Lijf & Lijn alle pijlers

Motivators gezocht voor die laatste kilootjes (2)

22-10-2018 12:50 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Hier gaan we verder. Wil jij ook nog een paar kilootjes kwijt door wat minder te snoepen en meer te bewegen, sluit je dan bij ons aan! :)
NaamLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Bells_1.6672,86571,70-1,1
Frambroosje1.7070,56265-5,5
Thol1.7273,26868,5-4,7
Eva_19831.80847074-10
_Lou_1.66986565-33
eefje6771.6363,25863,4+0,2+0,2
jazekerenof1.7170,56769,80-0,7
thuis-in-eigen-huis1.74746366-8
adr_ett1.8072,77067,5-5,2
abilgail_virginia1.6766,66265,1-1,5
superstorm1.6882,76982,8
Dasoli1.7266,46366,4
roosquinn19891.75907686-4
belly1.6267,55860-7,5
mevrouwstippel1.64706061,5-8,5
anoniem_362312 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 12:40
34.65% gewijzigd
Zeker niet te krampachtig mee omgaan met die borrels , diners etc. :-).
In januari kunnen we weer streng doen, dus een beetje genieten af en toe (qua eten) in de maand december moet kunnen vind ik .
Gelijk blijven in gewicht zou mooi zijn.
Ik hoop gelijk te blijven en vanaf januari nog 4 kilo eraf .
Alle reacties Link kopieren
Helemaal nog niet bijgelezen, maar toch maar wel vast m'n gewicht want vorige week ook al vergeten! Vandaag 62.6kg.
Hier vanochtend 69,2! Het gaat gestaag nog steeds omlaag :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk he... hier gisteren weer een hele mooie eetdag overdag, ook nog 12 km gewandeld en dan teveel warm eten en vervolgens een mini magnum, dan stuk chocola, dan stroopwafel en zo weer een hele zooi aan calorieën binnen.

Vanochtend 67,8 :-/

Deze week wil ik zelf even spartaans, afgelopen dagen en weken zoveel shit naar binnen gewerkt zoals jullie weten. Kennelijk lukt het niet om wel af en toe iets te nemen en ik hoop dat het werkt om dan nu even rigoureus te gaan zodat ik niet nog meer opgezwollen en vermoeid raak door al dat suiker. Klink ik nog geloofwaardig? ;-) I know I know... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik lees nog steeds mee en herken enorm wat jullie ook hebben. Wat een hel die moeilijke decembermaand en van de andere kant ook de rust dat ik weet dat het weer voorbij gaat.

Daarbij hebben we allemaal al bewezen dat we af kunnen vallen dus even milder zijn moet ook kunnen.

Maar goed ik heb makkelijk praten want na al het zondigen vanochtend toch maar weer eens gewogen en 67.4kg.
Begrijp het nog niet helemaal maar goed wel erg blij mee natuurlijk.
Komend weekje nog goed gezond eten en dan met de feestdagen gewoon lekker genieten.
Goedemorgen!

Gefeliciteerd voor de goede resultaten.
Ik ben vanmorgen vergeten te wegen dus ik geef het morgen door.
Maar ik vrees een plus.

Succes allemaal deze week.
Ik ga ook weer een weekje wat strenger .
Adr_ett schreef:
17-12-2018 08:57
Moeilijk he... hier gisteren weer een hele mooie eetdag overdag, ook nog 12 km gewandeld en dan teveel warm eten en vervolgens een mini magnum, dan stuk chocola, dan stroopwafel en zo weer een hele zooi aan calorieën binnen.

Vanochtend 67,8 :-/

Deze week wil ik zelf even spartaans, afgelopen dagen en weken zoveel shit naar binnen gewerkt zoals jullie weten. Kennelijk lukt het niet om wel af en toe iets te nemen en ik hoop dat het werkt om dan nu even rigoureus te gaan zodat ik niet nog meer opgezwollen en vermoeid raak door al dat suiker. Klink ik nog geloofwaardig? ;-) I know I know... :facepalm:
Heel herkenbaar. Als ik eenmaal aan snoepen ben geslagen is de rem ver te zoeken.
En ik voel me lichamelijk ook belabberd van al die troep .
Last van darmen en opgeblazen gevoel.
Gezond eten is gewoon veeeeeel beter voor alles :).
Alle reacties Link kopieren
Ja bah Eva... en dat weten en ervaren en toch met gemak weer van alles naar binnen werken. Momenteel voelt het voor mij wel redelijk stevig, mijn voornemen voor deze week dus ik heb goede hoop.

Vanochtend at ik een ontbijtcracker met 1/2 avocado en ontbijtcracker appelstroop.

Zojuist een lekkere lunch gemaakt; bietenwrap met laagje houmous, sla, komkommer, tomaatje pietsie avocado en gegrilde halloumi. Schijnt eiwitrijk te zijn en wel passend binnen een gezond eetpatroon. Had er een beetje baharat kruiden overheen gemieterd en toen dus in de grillpan. Aanrader!

Vanavond zoete aarappel stamp met broccoli. Tussendoor ergens nog een stuk fruit en handje ongebrande noten en daar moet ik dan de dag wel mee doorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dames! Ook ik herken dit als geen ander! Dan heb je zoveel zin in iets lekkers en dan komt er een gelegenheid. En dan wil je er 1 nemen. Bij de eerste hap ben ik al verkocht en dan gaat er meer in.. resultaat: na teveel eten misselijk voelen, opgeblazen voelen, last van de darmen, niet kunnen slapen van de suiker. Ik pak het nu wel veel sneller weer op. En ik ben ook heel zwart-wit qua eten. Of heel streng of alles eten wat los en vast zit.

Ikzelf ga met de kerst mezelf niets ontzeggen en met oud en nieuw ook niet. Daarna wil ik toch echt die onder de 60 gaan halen..

Ik weeg me trouwens al 4 maanden niet meer. Het werd een obsessie voor me en het draaide alleen nog maar om afvallen 😢 niet leuk! Dus ik heb geen idee hoeveel ik weeg. Doel voor het nieuwe jaar is het weglaten van gluten, melk en suiker. Omdat ik daar toch al heel snel een opgeblazen gevoel van krijg.

Ook wil ik mezelf steeds meer gaan accepteren. Ik heb geen overgewicht, maar ik wilde gewoon weer meer slank worden.. en daarin sloeg ik wel een beetje door. Ik ben nu ook goed zoals ik ben, ik heb geen overgewicht, en dat extra slank willen zijn, is dat nou nodig...?
Alle reacties Link kopieren
Hej SuperDuba, ik ga ook zeker genieten hoor met de feestdagen maar ik heb al weken pre-feestdagen-attacks en ik heb geen zin om op voorhand er al opgeblazen bij te zitten. Hier voor het eerst in tijden een dag zonder snacken, jeu! Tanden poetsen en naar de mand :)
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Adr_ett!! 💪
Yeah dag 1 heb je gered Addret!!
Ik ook, op 2 werters na.
Vanmorgen gewogen .
Wederom gelijk gebleven zover ik kan zien (analoge weegschaal dus alleen hele en halve kilo's, onsjes zie ik gelukkig niet).

73.5

Ik wil ECHT even op gezonde voeding deze week .
Vanmorgen zelf huisarts geweest omdat mijn darmen overhoop liggen.
Van die zakjes poeder gekregen voor een goede stoelgang.
Gezond eten is ook noodzakelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg alleen even langs om een berichtje achter te laten en de tabel aan te passen. Eens met wat iedereen zegt over de decembermaand.
Vervelend van je darmen Eva.
Fijn dat er een operatiedatum bekend is Adrett, en komt inderdaad nooit uit. Hoe gaat dag 2 van het niet snacken?
Welkom Abigail! Je staat nu in de tabel. Ben je weer een beetje beter?

Sorry, voor de rest ben ik vergeten wat iedereen heeft gezegd. Nog 1 weekje en dan vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Hej Bells. succes met de drukte!

Dag 2 gaat so far goed....

Ontbijt: geroosterde boterham met 1/2 avocado en spiegelei
Lunch: plak desembrood met houmous, sla, komkommer, tomaat en restje halloumi en 1 plak met appelstroop
T: kapje desembrood met appelstroop
T: banaan
D: stukje zalm, aardappeltjes (gebakken dat wel :-/) boontjes
T: appel

Heb nu wel echt honger, ergens voelt dat ook wel lekker. Laatste weken zo vol gezeten steeds.

Eva, wat ruk van je darmen... heb je van die vezels gekregen? Ik drink nu steeds liters heet water (geen thee) Schijnen je darmen fijn te vinden, lekker warme drank en ik vind het zelf ook lekker. Volgens mij ook een gewoonte in India.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg die last van de darmen echt door het snoepen!
Alle reacties Link kopieren
Yes, de week is bijna weer doormidden ... nu is het opletten geblazen :)

Superduba, dat snoepen is bij mij ook funest voor de buik. Maar ook veel groenten kan ik flink op reageren (knof, ui, kolen, champignons, broccoli, rauwkost, bonen) Maar als ik niet snoep dan merk ik dat ik de rest ook beter kan handelen.

Hoe gaat het bij jullie? Musketkransjesstrijd en dat soort gedoe? :) Damn, wat vind ik die dingen lekker.
Haha ja de week doormidden en dan wordt het alweer moeilijker hè.
Althans bij mij, ik krijg dan weer trek na paar dagen wat strenger .
Moet ook nog ongesteld worden.
Gisteren weer goede dag gehad op een bekertje warme chocomelk en één bonbon na. (Dus eigenlijk niet helemaal goed maar niet teveel gegeten en ook nog 45 min gewandeld, dus dat compenseert).
Vandaag voel ik dat ik een goede dag ga hebben.
Ontbeten met Optimel yoghurt en 3 eetlepels havermout
Straks 3 boterhammen met 2 gekookte eieren en plakje kaas.
Tussendoor fruit
Vanavond lasagne (dat is wat minder maar eet gewoon niet teveel)

Alsnog eet ik niet weinig maar ik heb dat ook echt nodig om niet te gaan snaaien.
Bovendien ga ik nu 5 km hardlopen en vanmiddag nog 3 km wandelen en daar verbrand ik totaal ook 500 calorieën mee.
Alle reacties Link kopieren
Ziet er zeer netjes uit Eva, zeker met al die beweging niet teveel! De basis moet ik ook een beetje gevuld hebben want ander ga ik ook snaaien. Dan 'moet' ik wat en dan is een handje chips snel gepakt.

Hier ontbijt gehad met 2 kleine plakken desembrood (1 appelstroop en 1 pindakaas)

Straks lunchen met een zoute haring en misschien nog een broodje, tussendoor een banaan en appel en voor vanavond moet ik het nog verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Adrett: ik doe met jou mee! Ik nu ook dag 3 dat het goed gaat 😊👍 we can do it! Gezond tot de kerst!
Oh, hier zijn de kerstkransjes weer veilig opgeborgen.... IN MIJN BUIK!!! Arghhhh

Ik vind ze zoooo lekker. En die chocolade. Mijn voornemen om niet meer boven de 70 kg uit te komen lijkt nog een moeilijke te worden.

Goed van jullie dat jullie zo goed bezig zijn! En bedenk: iedere goede dag is deze maand mooi meegenomen.
Mooi gezegd jazekerenof!
Iedere goede dag is mooi meegenomen :).
Hopelijk heb je genoten van de kerstkransjes, in januari zijn ze verboden :high5:
Alle reacties Link kopieren
Idd mooi gezegd Jazekerenof... hier een dag wel gesnackt. Na het eten zo’n zoetzucht. Na 1 1/2 uur nog steeds. Toen heb ik een cornetto gegeten :-/ Zaaalig, dat wel. En toen ging vriend aan de cashewnoten en nam ik een handje. En toen nog een pietsie chips 😑 Morgen weer vrolijk op gezonde voet verder en o.a. naar de sportschool.
Nou ................... het ging de hele week redelijk goed.
Maar ik ben ongesteld geworden en nu voel ik dat er een zwak momentje aan gaat komen
Alle reacties Link kopieren
Ook ik pak me 2 reepjes Milka. Ik heb een rotdag. Dus even lekker thee met wat chocolade op de bank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven