Lijf & Lijn alle pijlers

Shockwave therapie

19-06-2022 14:19 19 berichten
Ik heb een langere periode last van een peesblessure in heupregio en mijn fysiotherapeut adviseerde hiervoor shockwave therapie. Volgende week heb ik de 1e behandeling. Heeft iemand hiermee ervaring? Is het pijnlijk? Goede resultaten?

Wolkje
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is niet pijnlijk. Ik heb het op mijn elleboog gehad. Het hielp een beetje na enkele behandelingen. De stijfheid van de plek werd minder.
parbleumondieu schreef:
19-06-2022 14:22
Het is niet pijnlijk. Ik heb het op mijn elleboog gehad. Het hielp een beetje na enkele behandelingen. De stijfheid van de plek werd minder.
Dank je wel!
Ik ben zo'n stresskip , ben echt geen held wat zulke simpelere behandelingen betreft en ik maak mezelf gek dat het pijnlijk zal zijn....
Dat merk je dan toch snel genoeg?

Het doet niet pijn en kan heel goed helpen. Niet altijd maar vaak ook wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het wel pijnlijk als het te hard stond. Maar dat was in mijn hand. En als ik dat aangaf ging het zachter. Die therapeut is er vast niet op uit om jou te pijnigen. Ik zou het dan ook aangeven vantevoren, dat je bang bent voor pijn. Dan zal hij of zij daar vast adequaat mee omgaan, dat jijdat aan kan geven en dat dan bijvoorbeeld de intensiteit wordt aangepast.
Ik heb onlangs ook mijn 1e shockwave gehad vanwege een tennisarm. Ja wat zal ik zeggen, het is niet pijnloos (de shockwave zelf viel wel mee maar je voelt je pees wel...)maar ik kon het goed hebben. (En ik ben een piepkonijn wat betreft pijn... :biggrin:)
Morgen de 2e. Ik zag er ook tegen op maar ik vond het eigenlijk wel mee vallen. Succes alvast.
aikidoka schreef:
19-06-2022 15:55
Ik vond het wel pijnlijk als het te hard stond. Maar dat was in mijn hand. En als ik dat aangaf ging het zachter. Die therapeut is er vast niet op uit om jou te pijnigen. Ik zou het dan ook aangeven vantevoren, dat je bang bent voor pijn. Dan zal hij of zij daar vast adequaat mee omgaan, dat jijdat aan kan geven en dat dan bijvoorbeeld de intensiteit wordt aangepast.
Dit vooral, dit bedoelde ik ook. De shockwave op zich doet niet zoveel pijn, je voelt vooral de aangedane plek zeg maar...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb schouderellende. Na een jaar nimmer aflatende hevige pijn ging het zonder enige behandeling plotseling beter en nu in zeer rap tempo steeds beter (14-15 maanden in totaal). Ik deed een rekoefeningetje toen het beter begon te gaan. Niet van de aangedane pees; dan was ik gek geworden van de pijn, maar een spier aan de voorkant. Natuurlijk blijf ik dat oefeningetje daarom trouw herhalen. :)
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je bij het eerste teken van een peesblessure rust kan nemen dan kan het ergste na een week voorbij zijn.

Maar mensen zijn hardleers. Ze proberen toch door te gaan; de klus moet af, iemand rekent op jou, of je bent gewoon woedend op je been of arm, die jou laat stikken en je drijft dan door.

Ja dán worden je kaarten anders verdeeld: het gaat dan ineens minstens een half jaar duren.
Dan moet het maar zoals het kan
tv-icoon schreef:
19-06-2022 17:45
Als je bij het eerste teken van een peesblessure rust kan nemen dan kan het ergste na een week voorbij zijn.

Maar mensen zijn hardleers. Ze proberen toch door te gaan; de klus moet af, iemand rekent op jou, of je bent gewoon woedend op je been of arm, die jou laat stikken en je drijft dan door.

Ja dán worden je kaarten anders verdeeld: het gaat dan ineens minstens een half jaar duren.
Heb 1x stom gedaan, ongetraind km's gaan hardlopen en sinds vorig jaar pasen hier last van.
Al vanalles geprobeerd, het is zeker verbeterd hoor (en eigenlijk heb ik echt wel voldoende rust gehouden) maar helemaal weg is het nooit gegaan...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wil je weer gaan sporten of is het je doel om gewoon pijnloos dagelijks te kunnen bewegen?
Dan moet het maar zoals het kan
tv-icoon schreef:
19-06-2022 18:52
Wil je weer gaan sporten of is het je doel om gewoon pijnloos dagelijks te kunnen bewegen?
Weer gaan sporten (maar dan op een verantwoordelijke manier opstarten), dat weet fysiotherapeut/ arts ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Succes en sterkte; het is een ellendig soort pijn die je grotendeels domweg moet uitzitten tot het de pees blieft te genezen. :)
Dan moet het maar zoals het kan
tv-icoon schreef:
19-06-2022 19:08
Succes en sterkte; het is een ellendig soort pijn die je grotendeels domweg moet uitzitten tot het de pees blieft te genezen. :)
Dank je!
Alle reacties Link kopieren Quote
ik heb shockwave gehad voor mijn hielspoor. Heeft bij mij niets geholpen. Deed soms wel zeer, maar er zitten verschillende standen op het apparaat dus dat kan de therapeut voor je regelen.

Mijn vriend heeft shockwave gehad voor zijn tenniselleboog: hetzelfde verhaal. geen goed eindresultaat.
hoi
Pikachu schreef:
20-06-2022 20:19
ik heb shockwave gehad voor mijn hielspoor. Heeft bij mij niets geholpen. Deed soms wel zeer, maar er zitten verschillende standen op het apparaat dus dat kan de therapeut voor je regelen.

Mijn vriend heeft shockwave gehad voor zijn tenniselleboog: hetzelfde verhaal. geen goed eindresultaat.
Oei dat is minder dat het niets geholpen heeft.
heb je wel op een andere manier verbetering gevonden van je hielspoor?
Alle reacties Link kopieren Quote
wolkje75 schreef:
20-06-2022 20:30
Oei dat is minder dat het niets geholpen heeft.
heb je wel op een andere manier verbetering gevonden van je hielspoor?
Dat is uiteindelijk zelf overgegaan.
hoi
Ik had gister weer een behandeling, van muisarm heb ik geen last meer :) , knie wel dus daar shockwave op gehad gister. Dat was behoorlijk pijnlijk, niet het apparaat maar de aangedane plek/pees.
En niet zo leuk; ik doe vaak aan yoga (daar is waarschijnlijk de blessure ook van, dat ik iets niet helemaal goed gedaan heb..), daar zijn een aantal bewegingen waar je de knie buigt en dat mag dus voorlopig even niet :| zodat we kunnen kijken of die knie daarom blijft zeuren.. (misschien wel een goed idee dat ik weer in een yogastudio yoga ga doen ipv thuis online...)
Alle reacties Link kopieren Quote
Of het pijnlijk is hangt af van de mate van ontsteking, maar gelukkig kan je de intensiteit van de shockwave goed instellen en op de laagste stand is het dan wat gevoelig.

Heeft de fysio ook een echo gemaakt om te zien welke structuren er geirriteerd zijn en in welke mate precies?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven