Lijf & Lijn alle pijlers

Te dik zijn etc deel 2

19-07-2018 19:00 2215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
Solomio schreef:
24-07-2018 22:41
Het maakt eigenlijk niet uit.
Niet te veel, verder doen waar jij je goed bij voelt.
Eens. Toch leer ik hier wel veel. Ik blijf natuurlijk niet eeuwig slank en gezond als ik zomaar wat doe.

Ik gebruik mijn gezonde verstand en eet niet zo veel als mijn hongergevoel me aangeeft, maar ik wil het plezier van lekker eten ook weer in mijn huis terug brengen als ik alleen ben.
patatjedubbelmayo schreef:
24-07-2018 22:28
Geen geintjes om zo achter iemands rug te kletsen
Ik vind een grapje maken niet hetzelfde als kletsen over iemand. We maken hier wel vaker grapjes, toch?
iris1969 schreef:
24-07-2018 22:52
Eens. Toch leer ik hier wel veel. Ik blijf natuurlijk niet eeuwig slank en gezond als ik zomaar wat doe.

Ik gebruik mijn gezonde verstand en eet niet zo veel als mijn hongergevoel me aangeeft, maar ik wil het plezier van lekker eten ook weer in mijn huis terug brengen als ik alleen ben.
Ik vind brood ook gewoon prima hoor. Ik eet meer pasta en wat minder brood dan de gemiddelde Nederlander waarschijnlijk.
Gewoon 4 boterhammen per dag met geen gekke dingen erop, daar kom je echt niet van aan.

Ik maak graag een boterham wat specialer. Niet alleen kaas, maar dan ook wat komkommer en tomaat. Likje slasaus. Brood kan echt heel lekker zijn!
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
24-07-2018 23:08
Ik vind brood ook gewoon prima hoor. Ik eet meer pasta en wat minder brood dan de gemiddelde Nederlander waarschijnlijk.
Gewoon 4 boterhammen per dag met geen gekke dingen erop, daar kom je echt niet van aan.

Ik maak graag een boterham wat specialer. Niet alleen kaas, maar dan ook wat komkommer en tomaat. Likje slasaus. Brood kan echt heel lekker zijn!
Dan is het al bijna weer een broodje gezond, die als je ze in een broodjeszaak koopt, helemaal niet zo gezond zijn, maar wel lekker.

Al verschilt dat heel erg per zaak.
fietsen varen vrouwelijk doen
iris1969 schreef:
24-07-2018 22:39
Volgens mij zit jij ook onder de negeer, als Impala tenminste niet stiekem spiekt :winkie:
Net nog niet. Maar ja, dat gaat op en af he.
Vriendelijk.
24-07-2018 23:08

Je komt er ook niet perse van aan. Maar áls je wel begint aan te komen, of al dik bent en wil afvallen, dán is het zinvol om daarmee te minderen. En in plaats daarvan iets ánders te eten. Zo kun je afvallen zonder dat je echt calorien moet gaan tellen of heel weinig moet gaan eten. Dat is wat ik betoog maar het wordt helaas vaak anders vertaald.
.
Mijn wekker gaat om 4 uur, ga iemand naar schiphol brengen. (nee niet weer hardlopen en zeker niet zó vroeg :P)

Slaapgebrek is ook niet goed voor je buikomvang dus :sleep:
.
Ja ik duik er zo ook in, maar mijn kat wil niet van mijn buik af :cat:

Morgen dat onchristelijk hete fietstochtje. Ik kom zeker verslag uitbrengen van mijn stille verzet :mrgreen:
iris1969 schreef:
24-07-2018 23:45
Ja ik duik er zo ook in, maar mijn kat wil niet van mijn buik af :cat:

Morgen dat onchristelijk hete fietstochtje. Ik kom zeker verslag uitbrengen van mijn stille verzet :mrgreen:
Wees blij dat je een lekker stukje mag fietsen (al snap ik jou punt heel goed) ik zit hier de hele zomer opgesloten aan boord, zei mij moeder altijd "had je maar een echte baan moeten nemen" ook dat is de klacht niet. Hebben in Friesland die 11 fontijnen in elke elfstedendorp. Nu zou ik die samen gaan bekijken met mijn vrouw en er bij langs fietsen. Nu is ze dat dus aan het doen met een stel vriendinnen. Goed van haar, ze is ook bezig met afvallen lifestyle change meer.

Was mijn idee om dat te doen dus, als ik weer terug zou zijn. Helaas, kan ik weer wat anders bedenken. En dan vervolgens tegen mij aanklagen dat ik nooit iets bedenk om samen te doen.

Tot zover mijn klacht.
Je bent leuk en een aanwinst in ons midden :smooch:
thx, moest het even ergens kwijt op zijn nederlands. Ben de enige NL-r hier aan boord. Rest is filipijns dus ook het eten is aardig filipijns, doet ook wonderen voor je lijn trouwens. Gewoon niet zoveel rijst op je bord doen en tadah zo weer een paar kilo's kwijt. Was al mager nu nog wat meer, vorige topic zei ik nog 70 kg is nu 68. Ben nu even een paar eitjes aan het koken, daarna ook slapen.
zeefietser1 schreef:
25-07-2018 00:40
thx, moest het even ergens kwijt op zijn nederlands. Ben de enige NL-r hier aan boord. Rest is filipijns dus ook het eten is aardig filipijns, doet ook wonderen voor je lijn trouwens. Gewoon niet zoveel rijst op je bord doen en tadah zo weer een paar kilo's kwijt. Was al mager nu nog wat meer, vorige topic zei ik nog 70 kg is nu 68. Ben nu even een paar eitjes aan het koken, daarna ook slapen.
Zit je nu aan boord? Waar dobber je? Is het daar ook zo heet?
Ik zit te wachten tot de winkels open gaan. Zo laat pas :-D heb al een halve dag achter de rug. Ff uitpuffen nu.
68 kilo is wel weinig voor een man trouwens. Of ben je heel klein? En hoe/wat is fillepijns eten, behalve rijst? Ik heb wel eens gehoord dat je daar niet moet zijn voor een culinair feestje.
.
zeefietser1 schreef:
24-07-2018 23:12
Dan is het al bijna weer een broodje gezond, die als je ze in een broodjeszaak koopt, helemaal niet zo gezond zijn, maar wel lekker.

Al verschilt dat heel erg per zaak.
Wat is er niet gezond aan dan? Twee van die boterhammen is een prima lunch.
impala schreef:
24-07-2018 23:37
Je komt er ook niet perse van aan. Maar áls je wel begint aan te komen, of al dik bent en wil afvallen, dán is het zinvol om daarmee te minderen. En in plaats daarvan iets ánders te eten. Zo kun je afvallen zonder dat je echt calorien moet gaan tellen of heel weinig moet gaan eten. Dat is wat ik betoog maar het wordt helaas vaak anders vertaald.
En dat is wat ik dan bestempel als 'onzin', omdat ik nog steeds geloof in dat 'achterhaalde' idee van die calorieën.
Khd minderen leidt tot afvallen omdat het meestal ook leidt tot caloriereductie.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
25-07-2018 07:04
Wat is er niet gezond aan dan? Twee van die boterhammen is een prima lunch.
Volgens mij bedoelt zeefietser niet dat jouw lunch niet gezond is, maar dat een broodje gezond bij bijv een snackbar vaak helemaal niet zo gezond is.

David Dunning
Solomio schreef:
25-07-2018 07:12
Volgens mij bedoelt zeefietser niet dat jouw lunch niet gezond is, maar dat een broodje gezond bij bijv een snackbar vaak helemaal niet zo gezond is.
Ja dat kan wel kloppen. Zit vaak te veel kaas op. Heel veel saus.
impala schreef:
25-07-2018 06:44
Zit je nu aan boord? Waar dobber je? Is het daar ook zo heet?
Ik zit te wachten tot de winkels open gaan. Zo laat pas :-D heb al een halve dag achter de rug. Ff uitpuffen nu.
68 kilo is wel weinig voor een man trouwens. Of ben je heel klein? En hoe/wat is fillepijns eten, behalve rijst? Ik heb wel eens gehoord dat je daar niet moet zijn voor een culinair feestje.
Nope niet klein, 1.78 lang, maar volgens een of andere vuistregel is dat wel mijn goede gewicht je lengte min 1 mtr - 10 kg toch. Of hoort die 10kg eraf niet dus dan te licht. Komt ook doordat spierweefsel nooit blijft hangen (ja in mijn benen wel, de rest niet) ben dan ook zo'n gespierde spijker.

Mijn inziens is dat filipijnse eten ook niet echt hoogstaand, je neemt rijst, kip met vage smaak in stukken gehakt, vis in een soepje (zuur) en dat mik je door elkaar en tadah eten. Dat dan 3 keer per dag. Ach dat is mijn perceptie ervan. Zitten soms wel lekkere dingen tussen.
Die vuistregel van min 1 mtr min 10 kilo geldt voor vrouwen volgens mij, voor mannen geldt alleen die min 1 mtr.

David Dunning
zeefietser1 schreef:
25-07-2018 08:25
Nope niet klein, 1.78 lang, maar volgens een of andere vuistregel is dat wel mijn goede gewicht je lengte min 1 mtr - 10 kg toch. Of hoort die 10kg eraf niet dus dan te licht. Komt ook doordat spierweefsel nooit blijft hangen (ja in mijn benen wel, de rest niet) ben dan ook zo'n gespierde spijker.

Mijn inziens is dat filipijnse eten ook niet echt hoogstaand, je neemt rijst, kip met vage smaak in stukken gehakt, vis in een soepje (zuur) en dat mik je door elkaar en tadah eten. Dat dan 3 keer per dag. Ach dat is mijn perceptie ervan. Zitten soms wel lekkere dingen tussen.
Het Midas Dekkers dieet, zeg maar. Was hij toch die zei dat je vooral niet te lekker moet eten als je slank wil blijven? Dan eet je nooit teveel. Waarheid als een koe natuurlijk. Toch gek dat het nooit populair is geworden :P
.
zeefietser1 schreef:
25-07-2018 08:25

Dan zou mijn ideale gewicht ongeveer 51 kilo zijn. Ik kan je vertellen dat ik er dan uit zal zien als een anorexia patient. En me ook zo zou voelen.
.
iris1969 schreef:
24-07-2018 22:23
Brood minderen weet ik niet, drank minderen zeker wel. Bovendien zijn best veel bejaarden verborgen alcoholist.

Ik heb laatst tegen m'n dochter gezegd dat ik vanaf m'n 70e alcoholist ga worden. Dan maakt het toch niet meer zo uit. :)

Maar ik ken juist veel ouderen, die erg veel last krijgen van alcohol, mijn moeder met name. Ik hoop niet dat dat m'n voorland is, want een paar wijntjes af en toe is toch wel lekker. Zij heeft dan de hele nacht hartkloppingen :(
Later is nu
Doornroosje75 schreef:
24-07-2018 22:44
ik viel 25 kilo af op vier boterhammen per dag. Kan zomaar!
EDIT: niet alleen maar die vier boterhammen natuur!ijk ;-D
Ik net zo. 5 boterhammen per dag zelfs! En dan ook nog aardappelen of pasta 's avonds en 1x per week patat uit de frituur.
Later is nu
impala schreef:
25-07-2018 08:53
Dan zou mijn ideale gewicht ongeveer 51 kilo zijn. Ik kan je vertellen dat ik er dan uit zal zien als een anorexia patient. En me ook zo zou voelen.
Inderdaad, dat concept klopt over 't algemeen helemaal niet.
En bij mannen zeker niet. Die moeten niet te mager worden.
impala schreef:
25-07-2018 08:50
Het Midas Dekkers dieet, zeg maar. Was hij toch die zei dat je vooral niet te lekker moet eten als je slank wil blijven? Dan eet je nooit teveel. Waarheid als een koe natuurlijk. Toch gek dat het nooit populair is geworden :P
Dat is wel een iets wat Midas Dekkers zou aanraden ja, altijd leuk die man hoe hij schrijft. Snap dat dat nooit populair is geworden.

Oh en dat vuistregeltje, tja, zoals mijn vrouw het zal noemen als ik weer thuis kom, dat ik er een beetje als een geest uitzie. Dat is ook omdat als je dikker wordt het op plekken gebeurt waar je het niet wil, maar als je dunner wordt gebeurd dat ook op plekken waar je dacht van kan dat niet ergens anders. Heb nog steeds een iets zwembandje, maar dat is tegenwoordig meer een teveel aan vel, onderhevig aan de zwaartekracht.
redbulletje schreef:
25-07-2018 09:25
En bij mannen zeker niet. Die moeten niet te mager worden.
Ik vraag me af of jij doorhebt dat je vreselijk aan t bodyshamen bent.
Vriendelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven