Lijf & Lijn alle pijlers

Wassen jullie je benen onder de douche?

13-05-2019 18:02 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Twitter barstte er gisteren een enorme discussie uit rond de vraag: wassen jullie je benen onder de douche?

Ik doe het eigenlijk niet, wel mijn voeten, en de rest van mijn benen spoelt wel schoon. Een paar keer in de week scheer ik mijn benen en dan zeep ik ze wel grondig in.

Was jij je benen onder de douche?

Totaal aantal stemmen: 334

Ja (45%)
Nee (34%)
Soms (21%)
Alle reacties Link kopieren
Kraaienpootje schreef:
20-05-2019 12:21
Ik snap het ook nooit Sophiax. Net zoals die smerige parfumwolken die sommige mensen zo hard nodig vinden. Echt zo vies! Waarom???? Vind je je eigen natuurlijke geur zo vies? En denk je nu echt dat zo'n vieze parfumwolk wel lekker is? Weten die mensen zelf wel hoe erg ze stinken met die smerige troep opgespoten of is er iets serieus mis met hun reukorgaan.
Zo’n parfumwalm vind ik ook ontzettend vies. Ik gebruik wel (ongeparfumeerde) deo (anders ruik ik wel naar zweet en dat vind ik vies) en parfum. Die laatste is hoeveelheden dat je dat pas ruikt wanneer je echt tegen mij aanstaat. Dat is ook waar parfum voor is bedoeld wat mij betreft. Niet om een hele treincoupé naar te laten ruiken.
Alle reacties Link kopieren
Kraaienpootje schreef:
20-05-2019 12:17
Ik was me mijn hele leven al met alleen water en ik gebruikt geen deo of parfum. Ik heb een extreem droge huid en krijg exceem van producten met zeep of parfum. En ik stink niet en ik ben nog schoon ook. In mijn tiener-jaren ben ik er wel erg onzeker over geweest, maar als ik bij vriendinnen navroeg of ze me wel eens roken werd ik altijd gerustgesteld. Ook nu vraag ik het nog wel eens aan mijn vriend als ik dit soort discussies lees. Hij vindt het zelfs verwonderlijk dat ik echt nooit naar zweet ruik, ook niet als ik aan het zweten ben of in hoogzomer.
Ik ruik ook nooit naar zweet. En ik ga iedere dag met het OV. Ik zou het vast wel gemerkt hebben als ik zou stinken.
Ik ruik bij anderen ook zelden zweet. Wel etensgeuren in hun kleding. Of rook in hun haar.
De enige vieze mensengeur die ik 's ochends ruik is de adem van mensen die niet hebben ontbeten. En dat vind ik viezer ruiken dan zweet.
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
19-05-2019 22:53
Zweetlucht of andere vieze geurtjes verdwijnen niet met water
Je zal maar plassen onder de douche en niet je benen wassen. :hyper:
Overigens: ik heb altijd alleen moeite met knoflookgeur kwijt te raken, maar daar is ook geen enkele douchegel tegen 'opgewassen'. Azijn daarentegen wel. Iets met azijnpissers en plassen onder de douche :lightbulb:.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
13-05-2019 18:14
Kruis en tussen de billen kun je beter niet met zeep wassen, je verstoort de zuurgraad daarmee (spoelen met lauw water is voldoende).
Je wast je haar maar 1 keer per 2 weken?
Lijkt mij vies!
Het lijkt mij juist ontzettend vies om tussen je billen niet met zeep te wassen.
Heeft naar mijn idee ook niks te maken met je zuurgraad.
Dat je vagina niet wast met zeep is een ander verhaal.
Maar ik werk in de zorg dus ik kom regelmatig dingen tegen die niet iedereen tegen komt.
Misschien is mijn uitgangspunt daardoor anders
Alle reacties Link kopieren
Paulien Cornelisse leest hier mee :rofl:

Afbeelding
Later is nu
Dreamer schreef:
20-06-2019 09:31
Paulien Cornelisse leest hier mee :rofl:
Geweldig :rofl:
Misschien schrijft ze stiekem ook wel mee. Hoi Pauline :hello:
Alle reacties Link kopieren
Sylvia Witteman schrijft hier niet mee. Die reageert op bovengaand stukje met "WTF, wie wast er nou z'n benen?"

Begint de discussie opnieuw, nu op twitter :rolling:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hahaha! We zijn een benenwasrevolutie gestart op dit forum!
Ik was elke keer als ik onder de douche ga álles dus ook mijn benen, elk jaar weer.

Nav dit topic heb ik het alvast gisteren maar allemaal gedaan dat douchen en ja, inclusief de onderdanen. Beetje vroeg misschien maar Ik ben dus nu alvast helemaal klaar voor de kerst, ben ik dan snel klaar, beetje deo en hoppa. :cheer2:
:mrgreen:
-Bladora- schreef:
14-05-2019 01:07
Oh haha, dat had ik niet gedacht bij het lezen van de topic titel, dat zoveel mensen dus niet hun benen wassen. Vond het al zo’n rare vraag, maar dat is het blijkbaar dus niet.

Ik was gewoon m’n hele lijf tijdens het douchen, gewoon een standaard routine. Ik was niet elke dag mijn haren, maar altijd eerst m’n oksels en billen/schaamstreek met een super neutrale douchegel (als m’n shampoo in m’n haar zit), dan uitspoelen/afspoelen. Vervolgens (tijdens de cremespoeling) de rest van m’n lijf met een hydraterende douchegel, eerst m’n armen, dan borsten, buik en rug, dan benen en voeten. Vervolgens alles af/uitspoelen en dan m’n gezicht, hals en oren. Na het douchen smeeer ik me in met een hydraterende crème/lotion.

Kost me nog geen 10 min, en heb absoluut geen uitgedroogde huid.

Ik vind het echt bijzonder dat mensen dus blijkbaar niet hun hele lijf wassen :).
Zonder al die zeep had je die bodylotion en hydraterende crème wellicht niet nodig...... :lightbulb:

Ik was m'n benen ook alleen actief als ze zwart zien van het een of ander. En ik douche ook maar 2 à 3 keer in de week.... En toch stink ik niet en heb ik amper bodylotion nodig. Het is maar net wat je je huid aanleert.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-06-2019 09:31
Paulien Cornelisse leest hier mee :rofl:

Afbeelding
Haha, leuk!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
"Op sommige delen van 'het internet'".
Je durft gewoon niet toe te geven dat je fervent viva forumster bent Paulien!
Wat leuk! Ik ben nu pas de krant aan het lezen.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
20-06-2019 16:25
"Op sommige delen van 'het internet'".
Je durft gewoon niet toe te geven dat je fervent viva forumster bent Paulien!

Ik zeg op mijn blog altijd "elders op het internet" als ik wat op viva gelezen heb :hihi:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
20-06-2019 16:25
"Op sommige delen van 'het internet'".
Je durft gewoon niet toe te geven dat je fervent viva forumster bent Paulien!
nou ja, dit topic begon, omdat het onderwerp over Twitter ging

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven