Na 36 jaar

22-04-2021 01:38 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi


Na 36 jaar ben ik eindelijk achtergekomen dat ik "lelijk" ben of tot de ondergemiddelde behoor.ik heb vanaf mn 22ste BDD gehad en heb nooit kunnen uitvogelen hoe ik er nou uitzie en of ik nou mooi ben of niet en ik ben daar nu achter gekomen heel veel mensen zien mij als lelijk/onder de gemiddelde en het valt me heeeel heel zwaar om het te accepteren,ik kan het gewoon niet.het voelt alsof mn leven voor bij is en ben boos op mn ouders dat ze mij op de wereld hebben gezet,ik hoefde dit leven niet meetemaken op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Ik gun het je dat je jezelf en het leven mooier ziet.
Je hoeft niet te accepteren dat mensen je als lelijk/onder het gemiddelde zien want er zijn mensen die je niet zo zien. Mensen die je wel zo zien doen er niet toe.
Alle reacties Link kopieren
Bel morgen je huisarts.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ben jij er dan achter gekomen dat veel mensen jou lelijk vinden?
Heb je rondgevraagd op straat?, een enquête gehouden?
Ik bedoel dit niet sarcastisch hoor, vraag me oprecht af hoe jij hier bij komt.
Je hebt toch niet op zo'n zieke site gezeten waar je een foto van jezelf plaatst en sneue types met teveel vrije tijd jouw uiterlijk mogen beoordelen?!
Ik heb net wat meer informatie opgezocht over BDD. Hetgeen je hierboven beschrijft past binnen dat beeld. Je geeft aan dat je er nu achter bent dat je lelijk bent en dat heel veel mensen dat vinden. Hoe ben je daar dan achter gekomen? Stel dat het objectief waar is - voor zover dat al bestaat - waarom zou je dan niet meer willen leven? Je uiterlijk is maar 1 aspect van jou,1 dimensionaal, je hebt meer eigenschappen, je bent zoveel meer. Hoe zit het met die delen?

Je schrijft dat je sinds je 22e bdd hebt gehad. Speelde je uiterlijk voor die tijd niet zo’n rol?
Of bedoel je dat je toen gediagnostiseerd werd? Is het niet een beschermingsmechanisme van jou om je dwangmatig op dat uiterlijke te richten in plaats van op gevoelens die je ervaart, herinneringen die je hebt of problemen die je ervaart? Is er iets gebeurt in je dagelijks leven? Je bent 36 schrijf je.
Ben je alleenstaand of heb je een relatie?
Vriendschappen?

Hoe zijn je ouders als mens? Behalve dan dat ze in jouw ogen een lelijk mens hebben geschapen? Wat waardeer je in ze? Wat vind je fijne eigenschappen in de? Wat vind je moeilijke eigenschappen van ze?
Alle reacties Link kopieren
O ja, dat was jij dus.
Herinnerde me al zoiets.
Vind je dat van anderen ook, dat ze een waardeloos leven hebben als ze niet zo mooi zijn?
Ik vind dat een vrij oppervlakkige manier van denken, volgens mij maakt uiterlijk helemaal niet zo veel uit.
En ik zie wel verschil hoor, sommige mensen vind ik mooi, andere lelijk, maar daar kan een ander weer heel anders over denken.
Wat denk je niet meer te kunnen doen/bereiken nu je "weet" dat niet iedereen jou aantrekkelijk vind?
Ik vind mijzelf ook best lelijk trouwens, maar daar heb ik in het dagelijkse leven geen last van.
Misschien dat het bij het vinden van een relatie uit zou kunnen maken, maar ik ben eigenlijk heel gelukkig alleen.
En ik denk dat uiterlijk niet het belangrijkste is als het gaat om het vinden van een partner.

Van anderen heb ik het idee dat ze mij heel mooi of juist vrij lelijk vinden (vooral toen ik jong was) ik heb nogal een uitgesproken hoofd blijkbaar. :proud:
Pindakaasjes schreef:
22-04-2021 01:54
Hoe ben jij er dan achter gekomen dat veel mensen jou lelijk vinden?
Dit vroeg ik me bij het vorige topic ook af, ik moest denken aan 'just because you're paranoid, doesn't mean they're not after you'
Alle reacties Link kopieren
Boos op je ouders? Op je 36e? Doe eens niet zo onvolwassen. Je ouders hebben je uit liefde op aarde gezet neem ik aan. Was je leven voordat je er achter kwam ook vreselijk op alle vlakken? Of alleen nu je denkt dat je lelijk bent. Milioenen mensen die onder het gemiddelde kwa uiterlijk zitten. Als dat toch de sleutel tot geluk zou zijn, dan zouden alle topmodellen constant janken van geluk. En toch is dat niet zo. Vaak juist het tegenovergetelde.Het is namelijk alles behalve zaligmakend. Denk daar maar eens over na.
Alle reacties Link kopieren
3Tomaten schreef:
22-04-2021 02:20
Ik vind mijzelf ook best lelijk trouwens, maar daar heb ik in het dagelijkse leven geen last van.
Misschien dat het bij het vinden van een relatie uit zou kunnen maken, maar ik ben eigenlijk heel gelukkig alleen.
En ik denk dat uiterlijk niet het belangrijkste is als het gaat om het vinden van een partner.

Van anderen heb ik het idee dat ze mij heel mooi of juist vrij lelijk vinden (vooral toen ik jong was) ik heb nogal een uitgesproken hoofd blijkbaar. :proud:
En knappe mensen vinden zichzelf ook niet bloedmooi, en worden ook niet gelukkiger van hoe ze er uit zien. Integendeel juist. Juist de knapste vrouwen die ik ken, hebben moeite met het vertrouwen van intenties van mannen. En eindigen vaak met niet knappe mannen, omdat ze veelal zijn gebruikt als "conquest" en daar veel verdriet om hebben gehad. Leuk, wanneer veel mensen niet verder kijken dan je uiterlijk.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je stoppen met je foto online te posten op sites waar mensen je kunnen beoordelen. Dat lijkt me al een hele goede stap om je niet zo slecht te voelen. Zulke sites leveren sowieso een compleet verkeerd beeld, want het gros dat daar zit beoordeeld iedereen slecht. En door dat soort sites te gebruiken, krijg je alleen maar een nog slechter gevoel en zelfbeeld. Je zoekt het daarmee ook zelf op, terwijl dat totaal niet nodig is.
Verder, zoek hulp. Je denkwijze is echt heel bijzonder. Je bent boos op je ouders? Je had dit leven niet hoeven meemaken? Doe iets aan je zelfvertrouwen en zelfbeeld. Mooi zijn zit niet alleen van buiten en iedereen is mooi op zijn/haar eigen manier. Ik ben zelf ook bepaald geen supermodel. En dat maakte me vroeger best onzeker. Ben ook gepest op school enz. Maar inmiddels heb ik daar schijt aan en zie ik mijn eigen mooie kanten. Ik ben veel zelfverzekerder en als je dat uitstraalt scheelt dat al een heleboel. Ga daar dus mee aan de slag, zoek hulp ipv op sites te gaan vragen om beoordelingen die je toch niet verder helpen. Je zit te zoeken naar bevestiging van wat je zelf denkt. En op zulke sites krijg je misschien die bevestiging wel, maar onthou dat mensen daar niet eerlijk zijn en dat zulke sites een plek zijn waar mensen elkaar afbranden om zichzelf hopelijk beter te voelen. Maar jij gaat je er alleen maar slechter door voelen, dus waarom zou je dat opzoeken?
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je lelijk aan jezelf? Is daar iets aan te doen? Bv je neus niet mooi?
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
22-04-2021 06:40
Wat vind je lelijk aan jezelf? Is daar iets aan te doen? Bv je neus niet mooi?
Waar eindigt zoiets bij deze aandoening dan? Ik denk dat TO er meer aan heeft hulp te zoeken op psychisch vlak.
Universeinmotion schreef:
22-04-2021 03:47
Boos op je ouders? Op je 36e? Doe eens niet zo onvolwassen. Je ouders hebben je uit liefde op aarde gezet neem ik aan.
Ja en je weet toch niet van tevoren hoe je kinderen eruit gaan zien
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
22-04-2021 06:48
Waar eindigt zoiets bij deze aandoening dan? Ik denk dat TO er meer aan heeft hulp te zoeken op psychisch vlak.
Maar dat vertellen we haar al topics lang
Nog een keertje dan:
Ga in therapie, het slaat natuurlijk nergens op om je ouders kwalijk te nemen dat je geboren bent.
En zelfs al zou je lelijk zijn, de wereld heeft zo veel meer te bieden dan uiterlijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Al jouw topics gaan over hetzelfde. In ieder topic worden weer tips gegeven, hugs uitgedeeld, het advies gegeven om hulp te zoeken.
Maar je doet er blijkbaar niks mee, en je opent even later weer zo’n zelfde topic.

Sterkte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mumper schreef:
22-04-2021 06:53
Ja en je weet toch niet van tevoren hoe je kinderen eruit gaan zien
Dat zou wat zijn.. dat je op basis van een 3-maanden echo kunt laten voorspellen hoe je kind er later uit zal zien. Welkom maakbare wereld! Sick, wel mooi filmplot, voor een horrorfilm over de mens als wandelende eenheidsworst.

Ontopic: TO, je zelfbeeld is wat je uitstraalt. Ik ken veel mensen die volgens de schoonheidsnormen niet mooi zijn, maar die ik wel prachtig vind!
Ik vraag me af of je echt lelijk bent of dat het in je hoofd zit. De kans is groot dat het veel minder erg is dan jij denkt. Maar verder wat mijn gedachte is, is dat veel mensen zich neerleggen bij het idee dat ze niet knap zijn en het accepteren alsof er niets aan te doen is. Maar er zijn veel meer dingen die invloed hebben op hoe je eruit zien dan slechts hoe je geboren bent.

Ik zie zo vaak mensen die bijvoorbeeld kleding dragen die echt niet past bij hun figuur, mensen die een kapsel hebben of kleuren dragen die ze niet goed passen. Of mensen die echt geen enkele energie of moeite stoppen in leuke kleren of een verzorgd uiterlijk.
Dit is natuurlijk geen must, maar als je graag lekker in je vel wilt zitten, is het natuurlijk wel iets om aan te denken. En ik heb het dan beslist niet over plastische chirurgie of zo.

Ga eens op YouTube kijken naar style-video's. Zoek op Pinterest een stijl die jij mooi vindt of zoek een bekendheid die qua figuur, haar- en huidskleur op jouw lijkt. Wat staat hen goed? Dat kun jij ook proberen. En dat betekent zeker niet dat je extensions moet hebben en gelijk alles aan jezelf moet veranderen. Maar leer zien welke punten je van jezelf moet accentueren en welke iets minder de nadruk moeten krijgen.

Zelf vind ik mezelf op zich wel knap, maar dat wordt ook echt bepaald hoe ik mijn best doe. Als ik weken mijn wenkbrauwen en snor niet heb bijgehouden, in een vieze trainingsbroek rondloop en mijn haar ongewassen in een knot heb, denk ik ook iets negatiefs als ik in de spiegel kijk. Terwijl voor mij persoonlijk bijvoorbeeld schoenen met hakken ervoor kunnen zorgen dat ik echt lekker in mijn vel zit en positief over mezelf denk. Ga daar eens naar op zoek!
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
22-04-2021 06:40
Wat vind je lelijk aan jezelf? Is daar iets aan te doen? Bv je neus niet mooi?

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
De meeste mensen zijn niet uitgesproken knap. Zijn bijvoorbeeld wel slim of zij leveren een bijzondere bijdrage aan het leven van anderen. Je bent niet je buitenkant. Je bent je ziel, je energie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mooie mensen hebben het absoluut gemakkelijker in het leven.

Ze vinden gemakkelijker een baan en verdienen daarmee ook nog eens meer dan lelijke mensen, ze hebben meer keus uit potentiële partners en hebben meer vriendschappen en worden ook nog eens sneller en vaker geholpen.

Maar dat betekent nog niet dat je als minder knap mens geen gelukkig leven kunt hebben.

Kijk maar naar boer zoekt vrouw.
De ene boer ontvangt stapels met brieven. De andere maar 5.

Maar als de juiste erbij zit dan die het er niet meer toe of er nou 5 of 100 mensen gereageerd hebben.

Nou dan moet je wat vaker solliciteren. Uiteindelijk gaat het erom dat je ergens op je plek zit.

En je weet tenminste zeker dat je vrienden met je bevriend zijn om wie je bent en niet om je uiterlijk.
Huh TO heeft een stoornis en jij komt met 'ook lelijke boeren kunnen een vrouw krijgen dus er is nog hoop dat jij een partner kan krijgen'? Wie zegt dat ze geen partner heeft
Alle reacties Link kopieren
Lelijke mensen bestaan niet. Echt niet. Van iets dat afwijkt van de ‘norm’ kan je makkelijk houden. Gewoon kan heel prettig zijn. Beauty is in the eye of the beholder.

Zeg nou zelf kan je echt dingen in de natuur vinden die lelijk zijn? Lelijke beesten? Lelijke planten? En kijk eens goed zijn ze niet eigenlijk hartstikke mooi in al hun lelijkheid?

Verder klinkt het alsof je hier hulp bij kunt gebruiken! Het leven kan zo mooi zijn, en toch kan je dat misschien niet altijd even goed zien. Heel veel sterkte ik hoop dat voor jou de zon weer gaat schijnen en het is ok als het af en toe wat minder gaat en ook heel erg ik als het je niet alleen lukt. Geef de moed niet op zoek hulp!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven