Lijf & Lijn alle pijlers

Natuurlijke deodorant

10-04-2024 15:40 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik al een poos zo'n zoutstick (salt of the earth) en dat bevalt prima, behalve dan dat ik hem al twee keer op de badkamer vloer in stukken heb laten vallen (je moet hem een beetje natmaken en dan glijdt ie uit mijn handen). Dus ik was op zoek naar wat anders. Ik heb nu sinds een week of twee een deo van Wild en getver, nu al de derde dag acher elkaar dat ik mezelf ruik. En dat is op kantoor, ik heb niet bepaald hardgelopen of zo.
Volgens internet moet je lijf een poos aan natuurlijke deo wennen, dat je lijf aan het detoxen gaat maar eigenlijk lijkt mij dat onzin, vooral omdat ik al heel lang die zoutstick gebruikt heb. Ik heb juist het idee dat deze Wild-stick mijn poriën dicht smeert.

Iemand ervaringen met dit soort deo's?
Alle reacties Link kopieren Quote
alleen maar slechte ervaringen, ik ging enorm stinken, terwijl ik dat met Dove bijvoorbeeld niet heb. Maar ik weet wel dat het idd heel persoonlijk is. Waar de 1 niet van gaat ruiken gaat de ander wel van ruiken. Trial and error dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik al jaren Nuud en ben echt fan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Felidaez schreef:
10-04-2024 16:07
Ik gebruik al jaren Nuud en ben echt fan.
Ik ook! Het heeft bij mij wel echt een tijd geduurd voordat ik mezelf niet meer rook, dus het is soms ook even doorzetten om je huid eraan te laten wennen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet wat je onder 'natuurlijke' deo verstaat (en bestaat er dan ook onnatuurlijke?)
Ik heb wel eens Lovelli geprobeerd, ook wel wat langer. Meerdere geuren. Maar ik vond het allemaal vooral verbloemen, niet voorkomen. Voelde me heel bloemetjesachtig, maar niet heel fris
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb die van Loveli en ik zit in de fanclub. Ik hoor hier op dit forum ook negatieve verhalen, maar ik ben er blij mee. Je kunt mini-testers bestellen via hun website.

Aanvulling: ik heb jarenlang gezocht naar de goeie deo want ik stonk overal dwars doorheen. Dus ik had altijd deo in m'n tas, alles in de was na een dag dragen, geen synthetische stoffen en noem maar op. Met Loveli niks aan de hand.
makreel wijzigde dit bericht op 10-04-2024 16:14
40.91% gewijzigd
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Felidaez schreef:
10-04-2024 16:07
Ik gebruik al jaren Nuud en ben echt fan.

Ik ook.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
10-04-2024 16:11
Ik heb die van Loveli en ik zit in de fanclub. Ik hoor hier op dit forum ook negatieve verhalen, maar ik ben er blij mee. Je kunt mini-testers bestellen via hun website.
Ik kom bij jouw fanclub. Vanaf dag 1 mezelf nooit meer geroken. En dat verbloemen herken ik totaal niet. De deo ruikt zo subtiel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
10-04-2024 16:09
Ik weet niet wat je onder 'natuurlijke' deo verstaat (en bestaat er dan ook onnatuurlijke?)

Haha goede vraag. Geen idee, marketinginvloed zeg maar. Zonder aluminium en verpakking zonder plastic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een tijdje een zelfgemaakte gebruikt van kokosolie, baking soda En maïzena.

Werkt redelijk goed tegen stink, doet niets tegen nat
Alle reacties Link kopieren Quote
Mighty_Macaw schreef:
10-04-2024 16:15
Haha goede vraag. Geen idee, marketinginvloed zeg maar. Zonder aluminium en verpakking zonder plastic.
https://waarzitwatin.nl/stoffen/aluminiumzouten
Marketing inderdaad :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb normaal gesproken dus totaal geen zweet/geurprobleem, dus heb sowieso nooit zwaar geschut nodig. Vandaar dat ik dit zo vreemd vond en dan nog dat detoxverhaal.

Ik zal eens naar Nuud en Loveli kijken.

Die zoutstick is overigens volkomen geurloos en die Wild die ik nu heb (coconut & vanilla) ruikt op zich heel lekker en is supersubtiel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier fan van Loveli, maar ik denk dat het heel persoonlijk en dat je moet testen
Alle reacties Link kopieren Quote
Mighty_Macaw schreef:
10-04-2024 16:18
Ik heb normaal gesproken dus totaal geen zweet/geurprobleem,
40+ ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook al jaren een fan van Loveli. Eindelijk van die geurtjes af.
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
10-04-2024 16:11
Ik heb die van Loveli en ik zit in de fanclub. Ik hoor hier op dit forum ook negatieve verhalen, maar ik ben er blij mee. Je kunt mini-testers bestellen via hun website.

Aanvulling: ik heb jarenlang gezocht naar de goeie deo want ik stonk overal dwars doorheen. Dus ik had altijd deo in m'n tas, alles in de was na een dag dragen, geen synthetische stoffen en noem maar op. Met Loveli niks aan de hand.
Ik ben ook heel erg fan van Loveli. Nuud daarentegen werkte bij mij helemaal niet. Het is dus echt een kwestie van proberen. Zelf maken (1 deel baking soda, 1 deel kokosolie en 1 deel maizena) werkt hier echt het allerbeste, helaas kan mijn huid daar niet goed tegen. Mijn dochter gebruikt het dan wel weer elke dag en die krijgt weer last van Loveli. Het is echt heel persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou dan lekker bij de zoutstick blijven en het val-probleem anders oplossen.

Je kunt misschien een kleine lege spuitflacon kopen bij de drogist en die vullen met water. Kun je in je slaapkamer een klein beetje water erop sprayen en daar de deo gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik rook mijzelf altijd einde van de dag met reguliere deo’s, ook sommige natuurlijke maar heb nu de lovea kokos van Holland &barett en nooit meer een geurtje., ook niet met synthetische stoffen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
10-04-2024 16:24
40+ ?
50+ ik weet waar jij naartoe wil, maar dit is echt gerelateerd aan de nieuwe deo. Ze zeggen zelf op hun site dat je eerst door een transitieperiode moet en dat dat dan na een dag of 7 voorbij moet zijn. Vandaar dat ik een soort van hoopte dat iedereen hier zou zeggen, ja dat klopt, overmorgen is het weg hoor. Maar ik denk dat ik weer lekker terug ga naar mijn zoutstick. En dan wat minder klunzig zijn met laten vallen :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je een beetje in de buurt van de Duitse grens woont heeft de DM ook wel wat opties. Ik gebruik Foamie/happy Day. Een fijne deostick en ik heb geen last van geurtjes. Het was even wennen, maar bevalt nu goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga binnenkort deze proberen: https://www.alka.nl/alka-deo?utm_source ... LXTbpuxpT_

Heb al vele deo's geprobeerd. Sommige werken een tijdje heel goed en dan ineens niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mighty_Macaw schreef:
10-04-2024 16:32
50+ ik weet waar jij naartoe wil, maar dit is echt gerelateerd aan de nieuwe deo. Ze zeggen zelf op hun site dat je eerst door een transitieperiode moet en dat dat dan na een dag of 7 voorbij moet zijn. Vandaar dat ik een soort van hoopte dat iedereen hier zou zeggen, ja dat klopt, overmorgen is het weg hoor. Maar ik denk dat ik weer lekker terug ga naar mijn zoutstick. En dan wat minder klunzig zijn met laten vallen :hyper:
nee, dat lijkt mij ook onzin
Misschien ben je na 7 dagen aan je eigen oksellucht gewend? :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
10-04-2024 16:16
Ik heb een tijdje een zelfgemaakte gebruikt van kokosolie, baking soda En maïzena.

Werkt redelijk goed tegen stink, doet niets tegen nat
Ja, die kwam ik ook promoten. Eventueel wat gedroogde salie erdoor korrelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik zo’n 1,5 jaar Wild en juist heel enthousiast.
1 keer per dag goed smeren is genoeg. Ik ruik mezelf nooit en had dat met anderen wel.
Zelfs als ik bewust einde dag aan oksel bij kleding ruik stinkt het niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier nuud 2 maanden geprobeerd, maar daar ging ik echt heel zuur van ruiken, vond ik zelf. Bij lovelli daar geen last van, maar daar kreeg ik weer natte oksels van, dus ik ben weer terug naar reguliere deo.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven