat en is ook lekker nuchter geschreven (tot nu toe)
Alle reacties Link kopieren
@adrett: ik snap je, laat t dan nu ook maar direct gebeuren idd! Ben je er ook weer vanaf, nu hik je er zo tegen aan.

@bells: hahah ja precies dat! Zonder eten is het ongezellig en een appel is niet gezellig :devil:

Hier nog steeds niet helemaal op de rit zoals eerst, heb opeens een nieuwe verslaving, broodjes met veel boter en dan hagelslag :heart: werkt ook niet mee.
Weet niet hoe het komt dat t mij niet meer goed lukt. Ga daar vandaag eens verder over nadenken. Voor nu, soppen in het huis :yawnee:
Alle reacties Link kopieren
Bwaaaaa, hier een stressdag en dat resulteerde ook in stress eten.

O: ontbijtcracker kaas en ontbijtcracker vega kipworst
T: banaan
L: boterham vega kipworst en boterham gebakken ei
T: speculaas truffel dinkies
D: zoete aardappel uit oven, bloemkool en vega kip nuggets + mini Magnum na
T: speculaas truffel dinkies en teveel choco pepernoten

Nu kappen ... spreek ik bij deze af. Ben misselijk en dat lijkt me wel een duidelijk signaal.
Alle reacties Link kopieren
Tabel bijgewerkt, Eva!

Hoe heet dat boekje Adrett?
Alle reacties Link kopieren
Zo eindelijk even gelegenheid wat uitgebreider te reageren! Jullie hadden ook allemaal aardig dingen gezegd na mijn kilo erbij ipv eraf deze week :hug:
Meestal lees ik even bij in de trein, maar reageren op mobiel vind ik onhandig omdat je dan zo slecht kunt teruglezen tegelijk.

Dat ik een kilo was aangekomen heeft wel ook iets met vocht te maken inderdaad denk ik. Ik geloof niet dat ik nou al zoveel spieren aan het opbouwen ben, maar ik ben wel weer begonnen met krachttrainen en had heel veel spierpijn. Ik heb het idee dat ik dan inderdaad vaak zwaarder ben, op momenten van veel spierpijn. Vanmorgen was ik gelukkig weer 63.0kg. Dat is niet afgevallen tov eerder, maar in ieder geval wel die gekke extra kilo van maandag weer weg.

Wat gezellig dat je weer een beetje terug bent Adr_ett! De reden is natuurlijk minder voor jou. Maar goed, als een beetje schrijven je hier helpt wat beter op het juiste pad te blijven dan is dat toch prima? Moeilijk is het soms he, om het resultaat te behouden. Het lukt mij ook niet goed op het moment. Nou ja, dat weet je ook wel van de zomer. Toen ben ik op een gegeven moment afgehaakt. Ik wil echt graag die 5kg er weer af, maar ik houd de motivatie steeds maar voor enkele dagen vast. En daarna vergeet ik het weer ofzo. Of ik baal zo van iets, dat ik iets lekkers 'nodig heb' jaja. Onzin natuurlijk, en daarna voel je je nog rotter. Emoties...stress... gewoontes die jullie ook beschrijven zoals bij de tv op vrijdagavond...allemaal redenen om te eten. En dan geen appel. Zo stom.

En Adr_ett: chocoladepepernoten! Die je moet je toch gewoon echt niet in huis halen! ;) Daar zou ik er nooit een paar van kunnen eten, dan is de halve zak meteen leeg.
Hoe is het met je rug?

Frambroosje...nieuwe verslavingen! Dat ken ik ook zo goed. Ik weet nog dat dat van de zomer bij mij opeens chocoladerijstwafels was. Die moest ik echt weer volledig uitbannen, want ik eet er gewoon te veel. En nu zijn het rozijnen. En dat klinkt niet slecht, maar wel in de hoeveelheden die dan naar binnen gaan. Niet superongezond, maar ook zeker niet bijdragend als je wilt afvallen.

Mindfull eten, dat spreekt mij ook wel aan. Vooral bewust zijn van wat je in je mond stopt. En niet gedachtenloos eten. En dus ook zeker niet uit gewoonte voor de tv, achter de pc etc. Sowieso spreekt een beetje mindfull leven me wel aan. Niet overal maar aan voorbij rennen. En focussen op goed voor jezelf zorgen en gezond eten werkt voor mij ook vaak beter dan focussen op afvallen. Dat is meer een positieve insteek vind ik, en dan mag ook meer, zoals bv extra fruit ofzo. Dat maakt het een stuk prettiger.

Ach ja, het blijft een gedoetje. Maar ja, toch goed dat we er mee bezig zijn denk ik, ondanks af en toe worstelingen. Als je het helemaal loslaat gaat het gewicht hard omhoog. En dat is zo zonde! Succes allemaal weer dit weekend. Gaan jullie wat leuks doen?
Alle reacties Link kopieren
He Eef, leuk je weer even te lezen... ik loop zo naar de kast en ga die pepernoten wegdoen en wil ze ook niet meer zien voor 5 dec. Ik was gisteren voor enveloppen in de Action en was zo gestresst dat ik in de rij voor de kassa die shit meepakte.
Rug gaat gelukkig weer wat beter! Volgende week het sporten weer oppakken.

Fijn dat die extra kilo’s weer pleitos zijn, denk echt dat het iets van vocht is geweest.

Gisteren een slechte eetdag, vandaag meh en morgen feestje. Nog niet helemaal/helemaal niet back on track dus. Pfff die motivatie inderdaad... ik ga steeds voor de korte termijn. Die zucht naar suiker en vet.

Boekje is van Susan Albers - Mindful eten
Alle reacties Link kopieren
Zooo herkenbaar de Sint snoep snaaidrang! We hadden vandaag kruidnoten en schuimpjes op werk staan; de perfecte combinatie. Het liefst eet ik ze samen in een bakje en dat je ze dan om en om in je mond stopt.. Oké stop!! Haha.

Ik heb dus vandaag 1 schuimpje genomen en gisteren 3 choco kruidnoten. Was zelf een beetje verbaasd, want ben toch meer van alles of niets. Ergens denk ik dan nu “o nee m’n afvalpoging deze week is verpest door dat beetje snoep”, onzin hè! :nut:

Ik hou de laatste 2 weken wat vaker calorieën bij via zo’n app en valt me op dat ik sommige doordeweekse dagen wel echt weinig eet. In het weekend haal ik het wel in met lekkere broodjes, wijntjes etc, maar wil het meer verspreiden over de week. Jullie nog tips?

Mindful eten vind ik ook lastig, wel goede boek tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven