Lijf & Lijn
alle pijlers
Verborgen gluten… nutella nog glutenvrij?
zaterdag 12 oktober 2024 17:29
Hoi allemaal, ik heb eens een vraagje bij iets wat ik de laatste weken lijk te ervaren: zijn er nog mensen met coeliakie die na nutella symptomen ervaren? Ik twijfel of het dat is maar zou niet weten wat anders. Het is me ook opgevallen dat het label niet meer ‘glutenvrij’ zegt. Ferrero zegt zelf van wel, online vind je verschillende reacties die zeggen dat het afhangt van waar het geproduceerd is… het kan natuurlijk ook zo zijn dat bv. een nieuwe leverancier geen kruisbesmetting meer kan uitsluiten, of nog zoveel andere opties. Benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast erg bedankt!
zaterdag 12 oktober 2024 18:52
glutenvrij brood?
geen motto. Na knolselder en pastinaak: Lucy!
zaterdag 12 oktober 2024 19:05
Wow. TO noemt coeliakie in de OP, denk je serieus dat iemand die dat heeft zich daar niet van bewust is?Lila-Linda schreef: ↑12-10-2024 18:22Eet je Nutella op brood??
Nutella is zelf glutenvrij, maar tja waar smeer je het op?
zaterdag 12 oktober 2024 19:45
Vast op gewoon brood natuurlijk.Lila-Linda schreef: ↑12-10-2024 18:22Eet je Nutella op brood??
Voelt dat echt goed, denken dat je TO op iets heel stoms hebt betrapt?
zaterdag 12 oktober 2024 19:54
Djiez dat snapt TO zelf toch ook wel?Lila-Linda schreef: ↑12-10-2024 18:22Eet je Nutella op brood??
zaterdag 12 oktober 2024 21:51
Oh, domme vragen bestaan dus wel.Lila-Linda schreef: ↑12-10-2024 18:22Eet je Nutella op brood??
Ik herken mezelf niet eens
zondag 13 oktober 2024 06:39
Website van Nutella meldt juist dat het recept “wereldwijd hetzelfde” is. En op hun klantenservicepagina staat letterlijk:
Is Nutella® glutenvrij?
Ja. Nutella® bevat geen ingrediënten afkomstig van glutenbevattende granen: tarwe, gerst, rogge, haver of triticale.
Kan het iets anders zijn dat je eet waar je op reageert? Of misschien reageer je anders vanwege het vele vet in de pasta?
Is Nutella® glutenvrij?
Ja. Nutella® bevat geen ingrediënten afkomstig van glutenbevattende granen: tarwe, gerst, rogge, haver of triticale.
Kan het iets anders zijn dat je eet waar je op reageert? Of misschien reageer je anders vanwege het vele vet in de pasta?
zondag 13 oktober 2024 10:21
Hoi!
Ik heb zelf geen last van Nutella. Er zijn facebookgroepen voor glutenvrij eten. Misschien kun je daar eens kijken of er mensen zijn die er ook op reageren? Ik ben al weer een tijdje uit al die groepen gestapt, maar ik weet wel dat er een hoge respons komt op vragen of artikel X bij anderen een reactie oproept.
Ik heb zelf geen last van Nutella. Er zijn facebookgroepen voor glutenvrij eten. Misschien kun je daar eens kijken of er mensen zijn die er ook op reageren? Ik ben al weer een tijdje uit al die groepen gestapt, maar ik weet wel dat er een hoge respons komt op vragen of artikel X bij anderen een reactie oproept.
Fox off!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in