Lijf & Lijn alle pijlers

Vanaf 1 nov +10kg afvallen

31-10-2020 12:06 124 berichten
Hoi,

Ik ben op zoek naar afval matties om met elkaar + 10kg af te vallen. Ik ben eerder dit jaar al +10 kg afgevallen en wil na een pauze (zonder aangekomen te zijn) die laatste kilo’s tot een gezond gewicht aanpakken. Hoe? Gezond eten (rond de 1500 cal op een dag) en sporten. Het lijkt me fijn om elkaar te kunnen steunen en door moeilijke momenten te slepen. Voor wie dat belangrijk vindt: ik ben 34 woon samen en heb geen kiddo’s.

Groetjes,

Emm
Alle reacties Link kopieren
GG1986 schreef:
16-11-2020 07:46
Hey Snoesje! Inderdaad lastig ja die gewoontes doorbreken. Maar klinkt alsof je toch al goed bent bezig geweest de afgelopen tijd! Misschien ben je die eerste 9 dagen te streng geweest, dat je daarna als je aan iets lekkers begint niet kunt stoppen?

Ik had vier dagen op rij niet gesnoept. Gisteren heel bewust lekker aan de Ben en Jerry's gezeten, en nu het gevoel dat ik er dan wel weer 4 dagen tegen aan kan zonder snoep.

Misschien werkt dat voor jou ook? Tenminste 1 x in de week iets mogen wat je heel lekker vind?

Ja ik vind ook dat ik goed bezig ben geweest en was zo blij dat het goed ging. Vandaag de draad weer oppakken.

Ah ja, wat goed dat je daar dan zo bewust van geniet. Ik kan mij voorstellen dat dat helpt. Dat was bij mij dit weekend dus ook weg, gewoon eten en vol proppen.

Ik probeer ook gewoon niet al te 'clean' te eten want dat houd ik niet vol. Ik heb vandaag bijvoorbeeld geluncht met zalm en pijnboompitten op een volkoren bolletje. Daar zit wel wat calorieën in maar dan houd ik het ook langer vol. En een koekje eet ik ook gewoon als ik daar zin in heb. Maar dan houd ik het bij 1 koekje en dat is voor mij al heel goed.

Oh en ik eet weer fruit! Dat helpt ook echt voor mij.
Alle reacties Link kopieren
LieverLustDanLiefde schreef:
16-11-2020 10:10
Snoesje, 9 dagen op rij goed bezig en dan een paar mindere dagen is niet zo'n ramp! Gewoon weer oppakken nu!

Ik heb net ook een mindere week achter de rug, 4 vd 7 dagen veel gesnoept en heb iets minder gesport dan anders.
Gelukkig hoef ik pas volgende maandag weer te wegen dus nog even ertegenaan deze week :yes:

Net uurtje krachttraining gedaan (en op de fiets erheen geweest, ongeveer 2x 20 minuten)
Morgen minimaal een uur wandelen, woensdag weer een uur krachttraining + fietsen (als het niet stortregent wanneer ik vertrek).
Donderdag niets (werken), vrijdag een uur hardlopen. Vrijdag ga ik ook het huis poetsen, zal geen mega workout zijn maar ik moet erna altijd echt in de douche dus het is wel iets...
Zaterdag wandelen. Wel met vrienden met een kleine dus het zal korter en langzamer zijn dan normaal. Zondag werken dus dan hoef ik niet te sporten van mezelf.

Doel: dagschema's uit project gezond boek aanhouden, focus op genoeg groenten en eiwitten (was afgelopen week wat slordig). Qua snoep een dropje of pepermuntje af en toe, verder even alleen gezonde tussendoortjes.
Sport plannen volbrengen. En op tijd slapen zodat ik ongeveer 8 uur slaap heb. Genoeg slaap maakt het volgen van mijn doelen zo veel makkelijker merk ik.
Ik hoop ongeveer een halve kilo kwijt te zijn volgende week maandag.
Je hebt gelijk, ik pak het ook 'gewoon' weer op. Ik wil zo graag gewicht verliezen en door gaan met mijn oude eetpatroon is gewoon geen optie *note to myself..

Van jou ook jammer dat je 4 mindere dagen hebt gehad. Weet je ook hoe dat gekomen is? Ja, deze week er weer tegenaan! Je kunt het!!

Wat goed dat je zoveel beweegt en wat je zegt over voldoende slapen klopt. Afgelopen weekend ben ik te laat naar bed gegaan en dan heb ik zo veel meer moeite met gezond en normaal eten.

En wel realistisch dat je hoopt op een halve kilo. Ik wil altijd minstens één kilo kwijt anders ben ik teleurgesteld.... woensdag ga ik weer wegen. Ondertussen heb ik al gewogen maar woensdag houd ik voor nu als weegdag.

Succes!! :)
Alle reacties Link kopieren
.
snoesje83 wijzigde dit bericht op 16-11-2020 13:07
Reden: Dubbel
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wil iedereen hier 10 kilo afvallen? Ik wel meer maar eerst maar richten op 10 kilo anders wordt het wel heel groot in mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje, heb geen speciale reden voor de mindere dagen. De wilskracht was er gewoon even niet. Maar vandaag zit ik er weer lekker in!

Precies zoals je zegt, doorgaan zoals je eerst deed geeft blijkbaar niet het resultaat dat je wil, dus schouders eronder ;)

Ik richt me idd bewust op 0.5 kilo verliezen per week. Dat is in principe haalbaar. Er wordt vast ook niet voor niets vaak geadviseerd om ongeveer een halve kilo per week te proberen af te vallen als je wat gewicht kwijt wil. Zal ook voor je lijf beter zijn. Zo cliché maar waar: Je hebt er vast ook lang over gedaan om die kilo's te verzamelen. Geef jezelf dan ook tijd het kwijt te raken :P

Ben realistisch en weet dat ik nooit een slanke vrouw zal worden, ik ben altijd stevig geweest en dat past ook bij me.
Mijn laagste gewicht als volwassene was 84 kilo, en niet doordat ik zo gezond leefde. Eerder het tegendeel. Dus dat hoeft voor mij niet meer. Ik zag er wel leuk uit toen maar voel mij nu veel fitter!

Het liefste mag er nog een kilo of 10 af ja, een beetje minder is ook geen ramp. Maar ik ben wel al een tijdje bezig en er zijn er dus al een aantal verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren al op de weegschaal gestaan. Gaf ie opeens min 2 kilo aan! Ik dacht: nou morgen eerst maar nog eens wegen voordat ik hier een berichtje plaats, want ik weet niet of dit wel klopt. Maar vanmorgen toch echt nog steeds mij 2 kilo. Ben sinds deze week een beetje aan 't daten en misschien door de spanning daarom heen toch onbewust wat minder gegeten? Maar goed : doel voor de rest van de maand is nu al ruim behaald dus ik ga proberen dit te behouden, een halve kilo aankomen is ook geen probleem.

Hoe is de stand van zaken bij jullie? :)
Alle reacties Link kopieren
Plus 1 kilo, was te verwachten.. Toch jammer haha. Maar voor november min 2.5 kilo dus dat is super! Als dat in december weer lukt zou top zijn! Ik ga in ieder geval deze week weer voor min 0.5. Schrijft/leest er nog iemand mee?
Alle reacties Link kopieren
GG1986, toch heel goed dat je deze maand al 2.5 kwijt bent! Die ene kilo erbij lijkt me dan ook zeker geen ramp gezien je er vorige week 2 kwijt was!

Ik was een week geleden 1 kilo kwijt in 2 weken, na mijn "mindere" week juist een heel goede gehad met veel sporten.
Afgelopen week was ik een paar dagen weg om een familielid te bezoeken en door het reizen en de gezelligheid minder gesport en meer gesnoept (hoewel niet extreem veel). Normaal zou ik volgende week pas wegen maar wilde het nu toch even weten. 1,5 kilo eraf. Ik heb er dus ook 2x opgestaan om te zien of dat wel klopte.
Betekent dat ik sinds ik begon gezonder te eten en echt wilde afvallen 15.5 kg kwijt ben, bij 15 kilo mocht ik van mezelf een nieuwe sportbroek kopen ook als het niet per se heel hard nodig was. Heb erg dure maar heeeeel fijne sportbroeken, net dus 1 besteld. Loop thuis ook het liefste in zo'n tight dus altijd fijn om er eentje extra te hebben :mrgreen:
Vandaag verder alvast een goeie krachttraining achter de rug, op de planning deze week nog 1x krachttraining, 1x zwemmen en 1x wandelen, liefst ook nog 1x extra KT of hardlopen maar dat laat ik wel afhangen van hoe de week loopt. Het moet wel leuk blijven :)
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer.
Heb even een goed gesprek met mezelf gehad en ga er even flink tegenaan. Iedereen vraagt aan me of ik afgevallen ben. Nou nee, maar schijnbaar wel wat strakker geworden door het sporten :cheer:

Deze week 5 km gejogd en 2 x better belly gedaan. Dat is een uur op de
loopband/fiets/crosstrainer met een warme band om je buik. Zit bij m'n sportschoolabonnement in, eens kijken of het wat is.
Zaterdag bootcamp en ik wil tot kerst geen alcohol O_O

Huphuuupppp!!!
Alle reacties Link kopieren
Wow, LLDL! Super goed bezig en wat een leuke beloning voor jezelf een mooie sportbroek!

Mooie sportplanning ook weer! Ik was vandaag ook 5 km wezen hardlopen. Ging verassend goed en was heerlijk!

Hoetepetoet fijn dat je er weer bent! Ik ben heel erg benieuwd naar je warme band resultaten. Heb er nog nooit van gehoord!

Ik heb echt mega veel zin in chocolade. Maar gelukkig niets in huis. Verwacht morgen van de werkgever nog wel wat sint chocolade, en dat kan ik dan echt niet weerstaan. Heb ook al een paar dagen buikpijn en verwacht ongesteld te worden, maar 't komt maar niet: irritant.

Als ik morgen en overmorgen hele goede dagen heb zie ik zondag misschien een klein minnetje. Weet niet of 't gaat lukken, anders een week stilstand ook geen ramp.

Zet em op dames. Inderdaad : huphuuupp!
Alle reacties Link kopieren
Hoetepetoet, ik heb dus ook altijd hele gesprekken met mezelf en zeker als het gaat om gezond eten, bewegen enz. Ik kan het me dus errrrg levendig voorstellen!
Wat super fijn dat mensen aan je zien dat je afgevallen bent! Want dat ben je dan toch, misschien geen kilo's, maar wel centimeters :yes:
Lekker bezig met het sporten! En wat een stoer voornemen, tot kerst geen alcohol. Zou het echt tof vinden als je dat lukt!

GG1986, thanks voor je lieve woorden!
Beter dat je geen chocola in huis hebt, hoe moeilijk is dat te weerstaan als het er is en je ook nog ongesteld moet worden! Ik zou zeggen als je lekkere sint-chocola krijgt dan ga er gewoon van genieten en let gewoon voor de rest een beetje op je voeding, komt vast helemaal goed!
Hoop voor je dat je zondag toch weer een minnetje op de weegschaal ziet!

Ik werd dinsdagochtend wakker met keelpijn, niet zo fijn, en nu met corona al helemaal niet natuurlijk. Woensdag nog keelpijn, toch maar een test gaan doen, gelukkig kreeg ik donderdagochtend te horen dat ik negatief getest was en voelde ik me toen ook beter.
Gisteravond dus gezwommen en vanmorgen weer krachttraining gedaan. Dat wandelen gaat nog lukken en heel mss nog een uurtje hardlopen ook, verder is het wel genoeg deze week.
Qua eten niet zo heel gezond gedaan, met keelpijn mag ik van mezelf altijd gewoon eten waar ik zin in heb. Echt niet overdreven veel gesnoept, wel wat minder gezonde keuzes gemaakt.
Volgende week ga ik gewoon proberen weer een keer extra te sporten en hopelijk de maandag erop dan ook een beetje gewicht kwijt. We zullen zien!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ruim een kilo eraf! Dat verbaasd me dan toch wel weer. Ik doe morgen nog even een check, en een uitgebreider berichtje. Fijne zondag!
Alle reacties Link kopieren
Toch echt weer een kilo eraf. Super fijn. Doel voor deze week is gewoon weer min 0.5 als 't goed is niet al te veel snoep verleidingen deze week. Beweegdoel: weer hardlopen deze week en een keer een andere sportles volgen wat meer gericht op krachttraining.

LLDL al lekker gesport in je nieuwe broek?
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

mijn startgewicht was 99 kilo,
vorige week dinsdag was dat gestegen naar 101 kilo :-o
Maar ik was dat weekend dan ook flink aan de borrel geweest, dus veel vocht vastgehouden.
Sinds vorige week dus weer streng begonnen en gisteren was ik 97,5 kilo.
Lijkt dus veel vanaf 101, maar ik ga van 99 uit, dus anderhalve kilo eraf.
Ik had echt trek vorige week, maar heb me ingehouden en deze week gaat het een stuk beter.
Geen alcohol gehad :applause: zondag 6 km gewandeld binnen het uur,
maandag better belly en gisteren bootcamp.
Vanavond weer better belly op het programma.
Het lijkt veel, maar ik heb een kantoorbaan, dus zit de hele dag op mijn gat :HA:

Gaat goed GG1986! :cheer2: Hou vol! Hoe gaat het bij jou LLDL?
Alle reacties Link kopieren
Even kort, zo werken, later uitgebreider.
Maandag toch even gewogen; helaas +0.5 kilo. En gisteren enooooorme reep chocola op (was wel echt super lekker). Daarna een aflevering my 600lb life gekeken, helpt altijd om weer in het gareel te komen.
Alle reacties Link kopieren
GG1986: echt goed bezig! Mooie doelen voor deze week!

Hoetepetoet: ook bij gaat het zo te zien heel lekker nu! Wat ben je veel aant soorten, ook als je een kantoorbaan hebt! Fijn dat er ook al weer wat af is!

Mijn nieuwe broek is er nog niet. Komt wel. Wordt door trainer een grote bestelling gedaan van bepaalde merken en dat volgens een medewerker vd sportschool maandag gebeurd zijn.

Heb maandag en woensdag fijne krachttraining gedaan.
Eigenlijk is het een combi van kracht en cardio, bootcamp-achtig maar dan in de sportschool. Maar omdat ik van deze training met name effect merk qua kracht...
Ben ook beide dagen met de fiets geweest dus naast 2 uur sporten ook 80 minuten fietsen erbij gehad.
Zelfs maandag toen het zowel gevoelstemperatuur -3 was als regende tegelijk, gefietst. En ik haat regen. Maar ja die halve kilo...

Vandaag tm zondag werk (9.45 tot minimaal 19.30 van huis) dus verder even niks van sport. Als ik thuis kom moet ik nog eten en wil ook nog wat forummen, appen, kletsen met vriend...
Alle reacties Link kopieren
Hoetepetoet ga je nog steeds goed in je voornemen geen alcohol te drinken tot de kerst? Is dat je grootste valkuil.

LLDL jij bent echt goed bezig met sporten. Hoelang ben je daar al zo fanatiek in? En groot gelijk dat je ook de tijd neemt om lekker te chillen.

Hier deze week plus 0.5, ik ben flink aan 't schommelen maar ja zo gaat dat. Iets te veel pizza, taart, M&Ms en alcohol de afgelopen dagen.

Ik wil vanavond even een goed plan op papier zetten voor de komende 5 weken lock down. Voor mij gaat er best veel veranderen en ik zie er ook wel tegenop. Wil er graag een positieve draai aangegeven met veel beweging en gezond koken. Zit alleen nog even te denken aan hoe ik thuis iets van krachttraining kan doen. Jij misschien een tip voor een fijne YouTube work out of iets LLDL? Ik heb geen materiaal in huis.

Gaat er voor jullie veel veranderen de komende 5 weken? LLDL misschien wat extra drukte rondom de kerstdagen? Maken mensen al reserveringen om eten af te halen?

Ik wil zo beginnen met een rondje hardlopen, lijkt me een mooie start van deze 5 weken. Hopelijk hou ik het vol!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 95,8 kilo, dus al 3,2 kilo kwijt :yes:

Heb niet gesport van de week, sportschool is weer dicht en kwam niet aan hardlopen toe. Dat doe ik liever niet in het donker. Niet omdat ik dat eng vind ofzo, maar ben meer bang dat ik kom te struikelen hahahaha
Vanmiddag maar eens een poging wagen.

Alcohol laten staan gaat goed, ben braaf aan de cola zero. Heb alleen 1 likeurtje door de koffie gehad. Kerst ga ik wel halen alcoholvrij.
Doordat ik koolhydraat arm eet had ik wel last van verstopping, maar ik neem nu psylliumvezels en dat werkt als een tierelier :biggrin:

Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
GG1896, ik ben altijd wel een actief persoon geweest, maar sinds een jaar of 5 sport ik regelmatig, ongeveer een jaar of 3 nu wat fanatieker.

Ik heb helaas geen thuis workout tips voor je, ik gebruik als de sportschool dicht is gewoon oefeningen die ik ook in de sportschool krijg waarbij je geen materiaal nodig hebt. Push-ups, sit-ups, planken, lunges, jumping jacks... Ik train met tabata timer app. 1 minuut trainen, 30 sec rust. Tussendoor cardio van 2.5 minuut (nu dus eigenlijk alleen rennen maar als je een springtouw hebt is dat ook een hele goede).
Ik doe meestal 3 rondjes van 12 oefeningen (cardio is ook oefening, maar dan minuut + pauze doortrekken + minuut). Dan ben ik al met al zo'n 50 minuten bezig.

Ik reageer later wat meer, moet zo weg.
Alle reacties Link kopieren
Er verandert voor mij niet zoveel met deze strengere lockdown. Wel zijn er inderdaad veel bestellingen voor de kerstdagen! Gelukkig! Er kan afgehaald worden tot halverwege de middag, dus hebben we de avonden vrij.
Ga niets speciaals doen met kerst hoor, gewoon lekker met vriend thuis. We hebben al afgesproken dat we kerstavond en 1e kerstdag iets gezonds eten. 2e kerstdag brengt vriend eten van mijn werk naar zijn ouders, en krijgt konijn in t zuur mee terug. Dat vind ik heerlijk maar wordt t liefst wel gegeten met frietjes of pommes duchesse bijvoorbeeld. Ook nemen we dan ijs of chocolademousse ofzo, vandaar de andere dagen rustig aan.

Goed dat je een plan gaat maken voor de komende weken GG! Wat verandert er allemaal voor je? Als je het wil delen tenminste?

Hoetepetoet, goed bezig! Al veel kwijt! Lekker dat alcohol laten staan zo goed lukt. Een keertje is ook niet zo'n ramp, het gaat erom dat het merendeels lukt toch!
Grappig, ik loop ook niet zo graag in het donker, ook niet bang maar heb niet echt geweldige kleding hiervoor. Ook loop ik het lekkerst rond 10 uur. Dat komt doordat ik gewoonlijk rond 9 uur opsta, en omdat ik gewoon een licht/zon/zomer liefhebber ben en in het donker wat lastiger aan te slingeren ben...
Vanmorgen wel begonnen in het donker, planningstechnisch was dat de enige optie. Na een kwartiertje lopen werd het wel licht en dat leverde mooie uitzichten op :)

Na een niet al te beste week met veel gemaksvoer (boterhammen, geen vette hap ofzo) deze week weer beter bezig en die halve kilo er ook weer af gelukkig. Nu rustig vol goede moed verder...
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen! Fijne kerst gehad? Hoetepetoet een lekker drankje op? 😊
En LLDL goeie dagen op 't werk gehad?

Hier gaat 't de afgelopen 2 weken best ok. Hardlopen gaat goed maar ook veel lekkerder dingen op. Gewicht gaat steeds halve kilo erbij, halve kilo eraf. Lekker schommelen dus. Denk dat ik ook weer ongesteld word. Er lijkt nu ten opzichte van 2 weken geleden een klein half kilotje van af te zijn, maar ik maak er even nog geen notitie van in m'n app. Even deze week afwachten, zullen weer een hoop lekkere dingen voorbij komen. Dus volgende week zo, ma of di weer een update😊

Groetjes!!
Alle reacties Link kopieren
Hi GG!
Goeie kerst gehad!
Veel bestellingen, alles goed gegaan, gezellig, leuke reacties gekregen, helemaal tevreden dus!
Uiteindelijk is 1e kerstdag hier de "vreetdag" geworden omdat ik nog vrij heb gekregen die dag. Alles was dusdanig onder controle dat iedereen 1 dag vrij kon zijn :)

Wel ook ruim 2 uur gewandeld op 1e kerstdag.
2e kerstdag na werk nog gaan hardlopen (en maandag en woensdag ook gewoon gesport).
Er was afgelopen maandag een halve kilo af en die was er gisteren nog steeds af, gaat dus boven verwachting goed!

Vandaag wel 5 (!) oliebollen op. We gingen een "proef-batch" maken en moesten uiteraard testen. Ze waren goddelijk, dus ja. Geen idee hoeveel calorieën een oliebol is, zal t ook maar niet opzoeken :mrgreen:

Nu proberen rustig aan te doen tot oudjaarsdag, dan meer goddelijke oliebollen en andere lekkere hapjes. Waarschijnlijk wel rijden, dus aan de spa rood, scheelt weer wat.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal vergeten te vragen naar jullie kerst!
Hebben jullie leuke dagen gehad?
En wat zijn de plannen voor oudjaar?
Alle reacties Link kopieren
Hallo, hier ook gezellige kerstdagen gehad. Heerlijke biertjes gedronken :cheers:
Was wel iets aangekomen, maar dat zal vocht geweest zijn want het is er al weer af!
Ik was op 2 december 99,2 kilo en vanmorgen 96,2 kilo.
Ik ga gewoon nog op deze voet door, minder koolhydraten en veel bewegen.
Met de jaarwisseling zitten we bij vrienden en volgende week begint het "gewone" leven weer...
Alle reacties Link kopieren
Hoetepetoet, klinkt goed, lekkere biertjes drinken!
En dan toch afgelopen maand wat kwijt zijn, super fijn!
Na oud en nieuw met alle lekkere hapjes en een stuk minder sport afgelopen week vond ik wegen vanmorgen erg spannend, maar ben gelijk gebleven :yes:

Al een uurtje rennen achter de rug vanmorgen vroeg. We hebben niet meer veel te snoepen in huis, dus deze week wordt het weer oppakken van de gezondere leefstijl vast weer makkelijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven