Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
Ijsjes :-9 ik mag ze allemaal van mijzelf en wel meer dan 1 :hyper:
Ik mag dat ook wel van mezelf. De vraag is alleen of ik dat ook moet willen... Ik probeer mezelf aan te leren om heel goed te proeven en bepalen of iets nou echt heel erg lekker is. Dan vallen best veel ijsjes al wel af. Af en toe een ijsje tussendoor vind ik heerlijk, maar ik wil ook niet meer elke dag ijs.
Ik mag zoveel ijsjes als ik wil als ik er de tijd voor eet dus gedachteloos een ijsje naar binnen werken terwijl ik op het forum zit mag niet. Ik zal dan echt even alles uit moeten schakelen en er de tijd voor moeten nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond BBQ'en altijd reuze gezellig, maar dat is gewoon iets lastiger geworden met de intoleranties. Ik eet dan wellicht wat meer vlees, maar probeer dan wel veel kipfilet/zalm te pakken. Beetje ketchup erbij en het valt allemaal nog reuze mee. In de zomer vind ik gezond eten eigenlijk iets makkelijker. Lekker vers fruit, salades en nu heb ik wel zin in een raketje :D Vandaag dan ook weer een gezond dagje gehad, met een leuk wandelingetje tussendoor:

O: 4 abrikozen
T: Plakje amandel-appelmoes brood
L: Pasta pesto salade
T: Plakje amandel-appelmoes brood
D: Kipfilet met sperziebonen, ananas en patatjes (uit de Airfryer :P)
-
Alle reacties Link kopieren
Wij bbqen eigenlijk nooit en ijsjes eet ik alleen als ik ze echt de moeite (kcal) waar vind. Vandaag met de kinderen een ijsje mee gegeten van de plaatselijke ijsboer, zooooo lekker! Netjes één bolletje en in een bakje. Muntijs met chocoladestukjes, heerlijk!

Ontbijt: Griekse yoghurt met verse aardbeien
Lunch: 2 vbh met humus en kipfilet, thee
Tussendoor: bolletje ijs
Diner: lasagne met zelfgemaakte saus (knoflook, ui, wortel, paprika, courget, zoete aardappel, kruiden) Mjam!

Verder heb ik nu runkeeper op mijn telefoon gezet en dat motiveert wel tot langere wandelingen. :sun:
Wat eten jullie weinig

Hier ontbijt 1 Italiaanse bol met kipfilet en rauwkost plus glas optimel

Tussendoor 4 blokjes chocolade puur en 1 banaan thee en water verdeeld over de ochtend

Lunch wraps 3stuks met ham en meloen gevuld drinken limonade

Tussendoor 2 cornetto ijsjes

Avond eten vega burger, wortels en gebakken aardappelen

Toetje yoghurt met havermout



(Voor de nieuwelingen onder ons ik wil van dit lijsje geen calorieën aantallen weten)
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Kan ik ook nog mee doen?
Naam: ikwilafvallen
Lengte: 153 cm
Start: 67.7
Streef: 50
Huidig:
Week
Alle reacties Link kopieren
@ Bonsai, als ik een combinatie nooit heb begrepen is het wel munt & chocolade :P Goed dat je hebt kunnen genieten van 1 bolletje, pak je toch de smaak mee.

@ Single, ik vind het eerlijk gezegd meevallen. Toen ik het gisteren opschreef vond ik eigenlijk dat ik veel gegeten had. De pasta pesto salade was best een grote bak en dan nog twee tussendoortjes. Jouw lijstje is trouwens echt heel mooi :heart: Klinkt wellicht een beetje sarcastisch, maar ik vind het zo knap van je dat je nu gewoon twee Cornetto's kan nemen!

Lijstje voor vandaag:
O: 4 abrikozen
T: Kokosmelk met havermout, een banaan en een flinke theelepel pindakaas
L: Ei met kalkoensalami
D: Pizza Margarita

Ik weet trouwens niet of ik dat ei met kalkoensalami ga eten, heb namelijk helemaal geen honger. Begin middag een belangrijk gesprek, weet dus wel waar het aan ligt.
-
Ikwilafvallen schreef:
24-05-2017 10:46
Hoi,

Kan ik ook nog mee doen?
Naam: ikwilafvallen
Lengte: 153 cm
Start: 67.7
Streef: 50
Huidig:
Week
Sorry naar in de opening post staat duidelijk dat het om 25 of of meer gaat. Daar is voor gekozen omdat er genoeg topics zijn voor mensen die minder hoeven af te vallen.
Ik denk niet dat je met dit gewicht wat al een mooi gewicht is de aansluiting gaat vinden.
Alle reacties Link kopieren
hallo dames

Mijn lijstje voor vandaag (niet heel gezond)

O: bruine boterham pindakaas (had weinig trek omdat ik gisteren mega veel heb gegeten)
T: niets (ik was aan het werk)
L: ham/kaas croissant (was nog lekker warm toen ik hem kocht
T: bak chocolate fudge icecream (ik weet het super slecht maar hij was zo leeg) daarna nog een mini kitkat en nog een soort oreo ijskoekje met de kinderen
D: uit beleefdheid twee eetlepels rode kool, halve aardappel en een kalkoenfiletlapje meegegeten.

Vandaag wel weer lekker op de fiets gezeten. Dit keer 'maar' 12,5 km. Daarna nog stukje gewandeld met de kids en daarna grasmaaien en onkruid wieden in de tuin. Kortom wel een actief dagje geweest. Hopelijk valt de schade mee :-)
Ik zit met deze in mij hoofd https://www.jumbo.com/san-marco-america ... /172197DS/
Misschien morgen eens halen :-$

Verder ben ik verbaasd dat het suiker eten wel minder weer word het is er wel maar juist door de regel mindfull eten kan ik het blijkbaar beter onder controle houden en eerder stoppen Ben er wel vaker mee bezig geweest maar hield ik vaak niet vol en sloeg door andere dingen calorieën tellen zulke dingen.
Ga mij toch ook eens verdiepen in meditatie technieken
Alle reacties Link kopieren
Vroeg diner vandaag en laat ontbijt dus lunch had ik niet, dit is het geworden. Mijn 2 broertjes kwamen vandaag 3 gangen diner eten bij ons ivm dat we ze als mijn getuigen wilden vragen voor onze bruiloft volgend jaar. Er zat een briefje bij dessertje :)

O: 2 bruine broodjes, 1x kaas 1x filet american, een banaan
L: niets...
A: voor: carpaccio met oude kaas, gebakken uitjes, pijnboompitjes en pestodressing.
hoofd: kogelbiefstuk met rode wijn/sjalot saus, aardappelpuree, rucola, appel-rode biet salade.
na: spoom (citroen ijs met beetje ranja en 7up)
Alle reacties Link kopieren
Zo, net mijn gegevens doorgegeven via PB. Ik hoop dat ik het goed gedaan heb, anders hoor ik het graag!

Het gaat hier nog niet zo geweldig. Ik ben druk aan het studeren en pak daardoor sneller iets gemakkelijks dan iets gezonds. Ontbijten gaat meestal wel goed (meestal een paar eimuffins, of fruit met wat noten), maar tussen de middag is lastiger. En de snaaidrang 's avonds kan ik vaak niet bedwingen. Maar goed, small steps, small steps.

Ik heb me voorgenomen om wat vaker te gaan wandelen. Het is nu lang licht, dus dat is nu geen belemmering.

Nu zet ik de laptop uit, ik zit er al de hele dag achter...
Fijne avond verder!
Je pb was aangekomen heb nog een reactie terug gestuurd met een vraag

Kan je niet s`morgens je eten voor de middag klaar zetten?

Wat doen jullie trouwens tegen vocht vast houden heb er met dit weer erg snel last van.
Volgens mij kun je daar niets tegen doen Single, hooguit oppassen met zout eten omdat dat het effect versterkt. Alcohol schijnt vocht af te drijven, maar ja, om het nou op een zuipen te zetten ....
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad bekend probleem. Vooral mijn voeten. Aan het einde van de dag zijn ze twee keer zo dik...
Alle reacties Link kopieren
@ Iselin, een keertje genieten moet ook kunnen. Ik moet eigenlijk ook aan de slag buiten, maar hou daar absoluut niet van eigenlijk. En dan hebben wij alleen maar een balkon :$

@ Single, ik beoefen mindfulness! Als ik je een boek aan moet raden zeg ik Mindfulness van Thich Nhat Hanh. Erg praktisch en er zit een stuk in specifiek over mindful eten, maar bijvoorbeeld ook koken.

@ Noukaa, wat leuk. Klinkt alsof je ze een herlijk diner hebt voorgeschoteld.

@ Bigdipper, ik ga er gewoon vanuit dat als ik veel studeer ik snel, makkelijk en gezond eten in huis heb. Moet dan wel even makkelijk te pakken zijn als een zak chips.

Hier hou ik met dit weer ook gewoon wat vocht vast, maar het is wel een stuk minder nu ik afgevallen ben. Dusja, afvallen :P
-
Alle reacties Link kopieren
Oh jongens. Hooikoorts. Wat een verschrikkelijk iets. Ik heb er nu weer zo erg last van. Niet normaal. Gister heb ik gewerkt en de deur stond open. Aan het eind van de dag kreeg ik echt last van niezen etc. Toen ik thuis was begon het. Hoofdpijn, moe zijn, snotteren (heeeel erg) en kortademig. Vannacht nauwelijks kunnen slapen. Ik bleef maar draaien en doen. Vanochtend opgestaan en het ging ietsjes beter. Ik voel me nog steeds heel duf en ik voel gewoon dat mijn neus en klieren nog dichtzitten. Verschrikkelijk gewoon. Ik wilde eigenlijk gaan sporten, maar omdat ik me zo bagger voel heb ik daar vanaf gezien. Ik wil nu ook niet naar buiten gaan, omdat ik bang ben er weer zo last van te krijgen. Vanavond heb ik wel afgesproken om met iemand een terrasje te doen. Dus hopelijk is het dan wel veel minder geworden. Als ik er vanavond weer zo'n last van heb, ga ik toch even langs de dokter morgen voor werk. Om te kijken of ik misschien iets extra's zoals een neusspray hiervoor kan krijgen. Want dit gaat niet werken zo. :'(

Eten gaat wel oké. Gister wel smarties (zo'n klein doosje) en een bonbon op werk op. Gewoon uit verveling, omdat het zó rustig was. Niet normaal. Ik bedenk me nu dat het waarschijnlijk ook ligt aan de hoge dosis stof op werk. We zullen wel zien vandaag. Ik ben de hele dag kwijt aan samenvatten. Dus me vervelen hoef ik ook niet.
We do not remember days, we remember moments ?
Ammennooitniet bedankt voor de tip ga hem onthouden

Ik ga het zien zaterdag zout probeer ik op te letten.
Alle reacties Link kopieren
Alleen veel drinken, voor jezelf verkoeling zoeken en zo min mogelijk zout eten helpt...

Vandaag ook weer goed gegaan! Nog nooit zo lang volgehouden, zonder koek oid. 1,5 week haha
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend, incroyable!

Well done, Noukaa!

Lastig, Single! Een beetje zout is juist zo fijn bij warm weer. Geen tips verder.

Ik merkte gisteren toen ik in de supermarkt stond, dat de knop echt om is. Het was rond zessen en ml at alvast met de kinderen. Ik had trek en mocht iets uitkiezen van mezelf ;-D Iets waar ik echtecht zin in had. Ik nam een banaan. :high5:
Wat goed bonsai, da's echt een kentering!
Alle reacties Link kopieren
@ Incroyable, wat een ellende zeg met hooikoorts. Hopelijk voor jou wordt het snel beter.

@ Nouka, fijn dat je zo'n goede start hebt, zeker belangrijk.

@ Bonsai, zo! Dat is nog eens een overwinning :cheer2:

Hier gaat het redelijk. Ik moet mijzelf best wel pushen om genoeg te eten. Eetlijstje van gisteren:

O: 2 kleine plakjes kalkoensalami
T: -
L: -
T: 6 blokjes (5,5 om precies te zijn, toen vond ik het mooi geweest) (rijste)melkchocolade
D: Pizza Margarita (had ik uiteindelijk eergisteren niet genomen, vandaar)

Vandaag moet het weer even anders. Fruit en groente voor de dag zijn in ieder geval al ingecalculeerd:

O: Sojayoghurt met aardbeien
T: -
L: (hier nog geen idee)
T: -
D: Boekweitbodem met zelfgemaakte tomatensaus, paprika, ui, ham, kalkoensalami en lactosevrije mozzarella

Weegschaal gaf 71.8 aan vanochtend. Wat dat betreft gaat het dus lekker!
-
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te horen Bonsai! Dat betekent echt dat je een grote stap hebt gemaakt!

You go ammenooitniet!


Het gaat ietsjes beter met me vandaag. Nog steeds hoofdpijn en een verstopte neus, maar we gaan het beste er van maken. Zometeen wil ik me nog even voor zo ver ik kan uitsloven in de sportschool. Vandaag is een enorme goede dag wat betreft eten. Mijn humeur is ook super goed. Dus yaay! Zojuist een nieuwe föhn besteld en een keukenweegschaal om dingen af te meten. Ik kan niet wachten tot ze beide binnen zijn haha.

Mijn eetlijstje:
O: 4 bananenpannenkoekjes (middel)
T: /
L: salade (sla mix, komkommer, tomaat, apetina blokjes, klein beetje yoghurtdressing) en 150 gram grieke yoghurt
T: appel of een banaan
A: ?
T: aardbeien
We do not remember days, we remember moments ?
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 20:15
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven