Lijf & Lijn alle pijlers

Walvis in bikini

20-03-2023 21:53 111 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo ik heb mezelf een rot humeur bezorgd door even bikini’s te passen voor komende zomer.

M’n bmi is goed (denk 23/24 zoiets) maar m’n buikomvang is net te hoog. En dat laatste zie je.

Maar wat doe je daar aan?

Wie heeft tips om op een gezonde manier toch een beetje terug in vorm te komen.

Ik heb na de komst van de kinderen niet de illusie dat ik weer een helemaal platte buik krijg maar ik vind mezelf te jong om dit maar te accepteren zo. Ik wil nog gewoon een bikini aan en me daar goed in voelen.

Wie herkent dit en wat ben je gaan doen? Zit het in voeding? Zit het in sport? Wat voor sport?
Alle reacties Link kopieren Quote
Daphne schreef:
20-03-2023 23:13
1. Niet letten op alle putten die zichtbaar zijn in een pashokje. Tot die conclusie ben ik gekomen toen ik o-ve-ral op m'n lichaam putten zag in de paskamer van de H&M terwijl ik vrij slank ben.

2. Gezond eten en bewegen. Er is geen quick fix.

3. Probeer verschillende modellen bikini. Voor veel vrouwen werkt een hoger broekje na de zwangerschap, bij mij zorgde het juist dat ik dikker leek.
Ook slanke mensen kunnen putten hebben. Cellulite is sowieso volkomen normaal.
Ik word ook verdrietig van deze topictitel.
En Lotte van Eijk is een heldin.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren Quote
:rofl: die had cabaretière moeten worden
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Pingu schreef:
20-03-2023 23:17
Ook slanke mensen kunnen putten hebben. Cellulite is sowieso volkomen normaal.
Ik word ook verdrietig van deze topictitel.
En Lotte van Eijk is een heldin.
Het ging niet om of putten wel of niet normaal zijn. Het gaat er om dat het idioot is dat de verlichting zó slecht was dat zelfs mijn bovenarmen bobbelig leken (of zijn, maar in normaal licht in ieder geval niet).
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
20-03-2023 22:38
Wat een stom grapje. Besef je niet dat jouw topictitel voor andere vrouwen heel vernederend en kwetsend kan zijn? Juist door dit soort ‘grapjes’ is het voor veel vrouwen moeilijk om een bikini of wat dan ook te dragen.
Ik vind het onbegrijpelijk dat iemand zichzelf dik vindt met een normaal BMI. Maar zij is op haar beurt niet verantwoordelijk voor het gevoel van anderen als zij zichzelf dan te dik vindt.
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
20-03-2023 22:38
Wat een stom grapje. Besef je niet dat jouw topictitel voor andere vrouwen heel vernederend en kwetsend kan zijn? Juist door dit soort ‘grapjes’ is het voor veel vrouwen moeilijk om een bikini of wat dan ook te dragen.
Misschien moeten die andere vrouwen dan zelf wat meer aan body positivity gaan doen. Wat een gezeur dit.

TO, mijn buik is ook blubberig na een stel zwangerschappen. Ik heb een badpak in een mooi model, maar doe ook wel gewoon een bikini aan. Dan maar blubber.
Alle reacties Link kopieren Quote
Want vind jij dan van vrouwen in die echt dik zijn? Mogen die geen bikini aan?

Ongelooflijk deze topic titel. Gelukkig heb ik zelfvertrouwen genoeg en draag ik met trots een bikini met maat 46.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
21-03-2023 00:07
Want vind jij dan van vrouwen in die echt dik zijn? Mogen die geen bikini aan?

Ongelooflijk deze topic titel. Gelukkig heb ik zelfvertrouwen genoeg en draag ik met trots een bikini met maat 46.
:heart:

Ik draag zelf een monokini, dat is een soort half badpak/ half bikini.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
21-03-2023 00:07
Want vind jij dan van vrouwen in die echt dik zijn? Mogen die geen bikini aan?

Ongelooflijk deze topic titel. Gelukkig heb ik zelfvertrouwen genoeg en draag ik met trots een bikini met maat 46.
TO heeft duidelijk een gevoelige snaar geraakt bij je.. Dit topic gaat over TO en haar ontevredenheid/onzekerheid over hoe ze eruit ziet in een bikini. Jij betrekt het vervolgens op jezelf (want laten we eerlijk zijn, je doelt met 'vrouwen die echt dik zijn' gewoon op jezelf) en doet alsof to jou heeft aangevallen. Dat geeft niet erg veel blijk van dat zelfvertrouwen en trots waar je het over had.. 🤷🏼‍♀️
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
20-03-2023 22:32
Stoppen met suikers.
Aan yoga doen, met veel strekken.
Languit op de vloer liggen met je armen languit langs je oren.
Even je larve winter lichaam tijd geven om straks de zon weer op te nemen.

En ook bedenken dat je gedurende je cyclus ook steeds een andere buik hebt.

Succes!
Dit gaat echt 0 doen voor een strakkere buik. Anders lag half Nederland wel gestrekt, denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
sprankelend schreef:
20-03-2023 22:28
Bikini kopen met een goede pasvorm en dat was het. Precies hetzelfde dus als wat ik zou doen als ik dunner zou zijn.

Het is geen generale repetitie hè. Je moet er nu van genieten want je kan vandaag niet opnieuw doen.
Ow wauw die tweede alinea daar wil ik wel proberen m’n nieuwe levensmotto van te maken.

Wat ik vind van mensen met een echt te hoog bmi? Euh niks. Maar ik mag best klagen ook al zijn er mensen die steviger zijn dan ik.

En toch is een te hoge buikomvang wel echt ongezond lees ik. Dus naast bij de dag leven wil ik toch weer wat gezonder leven. Maar ik vind dat toch lastig. Ik wil geen rare crash dingen doen ofzo maar ik weet niet goed hoe ik toch wat meer kan sporten gezien m’n dag al vol zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
m-april schreef:
21-03-2023 01:59
TO heeft duidelijk een gevoelige snaar geraakt bij je.. Dit topic gaat over TO en haar ontevredenheid/onzekerheid over hoe ze eruit ziet in een bikini. Jij betrekt het vervolgens op jezelf (want laten we eerlijk zijn, je doelt met 'vrouwen die echt dik zijn' gewoon op jezelf) en doet alsof to jou heeft aangevallen. Dat geeft niet erg veel blijk van dat zelfvertrouwen en trots waar je het over had.. 🤷🏼‍♀️
Nou idd.

Het lijkt me trouwens ook gewoon niet leuk om een flubberbuik te hebben. Dus ik snap TO best. Iedereen baalt weleens voor de spiegel, en die hele dikke Instagram vrouw absoluut ook. Ik vind het fake overkomen.

Maar TO, het is belangrijk om je te realiseren dat mensen niet zo kritisch naar je kijken als jij naar jezelf kijkt. Ik ga regelmatig zwemmen, en eigenlijk let ik nooit op cellulitis/rollen/flubbers van andere. Alleen heftige vormen vallen echt op, en daar zit jij met je bmi niet aan. Het is misschien even eng om binnen te stappen, maar je zal zien dat het niet nodig was.

Je hoeft ook niet een platte buik te hebben voor een bikini. Ooit was dat wel de regel, maar verstoppen in een badpak doen mensen allang niet meer.

Ik doe trouwens aan veel salsa/Zumba dansen, en dat maakt de buik plat. Misschien is dat ook iets voor jou.
Alle reacties Link kopieren Quote
En toch is een te hoge buikomvang wel echt ongezond lees ik. Dus naast bij de dag leven wil ik toch weer wat gezonder leven. Maar ik vind dat toch lastig. Ik wil geen rare crash dingen doen ofzo maar ik weet niet goed hoe ik toch wat meer kan sporten gezien m’n dag al vol zit.

Aankomende maand geen toegevoegde suiker eten. Skip alle tussendoortjes. Eet 3x per dag. Eet 500 gram groente per dag. Drink geen alcohol. Wandel elke dag 30 min. Klinkt 'simpel'. Is het de eerste week niet. Maar je zal zien dat je je veel energieker gaat voelen en zo 4kg kwijt bent :)
Intotheunknown schreef:
21-03-2023 06:43
En toch is een te hoge buikomvang wel echt ongezond lees ik. Dus naast bij de dag leven wil ik toch weer wat gezonder leven. Maar ik vind dat toch lastig. Ik wil geen rare crash dingen doen ofzo maar ik weet niet goed hoe ik toch wat meer kan sporten gezien m’n dag al vol zit.

Aankomende maand geen toegevoegde suiker eten. Skip alle tussendoortjes. Eet 3x per dag. Eet 500 gram groente per dag. Drink geen alcohol. Wandel elke dag 30 min. Klinkt 'simpel'. Is het de eerste week niet. Maar je zal zien dat je je veel energieker gaat voelen en zo 4kg kwijt bent :)
Met een maand zo eten, zal je met bmi 23 als het goed is geen 4 kilo in een maand afvallen.

@To: Als je wil kijken naar gezondere eetgewoontes zou je ook kunnen kijken naar Lazyfitgirlmethode voor de tips over voedzame eten.
Dubbel
anoniem_65020ff49281f wijzigde dit bericht op 21-03-2023 07:46
99.10% gewijzigd
Dubbel
Alle reacties Link kopieren Quote
Banananaa schreef:
21-03-2023 06:55
Met een maand zo eten, zal je met bmi 23 als het goed is geen 4 kilo in een maand afvallen.

@To: Als je wil kijken naar gezondere eetgewoontes zou je ook kunnen kijken naar Lazyfitgirlmethode voor de tips over voedzame eten.
Met een BMI van 21 (en heel slechte eetgewoonten :$) ben ik door bovenstaande 3kg afgevallen in 3 weken. Snacks, snoep, koek, toetjes en alle toegevoegde suiker skippen doet best veel met je lichaam als je dat normaal wel eet.
Alle reacties Link kopieren Quote
In denigrerende termen over jezelf spreken is echt niet meer ok, ik ben blij dat we dat steeds vaker inzien tegenwoordig. Walvissen zijn trouwens prachtig, maar dat terzijde.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel.
't Is al met al een heel gedoe
Misschien een iets hoger broekje, zo'n high waist bikini? Daarin kun je een buikje wat beter verbergen dan in een low rise broekje. Een bikini met print schijnt ook meer te verhullen, maar dat moet je maar net mooi vinden. Succes, ik hoop dat je een leuk exemplaar vindt waarin je je mooi voelt :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook al heb je een gezond BMI dan kun je voor jouw gevoel nog te zwaar zijn. Ik begrijp dat goed. De enige die kan bepalen waar jij je prettig bij voelt ben je zelf. Een ander kan zeggen wat hij of zij wil, maar het is jouw lichaam en het is aan jou om door het leven te gaan met een lichaamsomvang die bij jou past. Voordeel is wel dat je er nu al achter bent nu de zomer nog ver weg is. Zou snel gaan dieten en vooral drastisch gaan minderen met koolhydraten. Daarna koolhydraten blijven beperken en veel water drinken en bewegen. Je kan ook nog een paar keer onder de zonnebank, als je bruin bent lijkt je ook slanker en vallen bepaalde spekrollen iers minder op. Dan is die buik zo weg, voel jij je superfijn in bikini deze zomer en dan is die schaamte helemaal weg. Dat is zo onbetaalbaar fijn. Dat gun ik jou ook. En ook voor jouw kinderen is het fijn zo een stralende moeder die blij en trots is met zichzelf. You can do it!
Hoger broekje.
Ik ben 172 bij 67/68 kg. Denk beetje jouw bmi. Badpak vind ik vreselijk zitten. Meestal draag ik een bikini een maat groter (broekje) (vooral bij de billen vind ik te strak niet mooi) en met een wat hoger broekje, dus.
Ik voel mij mooier/slanker in een bikini dan in een badpak.
En even realistisch… als ik op zondag rond 10/11 uur ga zwemmen in een zwembad, zie ik geen enkel modellen lijf. Dat heeft eigenlijk niemand. Op de echte modellen na.
En pashokjes met tl-licht zijn vreselijk.
Spinkeltje schreef:
21-03-2023 08:32
Ook al heb je een gezond BMI dan kun je voor jouw gevoel nog te zwaar zijn. Ik begrijp dat goed. De enige die kan bepalen waar jij je prettig bij voelt ben je zelf. Een ander kan zeggen wat hij of zij wil, maar het is jouw lichaam en het is aan jou om door het leven te gaan met een lichaamsomvang die bij jou past. Voordeel is wel dat je er nu al achter bent nu de zomer nog ver weg is. Zou snel gaan dieten en vooral drastisch gaan minderen met koolhydraten. Daarna koolhydraten blijven beperken en veel water drinken en bewegen. Je kan ook nog een paar keer onder de zonnebank, als je bruin bent lijkt je ook slanker en vallen bepaalde spekrollen iers minder op. Dan is die buik zo weg, voel jij je superfijn in bikini deze zomer en dan is die schaamte helemaal weg. Dat is zo onbetaalbaar fijn. Dat gun ik jou ook. En ook voor jouw kinderen is het fijn zo een stralende moeder die blij en trots is met zichzelf. You can do it!
Allemaal gezonde adviezen en dan dit kankerverwekkende advies ertussen…
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
20-03-2023 22:38
Wat een stom grapje. Besef je niet dat jouw topictitel voor andere vrouwen heel vernederend en kwetsend kan zijn? Juist door dit soort ‘grapjes’ is het voor veel vrouwen moeilijk om een bikini of wat dan ook te dragen.
Maar TO voelt zich wel zo als een soort van " walvis" en het gaat over haar en niet over een ander. De een heeft een slank lijf bij een " hoger" gezond BMI en de ander is dan gewoon mollig. BMI zegt niet zoveel wat dat betreft en ieder lichaam is anders. Goed dat ze er dan iets aan wil gaan doen. Zij voelt zich nu niet lekker in haar lijf en dat is haar goed recht. Als ik even een paar kg erbij zou hebben dan zou ik me ook een vetklep voelen. Als dat bij mij zo is (gelukkig niet vaak) dan doe ik ook meteen even flink opletten en dan is het snel weer goed en voel ik me ook weer happy in mijn lijf en dus ook in bikini. Dat gun ik TO ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
21-03-2023 08:37
Allemaal gezonde adviezen en dan dit kankerverwekkende advies ertussen…
Kan ook een enkel keertje, dan heeft ze ook al een kleurtje hoor, niet vaker natuurlijk. Of ze kan zich vaker met een bronzer insmeren. Dat kan ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh dat heb ik ook wel hoor. Maar ik voel niet meer wat ik vroeger voelde. Ik kijk meer naar de pasvorm, de kleur, het model, het comfort. Dat laatste is eigenlijk het belangrijkste. Ik moet nog kopen trouwens. Als Action iets heeft van mix & match is dat wel zo makkelijk. ;-D

Ik vind het niet erg om nog te moeten bruinen. Ik ben nooit heel erg bleek en word ook niet erg bruin. Maar ik heb me daar nooit voor gegeneerd ook al zou ik een melkkleur hebben gehad. Zo kan je je wel alles gaan aantrekken.
tv-icoon wijzigde dit bericht op 21-03-2023 09:14
28.84% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven