Lijf & Lijn alle pijlers

Sterilisatie vrouw

23-05-2020 11:23 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zoek ervaringen over sterilisatie van vrouwen.

Ik ben 45 jaar, na een GBP overgegaan naar de prikpil.

Mijn libido was met de pil al niet denderend en nu met de prikpil (2 jaar) merk ik dat mijn libido echt veel minder is.

Terug naar de reguliere pil is ivm mijn GBP geen optie, kans op zwangerschap is er (procenten weet ik niet, maar wil het niet riskeren).

Bovendien, ik wil na 30 jaar hormonen ook wel daar vanaf.

Mijn menstruatie was met de pil, te doen, en na de prikpil verdwenen.

Ik ben er zeker van dat ik geen kinderen meer wil, ik heb er 1 dat is goed, genoeg & klaar, ik ben klaar met de hormonen.

Mijn man wil de operatie niet, is 2 jaar jonger.
Ik geef er niet om, een operatie of narcose,
bovendien, dit is wat ik wil (geen hormonen, geen zwangerschap meer).

Ik lees dat ook niet vergoed wordt.
Mijn prikpil werkt nog tot juni.
Nu met corona wil je ook niet onnodig het ZH in,
dus verzekering aanpassen en de operatie uitvoeren in 2021.

Ik zoek tips, ervaringen (goede & slechte).
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2 maanden geleden gesteriliseerd dmv verwijderen eileiders. Dit werd in eerste instantie niet als methode aangeboden door de gyneacoloog, maar toen ik erom vroeg gaf ze aan dat zit zeker een goede optie is. Kans op zwangerschap is hiermee vrijwel nihil en kans op eierstokkanker neemt er waarschijnlijk door af. In mijn ziekenhuis worden verwijderde eileiders ook standaard voor celonderzoek ingestuurd.

De operatie en herstel is mij alles meegevallen. Heb (met paracetamol) geen pijn gehad (toch niet erger dan ik heb tijdens mijn menstruatie), wondjes genazen mooi. Heb een weekje uit voorzorg rustig aan gedaan, na 5 dagen weer gaan werken.

Let erop dat bij de eerste afspraak een dossier wordt geopend en per dossier wordt 'afgerekend' met de verzekeraar, dus als je nu nog geen aanvullende verzekering hebt, die eerst afsluiten eind van het jaar en dan begin volgend jaar afspraak bij gyneacoloog. Als je dit jaar al een eerste afspraak zou hebben valt alles onder je huidige verzekering en wordt het dus niet vergoed als je niet aanvullend verzekerd bent...
Alle reacties Link kopieren
racegirl schreef:
24-05-2020 16:03
Let erop dat bij de eerste afspraak een dossier wordt geopend en per dossier wordt 'afgerekend' met de verzekeraar, dus als je nu nog geen aanvullende verzekering hebt, die eerst afsluiten eind van het jaar en dan begin volgend jaar afspraak bij gyneacoloog. Als je dit jaar al een eerste afspraak zou hebben valt alles onder je huidige verzekering en wordt het dus niet vergoed als je niet aanvullend verzekerd bent...
Fijn dat alles meegevallen is en het ZH op je verzoek is ingegaan.
Ik ga dit ook zeker bespreken.

Oh !! Goede tip :-)
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
Rodekrullen schreef:
24-05-2020 15:43
En ik heb een lul van een vent, niet te vergeten !
Ik ook :biggrin:

Doe gewoon wat je zelf het beste vind. Ik heb er geen seconde spijt van gehad!!
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Rodekrullen schreef:
24-05-2020 15:43
En ik heb een lul van een vent, niet te vergeten !
Had ik ook.
Hij wilde zich wel laten steriliseren zonder protest maar ruilde me een half jaar later in voor een 12 jaar jonger exemplaar.

Kon ik het alsnog zelf gaan regelen >:-(
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
24-05-2020 17:32
Had ik ook.
Hij wilde zich wel laten steriliseren zonder protest maar ruilde me een half jaar later in voor een 12 jaar jonger exemplaar.

Kon ik het alsnog zelf gaan regelen >:-(
Auw ! dat is wel zuur !
Niet iedereen heeft een briljant motto
Rodekrullen schreef:
24-05-2020 15:38
Hij aarzelde toen ik het vroeg en zei: liever niet.

En jij bent van ‘ja, ik liever wel?’
granny71 schreef:
24-05-2020 17:32
Had ik ook.
Hij wilde zich wel laten steriliseren zonder protest maar ruilde me een half jaar later in voor een 12 jaar jonger exemplaar.

Kon ik het alsnog zelf gaan regelen >:-(
.
Zit die andere vrouw met een man die niet zomaar meer kinderen kan verwekken. Lijkt me ook wel een fijn idee voor jullie gezamenlijke kinderen.

Maar blijft klote.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
24-05-2020 18:13
.
Zit die andere vrouw met een man die niet zomaar meer kinderen kan verwekken. Lijkt me ook wel een fijn idee voor jullie gezamenlijke kinderen.

Maar blijft klote.
Hoorde later van een vriendin dat ze in het begin van hun huwelijk idd bezig waren met het ongedaan maken.
Gelukkig voor de kinderen is dat niet door gegaan of gelukt.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
24-05-2020 17:56
En jij bent van ‘ja, ik liever wel?’
Ik ben van: Ik weet het zeker en heb geen bezwaar tegen een operatie.
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
24-05-2020 17:56
En jij bent van ‘ja, ik liever wel?’
Dit.
Hij vindt het wel lekker makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Rodekrullen schreef:
24-05-2020 19:56
Ik ben van: Ik weet het zeker en heb geen bezwaar tegen een operatie.
Het is werkelijk te gek voor woorden dat je je moet verantwoorden voor de keuze die je zelf maakt
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
24-05-2020 20:07
Het is werkelijk te gek voor woorden dat je je moet verantwoorden voor de keuze die je zelf maakt
Toch nog maar even reageren.
Hou toch eens op met dat gedram. Ze wil dit zelf net als ik dit zelf heb gewild.
Maar neee dan ben je een vrouw die over zich heen laat lopen en heb je een lul van een man.
Als je het er niet mee eens bent oke, dan zeg je wat maar hou er dan mee op!
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Ooit was het Afbeelding
Maar blijkbaar is die tijd voorbij
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
24-05-2020 20:07
Het is werkelijk te gek voor woorden dat je je moet verantwoorden voor de keuze die je zelf maakt
Ik ben blij met de verhalen, zoals die van jou en anderen.

En nu in bad en dadelijk in bed samen met mijn lieve lul :proud:
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
bojoti schreef:
24-05-2020 20:24
Toch nog maar even reageren.
Hou toch eens op met dat gedram. Ze wil dit zelf net als ik dit zelf heb gewild.
Maar neee dan ben je een vrouw die over zich heen laat lopen en heb je een lul van een man.
Als je het er niet mee eens bent oke, dan zeg je wat maar hou er dan mee op!
Ik las net hier nog op het Viva forum een horror verhaar over een spiraaltje.

Alle zintuigen in mijn riepen: nee, dat wil ik niet in mijn lijf !

Maar er komt zo vast nog iemand die de rest van de reacties niet heeft gelezen,
met het advies om toch maar voor een hormoon-vrij spiraaltje te gaan.
Niet iedereen heeft een briljant motto
Rodekrullen schreef:
24-05-2020 21:09
Ik ben blij met de verhalen, zoals die van jou en anderen.

En nu in bad en dadelijk in bed samen met mijn lieve lul :proud:
Tsss, dat je nog zin hebt in die vent zeg!

:P
Ik ben begin dit jaar gesteriliseerd. Mijn eileiders zijn verwijderd. Ik mocht zelf kiezen of ik clips wilde, dichtbranden van de eileiders of verwijdering. Ivm het verkleinen van de kans van eierstokkanker, heb ik voor verwijdering gekozen. De operatie viel me alles mee. Ik heb 1 dag last van de narcose gehad en wat kramp alsof ik ongesteld moest worden voor een dag of 2. Ik ben er blij mee.

Nog 1 praktische tip: de prijzen voor sterilisaties verschillen heel erg per ziekenhuis. Het ziekenhuis bij mij om de hoek was €700 duurder dan het ziekenhuis op 15 minuten rijden dat ook heel goed staat aangeschreven. Dat vond ik wel de moeite waard van een kwartiertje rijden.
Mai* schreef:
24-05-2020 14:13
Hakkie takkie weg zakkie...
Als je het zo brengt wil geen enkele man natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
Trijntje84 schreef:
24-05-2020 21:26
Nog 1 praktische tip: de prijzen voor sterilisaties verschillen heel erg per ziekenhuis. Het ziekenhuis bij mij om de hoek was €700 duurder dan het ziekenhuis op 15 minuten rijden dat ook heel goed staat aangeschreven. Dat vond ik wel de moeite waard van een kwartiertje rijden.

Fijn dat je mocht kiezen & dat het is meegevallen :-)

En verschil in prijs ZH: Oh zeker is dat de moeite !

Ik heb uitgezocht dat bijeen verzekering die op jaarbasis ons extra 272 euro kost, de hele operatie vergoed wordt. Wel bij aangesloten zorgcontracten, dus dat ga ik ook uitzoeken, want ik heb er hier 4 ziekenhuizen binnen 20 km, dus keuze genoeg.
Ik heb alleen niet echt het idee dat 1 ZH van de 4 "beter" is dan de andere, wel hebben ze ieder hun eigen specialiteit.
Zo was ik voor ding 1 in ZH A, en zij verwezen mij voor behandeling naar ZH B.
omdat zij deze bepalde operatie niet uitvoerden, en ZH B wel.
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
Rodekrullen schreef:
26-05-2020 11:34
Fijn dat je mocht kiezen & dat het is meegevallen :-)

En verschil in prijs ZH: Oh zeker is dat de moeite !

Ik heb uitgezocht dat bijeen verzekering die op jaarbasis ons extra 272 euro kost, de hele operatie vergoed wordt. Wel bij aangesloten zorgcontracten, dus dat ga ik ook uitzoeken, want ik heb er hier 4 ziekenhuizen binnen 20 km, dus keuze genoeg.
Ik heb alleen niet echt het idee dat 1 ZH van de 4 "beter" is dan de andere, wel hebben ze ieder hun eigen specialiteit.
Zo was ik voor ding 1 in ZH A, en zij verwezen mij voor behandeling naar ZH B.
omdat zij deze bepalde operatie niet uitvoerden, en ZH B wel.
Staat er nergens online hoeveel ervaring ze hebben met een bepaalde behandeling?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Boven de 45 kun je bijna niet meer zwanger worden, waarom zou je dan nog zo'n zware ingreep willen ondergaan?
Alle reacties Link kopieren
Maizena schreef:
26-05-2020 12:59
Boven de 45 kun je bijna niet meer zwanger worden, waarom zou je dan nog zo'n zware ingreep willen ondergaan?
:facepalm:
Dat is hetzelfde als van "voor het zingen de kerk uit" kan je bijna niet zwanger worden.
Zou jij dat je kind aanbevelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee, zit in dezelfde situatie als TO.
Alle reacties Link kopieren
Maizena schreef:
26-05-2020 12:59
Boven de 45 kun je bijna niet meer zwanger worden, waarom zou je dan nog zo'n zware ingreep willen ondergaan?
En als ik dan wel zwanger wordt, dan moet ik een abortus dan maar voor lief nemen ? of wat ?
Lijkt me nou niet echt gezellig voor je geestelijke gezondheid.
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
Duffie_1 schreef:
26-05-2020 14:18
Ik lees graag mee
Welkom :D
Niet iedereen heeft een briljant motto

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven