Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De oude topics vind je hier en hier.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:

NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02

Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Frustrerend he Marels? Ik heb dus net vakantie gehad, paar onsjes afgevallen in plaats van kilo's, en nu zit ik in zo'n "ik moet ongesteld worden maar het komt maar niet"-fase waarbij ik waarschijnlijk megaveel vocht vasthoud. Oftewel: er gaat maar niks af. Het is allemaal te verklaren, maar ik wil weer die wekelijkse vermindering met pondjes kunnen noteren! En dan is er altijd toch weer dat paniekvogeltje op m'n schouder die piept dat dit het is en niet minder, zucht.

Mijn insteek zou zijn dat je zelf moet weten wanneer je je gewicht doorgeeft.
Alle reacties Link kopieren
Ohh balen Marels.

Hebben geloof ik niks afgesproken. Ik weeg altijd op dinsdag.
Ik sta al stil vanaf juni. Word er knettergek van. En dan bekruipt me inderdaad het gevoel, dit zal het wel zijn, meer gaat er niet af.

Terwijl ik er toch echt nog bijna 15 af moet...

En dan zit mijn bmi nog maar onder de dertig en niet onder de 25.
668, the neighbour of the Beast
Ja vroeg ik me ook af of we het gewicht op een vaste dag moeten doorgeven. Hier ook frustraties. Ik heb in de avond honger. Ook vind ik het moeilijk om binnen het aantal calorieën te blijven als ik alles bij hou in mijn app. Volgens de berekening mag ik 2000 calorieën hebben om een halve kg per week af te vallen. Probeer er nog wat onder te zitten maar vind het lastig.
Je kunt toch gerust nog iets eten s avonds? Iets van rauwkost, yoghurt, dat soort werk.

Desnoods een boterham extra, zolang je maar niet gaat snaaien.
Ik wil ook graag meedoen.

Ik volg geen dieet, maar houd wel eten bij in een app. Ik heb een max aan calorieën en daarnaast percentages ingegeven over de verhouding eiwit-vet-koolhydraten

Ik hoop dat het werkt en ben vorige week begonnen.

Succes allemaal,

Groetjes Chantal
Succes Chantal! Ik denk dat de meesten in dit topic geen dieet volgen (als in Sonja Bakker of WW). Als je verstandige keuzes maakt, kun je ook prima afvallen en het belangrijkste: de kans is veel groter dat het blijvend is dan wanneer je een paar weken of maanden volgens een boekje leeft en daarna weer los gaat.
Dankjewel Izzy,

Ik hoop dat de kans groter is. Want diëten heeft niet geholpen. Heb zoals zoveel mensen bijna alle diëten wel geprobeerd.

Lukt allemaal een paar weken, totdat er weer situaties of periodes zijn met veel stress. Ik ben dan te moe om het vol te houden.

Zit nu in een periode met minder stress, langzaam begint dan de moed weer te komen.

We gaan er voor!!!
Niet teveel tegelijk, tenzij je ultra-ultra-gemotiveerd bent. Als het probleem bv. is dat je teveel snoept, dan is het een beetje teveel van het goede om te stoppen met snoepen en tegelijk 500 calorieën per dag te schrappen. Door het geleidelijk te doen, heb je tijd om eraan te wennen.
@ Vevana wat een but opmerking van je man hij had die zak chips ook gewoon dicht kunnen laten. Hij zou je moeten steunen.

@ Misfit niet op geven probeer je grote doel voor ogen te houden

@ Lauwie misschien eens praten met je vriend en vraagt of jij je steunt en niet in iedere keer in je bijzijn ongezonde dingen naar binnen te werken. Of die mee gaat doen met afvallen of niet is aan hem dat moet jij niet afdwingen het moet zijn beslissing maar hij mag best wel een beetje rekening met je houden.

@ peach misschien met jezelf afspreken dat je buiten het avond eten om 1 ding mag b.v ijsje of iets verder gewoon lekker zelf eten mee nemen

@ Marels Ben je wel in centimeters afgevallen?

@ Izzy misschien meer water drinken of verse muntthee wil bij mij nog wel eens helpen omdat vocht een beetje kwijt te raken.

@ zuidse ik zou kijken naar iets in de avond met wat meer vezels als toetje daar zit je vaak langer vol van. Ik eet als toetje vanille yoghurt of optimel chocolade met fruit en havermout en zit er de hele avond vol van.

Kwa weeg dag beslist wat mij betreft ieder voor zich de tabel zal toch regelmatig worden bij gewerkt.

@ Chantal welkom stapje voor stapje wees niet te streng gelijk voor jezelf

Ik denk dat ik als een van de weinig wel een "dieet" (WW) aan hou maar dat is meer om die bewustwording te krijgen kwa eten calorieën tellen is niet mijn ding ik doe het soms omdat ik onder geen beding onder die 1500 wil uit komen maar ik zit daar nog wel een stukje boven wat ik vrij recent heb berekend.

Uit eindelijk ga ik het zelf doen met gezond eten. Maar voor nu vind ik het wel erg fijn ook die app.
Haha, ik sprak gisteren een collega die WW doet. "En, hoe gaat het?" Nou, niet zo goed dus, want de app is niet streng genoeg. Blijkbaar zegt dat ding "Geeft niet, volgende keer beter" of zo, terwijl zij meer iets nodig heeft dat roept "Wat heb je %$#@! nou weer gegeten?"
quote:Izzy_ schreef op 17 augustus 2016 @ 14:51:

Haha, ik sprak gisteren een collega die WW doet. "En, hoe gaat het?" Nou, niet zo goed dus, want de app is niet streng genoeg. Blijkbaar zegt dat ding "Geeft niet, volgende keer beter" of zo, terwijl zij meer iets nodig heeft dat roept "Wat heb je %$#@! nou weer gegeten?"Hahaha lijkt me best grappig dat je een stuk chocolade invoert en dan op je flikker krijgt van je telefoon haha!
Life is like an hourglass glued to the table.
Klopt die app blijft altijd vriendelijk was vorige week aangekomen en kreeg als bericht kan gebeuren volgende keer beter. Maar ik ben voor mijzelf al genadeloos daar heb ik die app niet voor nodig

Maar je moet vooral zelf de knop om zetten en die app is een hulpmiddel. Tijdens die bijeenkomsten heb je wel een mens tegen over en die kunnen wel hard voor je zijn.
@ Single, thank youuuu. :kiss kiss: Doe m'n best haha

Oh Marels dat zou echt hilarisch zijn. Of dat je koelkast tegen je begint te schreeuwen als je 'm te vaak op 'n dag open maakt.

Mijn koelkast maakt wel geluidjes als ik 'm te lang open laat staan. Als ie me nou 's elke keer als ik 'n ijsje uit 't vriesvak wil pakken even vraagt: Wil je dat serieus echt echt echt opeten? : Ik denk serieus dat dat zou helpen hahaha.
Overigens heb ik 't idee dat WW niet echt 'n super super echt dieet is of zo toch? Als jullie snappen wat ik bedoel.

Oké, ik bedoel. WW verbied je niet echt iets toch? Je mag alles eten zolang je maar binnen je punten blijft. Beetje 't zelfde idee wat veel van ons doen met kcal tellen?
Tja, wat maakt een dieet tot een dieet? Mijn idee is dat een belangrijk kenmerk is dat je voorgeschreven krijgt wat je mag eten. In zoverre is WW geen dieet, je mag het vrij invullen.
Ik neem inderdaad maar wat fruit en rijstwafels en lekker belegde boterhammen mee!

Lokt dat punten systeem van ww niet uit tot slecht eten? Want ach zolang je maar binnen je punten blijft? Dus dat je zegmaar je gezonde dingen laat staan zodat je nog chips kan eten?( ik zeg maar wat hoor)
Tuurlijk Peach.

Ik had een collega die deed WW.

Tussen de middag zat ze droge witte pasta te eten (witte ook echt, daar zit niks in dan alleen maar suikers. Ik wees haar er op of volkoren niet verstandiger was, maar nee hoor, maakte voor de WW niet uit). Bij die witte pasta at ze dan wat worteltjes en erwtjes (ook koolhydraatbommetjes) en dat was het.

En dan zat ze te verkondigen dat ze elke avond op de bank een volledige grote Snickers weg zat te stouwen, want daar had ze punten voor over.

Tja.

Ik vind dat bijzonder.
quote:Marels schreef op 17 augustus 2016 @ 16:20:

Tuurlijk Peach.

Ik had een collega die deed WW.

Tussen de middag zat ze droge witte pasta te eten (witte ook echt, daar zit niks in dan alleen maar suikers. Ik wees haar er op of volkoren niet verstandiger was, maar nee hoor, maakte voor de WW niet uit). Bij die witte pasta at ze dan wat worteltjes en erwtjes (ook koolhydraatbommetjes) en dat was het.

En dan zat ze te verkondigen dat ze elke avond op de bank een volledige grote Snickers weg zat te stouwen, want daar had ze punten voor over.

Tja.

Ik vind dat bijzonder.Nou inderdaad! Ik eet liever gewoon gezond maar lekker! Dan karig zodat ik savonds een bak chips kan eten! Ww kan natuurlijk wel werken als je wel de goede keuzes maakt en daarmee binnen je punten blijft
WW is vind ik ook niet echt een dieet want je mag gewoon alles eten als je maar binnen je punten blijft.

Ja je mag die zak chips, dat chocolade ijsje, dat gebakje etc..... Maar als je ziet hoeveel punten dat is en je daar door de rest van de maaltijden minder te besteden heb dan ga je wel nadenken of je die punten waard zijn. Want je gaat of over je dag punten heen of krijgt te maken met een knorrende maag of je gaat over je dag punten heen. Maar je heb ook nog week punten en die zou je evt kunnen opmaken aan iets lekkers. Maar die week punten hoeven niet.

Je krijgt niet voorgeschreven wat je moet eten je kan zelf die keuze maken.

Als je calorieën telt kan je ook voor ongezonde dingen kiezen en gezonde dingen laten staan als het past binnen je calorieën.
Nou ja, je kunt het maar belangrijk vinden om elke avond een Snickers te eten.

En dan serieus denken dat je gezond en blijvend aan het afvallen bent.
Ja dat bedoelde ik inderdaad, dat je in principe zelf mag weten wat je neemt.

Of iedereen daar verstandig mee om kan gaan is een tweede haha.
Hoe je het ook went of keerd de keuze maak jezelf en dan is het aan jou om die gezonde keuze te maken en voor mij help WW daarbij om die gozonde keuze te maken.

Met het nieuwe systeem is er wel het een ander veranderd en zij dingen hoog in eiwitten en laag in koolhydraten wel minder punten. Hoe dan voor heen was weet ik niet.
Ja dat vooral marels oo kijk mij eens goed aan het afvallen zijn maar ondertussen pleeg je een soort roofbouw op je lichaam doordat je geen voedingsstoffen meer binnenkrijgt zodat je savonds je snickers kan eten!

En idd geldt hetzelfse voor calorieen tellen single. Denk dat kijken wat je eet nog belangrijker is dan hoeveel calorieen je binnenkrijgt. Tuurlijk moet je ook niet teveel calorieen binnen krijgen maar het is wel van belang dat je voedzame dingen eet waar je ook echt een dag op kan leven in plaats van een hoop lekkere lege calorieen.

En dat is nu ook net het lastige:)
@ single Ik kan me wat je eerder schreef over die punten die chocolade en chips kosten ook wel voorstellen. Dat dat afschrikt. Ik heb dat ook wanneer ik mijn kcal aan het berekenen ben en als ik dan bijv. kijk naar hoeveel kcal een stukje chocola is en hoe lang ik daar wel niet voor moet sporten. Nou dan hoeft 't ineens 'n stuk minder hoor haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven