Lijf & Lijn
alle pijlers
Van week- naar daglenzen. Welk merk heb jij?
woensdag 7 augustus 2024 11:15
Ik heb nu (al 20 jaar) weeklenzen van AcuVue Moist maar merk de laatste tijd snel vervuiling. Dat kijkt niet lekker en het doet zeer. Ik zit in de overgang, dus dat verklaart droge ogen en snellere vervuiling.
Daglenzen van AcuVue zijn 2-3x zo duur, daar schrik ik van! Dus wil ik een ander merk proberen. Ik zie goedkopere (bijv. BioTrue, daar heb ik nu prima vloeistof van) maar ik hoor graag ervaringen om te vergelijken.
Dus: welke daglenzen heb jij en wat ben je kwijt aan kosten? Ter info: ik heb geen cilinders, met een -sterkte.
Daglenzen van AcuVue zijn 2-3x zo duur, daar schrik ik van! Dus wil ik een ander merk proberen. Ik zie goedkopere (bijv. BioTrue, daar heb ik nu prima vloeistof van) maar ik hoor graag ervaringen om te vergelijken.
Dus: welke daglenzen heb jij en wat ben je kwijt aan kosten? Ter info: ik heb geen cilinders, met een -sterkte.
gryla wijzigde dit bericht op 07-08-2024 13:21
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
10.77% gewijzigd
woensdag 7 augustus 2024 11:31
Ik had deze: https://www.visiondirect.nl/dailies-aquacomfort-plus. Zijn hartstikke prima. Ik gebruik tegenwoordig weer maandlenzen, maar deze heb ik een tijd lang gehad.
Misschien is dit overbodig, maar laat je je ogen ook regelmatig controleren?
woensdag 7 augustus 2024 11:35
Ik zou het met je optometrist bespreken. Als je zo snel problemen met vuil op je weeklenzen hebt, is er iets 'niet-standaard' aan jouw ogen. Daar zou ik dan niet zelf mee gaan lopen experimenteren, maar met je optometrist bespreken en uitproberen wat het beste zou zijn. Zodra je goed ingesteld bent, kun je dan altijd weer zelf online bestellen en goedkoper uit zijn.
woensdag 7 augustus 2024 11:35
Ik denk dat het heel persoonlijk is. Een van de grote verschillen tussen merken is de maatvoering. De mate van bolling en de diameter. Dat is nog belangrijker dan het materiaal waar ze van gemaakt zijn. Dus het heeft niet zoveel zin om te zeggen welke lenzen bij mij goed zitten. Jouw ogen hebben wellicht een hele andere vorm dan de mijne. Duurder is in elk geval zeker niet beter, is mijn ervaring.
Dus begin te kijken met welke maat jij nodig hebt en probeer dan verschillende merken met die maat uit. Bij sommige webwinkels kun je proefsetjes bestellen.
Biotrue zit mij mij prima, maar ik heb inmiddels multifocale lenzen en andere lenzen bleken beter zicht te geven. Heel opmerkelijk trouwens dat multifocale lenzen heel erg verschillen qua kijkscherpte, ook al hebben ze dezelfde specs. Ik heb er veel uitgeprobeerd voor ik de beste had gevonden en draag nu ook in elk oog een ander merk.
Verder: daglenzen zijn duur, maar het is heerlijk om elke dag schone lenzen te hebben. En als je er eentje op de grond laat vallen of in het putje van de wasbak, pak je gewoon een nieuwe.
Dus begin te kijken met welke maat jij nodig hebt en probeer dan verschillende merken met die maat uit. Bij sommige webwinkels kun je proefsetjes bestellen.
Biotrue zit mij mij prima, maar ik heb inmiddels multifocale lenzen en andere lenzen bleken beter zicht te geven. Heel opmerkelijk trouwens dat multifocale lenzen heel erg verschillen qua kijkscherpte, ook al hebben ze dezelfde specs. Ik heb er veel uitgeprobeerd voor ik de beste had gevonden en draag nu ook in elk oog een ander merk.
Verder: daglenzen zijn duur, maar het is heerlijk om elke dag schone lenzen te hebben. En als je er eentje op de grond laat vallen of in het putje van de wasbak, pak je gewoon een nieuwe.
impala wijzigde dit bericht op 07-08-2024 11:40
9.55% gewijzigd
.
woensdag 7 augustus 2024 11:43
Die ken ik niet, maar het is een huismerk van Eyewish? Dan ben ik wel benieuwd welk merk het echt is. De huismerken zijn meestal merklenzen in een ander doosje.Theeleutje schreef: ↑07-08-2024 11:36Swiss Optic Aqua Superior Multifocaal 30 pack Daily
€ 39.- voor een doosje van 30 lenzen
.
woensdag 7 augustus 2024 11:49
Deze heb ik ook in één oog, maar dan de multifocale variant. Aan de andere kant heb ik Proclear.viamia schreef: ↑07-08-2024 11:31Ik had deze: https://www.visiondirect.nl/dailies-aquacomfort-plus. Zijn hartstikke prima. Ik gebruik tegenwoordig weer maandlenzen, maar deze heb ik een tijd lang gehad.
Ik bestel ze bij Alensa, die is voor mijn lenzen het goedkoopst (goedkoper dan Vision Direct. Daar bestelde ik wel toen ik nog geen multifocale lenzen had). Prijzen verschillen behoorlijk per aanbieder, dus vergelijken heeft zin.
.
woensdag 7 augustus 2024 12:03
Ik betaal 11,33 euro per maand bij Specsavers en dan krijg ik eens in de drie maanden geloof ik, 30 setjes daglenzen opgestuurd.
Voor mij is dat prima, want in de lente, herfst en winter heb ik eigenlijk altijd een bril op. En in de zomer draag ik lenzen op de meeste dagen. Ik heb nu ook een leuk voorraadje, dus op een gegeven moment kan ik dan het abonnement even stopzetten.
Plus ik kreeg er een gratis zonnebril bij.
Voor mij is dat prima, want in de lente, herfst en winter heb ik eigenlijk altijd een bril op. En in de zomer draag ik lenzen op de meeste dagen. Ik heb nu ook een leuk voorraadje, dus op een gegeven moment kan ik dan het abonnement even stopzetten.
Plus ik kreeg er een gratis zonnebril bij.
woensdag 7 augustus 2024 12:09
Ja, doe ik elk jaar. Ik zit in de overgang, dus dat maakt dat ik droge ogen heb en sneller vuile lenzen dan vroeger. Ik moet pas weer in dec terug, dus ik dacht eerst even zelf wat onderzoek doen.
Uiteraard is het helemaal persoonlijk. Dat snap ik. Bedankt voor alle reacties tot dusver!
woensdag 7 augustus 2024 13:01
Acuvue Moist daglenzen hier die ik ook wel eens 2 dagen gebruik.
Als ik aan mijn laatste doosje begin ga ik googlen waar ze het goedkoopste zijn, er is vaak een actie. Dan moet je je inschrijven voor een nieuwsbrief ofzo, en dan schrijf ik me weer uit. Als ze mijn e-mail adres de volgende keer niet meer accepteren, heb ik nog wel andere adressen.
De vorige keer was er een 4 halen, 2 betalen of iets dergelijks actie. Toen heb ik op mijn naam besteld en op na en adres van een vriendin.
Als ik aan mijn laatste doosje begin ga ik googlen waar ze het goedkoopste zijn, er is vaak een actie. Dan moet je je inschrijven voor een nieuwsbrief ofzo, en dan schrijf ik me weer uit. Als ze mijn e-mail adres de volgende keer niet meer accepteren, heb ik nog wel andere adressen.
De vorige keer was er een 4 halen, 2 betalen of iets dergelijks actie. Toen heb ik op mijn naam besteld en op na en adres van een vriendin.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 7 augustus 2024 13:16
Uiteraard.Marianneke schreef: ↑07-08-2024 12:32Je kunt er ook voor kiezen om nu alvast een afspraak te maken ipv in december.
Wat ik al schreef; ik wil graag zelf even onderzoek doen en vroeg om ervaringen, merken en kosten in dit topic.
woensdag 7 augustus 2024 13:17
Yep, deze heb ik al 20 jaar. Het ligt niet aan de bolling maar aan weinig oogvocht dat ze snel vuil worden.
woensdag 7 augustus 2024 13:19
Haha. Bedankt, ik waardeer je tips!himalaya schreef: ↑07-08-2024 13:01Acuvue Moist daglenzen hier die ik ook wel eens 2 dagen gebruik.
woensdag 7 augustus 2024 14:25
Herkenbaar, drogere ogen sinds overgang en toen ook van maandlenzen overgestapt naar daglenzen. Had op maandlenzen na een dag of 3 altijd aanslag die lastig weg te krijgen was.
Overigens wel beiden Dailies Total One maar met de daglenzen geen last meer van pijnlijke, droge ogen. Zeker niet het goedkoopste merk maar voor mijn droge ogen tot nu toe de allerfijnste.
Inmiddels ben ik bezig met de multifocale versie, een paar testsets van de opticien, dat is nog zeker wel even wennen. Maar qua comfort net zo prettig
Overigens wel beiden Dailies Total One maar met de daglenzen geen last meer van pijnlijke, droge ogen. Zeker niet het goedkoopste merk maar voor mijn droge ogen tot nu toe de allerfijnste.
Inmiddels ben ik bezig met de multifocale versie, een paar testsets van de opticien, dat is nog zeker wel even wennen. Maar qua comfort net zo prettig
woensdag 7 augustus 2024 14:43
Ik vind daglenzen fantastisch, een stuk dunner en plezieriger om te dragen.
Ze zijn wel een stuk duurder dan andere lenzen. Niet zo raar, want je gooit ze na 1x dragen weg.
In het verleden heb ik wel periodes gehad dat ik alleen lenzen gebruik. Tegenwoordig draag ik een bril, en bij bepaalde entiteiten lenzen. En dan zijn daglenzen veel goedkoper dan maandlenzen. Maandlenzen moet je echt weg doen na 4 (max 6 weken), of je ze nu draagt of niet. En omdat ik maar, hooguit, een paar keer per maand lezen in doe zijn daglenzen goedkoper. Ongeopend blijven ze jaren goed.
Helaas heb ik lenzen nodig die niet elke fabrikant maakt, val buiten de normale standaard sterktes. Ik ben dus afhankelijk of dat het merk uberhaupt mijn sterkte maakt.
Overleg met de optometrist of er ook andere opties zijn voor droge ogen en snel vervuilende lenzen.
Ze zijn wel een stuk duurder dan andere lenzen. Niet zo raar, want je gooit ze na 1x dragen weg.
In het verleden heb ik wel periodes gehad dat ik alleen lenzen gebruik. Tegenwoordig draag ik een bril, en bij bepaalde entiteiten lenzen. En dan zijn daglenzen veel goedkoper dan maandlenzen. Maandlenzen moet je echt weg doen na 4 (max 6 weken), of je ze nu draagt of niet. En omdat ik maar, hooguit, een paar keer per maand lezen in doe zijn daglenzen goedkoper. Ongeopend blijven ze jaren goed.
Helaas heb ik lenzen nodig die niet elke fabrikant maakt, val buiten de normale standaard sterktes. Ik ben dus afhankelijk of dat het merk uberhaupt mijn sterkte maakt.
Overleg met de optometrist of er ook andere opties zijn voor droge ogen en snel vervuilende lenzen.
woensdag 7 augustus 2024 15:00
En wat betreft de kosten, ik speur inderdaad het internet af qua aanbiedingen maar koop ze ook bij de opticien. Vind het wel belangrijk daar een goede band mee te houden.
Via internet zit ik ongeveer op 2 euro per dag afhankelijk waar je ze besteld. Mijn ervaring met Alensa is dat er regelmatig lenzen in het doosje zitten die niet comfortabel voelen, dus dan gebruik ik er meerdere op 1 dag. Dan wordt het alsnog een stukje duurder
Via internet zit ik ongeveer op 2 euro per dag afhankelijk waar je ze besteld. Mijn ervaring met Alensa is dat er regelmatig lenzen in het doosje zitten die niet comfortabel voelen, dus dan gebruik ik er meerdere op 1 dag. Dan wordt het alsnog een stukje duurder
woensdag 7 augustus 2024 15:07
Ligt dat dan aan Alensa of aan het merk lens? Bij die Proclear heb ik dat nl ook wel eens, maar bij de Dailies nooit. Allebei van Alensa.marthoja schreef: ↑07-08-2024 15:00En wat betreft de kosten, ik speur inderdaad het internet af qua aanbiedingen maar koop ze ook bij de opticien. Vind het wel belangrijk daar een goede band mee te houden.
Bij de Proclear is het ook iets lastiger om te zien of hij binnenstebuiten zit of niet. Ik draai de lens eerst om als hij niet lekker zit en dan is het meestal wel ok.
.
woensdag 7 augustus 2024 15:16
Ik denk dat dat best kan, 2 dagen gebruiken. Maar dan moet ik weer vloeistof kopen en gebruiken en ze netjes in een houdertje doen. En daar heb ik geen zin in. Dat is juist het grote voordeel van daglenzen, dat dat niet hoeft.
.
woensdag 7 augustus 2024 15:38
Omdat ik het nu al diverse malen heb gehad met leveringen van Alensa heb ik het idee dat het aan hun ligt. Zoon gebruikt ook deze daglenzen, koopt ze ook via divers aanbieders online en heeft dezelfde klachten, kan toeval zijn maar is wel opvallend.impala schreef: ↑07-08-2024 15:07Ligt dat dan aan Alensa of aan het merk lens? Bij die Proclear heb ik dat nl ook wel eens, maar bij de Dailies nooit. Allebei van Alensa.
Bij de Proclear is het ook iets lastiger om te zien of hij binnenstebuiten zit of niet. Ik draai de lens eerst om als hij niet lekker zit en dan is het meestal wel ok.
Omdraaien van lenzen ook geprobeerd maar daar zit het niet in, heb ook weleens gezien dat er een beschadiging op de lens zat weliswaar heel klein maar duidelijk voelbaar. Daar moest ik dan wel mijn sterkste leesbril voor opzetten om te constateren
woensdag 7 augustus 2024 15:42
Als je zoon dezelfde problemen heeft met diezelfde lenzen maar ook van andere aanbieders, dan ligt het toch voor de hand dat het aan het merk lens ligt en niet aan Alensa?marthoja schreef: ↑07-08-2024 15:38Omdat ik het nu al diverse malen heb gehad met leveringen van Alensa heb ik het idee dat het aan hun ligt. Zoon gebruikt ook deze daglenzen, koopt ze ook via divers aanbieders online en heeft dezelfde klachten, kan toeval zijn maar is wel opvallend.
Omdraaien van lenzen ook geprobeerd maar daar zit het niet in, heb ook weleens gezien dat er een beschadiging op de lens zat weliswaar heel klein maar duidelijk voelbaar. Daar moest ik dan wel mijn sterkste leesbril voor opzetten om te constateren
Of bedoel je dat er geen klachten zijn als hij ze ergens anders bestelt?
.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in