Lijf & Lijn alle pijlers

Toedeloe zwembandje, hallo bikini.

23-03-2017 07:47 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou de titel lijkt me duidelijk, de verzamelde winterkilo's zitten me in de weg en ik wil er afscheid van nemen. Hoe krijg ik het voor elkaar steeds weer na de winter: echt wel dikker, echt niet gezelliger.

Ik weet prima hoe het komt, ik steek te veel overbodige extraatjes in mn mond. Op zich eet ik gezond maar ik eet er veel náást.

En dat moet ik niet doen.

Simpele theorie, in praktijk nog best een opgave! Dus ik zoek een groepje, een posse, een clan... Om het samen mee te doen: gewoon normaal eten, niet in valkuilen stappen, eens per week wegen, daadwerkelijk tijd maken om naar de sportschool te gaan en niet de helft van de 'geplande' keren overslaan, wat rustiger met de alcohol.



Ik ben 1.67 lang, weeg nu 70.2 en wil terug naar sowieso 65 want dan passen mn broeken weer en voel ik me gewoon een stuk lekkerder.

Wie oh wie doet er mee?



Toevoeging: jawel de tabel! Laten we afspreken om op maandag gewicht door te geven, en als je 2 weken niet doorgeeft haal ik je uit de tabel om het een beetje overzichtelijk te houden.



NaamLengteStartgewichtHuidige gewichtAfgevallenChanel_Coco1.696967-2Eefje6771.636059.7-0.3Happyowl2341.6973.572.2-1.3Janna-Sophie1.727674-2Josephine?57.959+1.1Life251.706767.5+0.5Malarosa1.576362.7-0.3Masca2014*1.576867.4-0.6Missmadame*1.5659.560.1+0.6Peperkorrel1.8285.683.6-2Schaap Veronica1.6770.268.9-1.3Teddietje1.6970.970.1-0.8Zwartvlekje1.526059.2-0.8
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Oh nee nu heb ik in mijn eigen topic het eerste officiele weegmoment gemist!



Maar dat kwam niet omdat ik schuilend achter een paastak eitjes naar binnen aan het werken was hoor! Ik werk bij een bedrijf dat 7 dagen per week door gaat en er was iemand ziek dus veel extra gewerkt en even geen tijd om te forummen.

Ik vind een tabel een goed idee! Ik heb alleen geen idee hoe ik die in de op krijg, maar hoe moeilijk kan het zijn? Ik ga er zo even mee stoeien.



Ik heb vandaag gespind: da's dus 803kcal verbrand in een uur! Boem! Dus dat ik daarna 4 boterhammen heb geluncht is prima in balans. Ik ga mezelf niet uit zitten hongeren. Ik en best sportief & actief. Ik moet alleen wat slimmere keuzes maken.



Als ik op het overzicht kijk in myfitnesspal/garmin zit ik tot nu toe alleen zaterdag 140 kcal boven mn doel en andere dagen weer er onder, dus gemiddeld prima bezig. Ben dus alleen vanochtend vergeten te wegen maar laten we maandag inderdaad de officiele dag maken en dan weeg ik deze week even morgenochtend.



Veel mensen al! Laat ik eens gaan puzzelen of ik jullie in een tabel krijg...
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Zo. Da's nog best een gedoe zo'n tabel!
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Knap hoor, ik zeg net even een tussenstand van je poging, maar het ziet er nu top uit!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor de tabel Schaap_Veronica! Heerlijk motiverend om te zien dat er toch echt al iets af is!

Volgende week hoop ik onder de 70kg te zijn.

Vandaag een uur stevig gewandeld. Binnenkort wil ik weer voorzichtig beginnen met hardlopen. Dat heb ik sinds een knieblessure 2,5 jaar geleden niet meer gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:HappyOwl234 schreef op 27 maart 2017 @ 19:31:

Knap hoor, ik zeg net even een tussenstand van je poging, maar het ziet er nu top uit!

Ja de eerste versie werkte niet helemaal



Oh Teddietje hou je van hardlopen? Ik hou van allerlei sporten maar aan hardlopen heb ik toch een intense hekel! Jammer, want het lijkt me zo lekker omdat je het overal kan doen. Je hebt er niemand anders bij nodig, bijna geen spullen. Gewoon een paar schoenen en gaan.

Ik heb het een tijd geprobeerd maar ik blijf het een marteling vinden...
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
quote:Schaap_Veronica schreef op 27 maart 2017 @ 20:37:





Oh Teddietje hou je van hardlopen? Ik hou van allerlei sporten maar aan hardlopen heb ik toch een intense hekel! Jammer, want het lijkt me zo lekker omdat je het overal kan doen. Je hebt er niemand anders bij nodig, bijna geen spullen. Gewoon een paar schoenen en gaan.

Ik heb het een tijd geprobeerd maar ik blijf het een marteling vinden...





Ja, ik vind hardlopen heerlijk. Lekker muziekje erbij

Al moet ik toegeven dat ik altijd wel een mooi weer hardloper was. Gelukkig komt het mooie eraan dus geen excuses meer

Ik ga het weer rustig opbouwen met Evi.
Alle reacties Link kopieren
Mooie tabel!!
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk zo met tabel, dat lijkt me nog een hele klus om bij te houden! Maar het motiveert zeker.
Gisteren was mijn weegmoment :68 kg . Vandaag weinig gesnoept. Morgen proberen te sporten. Wou vandaag gaan maar heb hoofdpijn. Ik heb gehoord dat sporten met hoofdpijn niet goed is. Hoe lossen jullie dat op met sporten ? Ik weet dat beweging erg belangrijk is. En succes deze week
Alle reacties Link kopieren
Oeps....eerste weeg moment gemist. Ik haalde mijn weegschaal uit het stof, helaas batterijen op

Hieruit blijkt dus wel hoelang ik er al niet op heb durven staan.
•Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen
Alle reacties Link kopieren
Mooie tabel!



Ik ben ook echt geen hardloper. Zeker niet buiten. Het zou eigenlijk gezonder zijn voor me om te doen maar ik kan me er echt niet toe zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van sporten, als ik niet helemaal lekker ben helpt het vaak juist. Waarom zou sporten met hoofdpijn niet goed zijn?



Van een stappenteller ga je kennelijk ook rare dingen doen. Ik zag gisteren toen ik naar bed wilde dat ik nog zo'n 60 stappen van mn dagdoel af was. Toen heb ik rondjes door de kamer gelopen om precies dat doel even te halen Aangezien ik best klein woon waren het behoorlijk wat rondjes en het moet er raar uit hebben gezien
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Mooie tabel, maar ik sta er niet in
Alle reacties Link kopieren


Herkenbaar Veronica. Ik loop soms ook als een idioot rondjes door het huis te lopen om maar aan mijn doelen te komen.



Sporten als ik niet lekker ben doe ik ook gewoon. Hangt er wel een beetje vanaf hoe ik me voel maar me gewoon een beetje meh voelen is geen reden om niet te gaan. Voelt juist goed als ik dan toch geweest ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:MollyMalone schreef op 28 maart 2017 @ 08:55:

Mooie tabel, maar ik sta er niet in

Nou ja, ik kan me echt herinneren dat ik je in het lijstje had staan, maar ik moest nogal klooien voordat ik die tabel voor elkaar had.

Wil je je gegevens nog een keer geven, dan hoef ik niet het hele topic door. Dan ga ik nu naar de sportschool en zet je er zo bij!
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
quote:Schaap_Veronica schreef op 28 maart 2017 @ 09:43:

[...]



Nou ja, ik kan me echt herinneren dat ik je in het lijstje had staan, maar ik moest nogal klooien voordat ik die tabel voor elkaar had.

Wil je je gegevens nog een keer geven, dan hoef ik niet het hele topic door. Dan ga ik nu naar de sportschool en zet je er zo bij!Heerlijk dat dat kan! Hoeveel werken jullie? Ik vind het soms lastig om met een baan van ruim 45/50 uur per week en 8 uur reistijd om nog te sporten. Vaak vroeg van huis (om 6 uur) en 's avonds om 6 uur of 7 uur pas weer thuis. Dan moet ik mij wel zetten om te gaan sporten....
Alle reacties Link kopieren
Lange werkweek heb je missmadame. Ik heb 28 uur werk, wat wel eens 32 wordt maar meer dan dat niet. En heb daarnaast nog een oppasbaantje. Wel een chronische ziekte waardoor er ook een reden is dat ik niet veel meer werk en waardoor sporten dus ook lastig is. Zeker door het ongeluk is het gewone fietsen en wandelen al lastig.



Doordat ik geen auto heb en naar mijn werk fiets, maar daarnaast ook naar allerlei andere dingen fiets ik al snel een uur tot anderhalf uur per dag. Ik doe nu ook een paar lessen yoga, had een tijd terug een bon gekocht en die ging dus al in. Eigenlijk heb ik er weinig aan, want door het ongeluk kan ik veel oefeningen niet doen. Echt sporten is het, maar moet sowieso een kwartier heen en terug fietsen weer En ik las dat je er wel degelijk mee af kunt vallen. Ach, en anders heb ik die tijd dat ik daar ben in elk geval geen tijd om te eten.



Normaal ga ik ook wel eens gewoon zwemmen, maar ik herken ook echt dat ik s avonds te moe ben om me er nog toe te zetten. Misschien dat ik het straks voor werktijd kan gaan doen. Ik kan maar slecht mijn bed uitkomen maar werk sommige dagen alleen in de middag, dus dan zou het kunnen.



Nu mag ik nog niet sporten vanwege al het letsel aan mijn been en enkel maar vandaag begin ik weer met naar mijn werk fietsen. 2x 20 minuten, en vanavond yoga dus dan heb ik sowieso weer een ruim uur fietsen erop zitten!



Het gezond eten is eigenlijk niet zon probleem, alleen in het weekend toen ik allerlei sociale afspraken had vond ik het lastig. Ik haal het hier gewoon niet in huis dus dan is het prima. Maar als het allemaal op tafel voor je staat..... dan pak ik toch snel wel iets hoor. Ik hoop gewoon dat het toch effect heeft als ik me er zelf goed aan kan houden door de weeks en dat ik nu ook het fietsen enzo weer op kan pakken. Als ik niet afval dan moet ik in het weekend toch ook maar strenger voor mezelf worden. Maar dan hou je het op lange termijn weer zo moeilijk vol als je nooit iets mag...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wat aan de late kant, maar zou ik nog mee kunnen doen? Ik ben 1.57m en weeg 63.0kg. Ik ben al een tijdje op zoek naar een stok achter de deur om vooral lichamelijk wat fitter te worden. Een paar kilo's mogen er nog wel van af. Ik heb een paniekstoornis met straatvrees, dus weer echt 'in actie komen' is wel een uitdaging. Dus voor mij is het win-win. Planning is om dagelijks een stukje te wandelen en om de dag yoga weer op te pakken.



Hier in huis zit ook niet vaak iets te snaaien in de kast. Zolang dat het geval is, heb ik er ook weinig moeite mee. Maar eigenlijk ben ik toch wel echt een snoepkont.
Alle reacties Link kopieren
Leuk malarose, je hebt ongeveer dezelfde bouw



Klopt happy, ik heb een drukke baan, helaas maar het geld moet ook verdiend worden. Daarnaast promoveren helpt niet echt trouwens (zit nog niet bij mijn werkweek). Maar dat zijn keuzes. Ik probeer iedere lunchpauze een half uur/drie kwartier te wandelen en haal meestal de 10.000 stappen per dag wel. En dan nog 2x sporten en dan vind ik het wel weer prima. Maar ik was benieuwd hoe anderen dat deden.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 40-45 uur per week met uitschieters naar 50. Maar: ik heb nauwelijks reistijd! Dat scheelt veel denk ik, ik ben met 10 minuten fietsen op mn werk.

Mijn werk is onregelmatig dus ik heb vaak tijd om er voor te sporten. Betekent wel ook dat ik me er echt 's ochtends toe moet zetten om avondeten te koken en dat vergt soms wel wat planning. Op mijn werk is allerlei eten en ook lekkers voor handen, en daar moet ik dus echt vanaf blijven...
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb nog helemaal niet verteld wt mijn werk is, maar als jullie dat weten dan snappen jullie misschien dat het soms best lastig is. Ik heb 2 banen, waarvan eentje chocolatier is. Tja....



Ik vind het al knap dat je naast zon drukke baan nog 2 keer kunt sporten missmadame, dat is toch prima?



Mijn beide banen zijn gelukkig redelijk actief, ik zit amper onder werktijd en met het fietsen erbij is dat gelukkig al een mooi begin van bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 2.5 dagen in de week dus dat valt qua tijdsbelasting erg mee.

Daarnaast die ik twee masters op dit moment waarvoor ik ongeveer 1.5 dagen in de week aanwezig moet zijn op de uni. Daarnaast wel veel studietijd natuurlijk, maar daar kan ik dus wat makkelijker mee schuiven.

Werk en studie zijn dicht bij elkaar maar wel op goed een uur reizen van huis dus dat kost ook nog wel wat tijd.



Sporten probeer ik drie keer in de week toen doen. Twee avonden en op zaterdag maar dat worden er ook nog wel eens twee. Ik heb volgende week tentamens en het is ook heel druk op werk dus dan neig ik naar wat minder. Tegelijkertijd eet ik minder als ik het druk heb dus dat compenseert.
Alle reacties Link kopieren
Knap hoor missmadame om naast zo'n drukke werkweek dan ook nog tijd vrij te maken om te sporten. En Schaap_Veronica ook natuurlijk!!



Ik werk niet zo veel buiten de deur. Sinds er kinderen zijn 2 dagen. Maar vaak zijn de dagen thuis nog drukker door woonsituatie, eigen bedrijf, en nog wat andere dingen die niet relevant zijn.. Beweeg die dagen ook meer. Ik kan wel heel makkelijk schuiven met tijd, dus in principe is dat geen excuus om niet te sporten ;) Vind het met baby even weer lastig er tijd voor vrij te maken.

Maar goed, a.s. donderdag dus intake bij personal trainer en maandag erop aan de bak. Mijn conditie is om te janken, dus dat wordt afzien.



Heb inmiddels ook een fitbit binnen, en zit voor vandaag bijna op de 10.000 stappen, die haal ik vanavond nog wel.

Eten gaat hartstikke goed tot zover.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op werkdagen ongeveer van zeven tot zeven van huis, maar sinds een jaar doe ik dit 4 dagen per week ipv 5, dat scheelt een hoop! Thuis moet er dan ook nog wel het een en ander gebeuren voor het werk (deels ook opleiding) maar dat kan ik zelf indelen.

Ik volgt op het moment het BBG programma van Kayla Itsines, en daarvoor doe ik 3x/week een workout (met name kracht) thuis. Vrijdag heb ik vrij, dus ik doe het op vrijdag, zondag en de enige keer door de week op dinsdag. Na een lange werkdag best pittig, maar tot nu toe gaat het goed. Daarnaast fiets ik 4x per week 2x20 minuten naar m'n werk, en dans 1 of 2x per week. En ik wandel nog wel eens een stuk. Dus dat is wel genoeg beweging vind ik. Ik heb geen kinderen thuis, dus dat maakt het makkelijker om mijn tijd in te delen.



HappyOwl, wat fijn dat je goed nieuws kreeg in het ziekenhuis. Frustrerend als je niet mag bewegen. Waar gaan jullie heen op reis? Wat fijn dat dat nu wel kan doorgaan! En je best chocolatier? Wat een bijzonder (en heerlijk ) beroep!



Het moeilijkste moment van de dag mbt eten vind ik echt de avonden. Overdag op m'n werk zit ik in een vast ritme en neem gewoon m'n hapjes mee. Ik kan me wel bedwingen om de snoeppot in te duiken (meestal). Maar dan 's avonds na het avondeten, uitgeteld op de bank...dan nog wat studeren of even lezen, daar wil ik dan heeeel graag iets bij knabbelen. En dat hoeft dan helemaal niet perse chocolade of chips te zijn, mag ook nootjes (ongebrand en ongezouten uiteraard ) of rozijntjes, maar ook dat zet aan als je er teveel van eet
Alle reacties Link kopieren
Iedeeen is al goed bezig zeg, met bewegen!



@eefje, ik ga naar Peking, en moet dus ook echt wel goed ter been zijn. Met een operatie tussendoor was dat niet gelukt. Ik ga pas over 5 weken dus nu hopen dat het herstel goed door gaat zetten en dat ik dan echt minder pijn heb. En ja, mijn werk is niet heel geschikt voor de lijn, ik werk er maar 2 dagen per week (heb 2 banen) en nu maar 2 uurtjes per dag nog, dus voorlopig zal het wel lukken. Maar straks met hele dagen moet ik echt oppassen dat er niet ongemerkt van alles naar binnen glijdt....



Avonden vind ik inderdaad ook lastig maar ik merk ook wel dat het er meestal om gaat dat ik iets eet en niet perse wat. Ja natuurlijk, als ik van chocola niet dik zou worden dan zou dat natuurlijk fijn zijn en de voorkeur hebben. Maar ik merk dat ik met een stuk fruit, wat noten of misschien nog een cracker ook best in die behoefte kan voorzien. En dat is natuurlijk altijd beter dan een stroopwafel of chips



Vandaag is het hier echt prima gegaan, bijna anderhalf uur gefietst en een les yoga van een uur en een kwartier. Zelfs die was vandaag wat pittiger dan anders, maar dat is mooi, even zweten voelt wel meteen alsof ik wat gedaan heb.



De weegschaal was vanmorgen ook goed voor me en ten opzichte van vorige week zijn de eerste onsjes eraf. Het is lastig te zien omdat die niet digitaal is, het blijft wat gokken dan, maar hij wees overduidelijk wat lager aan. Hopelijk maandag een mooi eerste resultaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven