Lijf & Lijn alle pijlers

Vanaf 1 nov +10kg afvallen

31-10-2020 12:06 124 berichten
Hoi,

Ik ben op zoek naar afval matties om met elkaar + 10kg af te vallen. Ik ben eerder dit jaar al +10 kg afgevallen en wil na een pauze (zonder aangekomen te zijn) die laatste kilo’s tot een gezond gewicht aanpakken. Hoe? Gezond eten (rond de 1500 cal op een dag) en sporten. Het lijkt me fijn om elkaar te kunnen steunen en door moeilijke momenten te slepen. Voor wie dat belangrijk vindt: ik ben 34 woon samen en heb geen kiddo’s.

Groetjes,

Emm
Alle reacties Link kopieren
Wat is het stil hier, hoe gaat het met jullie?
Afgelopen maandag was ik een kilo kwijt, had het niet verwacht want best wat gesnoept. Wel gezonde maaltijden gehad en genoeg gesport/bewogen, dus dat heeft blijkbaar voldoende gecompenseerd voor het snoepen.
Sporten gaat nog steeds goed. Gezond eten gaat 80% van de tijd goed. Ik snoep wel wat meer dan zou moeten de laatste tijd, dus gisteren even een snoepvrije dag ingelast om de ergste behoefte er weer uit te krijgen.
Ik kreeg op mijn werk een verlaat kerstpakket en dat bevat vooral veel lekkers, sommige dingen kan ik goed vanaf blijven en andere dingen lijken er wel speciaal voor mij ingestopt te zijn!
Vandaag komt mijn zusje langs, zij wil ook wat afvallen dus we motiveren elkaar om gezond te eten en gaan lekker een stuk wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Hai, ik schrijf graag mee. Gewoon zo af en toe. Dus dit topic lijkt me wel fijn.

Op 1 januari ben ik begonnen toen woog ik 82.6 kg. Vandaag woog ik 81kg.
Ik ben 1.68 en 25 jaar oud. Ik wil eigenlijk wel heel graag 12,5 kg afvallen dus dat ik 70 weeg. Dan heb ik ook een gezond BMI en op een bepaalde manier zit dat doel echt in mijn hoofd. Ik ga ervoor!

Zeker nu met lockdown lukt het me heel goed om te bewegen en gezond te eten. Mijn valkuil is savonds.. Net als menig ander denk ik. En in de weekenden heb ik wat moeite om de teugels strak te houden. Ik loop niet overdreven te eten, maar heb wel het gevoel dat het mijn afvallen vertraagt. Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Mrs, wat goed dat je ervoor gaat!
Wat doe je aan beweging en heb je specifieke plannen m.b.t. voeding?
Fijn dat jij met deze lockdown juist gezond kunt eten en voldoende bewegen. Ik heb dat ook, gewoon veel meer tijd ervoor. Enige nadeel is dat de sportschool en het zwembad dicht zijn maar dat los ik op door rennen, wandelen en krachttraining met lichaamsgewicht.
Ik zit er met sporten deze week heerlijk in! 2x een uur krachttraining, een uur rennen en anderhalf uur wandelen al gedaan. Eten gaat redelijk, de basis zit helemaal goed, wel steeds ontzettende snoepdrang. Helemaal laten lukt even niet, maar met heel veel moeite lukt het wel om dit een beetje te matigen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ben misschien een beetje laat, maar mag ik nog aanhaken? Ben al een tijdje op zoek naar een topic om mee te schrijven, maar de meeste hebben al 2500 berichten of zoeken mensen die meer dan 20 kg willen afvallen... Dit topic leek op beide fronten behapbaarder!

Ikzelf wil er tussen de 5-10 kg af. Net hoeveel lukt dit keer... Ben officieel begonnen op 1 januari, toen ook weer opnieuw begonnen met hardlopen, ook met de 5K app. Het minderen met snoepen en alcohol gaat nog niet zo best. Maar ik wil dit keer dan ook niet rigoureus met alles stoppen, zoals ik eerder deed (geen suiker, geen alcohol, minder koolhydraten etc) want dat houd ik niet vol en dan zwaaien die kilo's er zo weer terug aan. In plaats daarvan wil ik meer bewegen en verstandiger keuzes maken. Alles met mate, en zo. En vooral lekkerder in mijn vel zitten.

Op 1 januari woog ik ongeveer 80 kilo. Op mijn lichtst, zo'n 3 jaar geleden, was ik 65 kilo. Wat was ik daar trots op! Al hoeft het van mij nu niet meer per se zo licht. Tussen toen en nu een aantal halfslachtige pogingen gedaan. Een solide <75 kg is mijn streven, rond de 70 zou mooi zijn.

Ik ben 1.79 m trouwens, en 36 jaar. Woon met man en kids en heb een fulltime baan. Als de coronacrisis voorbij is ga ik me misschien voor het eerst in mijn leven inschrijven bij een sportschool. Tot die tijd ga ik dus hardlopen, wandelen, fietsen en en meer van dat soort dingen doen.

Mochten jullie zeggen joh, we hebben al genoeg mensen die meeschrijven , gewoon zeggen hoor, even goede vrienden!
Don't bug me!
Alle reacties Link kopieren
Maxymags ik ben ook nieuw hoor. Volgens mij was de frequentie qua posten hier wat afgezwakt. En zoals je zegt.. In sommige topics staan al zoveel berichten. Dat is ook de reden dat ik me hier maar heb aangesloten. Heel veel succes.

@LieverLustDanLiefde Aan beweging is mijn streven om minimaal 1x per week hard te lopen. Ik merkte vanuit eerdere pogingen, als ik bijvoorbeeld een ritme had van 3x en het een week echt niet kon opbrengen en maar 1x ging, dat dat als falen voelde. Dus nu wat ik meer loop is alleen maar mooi meegenomen. Deze week 2x hardlopen, afwisselend met wandelen hoor. Ik wil graag zo rond juli de 5km kunnen lopen in een keer.
Daarnaast sowieso elke dag even wandelen. Soms 20 minuten, soms een uur.

Qua krachttraining heb ik 2 dumbbells van 5kg en daar doe ik wat oefeningen mee. Maar niet echt volgens schema. In de sportschool deed ik altijd met die virtuele groepslessen mee, van basicfit. Dus dat wil ik echt wel graag weer oppakken.

En qua eten.. Gewoon voedzamer. Probeer bewuster keuzes te maken. Geen brood meer voorlopig, maar volkoren wrap met kipfilet en sla, tomaat, komkommer. En meer magere milde kwark. Ach en zoals nu vrijdag.. Overdag wat minder, zodat ik vanavond dan chips kan. En oja ik ben helemaal afgekickt van cola zero. Ik drink alleen maar water en in het weekend paar radlers 0.0 savonds.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, jullie sporten wel wat meer dan ik geloof ik :-D goed hoor!

Sporten tijdens lockdown gaat hier wel aardig, zolang ik het maar geen sporten noem. Uurtje wandelen met de kinderen s middags, of fietsen of steppen. En dan drie keer per week een halfuurtje hardlopen. Wat nu ook nog meer wandelen dan rennen is, maar goed dat is nou eenmaal de opbouw van die app ;-)

Niet snoepen gaat hier wat minder goed. Net goed gerend maar nu wel aan de thee met honing (want keelpijn) en daar komt straks ook echt wel een koekje bij. Of drie. Of vijf. Ik ken mezelf :-$

Maar goed ik denk steeds maar zo, dat deed ik eerder ook allemaal maar dan zonder het rennen. Dus de vooruitgang is er sowieso! Dan maar wat minder snel...
Don't bug me!
Alle reacties Link kopieren
Mrs, juist goed om haalbare doelen te stellen inderdaad! En wat je zegt, alles daarboven is mooi meegenomen!
Je klinkt toch behoorlijk actief zo.

Maxymags, leuk dat je meeschrijft! Er zit geen limiet aan de mensen die mee mogen doen hoor, niet dat ik weet tenminste!
Ook jij bent lekker bezig! Echt sporten is niet per se een must om af te vallen toch, gewoon bewegen is al heel goed. En je bent nu bezig met hardlopen opbouwen toch, is zeker sporten :)

Ik herken dat wel van die koekjes. Natuurlijk zou het beter zijn dat te laten, maar ik wil ook gewoon af en toe wat te snoepen en vind het al heel wat dat ik nu veel minder snoep. En ik zorg voor voldoende beweging.

Laat je overigens niet misleiden door de hoeveelheid die ik NU sport. Ik werk normaal ruim 40 uur per week in de horeca en het is daar al-tijd druk, dus ik loop ook daadwerkelijk 40 uur per week. Nu werk ik zo'n 16 uur voor de afhaal en bezorgservice die we hebben opgezet, dat is gewoon veel minder beweging plus ik heb dus gewoon veel meer vrije tijd. Ik moet het compenseren, maar wil dat ook, ik hou van sporten.
Maar normaal sport ik 2, max 3 keer per week hoor.
Alle reacties Link kopieren
@Maxymags klinkt toch inderdaad als lekker veel beweging. Ga zo door!

@lieverlustdanliefde ja precies, ik hoop ook dat het in februari, maart weer ietsje warmer wordt. Ik vind het hardlopen wel lekker en het voelt gezond, maar het is toch ook wel heel fris haha...

Succes dames! Weekend blijft voor mij altijd lastig qua eten. Morgen ga ik met mn vriend sowieso een lange wandeling maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de koekjes uiteindelijk niet gegeten!! Dat is dan weer de winst van meeschrijven hier :-D toen ik het had opgeschreven dacht ik ja, ik kan het natuurlijk ook gewoon niet doen!

@mrs lekker wandelen! Ik wil er vanmiddag nog even uit met de kinderen en heb mijn zus gevraagd vanavond mee te gaan wandelen zodra het sneeuwt. Lijkt me heerlijk! Ze weet alleen nog niet of ze puf heeft na een dag hollen in de zorg, snap ik ook wel weer...

@lieverlust ooh als je gewoonlijk al de hele dag heen en weer hoor voor je werk dan snap ik het ja! Dan heb je al een heel ander uitgangspunt.. Ik zit voor mijn werk gewoon achter een bureau, dus dat schiet niet zo op.

Ik heb trouwens vanochtend de ommetje app geïnstalleerd. Eens kijken of dat helpt! Kom wel om in de apps nu... ommetje, 5k, fitbit.... En dan sla ik de calorieënapp over dit keer!

Vanavond lekker sneeuw. Ik heb er wel zin in! De wereld is zó mooi dan even :ugeek:
Don't bug me!
Alle reacties Link kopieren
@Maxymags haha wat goed dat je de koekjes overgeslagen hebt. Inderdaad gewoon niet doen, maar je doet het toch maar even. Oh klinkt heerlijl dat wandelen vanavond! Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Nog gewandeld in de sneeuw?
Hier lag nauwelijks iets hoor, zaterdagavond. Bij jullie wel?

Gewicht is gelijk gebleven afgelopen week. Ga deze week toch wat strenger zijn met niet snoepen.
Net een heerlijk uurtje hardgelopen.
Heb deze week nog een uur krachttraining op de planning, twee flinke wandelingen en op zondag is het nog open of ik ga wandelen of rennen.
Alle reacties Link kopieren
Heeee! Wat leuk dat er nieuwe schrijvers zijn! Ik ga zo even goed lezen wat jullie allemaal geschreven hebben :)

LLDL! Lees dat je opzich nog goed gaat, Jeej! Maar ik moet ook strenger aan de bak als ik er nog af wil!

Inn december was ik uiteindelijk gelijk gebleven. En best netjes gegeten en bewogen rond de feestdagen.

Maar echt de afgelopen 2 weken... Woesh! Echt ontembare behoefte aan chocolade hier. De zakken M&Ms vlogen en doorheen.

Resultaat + 1,5 kilo.

Heb me sinds gisteren herpakt. 8 km hardlopen en geen snoep. Vandaag ook lekker 1,5 gewandeld en niet gesnoept.

Zaterdag heb ik een date, dus dat is goeie motivatie om weer m'n best doen. En heb ook tm zaterdag een eet en beweegplan dus dat helpt ook enorm.

En nu het hier weer lekker gezellig is ga ik weer dagelijks even laten weten of ik me aan dat eet en beweegplan heb gehouden.

Doel voor 1 Feb is 69 kilo. (in November zat ik daar al onder) uiteindelijk doel is voor m'n verjaardag in mei 65 kilo te wegen. Maar mocht ik blijven steken op 68 en dat 2 maanden stabiel kunnen houden zou ook al top zijn. We gaan door met goede moed.

Morgen zal ik het niet alleen maar over mezelf hebben! 😉

Fijne avond & laat de koekjes staaaaan!
Alle reacties Link kopieren
GG1986 lekker bezig.. Wat is je beweegplan voor deze week? Ik merk dat de drempel voor mij steeds hoger wordt met dit koude en natte weer. Dus ben benieuwd wat je doet :-D

LLDL we hebben zondag gewandeld. Lag er nog een beetje sneeuw, maar niet echt hoor.. Jullie dus nog wel gelopen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben afgelopen weekend niet meer gelopen, was eerst wel halfslachtig het plan, maar we hadden beiden zaterdag wel wat andere dingen op de planning en zondag hebben we lekker lang in bed gelegen en daarna moest ik werken. Ik ben ook geen enorme fan van sneeuw, al ziet die verse net gevallen sneeuw wel altijd mooi uit inderdaad.

De enige tip die ik heb om deze kou te trotseren: veel laagjes. Ik hou helemaal niet van kou, honderd keer liever 30+ dan dit, maar nu ik mezelf gewoon elke keer naar buiten schop begint het wel wat te wennen. Als ik krachttraining ga doen sta ik soms in 4 lagen bovenkleding en 2 broeken te sporten, maar who cares? Met rennen heb ik iets minder nodig, gewoon 1 broek en 3 laagjes boven. Maar wel handschoenen, hoofdband en Buff om mn nek.
En vrijwel meteen douchen na thuiskomst, zodat ik niet te zeer kan afkoelen. Ik heb wel eens de neiging juist eerst even wat af te koelen, even iets te eten enz. Maar nu spring ik meteen onder de douche.

GG, fijn om je weer hier te zien! Wat goed dat je jezelf zo herpakt hebt, you go girl!
Mooi doel, zou wel moeten lukken voor mei toch. Grappig, ik heb ook mijn voorlopige doel voor mei gezet (nog 5 kilo eraf). Daarna wil ik bekijken of ik er meer af wil of tevreden ben. Dat hangt ook erg af van hoeveel ik moet doen en laten ervoor, het moet wel leuk blijven!
Alle reacties Link kopieren
LLDL, leuk dat we 't zelfde doel hebben. Zullen we elkaar beloven dat we sowieso tm mei hier goed blijven posten? Weer een mooie stok achter de deur. Ik lees vaak dat je een uur gaat hardlopen, hoe ver ren je dan of hou je dat niet bij?

Ik probeer toe te werken naar 10 km in een uur. Het is bij mij heel wisselend of ik een beetje lekker ga, zou zomaar kunnen dat ik dat over 2 weken al een keer loop en dat het de 2 weken daarna dan niet wil lukken.

Hardlopen is het enige wat ik nu doe aan sport. En wandelen op de overige dagen, heerlijk met muziek of podcast. De 10.000 stappen haal ik bijna altijd wel. Had nu bedacht om het hardlopen op te schroeven naar iedere di en do en dan de za of zo. Maar dat is misschien wel te veel en gaat 't tegenstaan zoals jij ook schreef mrs 1905. Misschien toch nog maar eens opzoek naar iets van een krachttraining op YouTube. Deed dat 't afgelopen half jaar wekelijks wel trouw in een groepsles en mis het zeker. Ik heb liever kou dan 30+ graden. Na 10 min lopen heb ik het toch wel warm. Maar in de regen lopen vind ik echt minder dus misschien ook wel goed om te kijken voor een alternatief voor binnen.

Hoetepetoet ben jij er ook nog?

Mr 1905 ik ben vorig jaar op 1 Jan gestart op 87.5 en nu dus 70. Dus dat is ook een beetje een vergelijkbaar doel. De lockdown heeft mij ook echt heel erg geholpen. Veel meer tijd voor bewegen en gezond koken. Ook is m'n relatie gestrand in het voorjaar, en dat hielp ook goed bij het gewichtsverlies 😅

Nu door corona liggen er ook wat baan troubles op de loer, dus oppassen dat als dat straks misgaat ik niet aan 't eten sla. Wat eerder wel het geval is geweest / waar ik het fijn vind om dan in te vluchten als het niet goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
@LLDL ja laagjes idd, dankje. En gewoon doen natuurlijk. Dankje!

@GG1986 lekker bezig hoor.. 10.000 stappen is echt een flink aantal! En mooi dat je zoveel bent afgevallen. Super knap.. Ja ik herken het echt dat de lockdown helpt. Je leeft ook een soort van bewuster, omdat er meer tijd is.

Ik was gisteren moe.. Maar heb mezelf toch naar buiten geschopt, want ik wist dat het vandaag er vast ook niet ging komen ivm regen. Dus daar ben ik blij om. Vandaag maar wat krachttraining binnen doen! En omdat ik niet veel kan bewegen, heb ik besloten dan ook wat minder calorierijk avondeten te maken. Dus we eten broccoli rijst met kipgehakt in tomatensaus! Met verstopte courgette. Ik vind dat een ideale groente. Lekker zacht en neutraal.
Alle reacties Link kopieren
MaxyMags ook best vergelijkbare doelen! Dat schept toch een band hé? 😉 Sowieso zijn we alle vier gewoon snoepkonten als ik het zo lees!

Maar wat je zegt, en LLDL ook: het moet wel een beetje leuk blijven. En hopelijk betekent langzaam eraf ook lang eraf. En dan heb je nog kids en 'n fulltime baan! Dus als je gewoon lekker aan 't bewegen bent en minder probeert te snoepen ben je volgens mij al heel goed bezig!!
Alle reacties Link kopieren
Mrs 1905 echt goed bezig! Volgens mij zit je echt in een goede flow. Haha verstopte courgette!!
Alle reacties Link kopieren
GG, beloofd! Met als kanttekening dat zodra de horeca weer open gaat, ik waarschijnlijk het bestaan van dit forum totaal vergeet! Althans zo ging dat de vorige keer wel :P

Qua hardlopen hou ik het niet echt bij, maar ik gok dat het rondje dat ik vaak loop een km of 6 is. Ik heb wel eens een 10km trail in een uur gelopen, maar dat was een zeer snelle prestatie voor mij. Ik ben van relaxed lopen, beetje om me heen kijken, een tempo dat ik indien ik zou willen minimaal nóg een uur kan volhouden.

Op zich, als je werkt aan je doel 10km binnen een uur, is het hardlopen opschroeven geen slecht idee. Met enige regelmaat lopen zorgt bij mij wel ervoor dat ik steeds iets lekkerder ga.
Normaal, als ik al 40 uur of meer loop voor werk, ga ik zeker niet elke week hardlopen, en gaat het toch wat minder soepeltjes dan nu.
Maar krachttraining is zeker een goede afwisseling, en meer spieren betekent meer verbranding. Win-win :)

Mochten er baan-troubles komen, schrijf het dan hier van je af! We zullen je helpen het niet te zoeken in slecht of teveel eten!
Ik duim voor je dat het niet nodig is!

Mrs, wat goed dat je jezelf gisteren toch even naar buiten hebt geschopt!
En is de krachttraining binnen vandaag gelukt?

Goed voornemen om iets minder calorierijk eten te bereiden! Het moet ergens vandaan komen, inderdaad.
Hou je niet zo erg van groente, gezien je "courgette verstopt"? Of is dat voor (partner en) kinderen?

Hier gaat ie goed! Dag 3 zonder snoepen, ik kan het wel!
Op papier wel iets teveel calorieën gisteren, maar vandaag nog voor het ochtend was al honger, dus in de praktijk blijkbaar meer dan genoeg verbruikt.

Ik ga proberen wat meer wandelingen in te bouwen, nu ik nog veel tijd heb. Op een of andere manier wil ik eigenlijk minimaal een uur wandelen als ik ga, maar heb dan weer niet áltijd zin en tijd hiervoor. Ik ga toch maar ook kortere wandelingen invoegen, elk halfuurtje extra is weer mooi meegenomen. En hopelijk wil vriend af en toe mee wandelen.
Alle reacties Link kopieren
@LLDL haha ik heb nog geen kinderen.. Meer verstopt omdat het heel klein gesneden is en dan een mooie extra toevoeging. Ik eet het dan gemakkelijker. Dus eigenlijk hou ik mezelf voor de gek :A: maarja uitkomst is positief. Woog vandaag 79.9. Nu doorzetten!!!

Wat betreft jouw wandelen, zo is het maar net.. En voor je t weet loop je toch weer langer dan je in eerste instantie denkt!
Alle reacties Link kopieren
@LLDL 😘😘😘😘😘😘

Lekker bezig Mrs 1905, echt lekker he als je die 7 dan ziet?

Hier vandaag een redelijk dag. Had wat meer kunnen bewegen en wat minder kunnen eten. Maar denk al met al geen slechte dag. Morgen hardlopen en savonds lekker visje eten. Nu heel moe dus later meer.

Baaaai😊
Alle reacties Link kopieren
GG1896 jaaa echt heel lekker. Ach fijn toch, niet te streng voor jezelf zijn... gewoon lekker zo doorgaan :)
Alle reacties Link kopieren
@Mrs: haha, ik wist het al niet zeker. Ik ben enorm dol op vrijwel alle groenten dus ik hoef niets te verstoppen, maar als het voor jou zo werkt vooral doen! Wat goed dat je al resultaat ziet!

@GG: Niet alle dagen kunnen perfect zijn, hopelijk was vandaag beter? Lekker hardgelopen? En wat voor visje heb je gehad? Ik had laatst verse zeebaars van de markt, nomnomnom!

Gisteravond had ik toch een enorme trek, niet eens in snoep ofzo (of ja ook) maar gewoon in normaal eten. Ik heb ruim na het avondeten gewoon nog ongeveer een volwaardige maaltijd aan boterhammen, fruit en yoghurt naar binnen gewerkt. En mijn volwaardige maaltijden zijn groot. Maar ik had echt echt echt trek. Was ook een beetje "cranky" en na al dat eten was ik weer mezelf zeg maar.
Vandaag gelukkig geen last van. Kan een keer geen kwaad natuurlijk maar leek me niet handig om dagen achtereen zo'n 30% extra te eten :mrgreen:

Heb dinsdag en vandaag een halfuur op redelijk stevig tempo gewandeld, omdat ik beide dagen vroeg klaar was met werken en vriendlief toch nog stond te koken. Ondanks miezer en veel wind heel lekker eigenlijk!
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen alweer 69.5 dus dat gaat de goede kant op. Al voorzie ik wel wat meer eten dit weekend..

Wel herkenbaar ja LLDL dat je soms opeens gewoon echt honger hebt! Haha en niet kan stoppen. Ik moet vandaag ook even een wandelmoment inplannen. Meer dan op en neer naar de supermarkt heb ik nog niet in planning.

Waren jullie de afgelopen tijd vaak na 21u nog aan de wandel? Of zal de avondklok geen verschil maken voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
GG1986 wow lekker resultaat! Voor mij maakt de avondklok geen verschil. Ben vaak voor 8u gewoon binnen, zeker nu het savonds nog donker is. En bij jou?

Poeh dit weekend was een cheat weekend hoor. Vrijdag sushi gegeten, savonds veel chips.. En zaterdag patat met frikadel. Maar ach, afgelopen weken geen patat gehad en het was lekker. Savonds weer chips en kaas. Ik Vandaag viel het qua snaaien wel mee en ook ruim 6 km gewandeld. Echt van genoten!
Wel 15cm broodje van subway gehad..

Nu weer terug in het gareel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven