Lijf & Lijn alle pijlers

Teamsport als volwassene

06-02-2017 11:22 7 berichten
Ik wil graag weer gaan hockeyen Ik heb vroeger op hockey gezeten en dat lijkt me wel weer leuk. Zijn er mensen hier die 30 zijn en nog teamsport beoefenen? Is het raat dat ik als 30ger ga hockeyen? Mijn vriend zit op voetbal en voetbalt elke week.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf gevoetbalt tegen teams die gemiddeld 50+ waren. Als ik langs hockeyvelden fiets zie ik regelmatig teams met oudere senioren. Nog een stukkie ouder dan 30 ook hoor. Dus gewoon doen, maar wel even goed informeren naar een team dat bij je past. Qua leeftijd en spelbeleving.
Ik ben nog een brokje ouder en de jongste van ons team. Geen hockey maar rugby. Verschrikkelijk gezellig.
Nee hoor, dat is helemaal niet raar. Juist met hockey zijn er heel veel die later toch weer gaan hockyen. Onze locale hockeyvereniging heeft volgens mij intussen zo ongeveer meer veteranen-teams dan standaard-teams. Hoewel jij denk ik net weer te jong bent om in een veteranen-team te spelen. Daarin zitten vooral moeders van kinderen die zijn gaan hockyen en bij wie het dan zelf ook weer ging kriebelen omdat ze het zelf vroeger gedaan hebben. Ik zou gewoon even contact opnemen met de lokale hockey-vereniging en kijken wat de mogelijkheden zijn.
quote:lattemachiato schreef op 06 februari 2017 @ 11:39:

Nee hoor, dat is helemaal niet raar. Juist met hockey zijn er heel veel die later toch weer gaan hockyen. Onze locale hockeyvereniging heeft volgens mij intussen zo ongeveer meer veteranen-teams dan standaard-teams. Hoewel jij denk ik net weer te jong bent om in een veteranen-team te spelen. Daarin zitten vooral moeders van kinderen die zijn gaan hockyen en bij wie het dan zelf ook weer ging kriebelen omdat ze het zelf vroeger gedaan hebben. Ik zou gewoon even contact opnemen met de lokale hockey-vereniging en kijken wat de mogelijkheden zijn.

Veteranessen is vanaf 30 meen ik, dus dan heb je de goede leeftijd TO.

Misschien kun je eerst de rest van het seizoen gaan trimhockeyen. Dus gewoon trainen zonder team om er weer even in te komen. Bij onze club zitten mensen van 20 tot 60+ bij de trimmers.
Huh? Vraag je nu echt of het raar is dat je na je 30ste nog sport? Nee natuurlijk niet! En als jij een teamsport leuk vindt, ga je dat doen. Daar is niets raars aan.

Of dacht je dat je na je 30ste alleen nog maar kunt fitnessen of hardlopen en dat al het andere voor jongere mensen is?

Je raadt het al, zelf beoefen ik al jaren een teamsport. Sterker nog, ben op mijn 5de begonnen en nu 27 jaar later beoefen ik dezelfde sport nog steeds. En ik ben niet eens de jongste van het team :-)
Leuk toch ? Ik zou even gaan informeren bij de plaatselijke hockey club of er een volwassenen team is

Ik ben trouwens 34 en zit op turnen, samen met andere volwassenen en het is hartstikke gezellig. Ik heb vroeger veel geturnd en vind het hartstikke leuk om nu weer te doen (al ben ik stukken minder lenig, 20 jaar en 2 kinderen later LOL, maar dat zijn we allemaal)

dus, ga ervoor !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven