Lijf & Lijn alle pijlers

Walvis in bikini

20-03-2023 21:53 111 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo ik heb mezelf een rot humeur bezorgd door even bikini’s te passen voor komende zomer.

M’n bmi is goed (denk 23/24 zoiets) maar m’n buikomvang is net te hoog. En dat laatste zie je.

Maar wat doe je daar aan?

Wie heeft tips om op een gezonde manier toch een beetje terug in vorm te komen.

Ik heb na de komst van de kinderen niet de illusie dat ik weer een helemaal platte buik krijg maar ik vind mezelf te jong om dit maar te accepteren zo. Ik wil nog gewoon een bikini aan en me daar goed in voelen.

Wie herkent dit en wat ben je gaan doen? Zit het in voeding? Zit het in sport? Wat voor sport?
Ik vind dat iedereen een bikini kan dragen. Maar je moet je er natuurlijk wel goed in voelen. Zo'n bikini met een hoog broekje, waarbij de buik in je broekje zit, voel je je daar misschien comfortabeler bij?

https://www.google.com/search?q=bikini+ ... 2&dpr=2.63
anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 20-03-2023 22:00
36.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij is het maar lastig om een gerichte plek aan te pakken. Het lijkt mij meer te werken dat je je lichaam geheel aanpakt. Ik ben zelf een stuk fitter geworden sinds ik elke dag 10.000 stappen zet.

Mocht je je eraan storen, dan kan je ook een badpak of tankini overwegen. Ik vind dat soms nog mooier dan een bikini.
Alle reacties Link kopieren Quote
Van het licht in sommige paskamers wordt geen enkel mens een mooier mens.

Is sporten een optie?
Wat een vreselijke titel
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent vast echt enorm met je bmi van 22. Dat zit allemaal in je hoofd hè… Niemand anders ziet dat, behalve andere mensen die dwangmatig alert zijn op buikjes en flubberbillen.
Gewoon een heel gave bikini kopen, niet zo’n saaie zwarte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de quick fix een ander model badkleding kopen, en voor de lange termijn werken aan je mindset. Als je überhaupt over jezelf denkt als een walvis gaat er iets grondig mis in je hoofd, maar des te meer als je bmi 23 is. Het klinkt echt heel verdrietig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mens, wees eens wat liever voor jezelf. Als jij al zo over jezelf denkt, wat verwacht je dan mee te geven aan die kinders van je?

Walvis :facepalm:

We leven in 2023 hè. Hallo bodypositivity en je kinderen geen eetstoornis aanpraten omdat mama zichzelf altijd te dik vond.
Alle reacties Link kopieren Quote
Schijt aan hebben. Ik heb ooit een vrouw die echt morbide obees was, vol trots in bikini zien lopen. Toen vond ik mezelf een watje en draag sindsdien ook (soms met trots) een bikini.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijk even naar de filmpjes van Lotte van Eijk :-D

https://www.instagram.com/reel/Cdsy7tdA4hj/
https://www.instagram.com/reel/CgL9ZWCAIS8/
https://www.instagram.com/reel/Cnes08gLdJb/
Alle reacties Link kopieren Quote
Oja die walvis was een grapje hè. En gelukkig is het niet zo dat ik altijd ontevreden ben. Maar ik vind wel dat ik iets moet doen aan die buik. Maar ik weet niet zo goed wat en hoe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bikini kopen met een goede pasvorm en dat was het. Precies hetzelfde dus als wat ik zou doen als ik dunner zou zijn.

Het is geen generale repetitie hè. Je moet er nu van genieten want je kan vandaag niet opnieuw doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
20-03-2023 22:17
Mens, wees eens wat liever voor jezelf. Als jij al zo over jezelf denkt, wat verwacht je dan mee te geven aan die kinders van je?

Walvis :facepalm:

We leven in 2023 hè. Hallo bodypositivity en je kinderen geen eetstoornis aanpraten omdat mama zichzelf altijd te dik vond.
Dit.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stoppen met suikers.
Aan yoga doen, met veel strekken.
Languit op de vloer liggen met je armen languit langs je oren.
Even je larve winter lichaam tijd geven om straks de zon weer op te nemen.

En ook bedenken dat je gedurende je cyclus ook steeds een andere buik hebt.

Succes!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligbedje85 schreef:
20-03-2023 22:23
Oja die walvis was een grapje hè. En gelukkig is het niet zo dat ik altijd ontevreden ben. Maar ik vind wel dat ik iets moet doen aan die buik. Maar ik weet niet zo goed wat en hoe.
Wat een stom grapje. Besef je niet dat jouw topictitel voor andere vrouwen heel vernederend en kwetsend kan zijn? Juist door dit soort ‘grapjes’ is het voor veel vrouwen moeilijk om een bikini of wat dan ook te dragen.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 20-03-2023 22:51
0.31% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga sporten, dan word je fitter en strakker. Kickboksen, sportschool, tennissen of iets anders wat je leuk vindt. Als je het graag doet, houd je het vol.

Wanneer ik meer sport val ik 2-3 kilo af en is mijn buik een stuk platter. Dat hij niet meer helemaal plat wordt, vind ik verder overigens prima. Maar ik ben ijdel genoeg om er nog een beetje leuk uit te willen zien in bikini, dus ik snap je walvis-gevoel wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je in een paskamer voor een spiegel staat lijk je vaak een stuk dikker dan je bent. Trek die bikini thuis aan bij beter licht en sta minstens twee meter van de spiegel vandaan. Ik heb een bmi van 24,9 maar voel mij best wel slank. Dus ik kan mij eigenlijk nauwelijks voorstellen dat jij je een walvis voelt bij een bmi van 23. Paskamerspiegels zijn altijd nadelig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Calla schreef:
20-03-2023 22:06
Wat een vreselijke titel

Inderdaad. Leuk ook voor mensen die een hogere bmi dan die 23/24 van TO hebben.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
En dat met die cyclus klopt. Rond je menstruatie en eisprong hou je vocht vast...kan zo minstens 1 kilo schelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
ah leuk grapje.... dachten ze ook toen ik 16 was.
dat en 'hé lekker kontje.... voor n nijlpaard'
Nooit mee goedgekomen.
was 1,76, sportte 5x per week en woog 68 kg. Als ik me toen bewuster was geweest dat ik niet dik was had t me een hoop stress gescheeld.
Zit nu op 80 bij 1,76 (BMI 25,8) Mag wat af maar ben tevreden.

en 'denk je' over je BMI. Dat kan je makkelijk uitrekenen.

lengte -110 zit je altijd wel goed (of t haalbaar is is een 2e)

en w.b. figuur... dat wordt nooit meer zoals voor die tijd en ga krachttraining doen om je figuur te verbeteren en sowieso goed voor je. (hormonaal in balans blijven, behouden van stevigere botten als je ouder wordt enz enz)
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote

LOTTE VAN EIJK is echt goed zeg.
Zit nu haar filmpjes te kijken.
Wauw.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Ligbedje85 schreef:
20-03-2023 22:23
Oja die walvis was een grapje hè. En gelukkig is het niet zo dat ik altijd ontevreden ben. Maar ik vind wel dat ik iets moet doen aan die buik. Maar ik weet niet zo goed wat en hoe.
Die grapjes maak je niet als er voor jezelf geen kern van waarheid in zit.

Maar ik vind bikini's shoppen ook echt een ramp. Vorig jaar wel 10 teruggestuurd voor ik een leuke passende had (en dan is mijn bmi wel zo'n 10 hoger)
Alle reacties Link kopieren Quote
Explorista schreef:
20-03-2023 23:00
LOTTE VAN EIJK is echt goed zeg.
Zit nu haar filmpjes te kijken.
Wauw.
En ze heeft gewoon gelijk.

TO, wat je nu doet is schadelijk. Voor lezers hier, voor je kinderen maar vooral voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gewoon een heel duur badpak, een miraclesuit. Weg alle ‘rolletjes’. Geen tijd en zin om mij druk te maken over dat ik er voor iemand anders goed uit moet zien in een bikini.
Alle reacties Link kopieren Quote
1. Niet letten op alle putten die zichtbaar zijn in een pashokje. Tot die conclusie ben ik gekomen toen ik o-ve-ral op m'n lichaam putten zag in de paskamer van de H&M terwijl ik vrij slank ben.

2. Gezond eten en bewegen. Er is geen quick fix.

3. Probeer verschillende modellen bikini. Voor veel vrouwen werkt een hoger broekje na de zwangerschap, bij mij zorgde het juist dat ik dikker leek.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven