Lijf & Lijn alle pijlers

Sauna-ergernissen

19-01-2018 19:06 233 berichten
Naar aanleiding van een ander topic hier een gloednieuw topic
voor sauna-ergernissen.
Afgelopen zondag nog in Goirle, daar komt beschaafd publiek en er is voldoende keus in sauna's. Lekker eten, vlotte bediening.
Bleiswijk kom ik ook nooit meer, wat een eftelingtent.
Ben weleens alleen naar de sauna gegaan, maar dat is dan blijkbaar een vrijbrief voor mannen om je aan te spreken :-|
Alsl de sauna vol is, mensen er toch nog bij willen. Grrr, loop dan naar een andere denk ik dan, waar wel plaats is. Doe ik zelf ook.
Alle reacties Link kopieren
Een vent die zich zat af te trekken. Verder was er niemand in de cabine, ben direct opgestapt. Gemeld bij de receptie. ‘Oh mevrouw, we hebben hier een hele lijst van mannen die niet meer naar binnen mogen!’

Dat er altijd wel iemand is bij de aufguss is die het nog nooit heeft meegemaakt, waardoor de opgieter het eerst weer helemaal uit gaat leggen. En dat mensen te laat binnen komen, het al vol is en zich dan toch nog kont-aan-kont ergens tussen wrikken.

Al tig keer genoemd: mensen die in een stiltegedeelte gewoon doorleuteren.

Slecht en duur eten.

Zat net te denken of ik weer eens zou gaan, maar misschien toch maar niet...
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
19-01-2018 19:54
Afgelopen zondag nog in Goirle, daar komt beschaafd publiek
Daar was die aftrekker :O
Alle reacties Link kopieren
Een overvolle aufguss sauna, waar je al glijdend tegen andermans bovenbeen zit, waar mensen op het laatste nippertje binnen komen en de medewerker zegt: Ah mensen een beetje schuiven dan passen deze mensen er nog wel bij. Waardoor je bijna op schoot bij een naakte wildvreemde zit, vreselijk!

Iemand achter je die zo zweet dat ie het nodig vind om dat zweet heen en weer te vegen *klots klots* of erger er mee spettert: gatver!

En ervaring zwaluwhoeve (nooit meer!): een aufguss medewerker die alleen een doekje om het middel heeft en zo zweet dat met elke zwaai van de handdoek hij je gratis een zweetdouche geeft, echt te goor!

Om nog maar niet te spreken over de stelletjes daar, die gekke fratsen uithalen. Heb serieus een stel gezien boven op elkaar in een bad (viel verder helemaaaaal niet op, ugh) terwijl hun +- vijf jarige zat te spelen op een paar meter afstand...
Alle reacties Link kopieren
Mannen die het dé plek vinden om aan hun piemel te zitten of je aan te staren.
Stelletjes die zoenen of erger. Onbegrijpelijk, daar is een sauna niet voor, dan huur je maar een privésauna. Meermalen mensen op aangesproken, vaak hielp het, soms niet. Toen personeel erbij gehaald, een keer gehad dat het stel verzocht is om te vertrekken.
Wat ik ook niet prettig vind, zijn hele luidruchtige mensen en mensen die geen rekening met anderen houden.
Oh en gerook en mensen die veel te dicht op me komen zitten, daar houd ik niet van.
anoniem_337383 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 20:13
8.59% gewijzigd
Ik ben niet de enige die dit een ergernis vindt zie ik: te druk. Ik vond een dagje sauna altijd heerlijk maar dit is de belangrijkste reden dat ik bijna nooit meer ga.

In een sauna wil ik kunnen liggen. Als het zo druk is dat daar geen plaats voor is hoeft het voor mij eigenlijk niet meer.

Enige uitzondering is tijdens een aufguss, dan ga ik wel zitten (tenzij er duidelijk ruimte over is).

Mensen die tegen je aan gaan zitten tijdens de aufguss, brrr. Ik snap dat het gewild is en dat veel mensen naar binnen willen, maar als ze letterlijk met hun been tegen me aan gaan zitten of mijn voeten volstrekt klem zetten omdat ze op het bankje onder mij helemaal naar achteren willen zitten dan loop ik er maar weer uit voor het begonnen is.

Een kwartier of langer in een benauwde ruimte in de rij moeten staan als je een aufguss bij wilt wonen. Ik wil vanuit de frisse buitenlucht de sauna/aufguss in kunnen.

Praten in de sauna.

Roken. Gelukkig zijn er sauna's waar het alleen in speciale ruimtes mag, maar dat is helaas niet overal zo. Dan kan ik steeds van het ene naar het andere ligbedje verhuizen. Het ergste is op het bankje voor de sauna. Als ik uit de sauna kom wil ik even in de frisse lucht kunnen zitten en bijkomen, maar dat kan ik dan vergeten want ik kan niet tegen sigarettenrook.

Kinderen die zich gedragen alsof ze in een speeltuin of normaal zwembad zijn: rennen, luidruchtig, veel gespetter. Terwijl pa en ma er naast zitten zonder iets te zeggen of elders rustig in een saunacabine zitten.
anoniem_12567 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 20:16
8.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
19-01-2018 19:46
Mijn laatste keer sauna viel zo tegen. Druk!! Met zo'n groepje populaire boys rond te lopen alsof ze helemaal geweldig waren en zo'n te dikke Tokkie familie die tegen elkaar aan te stonden te schreeuwen. Overvolle sauna's waar men zich bijna op jouw handdoek ertussen wurmt. Slechte bediening. Bleh. Niets meer aan zo.

Het is dus bij meer sauna's aan de hand. Het wordt te mainstream ofzo?

Ik ben even genezen.
Ga naar een sauna die niet meedoet aan kortingsacties.
.
jewelprincess schreef:
19-01-2018 20:01


Om nog maar niet te spreken over de stelletjes daar, die gekke fratsen uithalen. Heb serieus een stel gezien boven op elkaar in een bad (viel verder helemaaaaal niet op, ugh) terwijl hun +- vijf jarige zat te spelen op een paar meter afstand...
Dat is gek, want in Zwaluwhoeve mogen helemaal geen kinderen komen. En gelukkig maar, want ik begrijp dat veel gasten denken dat het een club is.
Noflik schreef:
19-01-2018 20:06
Stelletjes die zoenen of erger. Onbegrijpelijk, daar is een sauna niet voor, dan huur je maar een privésauna.
Blijkbaar vindt de redactie van Viva dit wel heel normaal. Heb je het stukje hiernaast (Dirty Little Secret) onder 'Lees ook' al gelezen? Onbegrijpelijk.
anoniem_12567 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 20:19
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben in een van de sauna’s in Spa Zuiver ooit een neukend stelletje tegen gekomen @( ze deden heel erg verbaasd toen ik ze, niet heel vriendelijk, aansprak.
Personeel ingeschakeld, ze zijn eruit gezet, er waren meerdere mensen die erover geklaagd hadden. Echt, sommige mensen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Veel van wat al genoemd is, maar ook:

Rokers die na het roken in de sauna gaan zitten en uit elke porie meuren naar rook. Gatverdamme.

En mensen die onwijs luid ademen/halve kreungeluiden maken. En mensen die liggen te snurken in de sauna werken ook flink op mijn zenuwen.
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-01-2018 20:07
Ga naar een sauna die niet meedoet aan kortingsacties.

Ja.. maar deze is redelijk in de buurt. En het was er nooit zo. En waar ik woon zijn er niet zo heel veel.
I wanna live my life with the volume full!
ika35 schreef:
19-01-2018 20:12
Blijkbaar vindt de redactie van Viva dit wel heel normaal. Heb je het stukje hiernaast (Dirty Little Secre) onder 'Lees ook' al gelezen? Onbegrijpelijk.
Ik heb me groen en geel geërgerd aan dat stukje.
Ja, VIVA-redactie, ga dergelijk gedrag ook nog eens aanmoedigen.

Oud Fins gezegde: “Saunassa ollaan kuin kirkossa.”
Vertaling: “One should behave in the sauna as you would in the church.”
In een inmiddels failliete sauna:
twee meisjes die een (zelfmeegebracht) flesje eucalyptusolie over de kooltjes gooiden.
Het was gebeurd voordat ik doorhad.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
19-01-2018 19:54
Afgelopen zondag nog in Goirle, daar komt beschaafd publiek en er is voldoende keus in sauna's. Lekker eten, vlotte bediening.
Bleiswijk kom ik ook nooit meer, wat een eftelingtent.
Ben weleens alleen naar de sauna gegaan, maar dat is dan blijkbaar een vrijbrief voor mannen om je aan te spreken :-|
Goirle is idd heel fijn!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
19-01-2018 20:12
Dat is gek, want in Zwaluwhoeve mogen helemaal geen kinderen komen. En gelukkig maar, want ik begrijp dat veel gasten denken dat het een club is.
Oh dat is denk al zeker tien jaar geleden hoor, als het niet langer is...
toen waren ze er nog veelvuldig.. (kinderen dus Haha)..
Alle reacties Link kopieren
jewelprincess schreef:
19-01-2018 20:35
Oh dat is denk al zeker tien jaar geleden hoor, als het niet langer is...
toen waren ze er nog veelvuldig.. (kinderen dus Haha)..
Lees net dat sowieso in 2012 kinderen vanaf zes nog gewoon mee mochten (zal dat jochie misschien wel zes zijn geweest)..
Scratte schreef:
19-01-2018 19:21
Een keer in de Swaffelhoeve (wat een vreselijk oord vol Telegraafklanten met vrijkaarten)
Ik zat me al enorm te ergeren aan al het gekwek in de sauna's.
Iemand die vroeg om stilte moest 'haar bek houden'.

Bweugh.

En tijdens lunchen, rusten in een lekkere bank in het restaurantgedeelte zat een man een bank achter mij zijn teennagels te knippen.
:sick:
:sick:
jewelprincess schreef:
19-01-2018 20:35
Oh dat is denk al zeker tien jaar geleden hoor, als het niet langer is...
toen waren ze er nog veelvuldig.. (kinderen dus Haha)..
Oh, oké, ik wist niet hoe lang het geleden was.
Zoals gezegd, ik heb geen problemen met kinderen, mits ze zich netjes gedragen. Maar wat jij omschrijft, is niet leuk.

Ik vind sauna's in Duitsland echt relaxeter. Net alsof mensen daar beter weten hoe het hoort. En je kunt er gewoon patat bestellen.
oneenietweer schreef:
19-01-2018 19:57
Daar was die aftrekker :O
Neeeee! Omg, heb daar echt nog nooit iets raars meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Aufguss?
Opgieting.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga momenteel alleen nog maar s avonds. Overdag echt te druk bij die grote complexen. Als je op vrijdag of zondagavond gaat vanaf een uurtje of vijf dan begin je in de drukte en rond 19 uur gaat iedereen naar huis. Echt heerlijk, gewoon sauna’s en bubbelbaden waar je alleen in kan zitten zonder allemaal mensen om je heen.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
19-01-2018 20:43
Oh, oké, ik wist niet hoe lang het geleden was.
Zoals gezegd, ik heb geen problemen met kinderen, mits ze zich netjes gedragen. Maar wat jij omschrijft, is niet leuk.

Ik vind sauna's in Duitsland echt relaxeter. Net alsof mensen daar beter weten hoe het hoort. En je kunt er gewoon patat bestellen.

Ik heb ook zeker geen problemen met kinderen! In dit verhaal vooral met ouders. Sterker nog, ik ga al zeker sinds mijn tiende met mijn vader naar de sauna. Nu vooral met partner maar eens in het jaar nog steeds vanouds met mijn vader.

En betreft Duitsland ben ik zeker met je eens! Wij zijn ook veel in Duitsland geweest, mooie, schone en nette complexen. Houden zich aan de ‘ongeschreven regels’ en een betaalbare restaurantkaart wat in Nl gewoon van de zotten is tegenwoordig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven