Vullende middag snack
vrijdag 14 november 2025 om 15:56
Ik ben op zoek naar wat ik het beste rond 14u kan eten. Ik heb gemerkt dat ik tot de lunch redelijk gezond kan eten, maar daarna eet ik vaak niks, tot een uur of 16 en dan komen de ongezonde snacks. Ik wil daarom om 14u iets eten zodat ik het vol kan houden tor het avondeten.
Ik ben op zoek naar iets makkelijks. Bananenpannenkoek werkte goed, maar dat vond ik teveel werk. Wat ook goed werkt is een eiwitreep van de supermarkt maar die vond ik erg duur. Ook zoek ik iets wat ik goed mee kan nemen naar het werk.
Ik ben op zoek naar iets makkelijks. Bananenpannenkoek werkte goed, maar dat vond ik teveel werk. Wat ook goed werkt is een eiwitreep van de supermarkt maar die vond ik erg duur. Ook zoek ik iets wat ik goed mee kan nemen naar het werk.
vrijdag 14 november 2025 om 16:06
Banaan. Appel. Gekookt ei. Stukje kaas. Stukje worst. Plakje ham met augurk. Cracker met smeerkaas. Handje noten. Boterham met pindakaas. Gevulde koek. Smoothie. Bak yoghurt. Bak kwark. Bak vla. Zoute haring. 10 dropjes. Twee mandarijnen. Bakje fruit. Krentenbol. Quinoa met kruiden en groenten. Gebakken lekkerbek. Soep. Gebakken ei. Tosti. Zakje chips.
vrijdag 14 november 2025 om 16:06
Hoe laat is je lunch?
En hoe laat is het avondeten?
Ik eet pas rond 19.00 uur en soms nog later. En als ik om14. 00 uur wat eet zit ik nog vol van een lunch en is lange run tot avondeten. Maar zelfs als je al om 12. 00 uur lunch eet en om 18.00 uur diner, dan zou ik eerder rond 15.00 uur wat eten dan al om 14.00 uur.
Misschien een gekookte eitje en wat worteltjes erbij voor de kauw?
Dunne cracker met sambal-smeerkaas en komkommer.
Of kwark met misschien wat noten of fruit erbij, eiwraps met groente, rauwkost met hummus, paar kaasblokjes met noten en druiven. Kokosshake: 1 grote banaan, 150/200 ml(magere) kokosmelk, pure cacaopoeder naar smaak en pureren met wat stevia of honing erdoor. En dan beetje kokoschips en/of cacoanibs erop strooien. Lepelen vanuit een grote beker.
En hoe laat is het avondeten?
Ik eet pas rond 19.00 uur en soms nog later. En als ik om14. 00 uur wat eet zit ik nog vol van een lunch en is lange run tot avondeten. Maar zelfs als je al om 12. 00 uur lunch eet en om 18.00 uur diner, dan zou ik eerder rond 15.00 uur wat eten dan al om 14.00 uur.
Misschien een gekookte eitje en wat worteltjes erbij voor de kauw?
Dunne cracker met sambal-smeerkaas en komkommer.
Of kwark met misschien wat noten of fruit erbij, eiwraps met groente, rauwkost met hummus, paar kaasblokjes met noten en druiven. Kokosshake: 1 grote banaan, 150/200 ml(magere) kokosmelk, pure cacaopoeder naar smaak en pureren met wat stevia of honing erdoor. En dan beetje kokoschips en/of cacoanibs erop strooien. Lepelen vanuit een grote beker.
vrijdag 14 november 2025 om 16:13
Ik heb om 14.00 net mijn lunch op...
Doordeweeks ontbijt ik om 07.20 uur, dan om 10.30 a 11.00 uur een stuk fruit, om 13.30 mijn lunch, om 16.00 een tussendoortje, om 18.30 a 19.00 avondeten.
Als ik in de middag een tussendoortje neem dan is dan of fruit of rijstwafel of knackebrood of yoghurt. Vaak wel dingen die snel te pakken / maken zijn.
Doordeweeks ontbijt ik om 07.20 uur, dan om 10.30 a 11.00 uur een stuk fruit, om 13.30 mijn lunch, om 16.00 een tussendoortje, om 18.30 a 19.00 avondeten.
Als ik in de middag een tussendoortje neem dan is dan of fruit of rijstwafel of knackebrood of yoghurt. Vaak wel dingen die snel te pakken / maken zijn.
vrijdag 14 november 2025 om 17:59
Het zit vaak in je hoofd dat je om 16:00 wat moet eten. De commercie heeft dit er goed ingeramd.
Zorg dat je een goed vullende lunch hebt met voldoende eiwitten, vezels en wat vetten en koolhydraten. Om 16:00 is het vaak een dorstprikkel die je waarneemt als trek. Neem dan een kop thee of water.
3 goede maaltijden (of zelfs 2) is voor de meeste mensen echt voldoende. Is even wennen en omschakelen.
Zorg dat je een goed vullende lunch hebt met voldoende eiwitten, vezels en wat vetten en koolhydraten. Om 16:00 is het vaak een dorstprikkel die je waarneemt als trek. Neem dan een kop thee of water.
3 goede maaltijden (of zelfs 2) is voor de meeste mensen echt voldoende. Is even wennen en omschakelen.
vrijdag 14 november 2025 om 18:09
vrijdag 14 november 2025 om 18:11
Voor mij niet hoor, ik eet de hele dagWaterGirl schreef: ↑14-11-2025 17:59Het zit vaak in je hoofd dat je om 16:00 wat moet eten. De commercie heeft dit er goed ingeramd.
vrijdag 14 november 2025 om 20:32
Ik ook.
En dingen als rauwkost vult voor mij totaal niet . Ik ben wel verwend met een kantine die altijd vers en gezond eten maakt.
vrijdag 14 november 2025 om 20:34
vrijdag 14 november 2025 om 20:36
Maar magere kwark vult toch totaal niet?
Ik zou dan na een uur alweer honger hebben.
Wat ook heerlijk in de yoghurt is; pistachecreme. Goddelijk.
vrijdag 14 november 2025 om 20:39
Voor mij absoluut niet. 4 maaltijden per dag. Ook op advies van een voedingsdeskundige. Het helpt daarnaast bij afvallen of spieropbouw.WaterGirl schreef: ↑14-11-2025 17:59Het zit vaak in je hoofd dat je om 16:00 wat moet eten. De commercie heeft dit er goed ingeramd.
Met name de eiwitten zijn hiervoor belangrijk 4x daags. Dat breekt je lichaam af als het teveel in 1 keer binnen krijgt, dus dat heeft geen zin.
vrijdag 14 november 2025 om 20:42
Eet je 's avonds aardappelen bij het diner?
Grote aardappel laten afkoelen, in blokjes, beetje saus (bv. mayo plus yoghurt) erbij, beetje kruiden (bv. kerrie).
In een afsluitbaar bakje.
Heb je op in een paar happen. Vult goed.
Naar wens een minikomkommer of snackworteltjes erbij.
Grote aardappel laten afkoelen, in blokjes, beetje saus (bv. mayo plus yoghurt) erbij, beetje kruiden (bv. kerrie).
In een afsluitbaar bakje.
Heb je op in een paar happen. Vult goed.
Naar wens een minikomkommer of snackworteltjes erbij.
Dit heb ik voor u getest.
vrijdag 14 november 2025 om 20:42
Bananenpannenkoek kan je in bulk maken. Zelfs voor twee weken.
Porties invriezen.
Elke ochtend een portie uit de vriezer, in je werktas. (Wel een doekje eromheen i.v.m. ontdooivocht.)
Tegen twee uur is je pannenkoek ontdooid.
Nomnomnom.
Dit heb ik voor u getest.
vrijdag 14 november 2025 om 21:20
In magere kwark zit in veel gevallen meer eiwit dan in volle kwark en yoghurt en vult dus langer. De meeste Griekse yoghurt is Griekse stijl yoghurt die dus minder gezond is dan echte Griekse yoghurt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in