Lijf & Lijn alle pijlers

No Poo

18-04-2017 13:34 46 berichten
Iemand hier op het forum vertelde dat ze No Poo deed en hoewel ik eerst dacht van die is gek ben ik eens gaan rondzoeken op internet en ben ik nu ook begonnen.

No Poo is heel simpel, je haar niet meer met shampoo wassen maar alleen met water.

Wie heeft er al ervaring mee?



Het is mijn eerste week pas en ik merk nu na enkele dagen dat mijn haar een soort van plakkerig is na het douchen..als het droog is merk ik niks, het zit nog net zo mooi in de krullen als normaal
Je moet de avatar nemen die jou het beste weergeeft
Alle reacties Link kopieren
haha ja dan moet ik overstappen op die andere, maar goed ik hou het nog even bij de zangeres van een van mijn favoriete bandjes
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu met je haar?
ca 2 weken en de plakkerigheid lijkt wat minder. Kan niet zeggen dat ik heel veel verschil zie of voel maar het zit nog steeds net zo makkelijk in model als het altijd al deed...ik mis de shampoo dus nog niet
Alle reacties Link kopieren
Mooi, nu nog volhouden
Alle reacties Link kopieren
Goedzo! En inderdaad volhouden!

Ik mis af en toe wel het schone gevoel dat shampoo geeft, maar heb daarvoor in de plaats voller haar en minder pluis
3 weken.. bij nat en droog haar niks aan de hand maar ertussenin is het plakkerig en stug, alsof er enorm veel stylingmiddel in zit ofzo..ik kan het stijl alle kanten op kammen en het bijft zitten zoals ik het kam.

Beetje opfluffen en het krult weer en zit dan wel wat anders maar wel ok, als het droog is zit het zoals het altijd al zat..



maar nog steeds plakkerig als het vochtig is dus
En 4 weken en geen verandering..

Als ik nou naar de kapper ga..die wast altijd..moet ik dan weer opnieuw beginnen ? :O
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht even dat dit ging over die stomme op reclame op TLC over zon wc-poep-spray
-
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht even dat dit ging over die stomme op reclame op TLC over zon wc-poep-spray
-
Het hoeft toch niet rigoureus in één keer? Ik waste mijn haar altijd elke dag. Een paar maanden geleden ben ik begonnen met om de dag wassen en nu merk ik dat het er na 2 dagen nog best aardig uitziet, dus nu was ik het vaak om de 2 dagen. Mijn doel is 2 keer per week wassen (of eventueel minder). Ik heb kort haar, dus het moet er wel goed uit zien, vlechten of in een staart is geen optie ;-)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de kapper ook vragen je haar niet te wassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was met conditioner, stukken beter voor mijn krullen. Die worden een pluizenbende van shampoo.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik gebruik wel shampoo, maar niet echt veel en sowieso niet op de lengten, alleen een lichte hoofdhuidmassage zeg maar.
--
week 5 - stuk minder plakkerig als het vochtig is maar nog wel wat van dat stugge alsof er veel stylingmiddel in zit...lijkt er op dat het toch precies de 6 weken gaat worden die steeds genoemd wordt.
Al in week 6 en nog steeds een beetje plakkerig..hardnekkig haar heb ik :)
Alle reacties Link kopieren
ik ben heel nieuwsgierig hoe het met je haar is verlopen uomo! Ik denk er ook over om het te gaan proberen, maar ik zie echt op tegen vet plak haar! Ik heb stijl dun haar op schouderlengte en ik werk in een winkel dus het moet er wel representatief uit zien..!

Ik was het nu elke dag, wel geswitched naar sls en parabenen vrije shampoo (van detraay) en soms lukt het om tot het einde van dag 2 niet te wassen maar dan is het echt al vet... zie er tegen op..
Mijn haar gaat prima hoor, het is (nog steeds) een beetje plakkerig als het half nat is maar verder zit het perfect,
Veel beter dan toen ik nog shampoo gebruikte..het is minder slap, voller en zit de hele dag prima. Tussendoor heb ik een keer shampoo moeten gebruiken en toen viel eigenlijk pas goed op hoe slap, dun en futloos je haar wordt van shampoo. Voor mij geen shampoo meer.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen! Dankje voor je reactie!
Ik lees dit topic nu pas. Ik ben zelf al anderhalf jaar no poo. Gebruik nog ongeveer eens per maand conditioner, omdat ik dat geurtje zo lekker vind. :bonk:

Sinds ik geen shampoo meer gebruik is mijn haar er erg op vooruit gegaan. Het is iets dikker geworden en het klit veel minder erg.

Ik las van iemand die dacht dat de omgeving er misschien last van zou hebben. Omdat ik wilde weten of mensen het zouden merken heb ik 3 maanden lang geheim gehouden dat ik no poo deed. Toen ik 'uit de kast' kwam was iedereen verbaasd; niemand had het gemerkt! Nou moet ik wel zeggen: ik heb ook nooit last gehad van plakkerig of vet haar. Eerderwas het juist te droog toen iknog shampoo gebruikte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven