Lijf & Lijn alle pijlers

Vanaf 1 nov +10kg afvallen

31-10-2020 12:06 124 berichten
Hoi,

Ik ben op zoek naar afval matties om met elkaar + 10kg af te vallen. Ik ben eerder dit jaar al +10 kg afgevallen en wil na een pauze (zonder aangekomen te zijn) die laatste kilo’s tot een gezond gewicht aanpakken. Hoe? Gezond eten (rond de 1500 cal op een dag) en sporten. Het lijkt me fijn om elkaar te kunnen steunen en door moeilijke momenten te slepen. Voor wie dat belangrijk vindt: ik ben 34 woon samen en heb geen kiddo’s.

Groetjes,

Emm
Alle reacties Link kopieren
Hoetepetoet, ook al zo'n fanatiek sporter, leuk! Doe je dat al lang?
Het zou zomaar kunnen dat we een beetje een vergelijkbaar postuur hebben als ik je zo lees.

GG1986 mooi meegenomen als je niet van frisdrank of alcohol houdt!
Lekker bezig hoor met je 7500 stappen, en al helemaal met het weerstaan van dat lekkers. Goed van je! Heb je dat ook, dat helemaal niks pakken veel makkelijker is dan een handje pakken en dan stoppen?

Viva888, lekker dat eerste lesje al achter de rug! Wanneer heb je les 2 op de planning? Ik loop niet met n app maar altijd leuk om enthousiaste verhalen te zien!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net op YouTube videos tegen van Eva Fitness (misschien is het iets heel bekends en ben ik gewoon laat op de party) maar 't lijken me interessante work outs. Ik denk dat ik er deze week eens eentje ga proberen.

Misschien ook iets voor jou Escondido? Ik las dat je wat last hebt van je knieën? Hier leken ze veel op de plaats te blijven staan maar veel met je bekken/buikspieren en armen bewegen.
Alle reacties Link kopieren
LLDL wat zijn dingen van project gezond die je helpen?

Emm hier ook 34 en geen kids. Ben benieuwd of we allebei weer beweging op de weegschaal gaan zien nu we het weer wat strenger aanpakken :)

Net als jij en Marjo probeer ik rond de 1500 kcal per dag aan te houden. Maar ik tel echt heeeel globaal. Wegen jullie eten echt af en houden kcal bij in een app?

RoryG hier een heeeel groot Gilmore Girls fan :) net seizoen 1 tm 3 weer bekeken. Maar van GG kijken krijg ik honger in hele verkeerde dingen haha

Idp mooi eerste doel 5%.

Hoetepoet laat je weten hoe fitnessblender bevalt als je bent gestart, ben benieuwd. Ik heb voor zondag een proefles staan bij een nieuwe sportschool, ik 'n kleine groep beetje crossfit achtig maar dan ook meer met gewichten enzo. Ik weet niet zoveel over krachttraining maar zou graag wat sterker worden!

Fijne dag allemaal! :heart:
Alle reacties Link kopieren
GG1986, we hebben een boek ervan gekocht en houden globaal de weekmenu's aan voor 2100 calorieën. Vriend en ik zijn beiden lang en zwaar, omdat hij man is en ik meer sport hebben we ongeveer een gelijke caloriebehoefte. Ik mag nog iets meer, eet dus gerust een extra boterham, kom yoghurt of ei als ik nog trek heb. We moeten alleen wel opletten als we veel afgevallen zijn dat die caloriebehoefte ook iets minder wordt. Het fijne vind ik dat het hele normale maaltijden zijn, zonder gekke dingen die geen mens in huis heeft en ook gewoon af en toe boterhammen met pindakaas (Kan niet zonder!)
Ik hoef zelf geen calorieën te tellen, of dingen in te voeren in een app om te weten hoeveel ik binnen krijg.
Er zijn maaltijden die wat meer moeite vergen maar ook hele simpele dingen zoals een wokgerecht.
Ik merk ook dat ik dat boek hier op de keukentafel hebben staan heel motiverend werkt. Dan denk ik bij mezelf; het is niet moeilijk, gewoon doen wat het boek zegt :P
Alle reacties Link kopieren
Bootcamp sinds juni en hardlopen (nou ja, joggen) al heel wat jaren, maar ik houd het niet bij zeg maar.

Ben 5 jaar begonnen geleden omdat ik met een hardloopevenement mee wilde doen in de buurt. Heb sindsdien elk jaar meegedaan, maar moest iedere keer weer opnieuw in training omdat ik het niet bijhield :biggrin:
Nou heb ik mijn man overgehaald om mee te trainen, dus heb ik een stok achter de deur om nu wel door te doen :whip:

Fitnessblender.com heeft gratis workouts, je kunt ook filteren op duur, soort workout, moeilijkheid e.d.
Je kunt ook een programma kopen, dan heb je allerlei trainingen voor een maand lang.

Deze doe ik meestal: https://www.fitnessblender.com/videos/b ... ls-routine
Alle reacties Link kopieren
Ziet er prima uit, die workout van fitnessblender. Nu ga ik het liefst naar de sportschool voor krachttraining, maar zouden de sportscholen onverhoopt moeten sluiten dan lijkt me dit een mooi alternatief!

Ik heb dat met hardlopen dus ook. Ik loop niet consequent genoeg. Ik kan prima een trail van 10 a 12 km volbrengen, maar ben al-tijd heel ruim de laatste. Geeft niet, maar er zit dus echt geen vooruitgang in.
Maar geniet er wel van, dat is t belangrijkste.
Over asfalt vind ik overigens n km of 5/6 wel voldoende, langer vind ik saai.
Alle reacties Link kopieren
Veel leuke, maakbare en lekkere recepten op project gezond. Vanavond meteen de zoete aardappel friet met kibbeling gemaakt: was lekker. Goeie tip!

Vandaag was ik niet zo goed vooruit te branden. Ik had een groeples gepland voor vanavond maar gezien de nieuwe maatregelen toch maar alvast afgezegd. Heb net 3 kwartier met Eva Fitness (best vreemde workout) in de huiskamer staan hopsen en toch de 10.000 stappen voor vandaag gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een hele actieve dag op 't werk: 17.000 stappen. 4de dag op rij geen snoep : ik zit in een goede flow.

Hoe gaat 't bij jullie? Eerste dagen juist makkelijk omdat 't het begin is of lastiger?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag geswigd voor 2 koekjes en 2 mini bounties (ongesteld, altijd een slecht excuus voor chocolade). En ook 2 x een warme maaltijd op. Niet echt het eetplan dat ik voor ogen had vandaag, maar 't was wel allemaal heerlijk.

Wel aan m'n beweegplan van de dag gehouden : 15 km in het bos gewandeld. Dat was ook echt heerlijk met dit mooie weer.

Ik begin me mee beetje Remi te voelen hier, zijn jullie er nog?!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, jazeker ben ik er nog.

Deze week 2 x hardgelopen, meer zat er niet in. Ben niet vooruit te branden momenteel hahahaha.
Qua eten gaat het goed, niet gesnoept. Ik hou wel veel vocht vast, ik merk het aan mijn handen en voeten.
Bootcamp mag eerst ook nog niet, dus toch maar thuis wat gaan doen.

Ik wil eigenlijk geen alcohol dit weekend, eens zien of ik de verleidingen kan weerstaan. Zet 'm op allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Hoetepetoet. Mooi voornemen een weekend zonder alcohol.

Mijn voornemen wordt een weekend zonder snoep. Vandaag toch weer pepernoten en chips op. Ook niet zoveel bewogen dus ik ga zo nog maar een rondje lopen buiten.
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer een weekje onderweg. Net op de weegschaal gestaan, resultaat : min 1 kilo. Super fijn. Doel voor deze week is min 0.5 kilo.
LLDL: Heb ondertussen al een aantal lesjes gehad, en gaat wel vlot! Om eerlijk te zijn was ik in de vorige lockdown ook begonnen, en tot week 6 geraakt. Door een vakantie en sterfgeval ben ik toen niet meer verder geraakt, maar zou deze keer toch moeten lukken.

GG1986: Proficiat! Mooi hé, die eerste kilo. Ik heb mij deze morgen ook gewogen en ook -1kg!

'In mijn hoofd' wil ik graag 3 kilo kwijtraken per maand, dus in 4 maanden 12 kilo. Geen idee of het haalbaar is, maar ik wil alvast minstens 3 kilo kwijt in eerste maand want de eerste kilo's zouden het makkelijkst moeten lukken.
Straks een brunch, dus ben blij dat het vandaag mijn weekdag was! :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook nog😄 helaas vrijdag en zaterdag niet de 10000 stappen gehaald.
Liefst wil ik ook weer het rennen opstarten, maar heb geen motivatie.

Het snoepen en niet cola drinken gaat nog slecht. Morgen weer opnieuw proberen.
Alle reacties Link kopieren
Haaa, ik ben er ook nog/weer hoor. Drukke dagen gehad. Werk, maar ook vooral veel leuke dingen: sporten, vrienden zien, een avondje veel drank en lekker eten, wandelen en genieten van het heerlijke weer afgelopen weekend.
Met dat borrelavondje in mijn achterhoofd vond ik wegen vanmorgen wel een beetje spannend, maar: 1 kilo eraf in 2 weken. Helemaal prima!
Eten gaat over het algemeen goed, met hier en daar een uitschieter naar te veel of ongezond. Hoort erbij. Probeer het alleen met mate te doen nu.
Dat vriend ook gezonder wil eten helpt enorm. Sporten kan ik prima alleen, maar op een of andere manier vind ik motivatie opbrengen om niet te snoepen veel lastiger in mn eentje.

Doel voor deze week is me houden aan mijn sport planning (2x krachttraining, minimaal 1x wandelen en 1x hardlopen), alle dagen gezonde maaltijden (als ik iets makkelijks wil heb ik nog wel zelfgemaakte soep, pasta of rijstgerechten in de vriezer), het snoepen beperken tot af en toe een paar dropjes (favorietttt) of een stukje heel erg pure chocolade en maximaal 1 glas alcohol (waarschijnlijk op zondag na werk).
Alle reacties Link kopieren
Viva888, fijn dat het zo lekker gaat met hardlopen! Hoop dat het dit keer lukt om door te pakken. Snap overigens wel dat het de vorige keer even op een laag pitje is komen te staan.
En -1 kilo, wat goed!

Hoetepetoet, is het gelukt de alcohol te laten staan?

GG1896, ook jij -1! Wat fijn! Was het gelukt om de pepernoten te weerstaan?
Met pepernoten heb ik dat typische "als ik er geheel vanaf blijf geef ik er niks om maar oh wee als ik er 1 eet dan gaat de zak leeg". Dus die koop ik sowieso niet :rofl:

RoryG, jammer dat het nog niet zo goed lukt met snoepen en de cola. Maar ook voor jou, kleine stapjes misschien? Ik weet niet hoeveel cola je drinkt maar dat je de hoeveelheid halveert bijvoorbeeld. Ik snoep ook af en toe. Helemaal zonder hou ik gewoon niet vol, dan ga ik er alleen maar meer aan denken en naar verlangen...
Alle reacties Link kopieren
Viva888 en LLDL allebei lekker bezig!!! En mooie doelen voor de komende tijd.

Ik denk dat 3 kilo per maand wel een realistisch doel is. Bij mij ging er in het begin steeds 2 kilo per maand af, maar echt omdat ik toch regelmatig aan de chocola zat. Wat ik ook helemaal fijn vond zo :) precies wat jij ook zegt LLDL : zo is het vol te houden. Ook nadat je je streefgewicht hebt bereikt.

Rory: misschien helpt 't je ook hier een klein doel te delen? Fijn gevoel als 't dan gelukt is en je dat hier kunt schrijven. En als 't dan niet lukt hebben we misschien tips om kunnen we je helpen te motiveren. Daar is tenslotte dit topic voor :D
Alle reacties Link kopieren
Blegh, ik heb echt een waardeloze week qua eten. Niet echt gesnoept, maar wel veel brood gegeten. Qua sport op zaterdag, maandag en vandaag een workout van een uur gedaan en zondag en woensdag joggen.
En zaterdag een paar biertjes gehad en zondag een fles rode wijn, tssss ik ben zo'n slappeling. Ben dus ook niks afgevallen. (maar ook niet aangekomen)

Ik moet mezelf even een flinke schop onder de kont geven :'(
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt echt super actief Hoetepetoet. Is het misschien een moment opname dat na de alcohol er dan niks af lijkt te zijn. Maar als je een paar dagen later weegt, je misschien toch wat bent afgevallen? Ik ga morgen weer wegen, ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Deze week min 0.5, super blij mee! Min 0.5 wordt ook weer het doel voor de aankomende week. Wel van plan een keer pepernoten te bakken deze week :)

Hoe is het bij jullie? Leest onze TO Emm ook nog mee? Ook fijn om hier te delen als 't nog even niet wilt lukken toch?

Fijne zondag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen, ik ben toevallig ook begonnen met gezond eten en dat ging tot vrijdag redelijk goed. Ik dacht dat de knop om was maar nu heb ik vrijdag zaterdag en zondag(!) weer te veel en ongezond gegeten. Lastig om gewoontes te doorbreken :bonk:

Ik ben begonnen op 4 november, dus het is 9 dagen goed gegaan. Ik ga er nu weer tegenaan en uiteindelijk heb ik ondanks al het slechte en vele eten toch minder gegeten dan ik deed. Ik probeer positief te blijven denken...

Ik ben trouwens begonnen met 83,5 kilo en zit nu op 81,6 kilo. Als ik dit weekend niet zoveel gegeten had, was dit getal waarschijnlijk lager geweest. Ik ben nog nooit zo zwaar geweest en wil dit veranderen.

Ik doe iedere dag ook 8000stappen zetten en dat voelt echt super goed!! :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat de meeste van jullie allemaal fitnessen of ook wandelen. Wat super knap!! Ik word zo gelukkig dat ik wandel en dus in beweging ben. Dit is voor mij een overwinning!:)
Alle reacties Link kopieren
GG1986 schreef:
03-11-2020 08:30

Net als jij en Marjo probeer ik rond de 1500 kcal per dag aan te houden. Maar ik tel echt heeeel globaal. Wegen jullie eten echt af en houden kcal bij in een app?
Ik zit rond de 1200 maar vaak wordt dat 1400 of 1500. En dan ben ik ook tevreden, daarboven niet meer.

Ik houd dit bij in myfitnesspall. Ik weeg niet altijd alles meer af omdat ik inmiddels redelijk goed kan inschatten hoeveel gram iets is.
Alle reacties Link kopieren
Hey Snoesje! Inderdaad lastig ja die gewoontes doorbreken. Maar klinkt alsof je toch al goed bent bezig geweest de afgelopen tijd! Misschien ben je die eerste 9 dagen te streng geweest, dat je daarna als je aan iets lekkers begint niet kunt stoppen?

Ik had vier dagen op rij niet gesnoept. Gisteren heel bewust lekker aan de Ben en Jerry's gezeten, en nu het gevoel dat ik er dan wel weer 4 dagen tegen aan kan zonder snoep.

Misschien werkt dat voor jou ook? Tenminste 1 x in de week iets mogen wat je heel lekker vind?
Alle reacties Link kopieren
Snoesje, 9 dagen op rij goed bezig en dan een paar mindere dagen is niet zo'n ramp! Gewoon weer oppakken nu!

Ik heb net ook een mindere week achter de rug, 4 vd 7 dagen veel gesnoept en heb iets minder gesport dan anders.
Gelukkig hoef ik pas volgende maandag weer te wegen dus nog even ertegenaan deze week :yes:

Net uurtje krachttraining gedaan (en op de fiets erheen geweest, ongeveer 2x 20 minuten)
Morgen minimaal een uur wandelen, woensdag weer een uur krachttraining + fietsen (als het niet stortregent wanneer ik vertrek).
Donderdag niets (werken), vrijdag een uur hardlopen. Vrijdag ga ik ook het huis poetsen, zal geen mega workout zijn maar ik moet erna altijd echt in de douche dus het is wel iets...
Zaterdag wandelen. Wel met vrienden met een kleine dus het zal korter en langzamer zijn dan normaal. Zondag werken dus dan hoef ik niet te sporten van mezelf.

Doel: dagschema's uit project gezond boek aanhouden, focus op genoeg groenten en eiwitten (was afgelopen week wat slordig). Qua snoep een dropje of pepermuntje af en toe, verder even alleen gezonde tussendoortjes.
Sport plannen volbrengen. En op tijd slapen zodat ik ongeveer 8 uur slaap heb. Genoeg slaap maakt het volgen van mijn doelen zo veel makkelijker merk ik.
Ik hoop ongeveer een halve kilo kwijt te zijn volgende week maandag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven