Lijf & Lijn alle pijlers

Paar kilo eraf, wie doet er mee?

26-05-2022 20:39 105 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal, ik ben een vrouw van eind dertig en de laatste tijd zijn er weer wat kilo's bij gekomen.
Tijd om die er weer af te krijgen.
Morgen ga ik wegen, ik denk wel rond de 77 kilo bij 1.79 meter en wil graag weer terug naar een kilo of 73. (Ik heb ongeveer een half jaar niet op de weegschaal gestaan dus dit is een groffe gok hoor ;) ).
Wie doet er mee? Misschien motiveert het om wekelijks te wegen?
Mijn tactiek is om niet te streng van start te gaan maar rustig aan steeds betere gewoontes te gaan krijgen en minder te snoepen.
Sporten doe ik al, wil ik zo doorzetten.
Ongeveer 3 uur per week: zwemmen en wielrennen en ik wandel iedere dag met de hond .

Graag iedere vrijdag dikgedrukt huidig gewicht doorgeven. Ik pas de tabel op zaterdag aan.


Avea
Start: 76,4
Huidig: 75,1
Streef:. 72


BB14
Start: 73
Huidig:. 71
Streef:. 68

Sophie257
Start: 79
Huidig: 77.6
Streef: 69

Apatura
Start: 81
Huidig: 79.1
Streef: 75
avea wijzigde dit bericht op 17-08-2022 15:37
27.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Alle reacties Link kopieren Quote
Avea ik doe graag met je mee. Ik ben 39 jaar, 1,67 lang en weeg 71 kg. Ik zou graag weer terug willen naar 65 kg ongeveer.
Sporten doe ik al 2x in de week en ook ik wandel iedere dag met de hond.
Het is vooral eten waarbij ik de mist in ga. Ben nu 2 weken aan het intermittent fasten, hoop dat dit iets voor me doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe ook mee. Misschien helpt de motivatie een beetje. De laatste jaren steeds wat bijgekomen. Ik heb vooral veel last van eetbuien in de avond. Overdag gaat het dan prima, maar die avonden.....
Op dit moment 79 kilo bij een lengte van 1.72. Volgens de BMI inmiddels overgewicht. Ik zou met 75 kilo al heel blij zijn, maar nog iets minder zou helemaal mooi zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezellig dat jullie mee doen! Wat wordt de weegdag? Ik heb vanmorgen gewogen... 76.4 kg.
Zal ik een soort schema maken?
Een tabel weet ik niet hoe dat moet maar kan sowieso wekelijks onze resultaten bijhouden 😄
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeh, ik wil ook wel meedoen als een soort stok achter de deur. Ik weeg denk ik 73 bij 1.74. Als ik 68 kg weeg, zou ik dat al heel fijn vinden.

Ik wil meer bewegen (sport 1 of 2 keer per week, maar beweeg verder niet heel veel) en minder snoepen. M'n basis-voedingspatroon is wel ok, maar ik ben een chocoladeverslaafde. 😉
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe ook graag mee, inderdaad als stok achter de deur.
Ik ben 1.67 en weeg momenteel 72 kilo.
Zou heel graag weer terug willen naar 67, maar merk dat het door de leeftijd steeds lastiger wordt om af te vallen, helaas 🙁
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat jullie meedoen! Zo hebben we al een leuk groepje.
Zullen we de vrijdag als weegdag doen?
Graag dan je huidig gewicht zo doorgeven: 72
Dan hoef ik alleen te knippen en plakken. :)
Weekend !! Gaan jullie nog iets sportiefs doen?
Ik mijn huishouden en wandelen hond en misschien vanmiddag of morgen wielrennen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrijdag weegdag is prima! Vandaag deed ik mee met een duathlon voor een goed doel. Dus heb 6 km geroeid op zo'n roeimachine en 30 km gefietst. Was dus een sportieve dag vandaag!

Wat leuk dat je wielrent Avea. Wat voor afstand rij je dan ongeveer?
Ik wil ook graag meedoen!
Ik ben 43 jaar, 163 cm en 68 kilo. Ik wil graag naar de 63 toe.
Elke vrijdag wegen gaat me niet lukken want ik heb geen weegschaal nu (ga er wel een kopen denk ik, want hoe zie ik anders resultaat?)
Ik wil het volgende gaan doen:
- intermittent fasting 18-6
- minder koolhydraten eten
- meer bewegen: op dagen dat ik niet sport of veel fiets 10,000 stappen

Ik ga begin augustus op vakantie naar Griekenland en wil mijn streefgewicht dan graag bereikt hebben!
Alle reacties Link kopieren Quote
Bammbamm wat leuk die duathlon! En, Viel het mee of tegen? Wat doe je normaal voor sporten? Ik wilde graag trainen voor 1/4e triathlon maar hardlopen lukt niet meer ivm problemen met knieën. 😏
Ik fiets meestal tussen de 25 en 50 km en dan gemiddeld tempo van rond 26 km/h dus niks bijzonders hoor en ik fiets gewoon alleen.
Ik vind wielrennen verrassend leuk. Vroeger keek ik naar wielrenners en ik vond ze vooral irritant omdat ze nergens rekening mee houden maar de sport zelf haal ik veel plezier uit want het is echt gaaf om snelheid te maken. Alleen harde wind tegen is minder 🌬️.
Ik vind ook leuk dat je van alles ziet onderweg en overal heen kunt gaan.
Vandaag ga ik zwemmen, vind ik ook erg leuk!
Jullie nog wat op de planning ?

@ Stientje, welkom en succes. Mocht je mee willen wegen en in schema dan hoor ik het wel anders ook leuk als je gezellig komt meekletsen, mooie uitdaging om je doel in augustus te bereiken, dat vind ik goed idee. Mijn vakantie is eind augustus
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook graag meedoen! Vanmorgen gewogen en was 71,1 kilo en zou het liefst 65 wegen, maar zou met 68 als eerste stap ook al heel blij zijn.

Sporten doe ik graag. Ik zwem en heb een racefiets. Eigelijk net als Avea geen lange afstanden, maar meestal rond de 40km.

Helaas houd ik teveel van het bourgondische leven. Eet gezond, maar te veel en te vaak. En natuurlijk ook wel eens iets minder gezond 😜
@Avea: Ik heb net een weegschaal besteld (zo'n fancy geval met app) dus ik wil heel graag in het schema.

Sportieve types hier! Ik niet zo, vrees ik. Ik doe aan yoga/pilates 1 keer per week en wandel veel. Dat is het wel..
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Stientje; heb je al positieve ervaringen met intermittent fasting of is dit de eerste keer dat je dat gaat proberen? Eet je dan voor 18 wel gewoon avondeten of sla je dat juist over?

Voor het knippen en plakken:
Streep
Start: 71,1
Huidig: 71,1
Streef: 65
Streep schreef:
29-05-2022 15:53
@ Stientje; heb je al positieve ervaringen met intermittent fasting of is dit de eerste keer dat je dat gaat proberen? Eet je dan voor 18 wel gewoon avondeten of sla je dat juist over?

Voor het knippen en plakken:
Streep
Start: 71,1
Huidig: 71,1
Streef: 65

Ik heb het eerder gedaan, en het beviel toen wel goed. Ik had geen weegschaal dus weet niet precies wat het resultaat was maar ik voelde me toen wel fitter en slanker. Ik ontbijt nu om 11 uur, eet dan rond 2 uur een lichte lunch en tussen 6 en 7 avondeten. Daarna dus niks meer tot de volgende ochtend 11 uur.

Voor het knippen en plakken:
Stientje
Start: 68.0
Huidig: 68.0
Streef: 63
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ik doe ook graag mee! Ik was eigenlijk goed bezig maar heb de afgelopen tijd de teugels wel heel erg laten vieren en wil ook weer de boel op de rit krijgen en lekker goed verder.

Ik was begonnen op 68, weeg nu 64.5 en wil graag naar de 62 kilo toe :)

Met Intermittent fasting heb ik goede ervaringen, maar wel als ik in mijn eetmoment genoeg eet. Dus niet ook nog eens weinig gaan eten dan, want dan schoot ik vervolgens sneller uit de bocht waardoor ik mijn afvalpoging weer staakte
Alle reacties Link kopieren Quote
Avea De duathlon was erg goed gegaan. Viel me alles mee. Vanmorgen nog een uurtje naar mobility les geweest. Ik sport bij een CrossFit box, erg leuk.

Stientje wandelen is toch ook prima. Dat doe ik ook veel. Is goed voor je lijf maar ook voor je hoofd. Leuk om te lezen dat je ook met intermittent fasten bezig bent. Ik ook! Mijn eerste maaltijd doe ik rond 13:00 uur, en dan lunch ik normaal. Avondeten rond half zes. En dan om acht uur 's avonds doe ik nog een bak yoghurt met noten of iets dergelijks.
Ik merk dat ik door dit schema geen behoefte heb aan tussendoortjes.

Viamia leuk dat je ook meedoet! Gezellig.

Streep ook al aan het fietsen! Leuk zeg! Met bewegen zit het dus wel snor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik probeer morgen iedereen toe te voegen hoor. Welkom! @ Stientje handig zo'n fancy weegschaal 😁

Dat intermittend fasting klinkt goed! Heb het ook weleens geprobeerd, echter ik slik medicatie smorgens en vraag me af hoe dat valt op lege maag, maar kan het eens proberen.
Ik hou wel heeeeel erg van ontbijten en ben om 7 uur al wakker. Ik vind het wel knap hoor van jullie maar zal vast ook wel wennen.

Mijn weekend was niet geheel gezond. Koekje en ijsje hier en daar, de knop moet nog even om.
Wel 1600 Meter gezwommen (= 64 banen) en 5 km stevig doorgewandeld vandaag.
Morgen weer op eten letten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal, mag ik ook meedoen?
Ik heb long covid gehad en ben weer behoorlijk wat aangekomen (geen energie om iets te doen, maar wel veel chocola om de verveling te verdrijven)

Het heeft 2 jaar geduurd, maar nu ben ik weer gezond en ik sport regelmatig. Toch ben ik nog zo'n 5 kilo te zwaar. ik zou het fijn vinden om voordat ik op vakantie ga over 6 weken, de helft daarvan kwijt te zijn.

Ik zit nu rond de 73 kilo (ik zal morgenochten even wegen, vanochten niet gedaan na een slecht weekend).
Streefgewicht is eigenlijk 68 kilo maar voorlopig dus 70,5 kilo voor 15 juli. Ik ben 1,69 lang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil vooral stoppen met snoepen en snacken 's avonds. Na het avondeten, als de kids slapen, maak ik nog 1 gezonde snack voor mezelf (rijstewafel met gezond beleg of fruit ofzo), verder geen chocola / kaas / toastjes etc. Dit is echt mijn probleem, het eten 's avonds. Helemaal niks meer eten zie ik niet zitten, dat houd ik niet vol.

Overdag houd ik me aan mijn gezonde maaltijden, met tussen de maaltijden 1 gezond tussendoortje zoals fruit. Geen sultana's ofzo meer (die hebben we in huis voor de kids en dat is toch altijd verleidelijk). Ook vooral geen chocola kopen.

Woensdag a.s. doe ik nog wel 1 cheat dag, dan ben ik jarig en we gaan uit eten. Dus dat moet nog kunnen :-)
aliana schreef:
30-05-2022 13:53
Ik wil vooral stoppen met snoepen en snacken 's avonds. Na het avondeten, als de kids slapen, maak ik nog 1 gezonde snack voor mezelf (rijstewafel met gezond beleg of fruit ofzo), verder geen chocola / kaas / toastjes etc. Dit is echt mijn probleem, het eten 's avonds. Helemaal niks meer eten zie ik niet zitten, dat houd ik niet vol.

Overdag houd ik me aan mijn gezonde maaltijden, met tussen de maaltijden 1 gezond tussendoortje zoals fruit. Geen sultana's ofzo meer (die hebben we in huis voor de kids en dat is toch altijd verleidelijk). Ook vooral geen chocola kopen.

Woensdag a.s. doe ik nog wel 1 cheat dag, dan ben ik jarig en we gaan uit eten. Dus dat moet nog kunnen :-)

Alvast gefeliciteerd! Cheat dagen moeten kunnen toch? Anders is het ook haast niet vol te houden. Ik krijg deze week ook nog een keer vrienden te eten en zaterdag heb ik een BBQ. Dan ga ik even wat minder opletten hoor, het leven moet wel leuk blijven. Ik zal die dagen dan wel extra weinig/gezond eten tijdens ontbijt en lunch, ter compensatie.

Ik ga hier wel lekker. Ik zit nu op dag 5 van intermittent fasting en tot nu toe hou ik het prima vol. Ben ook gisteren nog een extra blokje om gegaan na het eten en ben dat vanavond weer van plan. So far, so good!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe vergaat het iedereen?
Ontzettend knap dat intermittent fasting. Ik zie het mezelf echt niet doen.

Probeer zelf minder te grazen de hele dag, maar vind dat lastig. Heb echt het gevoel (behoorlijke) trek te hebben, maar denk ook dat het gewenning is van het lichaam. Vroeger at ik ‘s avonds ook altijd nog wat en dat heb ik kunnen afleren. Nu ook geen behoefte meer aan eten in de avond, dus dat is gelukt. Ik hoop dat ik dat ook voor overdag voor elkaar kan krijgen, maar nu probeer ik die tussendoortjes maar zo gezond en of calorie arm mogelijk te houden 🥒🥕🫑

En…de weegschaal gaf al minder aan vanmorgen, dus we zetten door 💪🏽
Succes vandaag allemaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,
Vanochtend woog ik 72,8. Als startgewicht gisteren houden we maar de 73 kilo aan, die ik schatte. Dan heb ik de eerste kleine winst al binnen :-)

Gisteravond ben ik gaan hardlopen ipv op de bank ploffen. Ik eet ook deels uit verveling, dus het helpt om 's avonds iets te gaan doen, zodat ik niet ga snaaien. Door de long covid had ik daar lang geen energie voor, dus dat maakte het wel lastig, maar nu moet het in principe wel lukken.

Vandaag heb ik 2 volkoren boterhammen met sandwichspread meegenomen naar kantoor voor de lunch, ipv afhankelijk te zijn van wat er in de kantine is. Dat is vaak toch veel en lekker (warm eten etc.) ik mag er van mezelf wel een soepje bij nemen of een kleine salade of groente als dat er is. Maar meestal is er een grote maaltijdsalade, met veel kaas en bijv rijst of aardappels en saus, dus dat lijkt wel gezond maar is het eigenlijk niet. Dus handiger om zelf iets mee te nemen.

Vanavond ga ik tenissen, ik heb les.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed bezig Eliana! Fijn dat je weer kan sporten na long covid en afleiding helpt zeker om van het snaaien af te blijven.
Ik vind de kantine ook veel te verleidelijk, dus neem braaf iedere dag mijn broodtrommeltje mee. Collega vandaag jarig, maar ik heb de taart kunnen weerstaan. Als ik thuis werk maak ik vaak soep voor tussen de middag. Heerlijk iets warms dat goed vult.
Ik ga juist wel in de kantine eten op de 2 dagen dat ik naar kantoor ga. Daar hebben ze een saladebar en soep en dat vind ik wel zo makkelijk!

Intermittend fasting is soms best lastig trouwens, want als ik een meeting heb in de ochtend of gewoon veel te doen, dan hou ik het niet vol zonder eten. Ook werkt het niet als je etentjes hebt, want je kan je gasten moeilijk verplichten al om 18 uur te eten :)
Maar goed, op de meeste dagen lukt het me inmiddels wel aardig.

Vandaag komt mijn weegschaal aan, ben benieuwd of er al een klein resultaatje geboekt is...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven