Lijf & Lijn alle pijlers

Motivators gezocht voor die laatste kilootjes (2)

22-10-2018 12:50 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Hier gaan we verder. Wil jij ook nog een paar kilootjes kwijt door wat minder te snoepen en meer te bewegen, sluit je dan bij ons aan! :)
NaamLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Bells_1.6672,86571,70-1,1
Frambroosje1.7070,56265-5,5
Thol1.7273,26868,5-4,7
Eva_19831.80847074-10
_Lou_1.66986565-33
eefje6771.6363,25863,4+0,2+0,2
jazekerenof1.7170,56769,80-0,7
thuis-in-eigen-huis1.74746366-8
adr_ett1.8072,77067,5-5,2
abilgail_virginia1.6766,66265,1-1,5
superstorm1.6882,76982,8
Dasoli1.7266,46366,4
roosquinn19891.75907686-4
belly1.6267,55860-7,5
mevrouwstippel1.64706061,5-8,5
anoniem_362312 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 12:40
34.65% gewijzigd
Vervelend thuis .
Heb je stress voor je vliegreis?
Ik heb ook enorm last van darmen. Denk dat er ook wel wat heerst .
Eva_1983 schreef:
10-12-2018 14:13
Vervelend thuis .
Heb je stress voor je vliegreis?
Ik heb ook enorm last van darmen. Denk dat er ook wel wat heerst .
Ja, niet voor het vliegen (daarmee genoeg ervaring) maar voor de prikkels en veranderingen etc. (leuk dat autisme altijd).
En er hangt ook iets in de lucht inderdaad..
Thuis-in-eigen-huis schreef:
10-12-2018 14:16
Ja, niet voor het vliegen (daarmee genoeg ervaring) maar voor de prikkels en veranderingen etc. (leuk dat autisme altijd).
En er hangt ook iets in de lucht inderdaad..
Ik snap dat wel hoor.
Heb zelf een andere "stoornis" namelijk ADHD .
Maar ook problemen met prikkel werking.
Straks zit je lekker op vakantie en ga je lekker genieten.
Probeer daar maar aan te denken :)
Vanmorgen gewogen en het is 69.0 (al bleef die twee seconden hangen op 68.9).
Yes!
Ik ga dus onder de 69 op vakantie (zal vrijdag nog wel wat zijn afgevallen).

Blij mee. :)
Alle reacties Link kopieren
Leuk is dat als mensen het zien, Eva :)

Waar gaat de vakantie heen, thuis? Vervelend van de darmen.

Knap, al dat gehardloop! Ik ga heel soms, als ik mijn hoofd wil leeg maken. Maar ik ben niet zo goed in alleen sporten, dan heb ik altijd een excuus. Dus het zijn teamsporten voor mij.

Adrett, fijn toch dat je gewicht min of meer stabiel blijft. zul je toch wel ergens iets goed doen :)

Hier is het ontzettend druk, de grote sprint naar de kerstvakantie is ingezet. Het heeft voor- en nadelen als iedereen tegelijk weg is. Het voordeel is dat je tijdens je vakantie nooit gestoord wordt door je werk (er is namelijk niemand om je te storen), het nadeel is dat in de weken voor de vakantie iedereen nog even snel alles wil doen, want er is ook niemand die het over kan nemen als jij weg bent.

ik ben ook gewoon vergeten om te wegen, zowel gisteren als vandaag. Nou ja, volgende week weer.
Alle reacties Link kopieren
@jazekerenof: ik heb er nog niet op durven staan! Morgenochtend, beloofd :P vandaag nog een dagje streng doen, hopelijk helpt dat, hahah! :mrgreen:
Morgenavond weer een etentje, helpt ook niet echt, al die etentjes.

@adrett: hoe gaat ie met jou en je pols?
Alle reacties Link kopieren
Hi ...

Gefeliciteerd Jazeker, lekker om met zo'n resultaat op vakantie te gaan. Kan me voorstellen dat met autisme een vakantie een redelijke uitdaging is. Zelf vind ik het ook vreselijk om van huis te gaan. Al dagen van tevoren ben ik obsessief met lijstjes, mijn koffer en alles moet spik-en-span zijn thuis dus ook nog druk met schoonmaken. En dan soms is er ook nog de heimwee als ik er eenmaal ben maar gelukkig gaat het de laatste jaren wel beter, behalve afgelopen zomer dan. We zaten daar ook op zo'n rotplek met veel lawaai en een razende snelweg en overal geluid. Mja, ik ben wel een echte huismus wat dat betreft :)

Zeg eeeeh Framboos... wat zei de weegschaal heden deze ochtend? :) Hier gaat het wel ok. Zoals het nu lijkt ga ik rond 22 januari onder het mes maar dat weet ik 10 dagen van tevoren pas precies. Heb nog wel genoemd dat ik graag wil invallen als het eerder kan. Rond de kerst is het vaak rustiger qua werk dus dan wil ik mn pootje het liefst in het gips dan wanneer het weer drukken wordt na de feestdagen. Maar goed.... helaas heb ik er weinig invloed op.

Bells, grappig hoe dat dan werkt. Het verplichte karakter wat bij teamsport komt kijken vind ik juist niet prettig. Ging laatst met een vriendin naar de sportschool, dat vond ik al lastig. We hadden om 11:00 in het weekend afgesproken maar ik was heel vroeg wakker dus wilde eigenlijk al een uur eerder. Bij haar checken of ze eerder kon, helaas niet dus maar een uur wachten. Ik vind het vooral fijn om te gaan op de momenten dat het mij uitkomt. Een echte solo sporter dus :)

Eva, wat super fijn dat mensen het zien en dit ook naar je uitspreken, heerlijk die motivatie :cheer:

Hier gaat het zijn gangetje... gezonde leefstijl oppakken mislukt nog steeds. Ik probeer vooral niet teveel te oordelen. Gewicht blijft ook hetzelfde vooralsnog dus ik probeer me niet te druk te maken. Gisteren gesport en ik probeer morgen weer te gaan. Heb ik mijn doel van 2 x p week sportschool weer behaald :)
Ik ga naar Thailand!
Ja, Adr_ett, is zeker een uitdaging zorgt ook wel voor meltdowns hoor, maar ben vaak blij als ik gegaan ben (en kan mezelf niet eeuwig opsluiten al zou ik dat wel willen). Ik ben nu inderdaad bezig met het huis grondig schoonmaken (met in achterhoofd de vraag; waarom dan als je op vakantie gaat??) en koffer/handbagage-inhoud al controleren... Bij mij is het niet echt heimwee, maar angst dat als ik weer thuis ben alles anders is @( . En momenteel bang voor brand/inbraak in huis of dat huisdier (waar we oppas voor hebben) opeens overlijdt.

Ik doe juist hardlopen om beter met mijn spanningen/prikkels te kunnen omgaan en teamsport ofzo zorgt voor mij voor nog meer prikkels en dus niet voor ontspanning. En dit kan ik vanuit huis doen, dat is fijn!

Goed dat je bent wezen sporten.

Vanmorgen stiekem even op weegschaal gestaan en gaf 68.9 aan, dus ga in de 68 met vakantie. :)
Alle reacties Link kopieren
@adrett; ah het komt allemaal wat dichterbij dus. Zulke dingen en ziek zijn komen helaas idd nooit uit.
Vanmorgen zei de weegschaal 65 O_O dus ik moet echt even streng doen! Baal er wel erg van. :|
Vanmorgen gewogen; 68.0 B-)

Mooi gewicht om mee op vakantie te gaan.

Tot in het nieuwe jaar allemaal! :hello:
Fijne vakantie thuis! En inderdaad een super mooi gewicht. Jihoe!!!
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie en super mooi resultaat!!

Oef Framboos... das een pijnlijke :-/ balen.

Vanochtend stond ik weer eens op met een 'het is nu &^%$#@#$%^& echt klaar, gezonder eten vanaf nu' Gisteren patat gegeten, ijsje na, daarna nog een halve chocoladeletter en zo rijg ik de dagen wat aan elkaar :-/ Het voelt echt als een verslaving momenteel. Net drentelde ik ook alweer rond de voorraadkast maar pakte een banaan. Als ik maar een paar dagen heb van niet snoepen, de rest mag van mij gewoon zijn en hoeft niet mager, dan zit ik weer even op een spoor.

Hopelijk gaan jullie beter :)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaat het hetzelfde adrett, het lukt me maar niet om streng te zijn en tegen mezelf te zeggen, NEE!! Snap niet waarom het mij eerder wel lukt en nu opeens niet meer :evil:
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel iedereen voor het warme welkom!

@Adr_ett; mijn mond leidt af en toe ook een eigen leven. En soms is het ook echt als een soort afleiding. Bij mij is het vooral chocolade en chips. Ik drink geen wijn, dus dat scheelt weer. Al dronk ik wel heel veel cola. Maar dat drink ik nu thuis al bijna niet meer.

@Eva; Wat knap al 10 kilo afgevallen.

@framboosje; je moet ook niet te streng voor jezelf zijn, wat bij mij wel helpt. Is om vaste momenten te hebben. Zo is het 10 uur fruit moment. Daar helpen mijn vriend en ik elkaar ook aan herinneren. Dan heb ik in ieder geval al 1 gezond momentje op de dag.

@thuis; geniet van je vakantie!

Hardlopen; wat zijn jullie hier al allemaal goed bezig met het hardlopen. Zeker met dit koude weer. Ik krijg het al koud bij de gedachten.

Nog een tip om 2,5 kilo in 4 dagen kwijt te raken. Zo ziek zijn dat je alleen maar in bed kan liggen en niks kan eten of drinken :sick: . Ik ben nu wel van die vervelende 66.6 af, maar had het liever zonder die koorts aanvallen gehad. Van de week heel eigenwijs toch naar het werk gegaan (we hadden al een zieke en het is een hele belangrijke week op het werk), maar na een ochtendje toch maar weer naar huis gegaan. Gelukkig is de koorts nu weg, maar mijn eetlust nog niet. Hopelijk komt deze wel weer.
Voor diegene waarbij het niet lukt om de knop om te zetten...hier hetzelfde!
Het is natuurlijk ook niet de beste tijd van het jaar om een knop om te zetten.
Wellicht in januari :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
@abigail: ongeveer vaste tijden eten doe ik inderdaad, 8u ontbijt, 10:30 tussendoor, 13:00 lunch, 16:00 tussendoor en 18:00/18:30 diner en rond 20:00 mn laatste tussendoortje. 2 stuks fruit eten lukt mij ook wel, maar na dat stuk fruit heb ik dan heus ook nog wel zin in een koekje, of 2 of 3 :P chronisch honger ;)

Hopelijk voel je je snel beter Abigail, ziek zijn is rot.

@eva: je hebt ook wel gelijk, straks in januari zijn al die etentjes, oliebollen en pepernoten weer weg :cheer:
Gaan we er weer keihard voor en is het ook makkelijker, vind ik in ieder geval
Alle reacties Link kopieren
Hi Abigail... wat rot van het ziek-zijn :( Ik hoor er zoveel mensen over en ook inderdaad dat het te druk is om ziek te zijn. Ik zie een verband geloof ik :)
Hopelijk knap je gauw wat op, kalm aan nog even.

Eva en Framboos, ruk he van het jezelf niet onder controle hebben. Voor mij ergens fijn te lezen dat ik niet de enige ben momenteel.

O: 1 bolletje ontbijtcracker met kaas en 1 met jam
T: banaan
L: 1 boterham pindakaas en 1 boterham jam
T: Nakd reepje en iets later ook nog een appel

Straks D: risotto met spinazie, paddenstoelen en doperwtjes

Het is nog maar 16:00 en ik moet nog zooooo lang wachten totdat ik weer mag. Wat een struggle. Vanavond met vriendinnen een borrel drinken, probeer het een beetje binnen de perken te houden want zodra remming wat wegvalt begin ik schaaltjes nootjes en kaasplanken te bestellen :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het best goed, maar de december maand blijft vreselijk moeilijk. Ik ga me voor het grootste gedeelte inhouden maar een lekkere gebakken wafel ga ik niet afslaan. De teugels iets losser en in januari weer strak.
Gisteren kerstborrel gehad van mijn werk . Was super leuk.
Me helaas flink vergrepen aan het dessert buffet.
En vandaag is ook super slecht begonnen.
Ontbeten met twee flinke stukken suikerbrood . En net ook nog chocolade pepernoten op en een bonbon.
Gaat niet goed komen hier .
Heb echt allerlei lekkere dingen in huis.
We hebben eigen bedrijf dus allemaal relatiegeschenken , de boterletters en chocolade is niet aan te slepen hier .
Grrrrrrrrr :facepalm: hellup!
Alle reacties Link kopieren
Eva_1983 schreef:
15-12-2018 10:22
Gisteren kerstborrel gehad van mijn werk . Was super leuk.
Me helaas flink vergrepen aan het dessert buffet.
En vandaag is ook super slecht begonnen.
Ontbeten met twee flinke stukken suikerbrood . En net ook nog chocolade pepernoten op en een bonbon.
Gaat niet goed komen hier .
Heb echt allerlei lekkere dingen in huis.
We hebben eigen bedrijf dus allemaal relatiegeschenken , de boterletters en chocolade is niet aan te slepen hier .
Grrrrrrrrr :facepalm: hellup!
Ooooo ja!! Snap ik helemaal!! Maar waar woon je😂 klinkt allemaal goed wat je in huis hebt.
Komt weer goed mensen, dec is gewoon een te lastige maand...
Precies! December is zoooo lastig! Iedereen die zich rot voelt over dat ‘vergrijpen aan’: niet doen hoor. Over een paar weken is december weer voorbij. Misschien is het een idee om alvast een plan te hebben voor na de feestdagen. Maaltijden plannen, tussendoortjes plannen, sport/beweegmomenten inplannen, etc.
Ik weet een plan; al de slechte dingen in december opeten en zorgen dat de snoepplank in de voorraadkast leeg is in januari.
En heel hard duimen dat de weegschaal in december gelijk blijft. :high5:
Ik zie januari ook echt als een nieuwe start .. dan ga ik er ECHT voor .
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met je plan mee Eva 😊👍
You go girls!!

Ik doe mee. Ook al gaat het beter dan voor dat ik me hier aansloot, er is te veel aan dinertjes, borreltjes en lekkers deze maand.

Doel is om niet meer boven die 70 kg uit te komen en vanaf januari weer richting de 67 :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven