Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen; wie doet er mee?

08-03-2018 18:38 915 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vorig jaar begon als -10 voor de zomer, is later -10 voor de herfst geworden. Inmiddels zijn we met een paar leden van het eerste uur over, en beginnen we opnieuw of gaan we verder waar we gebleven waren.

Wie doet er mee??
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidige gewichtTotaal afgevallen
Mintien29 jaar173 cm... kg... kg... kg... kg
OkkiePetite31 jaar158 cm83 kgeerst maar 70 kg74,5 kg-8,5 kg
Neilra32 jaar (voelt als 25 :D) 169 cm72 kg... kg 71,6 kg-0,4 kg
Phloxx28 jaar :cheer2: 168 cm72 kg62 kg 66,0 kg-6,0 kg
anoniem_365914 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 08:51
84.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Rozijn: Hier hetzelfde,

Je eetpatroon extreem omgooien werkt nooit op de lange termijn (medische redenen uitgezonderd, natuurlijk). Je moet vooral proberen je dagelijks eetpatroon aan te passen.

Ik heb op dit moment amper het gevoel dat ik bezig ben met diëten. Ik tel globaal de koolhydraten, om dat een beetje in de gaten te houden. Maar ik heb ook veel minder behoefte aan snoep/snacks.

Wat voor mij werkt is bij de hoofdmaaltijden echt heel lekker te eten, daar kan ik dan zo enorm van genieten. En verder jezelf ook af en toe iets gunnen. Ik eet in de avond vaak 2 platte chocolaatjes ('flikken') bij de koffie, of ik eet in de middag twee paaseitjes. Geen probleem, zolang het niet 10 eitjes zijn... en dan ook nog een stroopwafel, enz.

En ik wil ook 1-2 dagen wat losser zijn, met name in het weekend. Gisteren hadden we bezoek, en toen hebben we groentewraps in stukjes gescheurd en gegeten met humus. Super lekker, en minder erg dan bakjes chips. En in de middag had ik bij familie nog een stukje taart gekregen. Dus ik was vanmorgen een beetje huiverig voor de weegschaal. Maar ik wilde wel graag zien wat het met m'n gewicht zou doen qua schommelingen. En hoe bizar; -0,2

Dus ook al heb ik gister iets meer gegeten dan normaal, en ook wat meer gesnoept dan normaal... het kan gewoon af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Verder zat ik laatst naar een aflevering van vet-fit te kijken (een of ander programma op sbs6) en ik verbaasde me best wel over hun werkwijze.

Zij zetten echt in op enorm sporten, iets wat een 'normaal mens' echt niet vol gaat houden op de lange termijn. En wat ik nog stommer vond was dat zogenaamde deskundigen van alles gingen zeggen over de eetgewoontes van de bn'ers die meedoen.

Zo drinkt Annemarie Jung graag cappuccino, en die 'koelkastkut' zei dat dat echt niet meer mocht, want melk was zo slecht, ze mocht er nog maar twee verdeeld over de dagen in het weekend. Terwijl er verder niets gezegd wordt over waaróm het slecht zou zijn. En ik ben het er ook niet mee eens. Tja, 5 cappuccino's op een dag is misschien niet slim, maar ik drink er ook 1 of 2 per dag (ik warm gewoon melk op in zo'n melkopschuimer) en dat is echt niet erg! Hoezo maar 2 per week? Dat houd je nooit vol als je dat zo graag drinkt...! En het is niet eens ongezond. (als ze nou elke dag een zak chips zou leegeten, snap ik dat ze zeggen; 1 in het weekend).

En die zusjes van Og3ne hebben een cateraar mee op tournee, en ze gingen dat weekmenu bekijken. En hun eetgoeroe begon te stuiteren met woorden als 'een burger.. dat kan dus écht niet!'

Natuurlijk stonden er wat ongezonde menu's tussen, maar ook echt genoeg gezonde maaltijden. En dat werd dan niet benoemd.

Wat ik wil zeggen; luister niet teveel naar dat soort lege adviezen. En geniet vooral ook van je eten. Het moet geen strijd worden, of negatieve associaties krijgen.
@ Mintien; Hm... dat soort programma's kunnen soms zo ergelijk zijn. Vooral als ze van alles gaan verbieden als het met mate best prima is. En inderdaad zo'n sportschema is voor de normale mens nooit vol te houden. Ze kunnen beter een realistisch beeld neerzetten.

Ik denk dat het ook belangrijk is dat je jezelf af en toe wat gunt. Het moet inderdaad een levensstijl worden en van af en toe wat anders nemen kan je dan ook echt genieten. Ik probeer ook de maaltijden zo lekker mogelijk te maken, zodat ik minder trek heb in andere 'slechte' dingen. Ik haal nu ook boodschappen voor meerdere dagen achter elkaar, zodat ik bij de supermarkt niet in de verleiding kom. Dat werkt bij mij erg goed. Tot nu toe heb ik nog geen trek in 'slecht' eten gehad. Dat gaat waarschijnlijk nog wel komen, haha.

Ik heb de groentewraps gekocht en ga ze vanavond eten. Ik ben benieuwd! Ik heb zelf bloemkoolrijst gemaakt met de keukenmachine; lekker! Zeker een aanrader.

Straks ga ik nog een uurtje naar de sportschool. Ik wil minimaal twee keer per week, deze week haal ik de drie keer. Ik hoop als ik wat vaker ga ik wat sneller gewend raak aan het in een sportschool sporten. :-)
Alle reacties Link kopieren
We wegen allemaa op vrijdag toch: mijn gewicht 79,2. Kan bijna niet kloppen volgens mij want heb niet super opgelet en toch -0,8. Dus ben benieuwd naar volgende week.
Goed zeg tweeling mijn sportschool gedrag moet echt beter!!
nieuwsbrief schreef:
13-03-2018 21:41
Groene pilav

Benodigdheden:
Zilvervliesrijst 50g pp
Verse spinazie in reepjes van 1cm
Klein bosje peterselie gehakt
Klein bosje munt gehakt
Cashewnoten gehakt
Groentebouillon
Teentje knoflook
Lente uitje
Citroensap

Bak de cashew noten even aan in een droge hete pan.

Bak het teentje knoflook en de lente uitje aan in een pan met een beetje olijfolie.
Bereid de rijst vervolgens zoals Risottorijst. Als hij bijna gaar is doe je de spinazie en kruiden erbij, die laat je even slinken. Citroensap naar smaak erbij doen. Op bord scheppen en cashewnoten er overheen

Ik heb 'm gemaakt als lunch. Lekker hoor.

Eerst te weinig water bij de rijst gedaan. Voor risotto moet je altijd meer water toevoegen.

Tip voor degenen die groene pilav meenemen naar het werk:
stop een tandenstoker in je tas.
Anders zit er tijdens een vergadering een flintertje spinazie tussen je tanden.
Alle reacties Link kopieren
Haha Pilav, je spreekt uit ervaring ;)?

Mijn eetlijstje vandaag:

onbijt:havermoutpap
lunch: volkoren pita kaas, 1 volkoren bh filet americain, 1 cracker met hagelslag
avondeten: zelfgemaakte tomatensoep en erbij makreel
tussendoor: 1 nakd reep cacoa delight (aanrader!)
Alle reacties Link kopieren
Na een druk verjaardagsweekend ben ik ook weer present!
Was vanochtend 62,1. Schommeling na zo’n weekend is natuurlijk ook niet gek. Maar een halve kilo erbij is een beetje jammer na afgelopen vrijdag 61,6. Ondanks dat ik wel goed op m’n eten gelet heb!

Eetlijst vandaag:
Ochtend: havermout met banaan, noten/zaden en beetje tahin
Lunch: 6 cracottes met komkommer en pikante hummus (ook 2 tomaten)
Tussen: pink lady appel
Avond: salade met rucolamix, komkommer, tomaat, bleekselderij, en we hebben nog heel veel in de koelkast, ik maak er nog wat afbakbroodjes bij.
Jammer Nieuwsbrief. Ik hoop voor je dat het voor de volgende weging er weer af is. Verjaardagen zijn toch lastig, ook als je zelfs oplet. Ik zelf weeg mij daarom niet meteen na zo iets omdat die schommelingen toch weinig zeggen (en voor mij demotiverend is haha). Ik probeer me echt aan 1x wegen in de week te houden. :)

Bij mij gaat het goed. Groentewraps gegeten en vond ze erg lekker, goede tip!
Alle reacties Link kopieren
Tweeling- schreef:
18-03-2018 12:57
@ Mintien; Hm... dat soort programma's kunnen soms zo ergelijk zijn. Vooral als ze van alles gaan verbieden als het met mate best prima is. En inderdaad zo'n sportschema is voor de normale mens nooit vol te houden. Ze kunnen beter een realistisch beeld neerzetten.
Eens. Dat was met Obees toen ook. Zo heette dat programma toch? De deelnemers gingen élke dag sporten, soms wel twee keer per dag. Daar haalt de gemiddelde kijker echt geen inspiratie uit, hoor. Dat houden de deelnemers zélf na het programma ook uiteraard niet vol.
Beter is een haalbare levensstijl aanleren. Maar ja, dat is vast minder spectaculair.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik denk inderdaad dat dat volgens de producenten minder interessant is om naar te kijken. Snel die kilo's eraf is spectaculairder om te zien...

Ik zal hierna nog twee lekkere recepten posten. Eentje is met de groentewrap! (de bietenversie, maar kan natuurlijk ook met wortel)

Leuk dat je ze gekocht hebt, Tweeling-! Lekker, hé! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Bietentortilla met avocado en geitenkaas
1 (bieten) tortilla
1 el humus
1/2 avocado (1 kleine), in reepjes
25 gr geitenkaas
Beetje rucola
Kleine rode ei, in halve ringen

Tortilla insmeren met humus
Alles erop, en klaar!

Als je de wrap koud laat, kun je 'm oprollen. Ik bak hem héél langzaam een beetje warm aan beide kanten, dan wordt hij krokanter, en dan eet ik hem als een soort 'pizza'.

====

Rucolasalade met geitenkaas

35-40 gram veldsla
50 gram geitenkaas
50 gram framboos
12 gram pecannoten
Bosuitje

Dressing mengen;
1/2 el balsamico azijn
1/2 el honing
1/2 el olijfolie
Alle reacties Link kopieren
Ooooh nu heb ik honger mintien :) Heerlijk allebei de recepten!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed allemaal. Krijg er ook trek van haha. Drukke dagen gehad. Ik lees even terug en lees ook dat er boerenkoolwrap bestaat? Ik ken de worteltortilla en vind deze wel aardig. De bietentortilla moet ik nog proberen en de boerenkool versie had ik nog niet eerder zien liggen! Ook bij de appie? En al geprobeerd? Ben nieuwsgierig!
Alle reacties Link kopieren
@Sansi; ja, bij de ene wel bij de ander niet. Ik heb 'm nog niet geprobeerd. Maar ga het binnenkort eens proberen!
Alle reacties Link kopieren
Hier, dit stukje bewijst toch al dat het format van het programma niet werkt.. zo jammer ook voor die deelnemers, want die gaan alleen maar weer jojo'en:

"Anne-Marie Jung mist haar lievelingseten en loopt knetterchagrijnig door haar huis. De gefrustreerde René Froger baalt zo van zijn nieuwe eetregels dat hij het liefst de deur uit zijn koelkast zou trekken. "
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik ben ook weer present. Lig al een week met buikgriep in bed, hou echt geen hap binnen. Sporten zit er nu dus ook niet in, en ik was net zo lekker bezig :(
Ik ben wel kilo’s kwijt nu, weeg 63,1 kg momenteel. Het zal niet steady zijn, maar is op zich wel leuk om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap followthesun!

Ik had gisteren de hele dag een bijeenkomst . Wel gezond gegeten en ondanks dat alles heerlijk was, niet teveel gegeten! Heel fijn dus!
Alle reacties Link kopieren
Hier weer een goede dag :-)

Ontbijt: groene smoothiebowl
Lunch: 4 cracottes met pikante hummus en komkommer, 1x met zwarte tahin en gomasio
Tussendoor: groentensoep met alleen groenten, geen ballen of vermicelli
Avond: haricot verts, paar aardappeltjes uit de oven en kabeljauw met haverpaneerlaagje.

Lekker dus!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed gaat nieuwsbrief! Hier ook.

Eetlijstje gister:

Ontbijt: havermoutpap
Lunch: 2 volkoren bh met kaas, tomaat en komkommer, 1 volkoren bh met hagelslag
Tussendoor: smoothie van mango, banaan en yoghurt
Avondeten: gekookte wortel, andijviesalade met spekjes, ei, ui, augurk en tomaatjes, stukje vlees
Tussendoor: nakd reep cocoa delight

Vandaag:

ontbijt: havermoutpap
Lunch: 1 volkoren bh met salami, 1 met kaas, 1 met hagelslag
Tussendoor: smoothie van veeel blauwe bessen, banaan en yoghurt
Avond: veldsla met ei, tonijn, tomaat, sperziebonen en zwarte olijven
Tussendoor: nakd cocoa delight
Alle reacties Link kopieren
Mooie lijstjes rozijn!
Ik heb vanochtend op de weegschaal gestaan. 61,2! Super tevreden! Nu ga ik alleen vanavond met een vriendin een borrel drinken. Wijn betekent niet altijd iets goeds voor het gewicht helaas, dus ik ga het houden bij 2 glaasjes heb ik bedacht. Of 1 glas en verder thee.
Alle reacties Link kopieren
Goed hoor nieuwsbrief, lekker bezig. Ik zou zeggen: gewoon genieten van je wijntje(s) vanavond ;)!

Ik ga zo als avondeten de wraps van mintien maken en heb er nu al zin in, hihi. Ben benieuwd morgen, vind het eerlijk gezegd ook spannend. Ben bang dat het tegen gaat vallen, en dat ik dan minder gemotiveerd raak. Maar goed, angst is een slechte raadgever..
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg iedere ochtend, om het verloop en de wisselingen te zien. Tot nu toe wel afgevallen, maar sta nu al 3 dagen op hetzelfde gewicht. Soms ben ik bang dat er de volgende dag iets bijgekomen is, en dan ga ik van 't ergste uit, en dan valt 't eigenlijk altijd mee.

Hopelijk morgen toch nog íets extra's eraf, maar ben alsnog tevreden voor nu. Ik ben alleen benieuwd waarom 't soms een paar dagen stilstaat.

Succes met wegen morgen! @Rozijn
En fijne avond! Weet dat het soms goed is om even 'lost te gaan', zodat je lijf weer even moet werken en wennen aan wat meer eten/ander eten. Dus geniet vooral even ;-D @Nieuwsbrief
Alle reacties Link kopieren
Jeej! Vanmorgen 87,3! Dat is -1,1 met vorige week :jump:
Alle reacties Link kopieren
Beter dan vorige week, 0,8 kilo verloren en weeg nu 71,0. Op zich een aardig resultaat voor deze week.
Toch wat teleurgesteld omdat ik de fout heb gemaakt om me eergisteren ook te wegen. Toen was het 70,8. Daarom dacht ik dat het vanochtend minder zou zijn. Het was qua eetgedrag ook echt een goede week.....

Bah. Dat moet ik dus écht niet meer doen, dat tussendoor wegen. Maar goed, toch weer wat onsjes minder.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan dames! Mooie minnetjes!
Ik was vanochtend 61,2. -0,4 ten opzichte van vorige week! En dat terwijl ik gisterenavond lasagne heb gegeten. 3,5 glas wijn gedronken en ook nog nachos gegeten! Heel blij ermee. Had natuurlijk afgelopen weekend ook nog verjaardagsweekend van m’n zoontje dus happy me!
Komende week/weekend wordt het wel rustiger, da s wel fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven