Lijf & Lijn alle pijlers

Wassen jullie je benen onder de douche?

13-05-2019 18:02 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Twitter barstte er gisteren een enorme discussie uit rond de vraag: wassen jullie je benen onder de douche?

Ik doe het eigenlijk niet, wel mijn voeten, en de rest van mijn benen spoelt wel schoon. Een paar keer in de week scheer ik mijn benen en dan zeep ik ze wel grondig in.

Was jij je benen onder de douche?

Totaal aantal stemmen: 334

Ja (45%)
Nee (34%)
Soms (21%)
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-05-2019 18:30
Rond je wattes?
🍑

Ik heb wel een woord overwogen, maar niks paste. Wat zou jij er dan neerzetten? Kut en poes vind ik te respectloos om naar mijn eigen delen te verwijzen, vagina is niet wat ik bedoel, ik wou ook geen semi-lollig woord als voorbips, en geslachtsdelen, genitaliën of vulva vond ik te medisch voor de context.

En de perzik lijkt zowel op voor als achter dus hij was juist éxtra geschikt!

🍑
Ik was na het werk (in de zorg) altijd wel alles. Als ik niet gewerkt heb, was ik oksels, kruis, billen en voeten met zeep, meestal iets van babyzeep of iets heel milds. Alles wat heftiger ruikt, gaat bij mij snel echt vies ruiken, vind ik, terwijl babyzeep heel fris blijft ruiken.
Haren eens per week of twee weken (dikke, stugge krullen).
Alle reacties Link kopieren
konwalia schreef:
13-05-2019 19:35
🍑

Ik heb wel een woord overwogen, maar niks paste. Wat zou jij er dan neerzetten? Kut en poes vind ik te respectloos om naar mijn eigen delen te verwijzen, vagina is niet wat ik bedoel, ik wou ook geen semi-lollig woord als voorbips, en geslachtsdelen, genitaliën of vulva vond ik te medisch voor de context.

En de perzik lijkt zowel op voor als achter dus hij was juist éxtra geschikt!

🍑
:rofl:
Gadver, nou snap ik weer waarom ik snel vies ben van andere mensen.
kippetje29 schreef:
13-05-2019 19:23
Sport je dan niet? Als ik sport zweet ik en dan wil ik graag mijn haar erna wassen.
Als je geen Europees haar hebt, is het echt normaal om eens per week of om de week je haar te wassen. Kroes haar is zo droog, anders wordt het echt onhandelbaar. Ik heb zelf mix haar, dan gaat het nog wel, maar mijn vaders kant van de familie heeft echt een heel ander haarwasritme. Maar douchen doen ze dan weer veel frequenter dan veel Nederlanders. Dat is men zo gewend vanuit de tropen waar je echt minimaal twee keer per dag doucht.

Ik was alles inclusief benen onder de douche en ben inderdaad zo iemand de badkamer als meer dan alleen een functionele ruimte ziet. Heerlijk, lekker scrubben, maskertjes, oliën en bodybutters, ik doe het allemaal uitgebreid. ‘s Ochtends wel alles snel, even goed de oksels en het kruis etc. en in de avond uitgebreider. Goed of slecht voor de huid, het kan mij niet schelen, in geniet er van. Ik gebruik ook zo’n badborstel om lekker mijn rug te schrobben.

Iets anders; ik heb het idee dat veel mensen hun oren niet goed wassen. Wat ik soms naast me zie in het OV, daar word je echt niet goed van!
Doubletree20 schreef:
13-05-2019 19:36
Gadver, nou snap ik weer waarom ik snel vies ben van andere mensen.

Omdat ze hun benen niet wassen?
herfstappeltaart schreef:
13-05-2019 19:38
Omdat ze hun benen niet wassen?
Er wordt wel meer niet gewassen als ik het zo lees
Alle reacties Link kopieren
Ik was mijn oksels met zeep, mijn perzik met parfum vrije zeep, mijn haar met shampoo en mijn gezicht ook met parfumerie zeep. 1 x pw ofzo zeep ik mijn hele lijf in, benen worden geschoren met douche olie, dus die gaan soiso mee.
Alle reacties Link kopieren
Heksenketels schreef:
13-05-2019 19:26
Nou, ik bedenk me dus dat ik mijn voeten eigenlijk nooit was. Ben veel te bang om uit te glijden met al die zeep.
Ik zal er eens op gaan letten
Dat heb ik ook. Armen en bovenbenen was ik nog wel mee dagelijks. Net als buik/ onder borsten. Dat hoor ik hier ook veel mensen niet doen. Had ik niet verwacht. Maar voeten vind ik obder de douche echt onhandig. In de winter spoelen ze wel mee in doucbewater, maar in de winter was ik die apart voor ik naar bed ga, want loop altijd op blote voeten thuis in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
13-05-2019 19:00
Ieuw! Stinkerd.
Wat? Ik wil gewoon weten wat onder de definitie van wassen verstaan wordt. Is dat met je handen langs je benen, met een washand, met of zonder zeep?

Ik wist niet dat je van definitievragen gaat stinken! Weer wat geleerd.
Ik sop me iedere dag 1 of 2x van top tot teen in met washand en douchegel. M’n flamoes spoel ik uit met Lactacyd Intiem en daarna met gewone Lactacyd. M’n haar was ik om de dag. Niets heerlijkers dan fris geschoren en schoon van onder de douche te komen.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
13-05-2019 19:40
Er wordt wel meer niet gewassen als ik het zo lees
Ik gebruik ook bijna niets tot geen zeep. Wedden dat mijn 'perzikje' tot aan mijn haar aan toe minstens net zo fris dan wel niet frisser is als dat van een ander? Mijn haar wordt pas na twee weken vettig, en ruikt ook altijd fris! Ik was het zonder shampoo om de dag! Pas na twee weken eens een keer met shampoo en conditioner.
Heet water volstaat hoor, weet niet waar jouw smetvrees vandaan komt? Zwitsal goedemorgen haarlotion voor babietjes doet wonderen. Ik ruik heerlijk, geloof mij maar. Shampoo is gewoon slecht voor je haar, en nogmaals mijn huid ziet er fantastisch uit. Zo slecht is het niet, zo vies ben ik niet. Nihil mee-eters, nooit zweetlucht, áltijd práchtig haar. Lekker puh hoor!
Doubletree20 schreef:
13-05-2019 19:40
Er wordt wel meer niet gewassen als ik het zo lees
Zolang je je perzik maar af en toe een sopje geeft is er weinig aan de hand volgens mij.
Ja, met een washand en zeep (douchegel). Ik wist niet eens dat sommigen dit niet deden, kom tot allerlei nieuwe inzichten hier!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind douchen/badderen leuk, fijn en ontspannend. Ik doe het niet alleen om schoon te worden. Maar velen hier zien het blijkbaar meer als een ‘moetje’ en daarom is hetgeen daarbij gebeurt waarschijnlijk ook zo beperkt. Zit er geen zichtbaar vuil op de benen? Mooi, dan sla ik dat lekker over.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
13-05-2019 19:40
Er wordt wel meer niet gewassen als ik het zo lees
En dat moet jij allemaal aflikken?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef:
13-05-2019 20:21
En dat moet jij allemaal aflikken?
Bij mij niet hoor. Mijn benen zijn intussen zo stinkend smerig dat ik mijn broek niet eens meer uit krijg, dus niemand die het ziet.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-05-2019 20:28
Bij mij niet hoor. Mijn benen zijn intussen zo stinkend smerig dat ik mijn broek niet eens meer uit krijg, dus niemand die het ziet.
Ja, maar jij kan met broek en al tenminste nog eens in een van je machines springen. Wel tennisballen erbij doen, geloof ik, hè?
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Ik leer hier iedere dag weer. Het is echt nieuw voor me dat er mensen zijn die niet hun hele lichaam wassen.

Ben ik toch even benieuwd: de mensen die alleen hun armen en benen niet wassen; waarom die niet en je buik en rug wel? Ik snap het geloof ik niet helemaal.
Sri-is-back-now schreef:
13-05-2019 20:31
Ja, maar jij kan met broek en al tenminste nog eens in een van je machines springen. Wel tennisballen erbij doen, geloof ik, hè?
Ja, anders gaat de vulling klonteren.
Alle reacties Link kopieren
Sri-is-back-now schreef:
13-05-2019 20:31
Ja, maar jij kan met broek en al tenminste nog eens in een van je machines springen. Wel tennisballen erbij doen, geloof ik, hè?
Nee, das bij dons juh
blueberry schreef:
13-05-2019 19:20
Ik heb altijd het idee dat mensen het ‘zeep is slecht voor je huid verhaal’ een beetje misbruiken om goed te praten dat ze weinig aan aan lichaamsverzorging doen. In mijn omgeving is de normale frequentie zelfs 2x per dag douchen.
Ik doe inderdaad vergeleken met anderen weinig aan lichaamsverzorging. Ik zie er het nut niet van in en voor je huid hoef je al dat wassen inzepen al helemaal niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-05-2019 20:28
Bij mij niet hoor. Mijn benen zijn intussen zo stinkend smerig dat ik mijn broek niet eens meer uit krijg, dus niemand die het ziet.
:kwijl:
Damned if I don’t
MrsLady schreef:
13-05-2019 20:34
Ben ik toch even benieuwd: de mensen die alleen hun armen en benen niet wassen; waarom die niet en je buik en rug wel? Ik snap het geloof ik niet helemaal.
Buik en rug was ik ook niet. Ik laat er gewoon het douchewater langs stromen. Lijkt me meer dan genoeg.
MrsLady schreef:
13-05-2019 20:34
Ben ik toch even benieuwd: de mensen die alleen hun armen en benen niet wassen; waarom die niet en je buik en rug wel? Ik snap het geloof ik niet helemaal.
Ik denk omdat je op je buik en rug wel zweet en op je armen en benen nauwelijks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven