Lijf & Lijn alle pijlers

Wassen jullie je benen onder de douche?

13-05-2019 18:02 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Twitter barstte er gisteren een enorme discussie uit rond de vraag: wassen jullie je benen onder de douche?

Ik doe het eigenlijk niet, wel mijn voeten, en de rest van mijn benen spoelt wel schoon. Een paar keer in de week scheer ik mijn benen en dan zeep ik ze wel grondig in.

Was jij je benen onder de douche?

Totaal aantal stemmen: 334

Ja (45%)
Nee (34%)
Soms (21%)
pejeka schreef:
13-05-2019 18:33
Ik was mijn perziken nooit, en al helemaal niet met zeep. Ik wacht altijd tot ze goed rijp zijn en haal dan het velletje eraf.
:proud:
En als je nou geen perzik hebt maar wel een 🍆 ?
Het ís geen pérzik dames (en heer) het is een prúim :roll:

:shame:
Ik was onder mijn voeten bijna nooit met zeep, want dan wordt het zo glad en ik ben bang om dan uit te glijden. Ik voel me ineens heel ranzig. Overigens heb ik geen last van stink- of zweetvoeten.
RikM schreef:
13-05-2019 20:47
En als je nou geen perzik hebt maar wel een 🍆 ?
Dan heb je drie benen om te wassen. Wat een werk lijkt me dat.
Madeliefjees schreef:
13-05-2019 18:19
Wat raar. Ik was altijd alles.
Wat raar. ;-D
Lady*Voldemort schreef:
13-05-2019 20:53
Dan heb je drie benen om te wassen. Wat een werk lijkt me dat.
Daar hoor ik manlief elke morgen als hij onder de douche staat over klagen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
13-05-2019 20:51
Ik was onder mijn voeten bijna nooit met zeep, want dan wordt het zo glad en ik ben bang om dan uit te glijden. Ik voel me ineens heel ranzig. Overigens heb ik geen last van stink- of zweetvoeten.
Daarom heb ik vloerbedekking in de douche.
Damned if I don’t
-jolijn- schreef:
13-05-2019 20:51
Ik was onder mijn voeten bijna nooit met zeep, want dan wordt het zo glad en ik ben bang om dan uit te glijden. Ik voel me ineens heel ranzig. Overigens heb ik geen last van stink- of zweetvoeten.

Waarom? Je bent echt niet ranzig als je je niet minstens 2 keer per dag van top tot teen wast, scrubt, scheert en bodylotiont. Verreweg de meeste mensen hebben een prima basishygiëne en zijn niet ranzig. Dat anderen meer doen, doet daar niets aan af.
Alle reacties Link kopieren
Soms sop ik me in met Rituals, dan ook mijn benen. In de zomer loop ik altijd op teenslippers, dus boen ik wel voeten en onderbenen extra. Maar normaal niet, wordt schoon genoeg van het water/ zeep van oksels / shampoo.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
-jolijn- schreef:
13-05-2019 20:51
Ik was onder mijn voeten bijna nooit met zeep, want dan wordt het zo glad en ik ben bang om dan uit te glijden. Ik voel me ineens heel ranzig. Overigens heb ik geen last van stink- of zweetvoeten.

Ik plas onder de douche, goed voor het milieu en het gaat ook zweetvoeten tegen.

Oh ja, en ik was mijn benen of voeten of armen ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie het heel vies als ik zeg dat ik maar 2x per week onder de douche sta?
Moezy schreef:
13-05-2019 20:17
Ja, met een washand en zeep (douchegel). Ik wist niet eens dat sommigen dit niet deden, kom tot allerlei nieuwe inzichten hier!

Ik ben dan weer hyper verbaasd dat zoveel mensen een washand gebruiken :-[
Cootjecatootje schreef:
13-05-2019 21:01
Vinden jullie het heel vies als ik zeg dat ik maar 2x per week onder de douche sta?
Dat topic komt pas weer in oktober, eerst 'hoe vaak verschoon jij je handdoeken / beddengoed' in juni en dan 'hoe vaak doe jij een schone BH aan' in september.
-jolijn- schreef:
13-05-2019 20:51
want dan wordt het zo glad en ik ben bang om dan uit te glijden.
Douchemat voor in de douchebak, anti-slip. Rubber. Die van mij is van de Action, ideaal. Ik vind gladheid en gladde douchebakken en vloeren ook eng.

Ik was alles iedere dag onder de douche. Met douchegel, haren met 2 in 1 (shampoo&conditioner). De voorkant van onderen wel alleen met water, anders irritatie. Scrubben 1x per week.
ViezeHond schreef:
13-05-2019 18:25
Ik rag de pleeborstel altijd ff door mijn reet na het schijten, dan hoef ik niet te douchen.
:rofl:
Washandjes gebruik ik alleen voor gezicht met facewash. Voor het scrubben een douche-puff.
.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 23:21
99.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk; zelf gebruik ik de handdouche nooit maar in principe ga ik speciaal in bad om schoon te worden: minstens eens per week scrub mezelf helemaal af met scrubhandschoenen en een fles beautybath cream. De bovenste laag wordt echt verwijderd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Cootjecatootje schreef:
13-05-2019 21:01
Vinden jullie het heel vies als ik zeg dat ik maar 2x per week onder de douche sta?
Neuh.
Cootjecatootje schreef:
13-05-2019 21:01
Vinden jullie het heel vies als ik zeg dat ik maar 2x per week onder de douche sta?
Zo lang ik je niet door het scherm heen ruik vind ik daar niets van.
Alle reacties Link kopieren
Cootjecatootje schreef:
13-05-2019 21:01
Vinden jullie het heel vies als ik zeg dat ik maar 2x per week onder de douche sta?

Zolang ik je niet van een afstand ruik en het je niet aan te zien is niet.
Ik zou er zelf niet mee wegkomen.
Dat gezegd hebbende, ik denk dat sommige mensen echt niet door hebben dat ze wel degelijk stinken. Ik zou het verschrikkelijk vinden als mensen mij zouden kunnen ruiken dus liever het zekere voor het onzekere ook..
.
Alle reacties Link kopieren
Al die scrubzooi komt in de afvoer terecht en draagt zo bij aan de plastic soep in de oceanen. Neem een lekkere ruwe handdoek, dan wordt het afdrogen een luxe scrub-beauty-ritueel.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef:
13-05-2019 21:38
Al die scrubzooi komt in de afvoer terecht en draagt zo bij aan de plastic soep in de oceanen. Neem een lekkere ruwe handdoek, dan wordt het afdrogen een luxe scrub-beauty-ritueel.
Suiker- en zoutscrubs lossen netjes op. Overigens komt het grootste deel van plastic scrubballetjes in de oceaan uit tandpasta.
Ik zie ook vaak bruine overhemdskragen op werk. Dat zijn toch mensen die de nek echt wat meer moeten schrobben, in plaats van water er gewoon langs laten glijden. Dat bruine zijn dode huidcellen.

Afbeelding
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 22:24
27.52% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven