Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen - Minimaal 10 kilo

26-06-2022 20:06 303 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja het zoveelste afvaltopic, maar de topics die nu steeds bovenaan staan gaan over een paar kilo of zijn over gegaan in WhatsApp groepjes. Ik kan iig geen nieuw/actief topic over wat meer kilo's vinden.

Wie wil ook minimaal 10 kilo afvallen en schrijft er gezellig mee? :cheer2:

Tabel kan later als er animo voor is. Geen tabel is ook prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet nog 9,8 kilo, telt dat ook?
3 weken geleden bevallen en de babykilos moeten eraf. Aangezien mijn herstel goed gaat ben ik alvast begonnen met veel wandelen en niet meer snoepen, dus doe niet echt aan diëten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk! Ik schrijf ook graag mee, hopelijk helpt het me wat. Vind het lastig dat de zomerperiode eraan komt.

Ben inmiddels op -4 van de 10. Daarna kijk ik verder of en hoeveel ik er nog meer af wil hebben, of wat realistisch is icm spieropbouw.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou vooruit Cookieholic haha. Goed bezig en nog gefeliciteerd met de baby!

Het zijn bij mij ook voornamelijk kilo's van mijn zwangerschappen. Ik heb veel miskramen gehad en kom in het begin van de zwangerschappen veel aan, alsof m'n lichaam in survival modus gaat. Maar ik heb ook 2 gezonde kinderen gekregen gelukkig, maar al met al moet er nu echt wel zo'n 20 kilo af. Begin in kleine stapjes.

Barrie95, is ook lastig met de zomer in aantocht. Wat zijn je valkuilen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat heftig Melon! Maar ook mooi dat je 2 gezonde kinderen hebt mogen krijgen :) @cookiholic, gefeliciteerd met je kindje! In deze fase is wandelen denk ik ook al heel wat.

Mijn valkuilen.. ik had voor mezelf bedacht dat ik niet wilde dat ik er te veel mee bezig was tijdens sociale gelegenheden. Dus als we gaan terrassen oid, dus ook een wijntje mee drinken of bitterbalen etc etc. Als dat niet zo vaak is, is dat prima. Maar nu ik dat weer vaker ga doen moet ik toch maar wat meer laten staan ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi Melon, Cookie en Barry,
Meestal lees ik meer dan ik schrijf maar ik vind 10 kilo afvallen een mooi doel. En wat extra stimulans kan geen kwaad.
Zonder een getal in gedachte te hebben ben ik deze week begonnen met geen chocola, chips, etc in huis halen.
Daarnaast wil ik weer wat vaker een rondje wandelen.
Zo te lezen een beetje dezelfde insteek als jij Cookie, hier ook geen dieet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook meeschrijven, maar ken mezelf, ik ga vaak weer in de leesmodus.
Maar goed, ik doe mijn best en jullie zijn ook een stok achter de deur.

Ik wil 20 kilo kwijt.
Ben nu 94 kilo en 20 kilo zwaarder dan 13 jaar terug, na de bevalling van mijn jongste. Ik schrok echt! 20 kilo meer dan een net bevallen lichaam...

En ik heb het allemaal zelf gedaan.
Ik hou teveel van eten.

Ik vind t altijd lastig te bepalen wat ik nou kan eten, en het klaarmaken ervan. Het moet makkelijk zijn en niet teveel werk, anders verval ik in t oude gedrag.

Dus ik heb nu een schema gemaakt, met 3 soorten ontbijt, 3 soorten tussendoortjes, 3 soorten lunch, diner, avond snack etc. Zodat ik niet meer hoef na te denken en gewoon kan grijpen.

Heb ook een alarm gezet in mn telefoon op elke anderhalf uur een glas water. Ik vergeet namelijk altijd te drinken.

Ben 1 kilo kwijt.
En nu volhouden :-)

Hebben jullie lijstjes, van wat je eet?
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren Quote
Spininhoek schreef:
26-06-2022 23:20
Ik wil ook meeschrijven, maar ken mezelf, ik ga vaak weer in de leesmodus.
Maar goed, ik doe mijn best en jullie zijn ook een stok achter de deur.


Ik wil 20 kilo kwijt.
Ben nu 94 kilo en 20 kilo zwaarder dan 13 jaar terug, na de bevalling van mijn jongste. Ik schrok echt! 20 kilo meer dan een net bevallen lichaam...

En ik heb het allemaal zelf gedaan.
Ik hou teveel van eten.


Ik vind t altijd lastig te bepalen wat ik nou kan eten, en het klaarmaken ervan. Het moet makkelijk zijn en niet teveel werk, anders verval ik in t oude gedrag.

Dus ik heb nu een schema gemaakt, met 3 soorten ontbijt, 3 soorten tussendoortjes, 3 soorten lunch, diner, avond snack etc. Zodat ik niet meer hoef na te denken en gewoon kan grijpen.

Heb ook een alarm gezet in mn telefoon op elke anderhalf uur een glas water. Ik vergeet namelijk altijd te drinken.

Ben 1 kilo kwijt.
En nu volhouden :-)

Hebben jullie lijstjes, van wat je eet?
Dit had ik ook kunnen schrijven. ik weet niet hoeveel ik weeg. ik durf me niet te wegen… ik weet dat het erg is, ik zit op maat 44. nog nooit gehad… de knop moet al een tijdje om. Ben bijna 43 jaar en wil echt niet nog meer aankomen met de overgang in het vooruitzicht… ik wil graag meeschrijven voor een stok achter de deur.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren Quote
daenerys79 schreef:
27-06-2022 00:04
Dit had ik ook kunnen schrijven. ik weet niet hoeveel ik weeg. ik durf me niet te wegen… ik weet dat het erg is, ik zit op maat 44. nog nooit gehad… de knop moet al een tijdje om. Ben bijna 43 jaar en wil echt niet nog meer aankomen met de overgang in het vooruitzicht… ik wil graag meeschrijven voor een stok achter de deur.
Exact dit.. ben ook 42 en het vooruitzicht van de overgang maakt me niet blij!
Dus nu of nooit :-o
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook graag mee. Ik wil meer dan 10 kg kwijt maar vind hetbeen mooie eerste stap. Ik ben bijna een naar geleden bevallen en wil nu echt goed doorzetten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou toevallig schoot dat laatst ook door m'n hoofd. Ik ben nu pas 32, maar het wordt gewoon steeds lastiger. Hoe langer ik wacht, hoe moeilijker het wordt en dan komt 'straks' de overgang ook al in beeld.

Ik heb ook niet echt een dieet in de zin van dat ik dingen laat staan, maar ik hou het qua calorieën wel bij in myfitnesspal app. Dat vind ik wel fijn om een beetje een goed beeld te krijgen van wat ik binnen krijg.

Voorheen at ik geen fatsoenlijk ontbijt en lunch en begon ik dan ergens halverwege de dag te snaaien.
Ik heb van mijn vriend een waterdrop fles gekregen en het helpt me absoluut om meer water te drinken.
Leuk dat er al zoveel gemotiveerd zijn om mee te schrijven. :thumbsup: :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben trouwens begonnen op 89,1 bij 1.62m, dus ben wel echt behoorlijk te zwaar.
Vanochtend 87,9 dus het begin is er!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohh wat goed, het begin is er inderdaad!
Ja het gaat steeds lastiger. Dat merk ik nu ook ja. Ik ben trouwens 1.76. En dan is 94 gewoon echt te zwaar. 74 vind ik mooi.
Als ik fotos terug kijk van hoe ik was, met een pasgeboren baby in mn armen, denk ik echt.... wat was ik slank!

Ik at meestal tot 12 uur niks.
Daarna 2 paprikas als lunch.
Avondeten, veeeel. Ik hou van warm.
En savonds begon het snaaien.

Ik heb t compleet omgegooid nu.
Ga nu 2 crackers maken...
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonde dan he? Ik ben ook echt gek op lekker en veel eten, maar ik kan hier ook wel aan wennen omdat ik mezelf niks ontzeg. Qua producten dan, de hoeveelheid is natuurlijk wel minder/anders.

Mijn dag ziet er meestal een beetje zo uit;
Ik ontbijt met een volkoren krentenbol met wat boter of overnight oats zoals deze;
https://www.easydailyfood.com/double-ch ... ight-oats/
(sowieso haal ik veel receptjes van deze site en ik volg haar ook op Insta, leuke vrouw vind ik, zij is zo 13 kilo afgevallen)
En dan lunch met magere kwark met een schepje fruitspread (om het zure eraf te halen) en dan een zoet appeltje erdoor met wat schuddebuikjes. Of met aardbeien en wat pure choco hagels.
Avondeten eet ik gewoon normaal mee met het gezin, maar ik weeg wel alles af en probeer de groente het grootste deel te laten zijn.

Tussendoor in de ochtend een warme choco of een latte met een banaan of een mueslireep. 's middags lunch ik vaak laat, dus dan heb ik geen tussendoortje. 's avonds neem ik dan vaak nog wel wat lekkers, meestal ook iets van die site hierboven zoals een mugcake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe mee. Ik ben drie weken geleden bevallen, dmv keizersnede dus met sporten moet ik nog even mee wachten. Ik heb door corona (thuiswerken, bijna niet meer naar buiten, vrijwel geen beweging en fulltime toegang tot de keuken en voorraadkast) mezelf nogal laten gaan, plus de zwangerschap waar ik ook geen remmen meer had. Ik herken mezelf niet meer terug. Ik ben altijd vrij slank geweest en nu vind ik het moeilijk mezelf in de spiegel te zien. Maar goed, we gaan er voor, een harde reset. Sinds de bevalling geen frisdrank, snoepgoed of ander ongezond spul meer gehad. Er 'moet' 16 kilo af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de felicitaties!

Hier dus geen eetlijstjes, maar probeer wel gezondere keuzes te maken. Humus op brood ipv hagelslag, geen mayo bij de gebakken aardappels etc.

Ben benieuwd hoe het allemaal gaat voor ons. Leuk om zo een stok achter de deur te hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het ook erg leuk dat er nu meteen al mee schrijvers zijn. Stok achter de deur is idd heel fijn.

Barrie95 Ja terrasjes met een borreltje en een hapje is heel erg verleidelijk idd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oehh geen mayo bij de gebakken aardappels... dat kan ik echt niet aan.

Geen gebakken aardappels even dus voor mij haha.

Vanavond snijbonen met aardapp en vega kip.

Nu is zo'n kipschijf helemaal niet oke qua calorieën volgens mij, dus ik neem de helft en schep extra snijbonen op.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een leuk topic en goed bezig allemaal!

Ik wil wel wat meer dan 10 kilo kwijt, maar vind dit een mooi begin en het begin is altijd lastig dus goed om wat extra motivatie te vinden bij elkaar en elkaar te steunen waar nodig.

Ik ben 4 weken geleden gestopt met snoep/koek/chocolade/chips/etc. en ben meer aan het bewegen (vooralsnog alleen wandelen en af en toe zwemmen). Het gaat tot nu toe sneller dan verwacht, zit al op -4 kilo in 4 weken en vind het tot nu toe goed vol te houden. Ik eet als tussendoortjes rauwe groente, fruit (heerlijk dat zomerfruit) met af en toe yoghurt en ook wel eens een waterijsje. Maaltijden doe ik gewoon mee met de rest van het huishouden, al probeer ik wel wat minder te eten dan voorheen. Heb ook de air up waterfles aangeschaft, want ik dronk veel te weinig en als ik dronk, waren het light producten met veel slechte stoffen erin en/of dranken met teveel suiker, dus dit zou ook moeten helpen met een gezondere leefstijl verwacht ik.

Heel veel succes allemaal en op naar de -10 :high5: .
Alle reacties Link kopieren Quote
Aussiedoodle80 schreef:
27-06-2022 12:08
Wat een leuk topic en goed bezig allemaal!

Ik wil wel wat meer dan 10 kilo kwijt, maar vind dit een mooi begin en het begin is altijd lastig dus goed om wat extra motivatie te vinden bij elkaar en elkaar te steunen waar nodig.

Ik ben 4 weken geleden gestopt met snoep/koek/chocolade/chips/etc. en ben meer aan het bewegen (vooralsnog alleen wandelen en af en toe zwemmen). Het gaat tot nu toe sneller dan verwacht, zit al op -4 kilo in 4 weken en vind het tot nu toe goed vol te houden. Ik eet als tussendoortjes rauwe groente, fruit (heerlijk dat zomerfruit) met af en toe yoghurt en ook wel eens een waterijsje. Maaltijden doe ik gewoon mee met de rest van het huishouden, al probeer ik wel wat minder te eten dan voorheen. Heb ook de air up waterfles aangeschaft, want ik dronk veel te weinig en als ik dronk, waren het light producten met veel slechte stoffen erin en/of dranken met teveel suiker, dus dit zou ook moeten helpen met een gezondere leefstijl verwacht ik.

Heel veel succes allemaal en op naar de -10 :high5: .
Dan zit je helemaal goed hier met minimaal 10 kilo! Welkom!
Alle reacties Link kopieren Quote
Spininhoek schreef:
27-06-2022 11:58
Oehh geen mayo bij de gebakken aardappels... dat kan ik echt niet aan.

Geen gebakken aardappels even dus voor mij haha.

Vanavond snijbonen met aardapp en vega kip.

Nu is zo'n kipschijf helemaal niet oke qua calorieën volgens mij, dus ik neem de helft en schep extra snijbonen op.
Mijn vriend zat dus gisteren een fuet worst te snaaien. Zo'n hele worst van 150 gram is gewoon bijna 700 kcal. Kan je beter 150 gram aardbeien nemen voor 45kcal! Ik vind zo'n stukje worst ook wel lekker, maar ik denk nu wel 3x na voordat ik daar weer eens zonder nadenken een paar stukjes van neem. Poeh.

Voordeel van kleine kinderen; ze willen altijd wel vlees met mij delen haha. Ik eet eigenlijk nooit meer een hele burger oid.

Wij eten vanavond pannenkoeken denk ik. Dan neem ik gewoon 2 met wat stroop en dan later vanavond nog een beetje kwark als ik nog trek heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
leuk om alles te lezen, dames met pasgeboren kindjes; gefeliciteerd!

Ik heb mijn gezin kaasfondue beloofd…. Hoe sla ik mij daar het beste doorheen? De rest van de week eten we wat ik wil hahaha.
en ik heb nog parelcouscous staan. Wie heeft er een gezond recept daarvoor?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaasfondue kan goed met een hoop rauwe groentes.
Aan jou de keus of je het dipt of niet. ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier 'moet' er 20 kilo af, maar ik weet niet hoe. Sporten gaat helaas niet en ik probeer door fietsen en wandelen altijd al wat lichaamsbeweging te krijgen. Wel slik ik antidepressiva en antipsychotica waardoor ik meer trek heb dan eerder, opeens ook in zoete dingen terwijl ik dat eerder nooit had. Aankomen en meet trek is helaas van beide medicatie die ik heb een bijwerking.

Alcohol dronk ik altijd al weinig (dit jaar toevallig wat vaker een borrel gehad, maar dan hebben we het over 3 keer wat gedronken en 6 drankjes totaal). Ik merkte dat ik de laatste tijd wel meer frisdrank dronk (Ijsthee uit pak) en minder water dus daar ben ik weer mee gestopt. En ik snaai meer dan ik zou willen, ik lig vaak op bed en dan is het makkelijk en fijn om iets lekkers er bij te kunnen pakken.. Niet goed voor me alleen want het gewicht is veel harder opgelopen dan ik zou willen.

Ik hoop dat door de snaai weg te laten er al wat van af gaat, maar ik wil ook niet helemaal nooit meer iets lekkers eten (Zeker met dit weer is een ijsje soms gewoon echt fijn, ik eet bijna altijd een perenijsje dus opzich zou dat ook geen groot probleem moeten zijn denk ik) en weet dat ik het ook niet vol ga houden als ik mezelf alles ontzeg.

Ik zou graag weer terug gaan naar onder de 60kg wegen, maar dan moet er 20kg af. Ik ben bang dat het me niet lukt, maar naast alles dat er speelt vind ik mijn lichaam ook nog eens heel naar. Ik voel me dik en lelijk. Meer dan om het precieze gewicht wil ik gewoon wat lekkerder in mijn vel zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Recept voor couscous,
Ik doe er altijd marokkaanse kruiden doorheen, paprika, komkommer, rode ui, feta, tomaatjes, peper, zout, citroensap.. beetje olie. Heel lekker!

Voor iedereen die ijs wil eten, vries rijpe bananen in, en zomerfruit.

Als het eenmaal bevroren is, gooi het in een (goeie) blender of keukenmachine. Scheutje yoghurt en honing. En je hebt redelijk gezond ijs.

Ik hou dan een portie aan van ongeveer 1 banaan, ivm zetmeel.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven