Lijf & Lijn alle pijlers

Motivators gezocht voor die laatste kilootjes...

07-06-2018 21:56 819 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, herken je je in het volgende? Op zich een prima gewicht maar voel je je prettiger met net een paar kilootjes minder maar wil dat juist maar niet lukken? Sluit je aan!
Al maanden zeg ik bijna iedere week tegen mijzelf, nu is het klaar... minder snoepen! Ik eet de hele dag gezond maar na het avondeten kan ik die cornetto niet weerstaan, vervolgens nog even wat chocola en tegen 22.00 uur smaakt dat wijntje en chippie ook best wel. Ik wil niet spastisch streng worden maar ik ben nu gewoon te mild.

Ik sport 2 a 3 x per week, dat zit dus wel goed ..

Hoop hier mensen te vinden die net als ik een stok achter de deur zoeken ...

Groetjes!
NaamLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Adr_ett1.8072.77067.2-5.5
Framboos1.7070.56263.8-6.7
Dreamer1.6771.56568.5-3.0
Tiramisuus1.66585557.3-0.7
Thol1.7273.26867.1-6.1
Day1.68716565.1-5.9
Laaraa1.7466.26464.8-1.4
Eefje1.6361.85860.9-0.9
Bells1.6671.56569.8-1.7
Hexie1.72736872.6-0.4
anoniem_370895 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 10:27
46.20% gewijzigd
Ik herken me hier wel in. Helaas lukt sporten nu even niet, maar mijn eetgewoontes kan ik nog wel wat verbeteren.
Met het ontbijt gaat het goed, lunch ook nog wel, maar daarna... Ik hou teveel van lekkere en ongezonde dingen.
Ijsje, wijntje, chippie, heerlijk!
Er hoeft bij mij ook niet vreselijk veel vanaf, maar gewoon iets zodat ik me iets prettiger voel en mijn broeken weer iets minder gaan knellen.
Alle reacties Link kopieren
Hi Barbje, goed om van je te horen :) Hopelijk sluiten er nog wat mensen aan en kunnen we dan van start. Maandag weegmoment? Ondertussen doen we natuurlijk ook reuze ons best ;-) Dit weekend nog een feestje
Alle reacties Link kopieren
De wijn, druivensap, is denk ik niet het probleem....
Alle reacties Link kopieren
Castor1975 schreef:
07-06-2018 22:24
De wijn, druivensap, is denk ik niet het probleem....
Thank God!
Maandag weegmoment is prima, hoop ik ;-)
Vanmorgen ongesteld geworden, en vind dan altijd dat ik wat chocola mag. Onnodig, maar wel even lekker :-$
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Vanochtend even gewogen, 72,9 kilo ... Sowieso moeten er 3 af.
Toevallig... hier ook ongesteld geworden gisteren. Chocolate cravings tot-en-met..
Geen beste dag vandaag :facepalm:
Ik heb sws altijd wel het idee dat op het moment dat ik er echt wat aan wil aan doen, ik alleen maar meer ga eten.
Nou ja, morgen dan maar, alle begin is moeilijk! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hè Barbje, das kut... hoe ging het gisteren en vandaag? Zeer herkenbaar trouwens. Op het moment dat ik met mezelf afspreek er iets aan te gaan doen, wordt de trek alleen maar erger. Ik ben nog zoekende naar een middenweg :-/

Gisteren had ik een feestje, enorm stuk taart, wijntjes en wat van het buffet (niet zo veel) Eenmaal op weg naar huis had ik enorme vetzucht :-) dus ik naar de cafetaria voor mij en mijn vriend patat scoren. Steeds in mijn achterhoofd, morgen wordt alles beter, haha, pffff.

Nou dus vandaag wel gesport, das het goede nieuws en ook best ok gegeten hoewel er best heel wat calorieën in de maaltijd zaten maar das ok. De uitdaging is nu om die cornetto in de vriezer te laten liggen.

We zijn nog alleen hier... zal ik toch maar iets van een tabelletje maken? Gewoon stug volhouden, haakt vast een keer iemand aan.
Hier ook iemand die het zeker herkent. Ik ben een aantal jaar geleden 35 kg afgevallen. Nu schommel ik steeds rond de 70kg dus er zitten door teveel snoepen toch weer 10 kilo's bij :( en die wil ik er heel graag weer af hebben.

Begon donderdag op 70.7. Vanmorgen 69.3. Ik val altijd wel redelijk makkelijk af maar die chips, ijsjes (cornetto's inderdaad!) en snoepjes zijn gewoon te lekker ;-)

Nu qua gezondheid van gezin alles weer wat rustiger (man&kind ziek geweest) dus tijd om m'n eetgewoonten weer te normaliseren.

Vandaag gegeten:
Ontbijt: (volle) kwark
Tussendoor niks, ontbijt was later dan gepland ;-)
Lunch: 2 boterhammen, 1 met leverworst, 1 met kipfilet en augurk. Gekookt ei
Tussendoor: stuk komkommer, peer
Diner: 2 stukjes pizza, verder sla komkommer tomaat enz.

Niet de meest handige keuze, pizza, maar op zondag mogen de kinderen altijd kiezen. Gelukkig ben ik er niet heel gek op en was de sla eigenlijk lekkerder ;-)

Gisterenavond uit eten geweest, behalve 2 wijntjes heb ik verder wel de friet en de extra'tjes laten staan. Wel genoten van de tonijn en parelhoen, dat dan weer wel :mrgreen:

Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Hi Lilyjo! Leuk ... kom je meeschrijven hier? Morgen ga ik even een tabelletje maken. Lengte, huidig gewicht, streefgewicht.

Best lastig soms he om je eigen koers te varen wanneer je te maken hebt met kinderen en/of partner.
Zelf geen kinderen maar wel een vriend die absoluut niet bezig is met gewicht of gezondheid en wel enorme lekkerbek is. Er is dus vaak ook van alles in huis... hou je maar eens sterk als iemand naast je zit een zak chips zit weg te werken 😡😡 😊
In mijn vrijgezelle bestaan ging dat lijnen ook een stuk beter.

Hier at ik vandaag:
Ontbijt: 1 kaiserbroodje jam, 1 kaiserbroodje kaas, gekookt ei
Lunch: volle yoghurt, granola, blauwe bessen, bramen, goji bessen, handje noten
Tussendoor: appel
Avondeten:
Pastasalade met oa brie, gerookte makreel en groene dinkies
Hi dames,

Ik schrijf graag mee! Ik herken me in je OP: ben niet te dik maar voel me gewoon beter met een paar kilootjes eraf. Ben slanker geweest dan dit en toen voelde ik me geweldig, dus graag daarna terug!

@Adr_ett herken me in wat je schrijft over je vriend, heb precies het zelfde! En die van mij heeft vind het ook al te leuk om allerlei lekkere dingen voor me klaar te maken en extra op te scheppen e.d., dus weinig bevorderend :-D

Vandaag slechte eetdag, maar morgen weer een dag. Ik sport wel regelmatig en mijn basisvoedsel is ook haske gezond, maar hou teveel van snacken, dat is mijn valkuil.

Enniewee ik schrijf graag mee! Voor de tabel: ben 170 cm, nu 65 kilo, streef is 58 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Hé Zeebeer, welkom welkom, leuk!

Ja, die verrekte huisgenoten ook... Ik geef ook wel eens instructies dat hij mij moet aanspreken als ik toch snoep nadat ik net heb aangekondigd nu echt echt een balansmaand te gaan houden. Er wordt bedenkelijk gekeken, een poging gedaan wanneer ik met mijn tengels de zak chips in ga en vervolgens doe ik het toch en zet ik kracht bij met een “ik wil het..”

Dusss hopelijk werkt de stok van hier beter!

Ik wil me ook niet blind staren op het streefgewicht maar wil wel echt minder snoepen. Dat scheelt mij vaak direct een opgezette buik en daardoor voel ik me ook al een stuk slanker en prettiger.

Morgen wegen, ik ben benieuwd... ik schommel altijd behoorlijk in de maand.
Net gewogen, 69.1. De eerste 1.5kg is er weer af.

Voor de tabel: lengte 1.65, startgewicht 70.7, streefgewicht 60 (of iets er onder)
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik heb een tabel geknutseld en alle aangeleverde gegevens verwerkt... Er kan natuurlijk nog meer bij :)

Zelf 72,7 vanochtend, op naar de 70!

Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
De kop is er af, de week begonnen... hoe vergaat het jullie?

Hier op zich wel ok... niet gesnaaid en zojuist gesport. Wel ongekend moe, moe en nog eens moe. Mooie beloning voor goed gedrag maar niet heus
Adr_ett: last van vermoeidheid door minder suiker eten? Heb ik meestal de eerste tijd wel last van.

Hier gaat t lekker! Althans, met het eten dan. Sporten heb ik zooo'n hekel aan :mrgreen: dus doe alleen hardlopen 2x per week :-?

Vandaag gegeten:
Ontbijt: volle kwark met aardbeien
Lunch: 2 bruine boterhammen
Diner: sla komkommer augurk tomaat en een verse hamburger

Tussendoor een peer (heb fruitallergie dus kan maar weinig fruit eten) en een handje nootjes.
Drinken vooral thee en water.
Alle reacties Link kopieren
Hello,

Net aangemeld, maar lees al een aantal jaar mee!
Ik zou ook graag mee willen schrijven als dat Oke is? :)
Wat leuk nog meer mensen erbij, meer motivatie! Kan ik wel gebruiken namelijk, hier gaat het nog niet zo goed.
Voor het lijstje, beetje laat...
Lengte 1,67 - start 66 - streef 60 - huidig 66
Ik heb geen digitale weegschaal, dus heel precies kan ik niet wegen. Denk eraan om die nog wel aan te schaffen.
De medicijnen die me belemmeren in het sporten ivm energie mag ik gaan afbouwen, dus ik hoop dat ik over niet al te lange tijd weer wat meer kan gaan bewegen. Dat maakte namelijk dat ik het laatste half jaar wel 3-4 kilo ben aangekomen en die wil ik er sws vanaf hebben!
Alle reacties Link kopieren
Hi Barb, thanks voor de gegevens, zal ze morgen verwerken.
Balen van het niet sporten en dan vooral de gevolgen :( Goed nieuws dat er hopelijk weer meer energie aan komt voor bewegen.
Vooral hier maar blijven komen voor de motivatie :)

Hi framboos, leuk dat je er bent, schrijf vooral mee. Zal ik je gegevens morgen ook direct even in de tabel zetten? Waar loop jij tegenaan?

Lilyjo... is ook al even door mijn hoofd gegaan, dat het iets met suiker te maken zou kunnen hebben. Lijk wel een oma.
Ik sta ook niet echt te juichen wanneer ik moet sporten maar toe maar... over het algemeen voel ik me er wel fitter door. Veel mensen hebben een hekel aan fitness. Het scheelt voor mij wel veel dat ik eindelijk een fijne sportschool heb gevonden en ik weet ook wel een beetje wat ik er het beste kan doen (denk ik)
Hardlopen gaat vanwege mijn knieën en hamstringblessure niet meer helaas. Ideaal vond ik dat. Vanuit bed hardlopen, dan douchen en klaar is kees. Niet zo’n gedoe..
Alle reacties Link kopieren
Adr_ett: graag! Ik loop steeds tegen al die lekkernijen aan! En dan niet 1tje neeeeee, die zak of bak moet leeg!! Grrr! Ik snap niet hoe mensen dat doen, een handje of 1 van iets nemen, leer me!! Hahaha!
Mijn gegevens zijn 1,70, startgewicht was 70,5, ik zit nu op 68,3 en ik wil naar 63.

@barbje: wat vervelend! Ben je er daarna voorgoed vanaf?

Vinden jullie sporten met warmte ook lastiger? Ik merk dat het me dan helemaal tegenstaat! Ben snel moe en qua krachttraining gaat het dan ook ruk
Alle reacties Link kopieren
Zo ... die tabel maken was easy maar aanpassen... niks niet gebruiksvriendelijk maar het is gelukt en de volgende keer gaat het vast weer makkelijker.

Je gaat lekker Framboos, al 2.2 kilo's! En inderdaad, leer me! Het is bijna een dwangmatig iets.. zak-moet-leeg. Staat zo lekker opgeruimd. Als een pacman stofzuig ik er moeiteloos doorheen.
Met die warmte kan ik me er ook moeilijk toe zetten, dat gesport maar er is een fijn klimaat/airco bij mij in de sportschool dus dan zou je daar gewoon bijna het liefst de hele dag willen zijn. Bijna dan..

Ik sport 1 x in de week met een trainer en 1 x zelf, dus ik heb sowieso wel een stok achter de deur voor die ene afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat is chill! Bij ons erg warm in de sportschool! Ga dan meestal maar een half uurtje wandelen, zodat ik wel beweging krijg!

Wat goed dat je met iemand traint! Werkt dat goed?
Ik wilde dat ook gaan doen, maar ik heb juist iemand die mij nu helpt met voeding, daardoor dus al 2,2 kwijt! Maar ben bang dat t straks wat minder vlot zal gaan, ben nu 4 weken bezig! Elke week dus ont 0,5 er af, als t straks minder hard gaat vast ook minder motivatie :(
Alle reacties Link kopieren
Oh, een voedingsdeskundige/ diëtist? Ik heb er ook wel naar gekeken, als stok achter de deur want ik denk wel te weten wat mij te doen staat en dat is vooral niet zoveel snaaien :) en dat is vooral wat ik zelf moet doen/laten. Maar het werkt natuurlijk wel goed dat je even verantwoording af moet leggen bij iemand, dat doe ik dus nu bij jullie.

Ik vind personal training erg leuk, op deze manier leer ik zelf dus ook meer te variëren in de trainingen + er is iemand die mij uitdaagt want ik blijf zelf vaak eindeloos op hetzelfde gewicht trainen.

Ik ken dat... eerst ga je als een tierelier en zodra het wat begint te stagneren, of wanneer ik na 1 weekend de touwtjes laten vieren genadeloos wordt gestraft met een paar onsjes erbij dan vind ik het zo moeilijk om vol te blijven houden. Dan begint bij het: ach, is dit het me nu werkelijk allemaal waard? ik leef maar 1 x en die ijsjes, wijn, chips maken het leven zoveel leuker. Hop hop hop 2 kilo erbij en vervolgens, gloeiende gloeiende, dit wil ik niet en het moet er weer af. Zo kwam ik dus hier terecht :)
Dag dames,
Mag ik ook meeschrijven? Het is heel herkenbaar wat jullie schrijven! Zelf wil ik ruim 5 kg kwijt. Ik begon op 71,5 en zit nu op 70,5. Ik wil uiteindelijk naar 65. Nog minder zou mooi zijn, maar laat ik eerst maar 65 proberen te halen. Lengte is 1.67. Naarmate ik ouder wordt, merk ik dat afvallen steeds lastiger gaat. Dat zal alleen nog maar erger worden vrees ik. Wij hebben een kinderwens en willen dit najaar starten, het zou mooi zijn als ik voor die tijd op mijn streefgewicht kom. Idealiter raak ik voor onze vakantie al wat kilo's kwijt. :)

Ik ontbijt meestal met magere kwark en blauwe bessen, lunch drie rijstewafels met hummus en als ik op werk ben brood. Avondeten varieert. Vanavond eten we roti. Ik volg geen dieet maar probeer met mate te eten. Verder sport ik niet echt, ik probeer wel vaak buiten stevig te wandelen. En dat snoepen is heel herkenbaar, chipzak gister nog leeg gegeten. Want ja, die moet dan natuurlijk op! Achteraf dan weer spijt.. Volgen jullie een speciaal dieet? Ik ben van plan helemaal geen chips of koek meer in huis te halen voorlopig. Al ging het de vorige keer ook al mis bij de nutellapot. Er is altijd wel wat, pff.
Het lijkt me heel fijn om hier die stok achter de deur te hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven