Lijf & Lijn alle pijlers

Rennen met Renate 0-5km

01-08-2011 09:52 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de duidelijkheid, het gaat hier om de Nederlandse versie van Evy Gruyaert, Renate Wennemars.



Zijn er nog meer mensen die net als ik zijn begonnen of willen gaan beginnen met het lopen met de mp3's van Renate Wennemars, 0-5 km?



Ik heb les 1 zaterdag achter de rug, ga die vandaag nog eens herhalen! (vriend wil ook meelopen)



(Voor de mensen die de mp3's nog niet hebben. Via deze link kun je je aanmelden waarna je de mp3's van Renate in een zip-bestand kunt downloaden.)



Voorstelrondje:

Ik ben Tchai, 21 jaar en kom uit Noord-Brabant!
Alle reacties Link kopieren
@makeupyourmind haha fijn om te lezen dat er nog iemand loopt. Ik zie dat je al bij lesje 15 ben nog maar een paar dagen en dan looop je de 5 km ;) Veel plezier met lopen morgen.



Ik heb net lesje 5 gelopen, geloof dat ik ook wel redelijk snel terug op de 5 km zit. Ga me maar weer eens inschrijven voor een loop ergens want met een groep van een paar 100 mensen gaat het lopen eigenlijk automatisch.



Hoe gaat het met de rest van de dames?
Alle reacties Link kopieren
@makeupyourmind haha fijn om te lezen dat er nog iemand loopt. Ik zie dat je al bij lesje 15 ben nog maar een paar dagen en dan looop je de 5 km ;) Veel plezier met lopen morgen.



Ik heb net lesje 5 gelopen, geloof dat ik ook wel redelijk snel terug op de 5 km zit. Ga me maar weer eens inschrijven voor een loop ergens want met een groep van een paar 100 mensen gaat het lopen eigenlijk automatisch.



Hoe gaat het met de rest van de dames?
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames!



Hier nog steeds pijn aan de knie, nog steeds volgestopt met pijnstillers en weinig belasten... Van de week de dokter maar weer eens lastigvallen, want ik vind het toch wel vreemd dat een overbelasting zoveel pijn doet..



@makeupyourmind: Pff, zagen die bekenden niet dat je aan het Hardlopen was ;) Ik zou dan denk ik op mijn plaats heen en weer lopen '' ik moet in beweging blijven'' om ze snel af te schudden ;)



@ Photobooth: netjes! heb je al een loop in gedachten?
Alle reacties Link kopieren
@Tchai Wat vervelend zeg die pijn, een keertje extra naar de huisarts gaan voor controle kan toch nooit kwaad. Ik hoorde dat er in oktober een 4 mile run is in Groningen miss iets wat dichter in de buurt is voor mij maar dan moet ik nog even goed zoeken.
Alle reacties Link kopieren
dat was lesje 6 nog geen problemen tot zo ver. Ik ga het straks ook wel weer moeilijk krijgen omdat ik een tijd lang niet gelopen heb, merk dat het vlotte tempo er bij mij met 5 minuutjes achter elkaar lopen ook wel een beetje uit is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik ben fleur1234, 21 jaar en kom uit zuid holland.

Ik ben ook begonnen met de lessen van Renate. Heb de eerste twee lessen gelopen en ga straks beginnen met les 3. Ik heb nog nooit eerder lang hard kunnen lopen, dus ben benieuwd of ik het allemaal kan volhouden! Tot nu toe gaat het me goed af!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij nu trouwens echt nog niet voorstellen dat ik over een paar weken een half uur achter elkaar kan hardlopen :O
Alle reacties Link kopieren
@fleur1234 Hey fleur lesje 3 schiet alweer aardig op toch ;) als je een beetje doorbijt moet dat wel lukken over een paar weekjes een half uur achter elkaar hardlopen, miss af en toe een stap opnieuw en als je mazzel heb niet eens.



Hier net stapje 7 gelopen en hoor dat stapje acht leuk en afwisselend is. Ik ga proberen die vanavond nog te lopen als ik de motivatie kan vinden ;) alleen mijn moeder is minder blij met dat gesport van mij. Jaja ik woon nog thuis en mijn was word voor me gedaan. Maar als je elke dag hardloopt en heb er deze week ook nog bij gefitnest, gezwommen en gekickbokst word ze minder blij alleen de handoeken van 2 keer op een dag douche al en dan mijn gewone kleding en sport kleding nog. Lieve mama heb ik <3
Alle reacties Link kopieren
inschrijven is ook weer gebeurd. 4 mijl ladies run bij de dam tot dam loop 18 september. Nog meer meiden die gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond les 3 erg kort! Het was echt voorbij voordat ik het wist! Vanavond ga ik les 4 lopen, ben benieuwd hoe het gaat! het is hier in ieder geval perfect hardloopweer! Ik heb mij nog niet ingeschreven voor een hardloopwedstrijd. Weet nog niet of ik dat wel wil en durf..
Alle reacties Link kopieren
Les 16 vanmorgen gelopen! Van de week was ik ziek, dus lopen ging niet, maar vanmorgen ging het prima!



@Fleur1234: dat gevoel ken ik, het lijkt net of de minuten korter worden naarmate je conditie beter wordt ;)



@photobooth: inschrijven voor een run durf ik ook nog niet hoor, eerst maar eens echt goed die 5 km kunnen volhouden en dan doe ik het misschien wel....

Je bent trouwens een fanatieke sporter zeg!



@Tchai: hoe gaat het met je? Zit er een beetje verbetering in?



Weet je wat ik nu zo fijn vind aan het hardlopen: ik begin het gewoon leuk te vinden!!
Alle reacties Link kopieren
hallo dames, hier les 9 gehad en ws. morgen les 10 lopen. Vind het wel apart dat je in les 9, 8 min achter elkaar loopt, dan weer een paar keer 2 of 1 min, en dan in les 12 direct 18 minuten...pfff, zie een beetje tegen de komende week op:))
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



ik kom me ook maar hier melden, schrijf al op het topic voor thuissporters, maar ben sinds 2 weken aan het hardlopen. Ik had via internet een schema met 18 lessen gevonden, maar kwam er achter dat dit niet de goede was. Ik was inmiddels bij les 9, maar die liep gister niet zo goed, dus ik wil donderdag starten met les 9 van Renate en dan naar het eind toe werken.



@Konijntje: jij loopt ook wel 2 dagen achter elkaar? Omdat dat eigenlijk afgeraden wordt.
Alle reacties Link kopieren
Nee Madelein, ik loop meestal met 2 dagen er tussen, soms 1. Heb vanavond les 10 gelopen, 6 keer 2min, dat was een eitje. Dan lopen we haast gelijk Madelein!!

Ik heb me ingeschreven voor de 4 mijl 9 okt, dus ik moet hard doorwerken:)))
Alle reacties Link kopieren
Les 10 is 6x2 minuten, dan ga ik vanavond ook maar les 10 doen, gaan we inderdaad bijna gelijk op



Bij het vorige schema was les 9 5x6 minuten met telkens 1 minuut rust, maar met die warmte was ik het na 4x6 goed zat en ben ik gestopt.



Ik heb me nog nergens voor ingeschreven, ik zit te denken aan de Marikenloop volgend jaar, maar mijn doel op korte termijn is de 5km in 30 min.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden, ik schreef hier eigenlijk nog maar net maar denk niet dat ik nog veel tijd heb om te rennen met renate ben maandag begonnen met de vooropleiding van de landmacht en die biedt al heel wat lichaamsbeweging! Gister ongeveer 10 km hardgelopen met school! en prima uitgelopen. Jeej! Ik blijf nog wel lekker meekijken en miss soms schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend eerst een les drums alive gedaan en daarna les 11 gelopen.

Ging goed, zie wel wat op tegen les 12, hoe dus bij degene die hem al gehad heeft ?

18 min duurloop.
Ik heb het bestandje ook gedownload, en wil graag beginnen. Ik ben alleen wel ongeveer 15 kilo te zwaar. Zou het niet te belastend zijn voor mijn gewrichten om nu te beginnen met hardlopen? Of kan ik beter eerst iets afvallen? Heb wel zin op zich om ermee te beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames!

Ik ben er weer ;) Inmiddels pijnvrij wat betreft mijn knie! Ik hoop volgende week met de fysio weer een beginnetje te maken met lopen.



Welkom Madelein en Vogel86!



Jammer photobooth dat je het te druk hebt voor Renate, maar superleuk dat je aan de vooropleiding mag beginnen Heel veel succes!



Vogel86: op internet wordt eigenlijk overal wel aangeraden om eerst te beginnen met stevig wandelen wanneer je overgewicht heb, maar ik moet zeggen dat ik dat ook niet heb gedaan.. (ik hou helemaal niet van wandelen ) Heb je al hardloopschoenen? Misschien kun je in de hardloopwinkel om advies vragen!
Ik heb al hardloopschoenen ja! Die heb ik 3 jaar geleden een keer gehaald, waren hele dure van 150 euro die ik bij een speciaalzaak heb gekocht. Neem aan dat die nu ook nog wel goed zijn ,want toendertijd heb ik er misschien 3 keer op gelopen. Toen was ik nog maar iets van 5 kilo te zwaar, nu dus 15. Ik vind wandelen ook helemaal niets aan! Was begonnen met sporten in de sportschool, maar het kwam nooit uit om erheen te gaan en hardlopen doe je toch even wat makkelijker, schoentjes aan en gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gister nieuwe schoenen gekocht asics gel cumulus 12.

Ik liep op k-swiss tubes, maar of die echt geschikt zijn...

Ik kon gewoon een neutrale schoen zoeken want ik heb zooltjes. De nieuwe schoenen probeer ik morgen uit, ik ben benieuwd!!!!!! Dan ook dus de duurloop van 18 min!



Vogel je merkt het snel genoeg of je gewrichten pijn gaan doen, suc6!
Alle reacties Link kopieren
Tchai fijn dat het de goede kant op gaat!!!!! Zal wel een fijn gevoel zijn dat je weer langzaamaan kunt beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Na een week op vakantie geweest te zijn (en dus een week niet gelopen te hebben) heb ik vandaag les 5 uitgelopen. Ik had het wel wat zwaar, omdat ik natuurlijk een week niets had gedaan.



Wil morgen of overmorgen les 6 lopen. Het liefst morgen, maar Renate zegt idd dat je beter een of twee dagen er tussen kan houden. Houden jullie je hier aan?



@Makeupyourmind: Ik ga het ook steeds leuker vinden. Ik denk zelfs dat hardlopen een nieuwe verslaving begint te worden!



@photobooth: succes!



Ik heb ook asics gelschoenen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag les 12 gelopen, 18 min aan 1 stuk. Begin dacht ik dit wordt hem nooit. En toch uitgelopen !! Super !
Alle reacties Link kopieren
@photobooth: jammer dat je weinig mee zult schrijven, maar wat stoer dat je die opleiding gaat volgen. Heel veel succes in elk geval!



@vogel86: ik zou me idd eerst eens goed laten voorlichten in een hardloopwinkel. Stel dat je nu zomaar gaat lopen en je krijgt allerlei blessures...daar zit je ook niet op te wachten.



Fleur1234: valt mee hè, hoe je conditie blijft als je een week niks gedaan hebt?!

Ik probeer tussen het lopen idd altijd 1 à 2 dagen te houden, vind ik zelf toch het prettigst.



@konijntje2006: goed bezig! Ik had dat ook; van te voren denk je echt dat je het nooit gaat lukken en voilà!



Ik heb gisteren m'n 1 na laatste les gelopen, 2x 4 min....en dan probeer ik woensdagavond de laatste les te lopen...30 min achter elkaar....pppfff.

Ik vind dat toch vreemd, dat je eerst nog zo'n korte les hebt voordat je het langste stuk gaat lopen....maar het zal wel goed zijn. Ben benieuwd of ik de 30 min ga halen. Zou wel super zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven