Lijf & Lijn alle pijlers

Motivators gezocht voor die laatste kilootjes...

07-06-2018 21:56 819 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, herken je je in het volgende? Op zich een prima gewicht maar voel je je prettiger met net een paar kilootjes minder maar wil dat juist maar niet lukken? Sluit je aan!
Al maanden zeg ik bijna iedere week tegen mijzelf, nu is het klaar... minder snoepen! Ik eet de hele dag gezond maar na het avondeten kan ik die cornetto niet weerstaan, vervolgens nog even wat chocola en tegen 22.00 uur smaakt dat wijntje en chippie ook best wel. Ik wil niet spastisch streng worden maar ik ben nu gewoon te mild.

Ik sport 2 a 3 x per week, dat zit dus wel goed ..

Hoop hier mensen te vinden die net als ik een stok achter de deur zoeken ...

Groetjes!
NaamLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Adr_ett1.8072.77067.2-5.5
Framboos1.7070.56263.8-6.7
Dreamer1.6771.56568.5-3.0
Tiramisuus1.66585557.3-0.7
Thol1.7273.26867.1-6.1
Day1.68716565.1-5.9
Laaraa1.7466.26464.8-1.4
Eefje1.6361.85860.9-0.9
Bells1.6671.56569.8-1.7
Hexie1.72736872.6-0.4
anoniem_370895 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 10:27
46.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat is mooi Bells, nu ben ik nog de enige die 70+ is.

Ik heb echt honger, ik moet ongesteld worden en dat merk ik altijd van alle kanten. Ik hou ook een hoop vocht vast.
Alle reacties Link kopieren
@hexie; vervelend! Ik had dat gisteren, de hele dag ‘honger’ en zin in eten. Echt vervelend, maar niet aan toegegeven, want ik had gewoon een chill dagje, dus echt honger kon ik niet hebben, aangezien ik dus niet veel bewoog.

@bells: lekker dat er ook weer ietsje af is, lekker doorgaan! ;)

@thol: bijna je streefgewicht zie ik idd! Wil je daarna nog stiekem een beetje door of?
Alle reacties Link kopieren
Wat knap Framboosje! Ik probeer me er maar over heen te zetten maar eet wel wat meer dan normaal anders krijg ik geheid een vreetbui.
Alle reacties Link kopieren
Mooie resultaten allemaal!

Ik heb mijn streefgewicht in mijn hoofd aangepast naar 67.5kg. Voelt veiliger met beetje ruimte om keer te schommelen. Maar ik ga gewoon even kijken hoe het loopt. Mijn huidige eetpatroon bevalt me nog prima dus blijf dit vasthouden en dan kijken of ik verder af zal vallen of dat er een stabiel gewicht komt.

Zometeen weer op het fietsje naar de sportschool voor uurtje fitness. Daarna nog even in de tuin werken dus beweging genoeg vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Eten jullie weleens overnight oats? Hoe maken jullie die?

Ik ontbijt altijd met soja yoghurt, lijnzaad en blauwe bessen maar wil eigenlijk geen soja meer.
Alle reacties Link kopieren
@thol: snap ik inderdaad! Denk dat ik er ook ietsje onder wil zitten, + smorgens weeg ik ook minder dan saconds dus saconds 62 wegen vind ik wel een leuk streven :mrgreen:

@hexie: ik gooi ze altijd rauw(?) of iig direct uit t zakje in mn bakje yoghurt. Ik weet dat adrett wel eens overnight oats eet. Misschien kan die je het vertellen :)
Kun je je een beetje inhouden nog hexie? Of eet je je vol met gezondere dingen? :)
Alle reacties Link kopieren
Hej.... mooie resultaten! Zal de tabel aanpassen als ik de iPad weer in mijn klauwen heb.

Oef Framboos, stop die weegschaal maar heel hard weg inderdaad. Ik zou ook helemaal gestresst raken van 3 x p dag wegen, dat heb ik al als ik elke dag erop ga. Als ik terug ben wil ik dat ook niet meer, 1 x p week is vaak genoeg. Zo ‘stom’ ook, ik weet dat het zo weinig zegt, toch ken ik het veel waarde toe :-/

Hexie; overnight oats zijn mijn lievelings :) Ik neem 40 gr oats, wat koek/speculaaskruiden (voor het pepernoot effect) ongeveer 120 ml plantaardige (amandel of haver) melk en ongeveer 60 ml soja yoghurt. In de ochtend nog een handje ongebrande noten erover en wat fruit, meestal banaan. Dan kan ik wel een hele ochtend vooruit.
Alle reacties Link kopieren
Gedaan adrett! Jij nog eventjes genieten!!!

@hexie: heb er aan toegegeven :-?
2 crackers met pindakaas en 4 biscuitjes en een stukje pure chocolade verder :-$ oeps!!! Nu snel naar bed!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd Adr_ett. Morgen ga ik boodschappen doen! Zie je er tegen op om weer op de weegschaal te staan als je terug bent?

Het gaat wel framboosje, ik heb niets te snaaien in huis! Ik eet nu wel iets meer dan normaal maar ik hou nu ontzettend veel vocht vast, ik heb ook tieten als meloenen haha. Ik weeg altijd elke dag maar nu even niet. Ahhh wel lekker crackers met pindakaas, dat is toch een verantwoorde keus? Beter dan zak chips of snoep.

Ik ben net zo langs als jou thol, nu de kilos nog. Veel minder moet het bij mij niet worden want ik heb een grove bouw, ben wel aardig gespierd en dan zie ik er niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Hexie, jij bent ook later begonnen dan de rest van ons, dus logisch dat je er nog boven zit. En je bent 6 cm langer dan dat ik ben, scheelt ook ;-) En als je nu veel vocht vast houdt, heb je volgende week vast een mooi resultaat, als het allemaal weg is.

Grappig dat meer mensen een echt streefgewicht en een streefgewicht in hun hoofd hebben. Dat heb ik ook. Ik heb voor 65 gekozen omdat ik dan wat speelruimte heb om een gezond gewicht te behouden (daarvoor moet ik onder de 69 wegen) en omdat ik het jarenlang heb gewogen en makkelijk vast kon houden. Maar toen ik nog 65 woog, wilde ik 62 wegen. En dat is ook wel eens zo geweest, maar dat is echt lang geleden. Dus heel realistisch is dat niet - maar toch, stiekem, zou ik dat best willen.

Maar goed, ook niet tegen iedere prijs. Ik ben liever iets zwaarder met een eetpatroon waar ik me prettig bij voel dan dat ik voor m'n gevoel altijd op dieet ben voor een paar kilo minder. En ik kom oorspronkelijk (twee jaar geleden) van 90 kilo, dus dat ik nu 70 weeg en al bijna een jaar rond dit gewicht zit zonder te veel moeite is al heel goed.

Lijstje van gisteren:
O: yoghurt, granola, banaan
T: cherrytomaatjes en paprika
L: vier boterhammen met eiersalade en veldsla
T: koffie met melk en stukje noga
D: pasta met paddestoelen, spinazie en cottage cheese
T: koekje en napoleon
Alle reacties Link kopieren
Ik ben half juni begonnen, ik woog toen bijna 78 kilo. Ik woog begin van het jaar 70 kilo maar doordat ik een skiongeluk heb gehad heb ik het eerste half jaar alleen maar op mijn kont thuis gezeten.

Maar je hebt gelijk hoor bells. Het is maar een getal op de weegschaal, wat uiteindelijk ook weer niets zegt. Je kan inderdaad beter in je vel zetten. Maar hoe vaak ik dat ik ook zeg tegen mezelf ik wil toch onder de 70 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je helemaal hoor Hexie! Ik moet het ook steeds tegen mezelf blijven zeggen. En al 5 kilo eraf dus, super goed!

Wat vervelend van dat ski-ongeluk. Kun/mag je nu wel weer normaal bewegen?
Alle reacties Link kopieren
Hier wel een beetje weegschaalangst... ik denk dat ik maandag weer met jullie instroom qua wegen en vanaf daar de draad weer oppak. Dan is ook alles weer genormaliseerd, door die hitte en vliegen hou ik ook altijd vocht vast dus het heeft geen zin om donderdag direct te wegen.

Probeer vandaag ook een beetje normaal te eten, niet eens vanwege de calorieën maar damn wat heb ik veel last van een opgezette buik steeds.

Vanochtend havermout met sojamelk en banaan gehad en een gekookt ei als tussendoor. Ik ga nu aan een broodje en vanavond zelf pasta met tomaatjes en mozzarella. Verder even geen alcohol meer en ik hoop dat ik het ijs, de chocola en chips kan weerstaan :)

En dat getal inderdaad ... eerst wilde ik 70 en toen ik in ene wat minder ging wegen wilde ik dat behouden. Volgens mij moet ik het gewoon op 70 proberen te houden, het pepenotenseizoen staat immers weer voor de deur en dat combineert slecht met 68 willen wegen (met mijn lengte).
En het is volgens mij nooit goed bij mij. Ik hoopte dat ik met mijn nieuwe gewicht me lekkerder zou voelen op het strand hier maar dat was zeker niet waar, het leek juist alsof ik alleen maar obsessiever was geworden met het lijf. Uiteindelijk heb ik mijn hamamdoek ook over de grote spiegel in het appartement gehangen want ik was alleen maar aan het kijken en liep te focussen op cellulites en dat soort dinkies.

Framboos... zeg es, vanochtend gelukt om niet te wegen? Benieuwd hoe dat voelt...
Alle reacties Link kopieren
@adrett; doe dat maar qua wegen, direct heeft idd vast geen zin en is dan misschien alleen maar extra teleurstellend.
Ja tis vandaag en gisteren gelukt, maar vind t wel lastig. Alsof ik geen controle heb ofzo, maar dat heb ik anders natuurlijk ook verder niet. Denk wel dat t beter is, want als ik ietsje minder weg, denk ik ook sneller oh dan kan ik wel wat lekkers nemen. Nu denk ik dat niet, want ik weet niet wat ik weeg, dus denk ik dat niet, omdat ik het niet weet en alleen maar bang ben dat ik aankom.
Lang verhaal, hopelijk snappen jullie het :mrgreen:

Nu zo werken, mn lunchpakketje weer mee en hopelijk weer en goede (gezonde) dag tegemoet.
Wat zijn jullie plannen?
Alle reacties Link kopieren
Ola! Hier weer thuis, jeu! Vandaag geen best eetdagje, zo met een vliegreis gaat het net allemaal wat anders. Bij terugkomst bij mijn ouders gegeten en de kat opgehaald. De eerste was zit er weer in, nog een stuk of wat te gaan.

Net op de bank geploft met een wijntje en een chippie, nog even niet streng dacht ik :roll: Hoewel mijn vriend as we speak voor het tweede glas gaat zeg ik net heel verstandig ‘nee ik hou het bij 1’ ... ook winst.

Had wel de neiging om direct op de weegschaal te gaan staan en ik weet niet of ik me morgenvroeg kan beheersen. Wil ook wel graag weten wat de schade is. Ook omdat ik anders de komende dagen blijf doorgaan met snoepen.

Snap het heel goed Framboos... als ik je verhaal zo hoor dan is de weegschaal iets te belangrijk geworden. In plaats van een objectief meetmiddel van een momentopname is het iets meer geworden.

Het heeft bij mij ook zo te maken hoe ik in mijn vel zit. Als dat wat minder is dan wordt eten en gewicht een soort bliksemafleider, merk dat direct wanneer de spanning ergens oploopt.

Hoop dat je werkdagje een beetje relaxt was...

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug Adrett! Lekker in je eigen bedje geslapen? Je zult wel veel vocht vasthouden dus flink water en thee drinken!

Tja bells ik kan wel gewoon lopen en fietsen inmiddels maar hardlopen nog helaas niet. Ik ga drie keer per week met de fysio naar de sportschool. Dezd week begonnen met 3x een halve minuut hardlopen, pfffft. Ik hoop dat ik voor de volgende wintersport klaar ben met revalideren haha.

Ik snap het framboos, ik sta ook elke ochtend op de weegschaal. Ik herken het zo.

Gisteren was ik vrij en had ik een drukke dag en nu zo weer op het fietsje naar het werk!

Zet hem op allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Zo.... dat valt mee. Vanochtend 68.9 kilo, niet weer boven de 70. Alsnog 1.3 zwaarder dan voor de vakantie maar ik was dan ook best veel gezakt in korte tijd.

Hier draait de wasmachine weer... zo voor het eerst in 20 jaar weer op een paard. Ben best zenuwachtig. Vanmiddag lekker naar de kapper, kijk ik ook naar uit.

De overnight oats zitten er weer in en ik zal eens bedenken wat we vanavond voor iets lichts gaan eten.

Hexie ... wat voor blessure heb je dan? Hoop dat je tegen het wintersportseizoen weer klaar bent :)
Alle reacties Link kopieren
Netjes Adrett!!!

Lekker hoor paardrijden! In een manage of ga je een buitenrit maken? Ik hoop dat je morgen nog kunt lopen ;-)

Nou mijn overnight oats waren niet te eten. Ik had er ook nog een lepel spirulina door gedaan. Ik heb het wel opgegeten maar man o man wat was het smerig. Morgen een nieuwe poging!

Ik heb een skiongeluk gehad en mijn kruisband gescheurd. Begin van het jaar geopereerd en een nieuwe kruisband gekregen. Ik hoef gelukkig maar een jaar te revalideren.
Welkom thuis Adret, en goed de schade beperkt gehouden, knap!

Ik heb me weer eens gewogen: 56.2 dat viel niet tegen! Ik doe iedere dag voor het slapen even een 7 min workout en dat scheelt wel.

Hexie, ik houd niet van havermout, maar mijn man en kinderen eten het elke dag. Maar wij doen het op de ouderwetse manier: koken in een pannetje met water, of stomen in de magnetron. Er gaat bij ons ongeveer een kilo per week doorheen 🙈.
Alle reacties Link kopieren
Oef ... je kruisbanden naar de maan, das wel een pittige. Gelukkig kunnen ze zoiets tegenwoordig fixen.

En wat zonde van de oats ... het is ook beetje kwestie van smaak denk ik. Mijn vriend trekt ook altijd een heel vies gezicht als hij mijn potje alleen al ziet.
Hier haalde ik ook wat inspiratie vandaan https://www.instagram.com/p/BlVspmgHdSe ... _copy_link

Tiramisuus, hi! Die 7 min workout doe ik ook wel eens, je hebt er ook nog speciaal 1 voor vrouwen en die heeft nog meer soorten programma’s. Ik heb ook van die mini resistance bandjes gekocht en daar tijdens de vakantie ook oefeningen gedaan.

Paardrijden was leuk, was er helemaal hyper van zo leuk. Ik had een korte privéles bij een kleinschalige manege. Dit ga ik nog 3 x doen om de basis weer bij te spijkeren en dan een groepsles in.
Uiteindelijk zou het leuk zijn als ik weer naar buiten kan maar dan wil ik me eerst meer zeker voelen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind warme havermout ook heerlijk maar heb wel een keer zin in iets anders. Maar in niet met spirulina erdoor. Wat een vies spul zeg.

Ik denk dat je zo de smaak weer te pakken hebt met rijden.

Ik zal me eens gaan verdiepen in de 7 minuten workout. Staat dat op youtube?
Alle reacties Link kopieren
Ha adrett, lekker weer thuis! Of naja dat vind ik dan ook altijd wel weer hahah! Eigen bed, eigen douche etc :-D

Vanmorgen heb ik weer op de weegschaal gestaan :-$ , was helaas nog hetzelfde, teugels maar wat strenger aantrekken, maar vanavond een uitje met familie dus dat wordt wel lastig.
Moet denk ik ook wat meer sporten weer, maar mn abbo liep af, met verhuizing wel handig. Dus vanaf 1 november maar weer sporten.

Leuk van het paardrijden adrett, ook goed voor je conditie toch?
Ik wil straks op badminton, vind fitness niet leuk, moest mezelf er vaak naar toe slepen.
Denken jullie dat 2x per week (soms 3x) een uur badmintonnen ook wat zoden aan de dijk zet? Of zou ik echt moeten fitnessen? Krachttraining?
Alle reacties Link kopieren
Hé Framboos, dat zet zeker zoden aan de dijk hoor... dat is echt wel even anders dan campingbadminton :) Dus doen, gaat er ook om dat je het leuk vindt, gezond voor het hoofd ook.

Ik vind het heerlijk om weer thuis te zijn, wel heel slecht geslapen omdat mijn vriend steeds dacht dat ik een kussen was >:-( Godsamme, wat irritant. Ben nu dus heel moe en prikkelbaar en zin in lekkere dingen. Had beter in de waan kunnen zijn dat ik heul veul aangekomen was.

Vanmiddag bij de kapper kreeg ik een schaal M&M’s bij de koffie geserveerd. Ja hallo ... ik zat er twee uur, daar kan ik niet vanaf blijven.

Hexie, 7 min workout is een app die je kan downloaden. Op YouTube ook veel korte workouts hoor, doe ik ook wel eens.

Hier voornemens om morgen even te gaan sporten, mits ik weer wat energie heb
Alle reacties Link kopieren
Klopt, lekker ontspannen ook, was t zat om mijzelf steeds naar die sportschool te moeten slepen. 1x per week is wel te doen, dat slepen, :-P , maar als je resultaat wilt zien moet je wel 2 a 3 keer.
Dat vond ik wel lastig, vooral omdat ik t dus niet leuk vond.

@adrett: 2 aparte bedden een optie? :biggrin: soms denk ik wel eens over 2 aparte dekens na, vriend steelt altijd de dekens en rolt zich er dan in :-[
Heb je nog wat spannends gedaan met je haar? Of even een opfrissertje?
Succes morgen met sporten als het lukt.

Uitje met familie was leuk, wel beetje ongezond eten natuurlijk, maar ook 2u gedanst, dus beetje gecompenseerd.
Nu lekker bedje in, zin in, want ik was 05:30 al wakker.
Alle reacties Link kopieren
Je moet ook doen wat je leuk vindt framboosje! Anders hou je het ook niet vol.

Ooh irritant als ze m&m's voor je neus neer kwakken. De overnight oats smaakte vanochtend trouwens heerlijk.

Vanochtend tussen de buien door naar het werk gefietst. Half dagje werken, dan naar de sportschool en dan heb ik lekker weekend. Ik heb de wijn koud staan en ga eens lekker koken vanavond!

Jullie nog leuke plannen voor het weekend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven