Lijf & Lijn alle pijlers

Motivators gezocht voor die laatste kilootjes...

07-06-2018 21:56 819 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, herken je je in het volgende? Op zich een prima gewicht maar voel je je prettiger met net een paar kilootjes minder maar wil dat juist maar niet lukken? Sluit je aan!
Al maanden zeg ik bijna iedere week tegen mijzelf, nu is het klaar... minder snoepen! Ik eet de hele dag gezond maar na het avondeten kan ik die cornetto niet weerstaan, vervolgens nog even wat chocola en tegen 22.00 uur smaakt dat wijntje en chippie ook best wel. Ik wil niet spastisch streng worden maar ik ben nu gewoon te mild.

Ik sport 2 a 3 x per week, dat zit dus wel goed ..

Hoop hier mensen te vinden die net als ik een stok achter de deur zoeken ...

Groetjes!
NaamLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Adr_ett1.8072.77067.2-5.5
Framboos1.7070.56263.8-6.7
Dreamer1.6771.56568.5-3.0
Tiramisuus1.66585557.3-0.7
Thol1.7273.26867.1-6.1
Day1.68716565.1-5.9
Laaraa1.7466.26464.8-1.4
Eefje1.6361.85860.9-0.9
Bells1.6671.56569.8-1.7
Hexie1.72736872.6-0.4
anoniem_370895 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 10:27
46.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@andrett: ja klopt! Ik heb t zelf geprobeerd vanaf vorige zomer, met minder snoepen enzo, resultaat was 1kg dr af in 4 maand ofzo! Dat werkte dus niet! Ook sportte ik 3x per week! Niks hielp! Dus vandaar deze keuze!

Maar dat is idd het leuke aan een trainer, je leert eens wat nieuws, ik kijk idd ook veel op internet voor nieuwe oefeningen! Daag je je je lichaam ook uit! Leuk dat je er wat aan hebt! Hoelang blijf je met hem/haar trainen?

@dreamer: van mij wel, gezellig!
Leuk die kinderwens!
Eet je wel tussendoortjes? Het lijkt zo weinig; zoals je t opschrijft!
Alle reacties Link kopieren
Zo... je staat er in hoor Dreamer, geen weg meer terug ;-)
Welkom! Ik merk dat ook, ben nu 37 jaar en afvallen is zoveel moeilijker dan 10 jaar geleden. Herken me ook in toevlucht zoeken in pakken hagelslag of Nutella. Ook al heb ik niets in huis, ik verzin wel wat, heel inventief geworden :-p

Hier geen speciale dieten, ik probeer zo normaal mogelijk te eten en vooral te kappen met gesnack tussendoor. Als ik dat weet vol te houden dan val ik vanzelf wat af. En ik wil niet alles uitbannen, dus best af en toe wat nemen maar inderdaad niet die hele zak of reep. Een kunst op zich...

@Framboos, ja is zeker leuk en ik blijf dit doen totdat ik er zat van ben of het niet meer kan betalen want er hangt wel een prijskaartje aan maar omgerekend kost het me €20,- per keer en dat valt me mee, ik heb daarbij dan ook een abonnement voor onbeperkt sporten.

O: volle yoghurt met granola en blauwe bessen en bramen
T: appel
L: 1 boterham pindakaas, 1 boterham appelstroop
T: dunne cracker pindakaas
D: gebakken aardappeltjes, boontjes en vega dinkie (ok ok en met een klodder mayo en appelmoes, zo ben ik dan ook wel weer)

Geen slanke maaltijd dus :)
Thanks! Inderdaad geen weg meer terug, haha!

@Framboos: Ik eet zeker ook tussendoortjes (was ik vergeten te vermelden). Ik eet vaak druiven of een mandarijntje tussendoor, maar als ik thuis ben kies ik ook vaak voor iets uit de kast (koekjes of chocola). Met de slechte tussendoortjes wil ik stoppen. Als tussendoortje moet ik dan maar een stuk fruit nemen. Ook at ik nu niet alleen in het weekend maar ook doordeweeks chips. Daar wil ik ook mee stoppen. In het weekend mag ik van mezelf nog wel ovenchips of popcorn oid.

@Adr_ett: Erg hè, die nutellapot was bij mij niet veilig hoor. Inderdaad, je wordt er erg inventief van, haha. Ik probeer inderdaad ook met mate te eten en te stoppen met de slechte snacks. Vandaag niet echt gelukt, was in de stad en heb geluncht bij de subway.. morgen weer een werkdag dus dan zijn er geen verleidingen gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
@andrett, ja zulke dingen kosten altijd wel wat! Maar als het je helpt en je hebt t geld, zeg ik altijd, gewoon doen!

@dreamer: gelukkig Hahah! Als je te weinig eet, schijnt ook weer niet goed te zijn!

Ik vind werkdagen ook chill, fijn ritme, geen gedoe en gewoon m’n eigen lunch/eten mee! Weinig verleiding inderdaad!
Ik vandaag een minder goed dagje dan anders.

O: Griekse yoghurt met havermout en een banaan
T: Volkoren broodje met appelstroop
L: 2 meergranen harde bolletjes met kipfilet, peper, slasaus, rauwkost en kruidenboter
T: plakje cake, druiven
D: aardappels, sperziebonen en tartaar
En vanavond handje chips en 2 crackers met kaas
hoi iedereen, mag ik hier ook meeschrijven?
Ik schreef in een ander topic mee, maar dat is een beetje aan het doodbloeden.
Ik ben al een tijdje bezig om na mijn 2 zwangerschappen mijn lichaam terug te krijgen. Het voelt gewoon niet als mijn lichaam zoals het tot voor kort was. Ik ben de afgelopen maanden al zo'n 8 kilo afgevallen, maar ik wil nog een paar kilootjes meer.

Ik ben 166 en weeg nu 58. Ik wil graag naar 55.
Dat klinkt misschien als weinig, maar ik ben altijd heel tenger geweest. Voor mijn zwangerschappen kon ik alles eten wat ik wilde en ik woog nooit meer dan 50 kilo. Nu heb ik de laatste jaren veel gewerkt aan mijn darmflora en nu die gezonder is neemt mijn lechaam veel meer voedingsstoffen op van wat ik eet. Ik ben gezonder, maar ik kan ook ineens veel minder eten dan voorheen.
Ik probeer 3 keer per week te sporten: 1 x een hiit, 1x hardlopen en 1x een cardio klasje met wat lichaamsgewicht oefeningen.

Qua eten gaat het wel redelijk goed. Ik ontbijt met een fruit/groentesmoothie met yoghurt of kokosmelk en soms een ei.
Lunch is sushi, een gevulde salade, wat soep of een frittata.
Avondeten eet ik met de pot mee thuis. We eten wel altijd gezond en geen voorverwerkt voedsel, maar het is vooral gericht op wat de kinderen nodig hebben en eten. Dus wat meer koolhydraten dan ik zelf zou willen, maar gelukkig ook erg veel groenten.

Lekkere dingen met mate eten kan ik niet. Ik eet of niets, of alles. Maar 1 stukje van een chocolade reep kan ik echt niet. Ik heb de afgelopen tijd geprobeerd langzaamaan wat meer lekkers in mijn dieet te laten komen, maar zodra ik weer aan de geraffineerde suikers begin komt de verslaving meteen weer terug. En de ontwenningsverschijnselen als ik het een dag niet eet. Dat vind ik wel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Hi Tiramisuus... dank dat ik om 09.30 al watertandend denk aan een flinke portie Tiramisu ;-) Haak aan, gezellig, je staat in de tabel.

Wat fijn dat het darmtechnisch nu beter gaat, voor mij ook altijd een aandachtspunt. Wel benieuwd hoe je dat bereikt hebt. Vooral de koolhydraten laten staan?
Clubje alles-of-niets-menschen hier :) Ook wel benieuwd hoe lang het geleden is dat je tweede werd geboren.

Iedereen weer een fijne dag toegewenst!

Hier gestart met havermout, amandelmelk en blauwe bessen. Moet zo nog even wat werken (op mijn vrije dag) Ik ga lunchen in de stad met een vriendin bij een nieuwe healthy salatbar en dan hoop ik vanmiddag de motivatie te vinden om nog even te gaan sporten. Wilde ik eigenlijk vanochtend doen maar ik moet nog even wat werk wegwerken.

Bis laters!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Tiramisuus! Lekker ja tiramisu! Eten wij altijd met kerst, heeeerlijk! Kan zo de heel schaal leegeten!

Werkse op je vrije dag eventjes andrett en veel plezier! Hopelijk hebben ze wat lekkers!

Ik heb vandaag en morgen een late dienst!
Vandaag begonnen met een Volkoren broodje met snijworst, en 2 volkoren crackers met kaas!
Straks m’n tussendoortje, komkommer en een banaan!
Voor vanavond maak ik een stamppot, zoete aardappel met snijboontjes en wat goed gekruid rundergehakt! Nu al zin in! :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Hi Framboos, succes met je late diensten! Je kunt dan wel zelf bepalen wat je eet? Zelf ooit in de hulpverlening gewerkt en vond die avonddiensten eettechnisch een ramp. Kreeg er altijd buikpijn van.
Die stamppot klinkt goed... eet wel eens zoete aardappel stamp met spruitjes of boerenkool maar die snijbonen kunnen natuurlijk ook goed. Ga ik eens proberen.

De salade was lekker en het sporten lukte ook... Na de lunch stelde mn vriendin nog voor om even een ijsje te scoren. Oooooo nooooo... mijn grootste vijand en liefde. We waren bij dat ijstentje en ik realiseerde me dat die bakken ijs me helemaal niet zo aanspraken en dat wanneer ik er 1 zou nemen, dat was omdat ik er stond. We zijn er bij weggelopen. Als ik het dan wil gaan doen dan ook direct een ijsco waar ik helemaal blij van word.

Vanavond zelfgemaakte soep op het menu staan en iets van een omelet met groenten.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Zou ik misschien ook mee mogen schrijven? Ik ben 1.63 en weeg nu nog 63 kilo. Ik merk dat ik nu niet meer alles kan eten, zoals vroeger. Probeer vooral te stoppen met het eten van chips en snoep😄. Maar af en toe is het toch wel lastig om die zak chips niet mee naar huis te nemen😄
Alle reacties Link kopieren
Adr_ett schreef:
14-06-2018 15:43
Hi Framboos, succes met je late diensten! Je kunt dan wel zelf bepalen wat je eet? Zelf ooit in de hulpverlening gewerkt en vond die avonddiensten eettechnisch een ramp. Kreeg er altijd buikpijn van.
Die stamppot klinkt goed... eet wel eens zoete aardappel stamp met spruitjes of boerenkool maar die snijbonen kunnen natuurlijk ook goed. Ga ik eens proberen.

De salade was lekker en het sporten lukte ook... Na de lunch stelde mn vriendin nog voor om even een ijsje te scoren. Oooooo nooooo... mijn grootste vijand en liefde. We waren bij dat ijstentje en ik realiseerde me dat die bakken ijs me helemaal niet zo aanspraken en dat wanneer ik er 1 zou nemen, dat was omdat ik er stond. We zijn er bij weggelopen. Als ik het dan wil gaan doen dan ook direct een ijsco waar ik helemaal blij van word.

Vanavond zelfgemaakte soep op het menu staan en iets van een omelet met groenten.
Nee, ik zou dan moeten eten wat de cliënten ook krijgen! Soms lust ik het ook niet hoor! Vandaag eten ze bijvoorbeeld chili con carne, brrr :sick:
Dus neem lekker zelf eten mee, smaakt beter! Minder zout, meer voedingsstoffen!

Goed bezig!!! Toch bewuste keuze dan! Beter neem je dan iets wat echt lekker is! Wel knap hoor, ik denk meestal, ach ik ben dr nou toch :proud:
Lekker omelet! eetse!
Alle reacties Link kopieren
Welkom trouwens rory!
Hier t zelfde! Vroeger at ik alles wat los en vast zat! :lol: maar die tijd is helaas voorbij!
Alle reacties Link kopieren
Ja is echt heel erg. Maar heb nu al een week geen chips of snoep meer aangeraakt😄
Alle reacties Link kopieren
Welkom Rory, je staat in de tabel en dat betekent no way back ;-) Heb je ook een streefgewicht? Knap dat het lukt deze week, toch maar weer mooi meegenomen. Ik merk zelf ook dat als ik even goed op weg ben dat ik het ook weer langer vol kan houden. Als ik op dag 1 van lijnpoging 683 zit en het gaat al mis dan ben ik direct alweer de motivatie kwijt.

@Framboos... ik zie het ook als een toevalstreffer hoor, meestal denk ik net als jij: 'nu we er toch zijn .... '
O ja Chili, die van mezelf vind ik best lekker maar prutjes die meestal uit een enorme instellingskeuken of door cliënten zelf worden gemaakt zijn meestal niet zo te gek. Gelukkig heb je de mogelijkheid om je eigen prakkie mee te nemen!
Alle reacties Link kopieren
Haha in de tabel is prima geeft toch weer een beetje extra motivatie. Als inderdaad snel na het starten niet lukt dan is mijn motivatie ook direct weg. Mijn streefgewicht is 55 kilo dat woog ik eerst ook altijd😊.
Mijn probleem is ook nog dat ik veel frisdrank drink of alleen maar😱

Sporten jullie nog erbij?
Alle reacties Link kopieren
Oeh, frisdrank en sapjes dronk ik ook veel! Maar helemaal mee gestopt! Drink alleen nog maar water/thee en sochtends een glas melk! Scheelt veel kcal als je die frisdranken gaat proberen te schrappen rory! Misschien steeds ietsje minderen? Niet gelijk helemaal niks meer! Dat werkt bij mij het beste, maar bij sommigen juist cold turkey!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven. Ik ben 1.72m en woog afgelopen maandag 73.2kg.
Ik volg geen speciaal dieet. Wel kook ik gezond en laat ik chips, koek en snoep nu even staan.

Mijn streven is - 5kg.

Ik ben niet zo dol op brood... hebben jullie nog leuke lunchideeen die ook makkelijk mee te nemen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Thol,
Ik neem yoghurt mee naar het werk of een sla. Maar ben zelf ook niet zo creatief. Misschien zijn er nog andere met suggesties?😄

@framboos, ik denk inderdaad dat minderen een goed idee is. In een keer stoppen dat is toch wel zeer lastig voor me.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Thol, dat vind ik ook lastig hoor! Ik hou zelf niet van sla :biggrin: en yoghurt is dan niet vullend genoeg! Neem dus altijd brood mee of crackers! Is Volkoren crackers nog een idee? Of bananenbrood? Smaakt meer naar cake vind ik namelijk, maar als je hem met Volkoren meel maakt wel heel vullend! Tot zover mijn ideeen! :facepalm:

Nou, Lets do iT rory! Morgen beginnen? :devil:
Alle reacties Link kopieren
En Ohja, ik heb net helaas een half pak koekjes leeg gevroten :steam:
Alle reacties Link kopieren
Bananenbrood is misschien wel een goed idee. Ik ben momenteel veel onderweg voor werk dus eet vaak in de auto. Dan is yoghurt of sla niet zo handig.

Misschien is wat meer tijd nemen voor mijn maaltijden wel een goed voornemen voor mij.

@framboosje... laat de koekjes lekker achter je en morgen weer met frisse moed verder gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ja morgen ga ik beginnen. Voor elke glas fris een glas water dus dan zou ik al de helft aan fris minderen, in ieder geval dat hoop ik😄

Ik ga morgen voor het eerst calorie arme scones maken ben benieuwd of het smaakt.

@ framboosje.. dat is minder. Maar gelukkig heb je maar de halve rol gegeten😄
Alle reacties Link kopieren
Ja! Ik ga nu gewoon naar bed! Kan er niks meer gebeuren :biggrin:
Morgen weer een frisse start!

@rory: goed idee! Laat even weten hoe het morgen gaat! Je zou ook kunnen beginnen met tot 12u smiddags alleen water/thee oid en dan uitbreiden naar 14;00 enz...

@thol: tijd nemen is sowieso goed! Doe ik ook sinds paar weken, bereid van alles voor, zodat ik daarna grijp ipv koekjes (Oke behalve vanavond :facepalm: ) en snoep!
Gezellig, de groep wordt al groter :)

Hier de slechte gewoonte om iedere dag te wegen. Zolang het gewicht naar beneden gaat is dat niet zo erg, maar als ik dan even stilsta demotiveert dat enorm. Dus daar moet ik echt mee stoppen, 1 keer per week wegen is gewoon goed.

Vandaag gegeten:

Ontbijt: vanillekwark
Lunch: kaasbroodje en een fruitsmoothie (zucht.. kan beter)
Avondeten: doperwtjes, slavink en aardappels in schil.
Net nog wat plakjes komkommer en een groot glas water tegen de lekkere trek ;-)

Druk dagje gehad dus dan vergeet ik een tussendoortje te nemen. Ook niet heel handig.

Komend weekend een verjaardag hier thuis, zie ik qua eten een beetje tegenop. Denk dat ik wel een klein stukje taart neem en dan verder niks. Nadeel is dat ik taarten bak voor 'werk' dus iets te goed weet hoeveel kcal dat zijn :mrgreen:
Adr_ett: de betere darmflora heb ik vooral bewerkstelligd door veel meer pre- en probiotica te eten. Zowel gefermenteerd voedsel, als af en toe wat supplementen. Ik heb koolhydraten niet actief vermeden, maar omdat mijn kinderen op een speciaal dieet zaten, had ik wel minder zetmeelrijke groenten en granen in mijn dieet en veel vet vlees en bottenbouillon om de darmwand op te bouwen. Mijn kinderen hebben een ziekte die deels in de darmen meetbaar is en daarom deden zij mee met een studie naar de darmflora. En het blijkt dat wij een genetische afwijking hebben waardoor bepaalde probiotica (dus goede darmbacterien) niet in de darmen overleven, wat dan misschien weer bij heeft gedragen aan de ziekte van mijn kinderen (de studie waar ze aan meededen probeerde die link uit te zoeken). Dat wetende heb ik specifieke probiotica gesupplementeerd en een hele verbetering gezien, die dus ook duidelijk meetbaar was in de studie.

We hebben nu dus allemaal veel gezondere darmflora, wat heel fijn is en mijn darmen zijn niet meer ontstoken. Het enige kleine nadeel is dus wel dat mijn darmen nu dus veel beter voedingsstoffen opnemen, en ik veel minder eten nodig heb, maar het liefst nog steeds zoveel eet als vroeger :facepalm:

@Framboosje, ja, zoals mijn naam doet vermoeden vind ik tiramisu ook heel lekker, dat is dan ook een van de redenen dat ik nu hier meeschrijf :rolling:

Goed bezig Rory! Ik ben het met framboosje eens: fris en sap zijn veel calorieen die je relatief makkelijk kan laten. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik vind zelf drinken altijd makkelijker om vanaf te blijven dan lekker eten. Ik zou wel cold turkey stoppen als ik jou was, dan duren de ontwenningsverschijnselen het kortst. Ik denk dat je best veel hoofdpijn zult krijgen als je je suikerinname zo sterk verlaagt. Maar dat duurt maar een week of 2 hoor ongeveer, komt goed!

Thol, ik houd ook helemaal niet van brood. Ik eet het liefst restjes van het avondeten van de vorige dag als lunch. En anders maaltijdsalades, pasta, soep, sushi, zoiets.

Lilyjo, taarten maken voor werk....dat zou ik nooit aankunnen, althans, ik zou me tonnetje rond eten. gebak is echt een zwakte van mij. Ik weeg mezelf heel onregelmatig. Ik heb pas sinds een paar maanden een weegschaal in huis, maar zo weeg ik me iedere dag en zo weeg ik me een paar weken niet. Vandaag was ik erg blij met de weegschaal, maar het kan zo 2 kilo meer of minder zijn de volgende dag, dus ik vind het lastig er echt iets uit op te maken.

Hebben we eigenlijk een vast weegmoment in de groep? Dan weet ik wanneer ik me moet wegen :proud:


Fijn dat het topic zo goed loopt! Dan kan ik even komen lezen als ik een zwak momentje heb :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Haai, kijk je even niet.... direct een heleboel berichten, leuk!

@Thol, welkom, ik neem je op in de tabel en zet je streefgewicht voor het gemak even op 68 kilo.
Oef... ik ben gek op brood, bij voorkeur vers van de bakker, dat zou ik nog kunnen inruilen voor een warme maaltijd.

@Rory, zal je streefgewicht ook meenemen in de tabel. Zelf heb ik nooit frisdrank of sap in huis, zeker vanwege de suikers. Dan neem ik voor die calorieën liever een hap chocola :) Succes vandaag, ben benieuwd hoe het water je smaakt.

@Framboos... hoop dat de koekjes dan wel lekker waren :) Hier zat ik gisteren met mijn klauwen in de zak paprikachips. Mijn vriend begon zich al te beklagen dat we een crisisvoorraadkast hadden en dus nam ik een klein zakje mee. Tja... dom en aan de andere kant. Op zich wel tevreden dat ik nog redelijk kon doseren maar op zich niet echt iets wat ik voor doordeweeks had gepland.

Nu staat het weekend voor de deur... erg benieuwd hoe het ons allen zal vergaan. Bij mij toch meestal het moment waarop ik vind dat ik de touwtjes mag laten vieren :-/

@LilyJo ... ik moet me momenteel ook heel erg inhouden qua wegen. Het kan idd motiverend werken als er wat af is maar soms denk ik dan ook..... oooo dat gaat wel goed, vandaag kan ik wel een ijsco pakken. Maar even niet meer op het ding en maandag pas weer!

Jij zit dus met een verjaardag dit weekend. Ik zou zeker gaan voor dat stuk taart... Ik neem me altijd voor bij een verjaardag te kiezen voor of de taart of mee te snacken met de hapjes die later volgen. Mislukt altijd ...

@Tiramisuus Fijn dat jullie nu met zijn allen wat rustigere buik hebben. Zelf merk ik dat wanneer ik suikers meer laat staan het al een stuk rustiger wordt. Zo fijn als de buik weer wat platter is. We wegen maandag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven