Lijf & Lijn alle pijlers

Wat doe jij om het verval tegen te gaan?

09-03-2023 08:46 406 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Luchtig bedoeld!

Naar aanleiding van een topic over ooglidcorrectie bedacht ik mij wat ik allemaal voor kunstgrepen doe om 'het verval' een klein beetje tegen te gaan.

Bijna 50 dus er begint een en ander te verzakken.

1. Grijze haren verven. Al bijna 30 haar want genetisch bepaald dat ik vroeg grijs mag worden. Laatste jaren steeds frequenter en toch elke dag wel een touch up met spray.

2. Ooglid stickers tegen de steeds meer overhangende oogleden. Nu is dit ook een genetisch dingetje maar het wordt wel erger met ouder worden dus ik schaar het even onder 'het verval'.

3. Foundation. Mijn huid wordt roder en vlekkeriger, minder glad. Vind het nu mooier een bescheiden laagje minerale poeder te gebruiken.

4. Recent; corrigerend ondergoed. De bilpartij is ondanks vele squats en krachttraining toch wel wat gaan zakken (ken je die flubbertjes aan de onderkant van je bil?). Toen ik laatst een broek aan wilde met een zeer tekenend stofje toch maar even een correctieslip er onder gedaan.

Dit was het tot nu toe. Na deze ingrepen ben ik nog best tevreden met hoe ik er uit zie :)
(en zonder ook wel hoor)

Wat doe jij zoal?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
09-03-2023 12:01
Ik had echt iets zoals dit

Afbeelding
Ik vind het heel mooi.
Maar ieder z'n mening natuurlijk.
Is dat laseren ook niet schadelijk voor je huid dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
samarinde schreef:
09-03-2023 11:56
Krachttraining is bij mij de basis van alles. Daarnaast zet ik 10.000 stappen per dag (intensieve cardio is niet goed in combinatie met krachttraining), doe ik eens per week aan yin yoga (goed voor spieren, pezen en bindweefsel) en neem ik dagelijks proteïnepoeder voor extra eiwitten (goed voor de spieren). Het klinkt alsof ik geobsedeerd ben door mijn lichaam :) maar het punt is juist dat ik te lui ben om dingen te doen die ik niet leuk vind, zoals diëten en heel veel geld uitgeven aan dure crèmes, want daar geloof ik niet in. En krachttraining vind ik wel heel erg leuk, en het helpt absoluut bij het verval.
Hoe vaak doe je aan krachttraining?
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
09-03-2023 12:18
Ik vind het heel mooi.
Ik ook , echt prachtig!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mighty_Macaw schreef:
09-03-2023 10:40
Haha ik heb nu ook stickertjes besteld - jullie schuld!
Ik ook! 😅
Vrijwel niks. Ik sport maar dat vind ik vooral heel fijn om te doen.

Nog niet grijs, zelfs nog geen grijze haren gespot (begin 30) en vind grijs dus serieus mooi. Maar als ik mijn vader als uitgangspunt neem, zal ik met bijna 70 nog niet volledig grijs zijn.

Dagcrème/zonnebrand vergeet ik vaak. Dus zit vooral in winter niet in mijn systeem.

Corrigerende panty, maar niet vanwege leeftijd maar door de kilo's en keizersnede buik na 2 zwangerschappen.
minnimouse schreef:
09-03-2023 12:18
Ik vind het heel mooi.
Maar ieder z'n mening natuurlijk.
Is dat laseren ook niet schadelijk voor je huid dan?
:high5:
Ik vind sproetjes ook heel leuk. Juist bij zoveel nog leuker.
samarinde schreef:
09-03-2023 11:56
Krachttraining is bij mij de basis van alles. Daarnaast zet ik 10.000 stappen per dag (intensieve cardio is niet goed in combinatie met krachttraining), doe ik eens per week aan yin yoga (goed voor spieren, pezen en bindweefsel) en neem ik dagelijks proteïnepoeder voor extra eiwitten (goed voor de spieren). Het klinkt alsof ik geobsedeerd ben door mijn lichaam :) maar het punt is juist dat ik te lui ben om dingen te doen die ik niet leuk vind, zoals diëten en heel veel geld uitgeven aan dure crèmes, want daar geloof ik niet in. En krachttraining vind ik wel heel erg leuk, en het helpt absoluut bij het verval.
Welk eiwitpeoder gebruik je? Ik vind het vaak zo'n viezige smaak ergens aan geven dus haak vaak snel af.
minnimouse schreef:
09-03-2023 12:18
Ik vind het heel mooi.
Maar ieder z'n mening natuurlijk.
Is dat laseren ook niet schadelijk voor je huid dan?
Ja, er was ook een risico op kleine vlekjes die wit zouden uitslaan. Gelukkig is het bij mij helemaal goed gegaan. Degene die mij behandelde vond het zelf ook zonde, maar goed, zolang je betaalt en het is verantwoord doen ze wat je wilt :biggrin:
samarinde schreef:
09-03-2023 11:56
Krachttraining is bij mij de basis van alles. Daarnaast zet ik 10.000 stappen per dag (intensieve cardio is niet goed in combinatie met krachttraining), doe ik eens per week aan yin yoga (goed voor spieren, pezen en bindweefsel) en neem ik dagelijks proteïnepoeder voor extra eiwitten (goed voor de spieren). Het klinkt alsof ik geobsedeerd ben door mijn lichaam :) maar het punt is juist dat ik te lui ben om dingen te doen die ik niet leuk vind, zoals diëten en heel veel geld uitgeven aan dure crèmes, want daar geloof ik niet in. En krachttraining vind ik wel heel erg leuk, en het helpt absoluut bij het verval.
Welk eiwitpeoder gebruik je? Ik vind het vaak zo'n viezige smaak ergens aan geven dus haak vaak snel af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verf mijn haar ook al jaren, want op mijn 23 ste al eerste grijze haren.

Verder heb ik me rond dezelfde leeftijd voorgenomen om nooit meer onzeker of ontevreden te zijn over mijn uiterlijk. God, wat ben ik veel tijd kwijt geweest in mijn tienerjaren met in de spiegel kijken en mezelf te bekritiseren. En wat was ik toen mooi. Dat zag ik gelukkig wel toen ik 23 was. Voor mijn leeftijd zie ik er hartstikke goed uit, ook al voel ik me wel eens blegh.

Ook al ben ik nu aan het afvallen om gezonder en slanker te zijn, ik ben helemaal okee met hoe ik nu ben. (Inclusief mijn kleur haarverf ;)
Hier kom ik nog op terug
minnimouse schreef:
09-03-2023 12:19
Hoe vaak doe je aan krachttraining?
3-4x Ik zou wel vaker willen, maar ik train zwaar en dat wordt te belastend voor mijn spieren, helaas.
Banananaa schreef:
09-03-2023 13:00
Welk eiwitpeoder gebruik je? Ik vind het vaak zo'n viezige smaak ergens aan geven dus haak vaak snel af.
Pure Whey (strawberry) van Kruitvat op dit moment, die kwam goed uit een consumentenonderzoek en ik roer het door de kwark. Smaakt naar de aardbeienmilkshake van McDonalds, vind ik, heerlijk met granola en frambozen erbij. Liefst wil ik naturel maar die poeders schijnen naar karton te smaken.
Alle reacties Link kopieren Quote
samarinde schreef:
09-03-2023 13:05
3-4x Ik zou wel vaker willen, maar ik train zwaar en dat wordt te belastend voor mijn spieren, helaas.
Sportief!
Alle reacties Link kopieren Quote
- Botox
- Fillers
- Pigmentvlekken laseren
- Microneedling
- Elke dag SPF
- Goede dag en avond verzorging van m'n gezicht met serum, exfoliant, retinol etc.
- 3 x per week yoga
- 2 x per week zwemmen
- dagelijks 10.000 stappen
- op tijd naar bed
- veel water drinken
- niet drinken
- niet roken
- make-up (foundation, blush, highlight, mascara)
- uitgroei laten verven + hightlights zetten
- met jonge mensen omgaan
- tiktok filmpjes kijken om te weten wat jonge mensen bezig houdt
- op gewicht blijven
- jeugdige kleding aan (wel in de juiste maat)
- gezond eten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft met collageenpoeders.
Ik heb me er laatst over in zitten lezen en ben benieuwd of het echt wat doet of dat het onzin is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nu echt niet mooier dan op m’n 20e, maar wat had ik toen graag m’n huidige mindset gehad.
Maar goed; ik kleed me leuk, haar goed geknipt, soms wat Highlights omdat mijn haar wat doffer wordt, poeder op m’n wangen tegen de couperose. Ik probeer te sporten en wat aan m’n gewicht te doen, maar dat is een eeuwig gevecht.
Ik ben vooral een erg leuk mens, 😵‍💫 en breng veel tijd door met de mensen van wie ik houdt. Dat zorgt ervoor dat ik leuk blijf, ook als het weleens tegenzit.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mighty_Macaw schreef:
09-03-2023 11:47
Je kunt verschillende maten kopen (ik heb ze nu op Amazon besteld) al naar gelang hoe hangerig je ogen zijn. Ik heb gegokt op maat M. Dus misschien had jij een te kleine maat?

Ik kan geen plaatje plakken maar hier is een link naar een plaatje https://cdn.shopify.com/s/files/1/0559/ ... 1647614547
Zelfs de grote zag niet uit. Maar...ook die versie uit jouw link besteld. Is ook ander materiaal zo te zien.
In het vervolg lees ik geen Lijf, schoonheidsgedoe meer hier. Tijd terug was er n Panty onderwerp. Nog nooit zoveel panty's gekocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
acceptieme schreef:
09-03-2023 13:25
- Botox
- Fillers
- Pigmentvlekken laseren
- Microneedling
- Elke dag SPF
- Goede dag en avond verzorging van m'n gezicht met serum, exfoliant, retinol etc.
- 3 x per week yoga
- 2 x per week zwemmen
- dagelijks 10.000 stappen
- op tijd naar bed
- veel water drinken
- niet drinken
- niet roken
- make-up (foundation, blush, highlight, mascara)
- uitgroei laten verven + hightlights zetten
- met jonge mensen omgaan
- tiktok filmpjes kijken om te weten wat jonge mensen bezig houdt
- op gewicht blijven
- jeugdige kleding aan (wel in de juiste maat)
- gezond eten
Maar doe je dat om verval tegen te gaan, of vind je het ook allemaal leuk? En waar haal je de tijd vandaan?
Die tiktokfilmpjes kijken vind ik wel echt bijzonder. Ik wil me helemaal niet vereenzelvigen met 20-jarigen, en ik kleed me ook niet zo.
Ik ben bijna 50, ik heb andere interesses, en andere dingen staan mij leuker dan jeugdige mode.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Over 3 jaar ben ik 50. Heb best wel geluk met mijn haar, dat heeft nog overwegend zijn natuurlijke kleur. Daar doe ik dus niets aan en ik weet ook nog niet of ik het ooit wel ga verven. De huid in mijn gezicht wordt wat slapper maar ik ga daar geen chirurgisch iets aan laten doen. Dagcrème met spf gebruik ik al jaren, verder niets nodig, mag niet klagen over mijn huid. Oogleden ook nog geen last van. Ik krijg wel meer haargroei rond mijn mond, dat trek ik eruit/ gebruik ontharingscreme.

Ik rook niet en drink zelden, neem zoveel mogelijk de fiets en wandel wat. Actief sporten zou ik me toe moeten zetten maar dat zit er niet echt in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, een aantal dingen doe ik wel bewust om verval tegen te gaan, maar een sommige dingen zijn onbewust natuurlijk. Geen alcohol drinken en niet roken is niet bewust om verval tegen te gaan, maar wel om gezond te blijven en dat kost geen extra tijd.

ik wil me ook niet vereenzelvigen met 20-jarigen, maar vind het wel leuk om te zien wat er in hun leefwereld speelt en voor mijn gevoel houd me dat ook jong (of het verval tegengaat is natuurlijke en tweede). Het is lastig om uit je eigen algoritme op social media te komen waardoor je soms in je eigen bubbel blijft. Ik doe m'n best om daar ook buiten te komen door op andere tiktokflimpjes en social media te zoeken en te zien wat er allemaal is.
Alle reacties Link kopieren Quote
acceptieme schreef:
09-03-2023 13:25
- Botox
- Fillers
- Pigmentvlekken laseren
- Microneedling
- Elke dag SPF
- Goede dag en avond verzorging van m'n gezicht met serum, exfoliant, retinol etc.
- 3 x per week yoga
- 2 x per week zwemmen
- dagelijks 10.000 stappen
- op tijd naar bed
- veel water drinken
- niet drinken
- niet roken
- make-up (foundation, blush, highlight, mascara)
- uitgroei laten verven + hightlights zetten
- met jonge mensen omgaan
- tiktok filmpjes kijken om te weten wat jonge mensen bezig houdt
- op gewicht blijven
- jeugdige kleding aan (wel in de juiste maat)
- gezond eten
Wowwwwww
Frommel schreef:
09-03-2023 13:54
Wowwwwww
De meeste jonge vrouwen die ik ken hebben een soortgelijk lijstje hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
ñuca schreef:
09-03-2023 13:47
Over 3 jaar ben ik 50. Heb best wel geluk met mijn haar, dat heeft nog overwegend zijn natuurlijke kleur. Daar doe ik dus niets aan en ik weet ook nog niet of ik het ooit wel ga verven. De huid in mijn gezicht wordt wat slapper maar ik ga daar geen chirurgisch iets aan laten doen. Dagcrème met spf gebruik ik al jaren, verder niets nodig, mag niet klagen over mijn huid. Oogleden ook nog geen last van. Ik krijg wel meer haargroei rond mijn mond, dat trek ik eruit/ gebruik ontharingscreme.

Ik rook niet en drink zelden, neem zoveel mogelijk de fiets en wandel wat. Actief sporten zou ik me toe moeten zetten maar dat zit er niet echt in.
Ik ben wel van mening dat het vaak belangrijker is om je dagelijkse routine te bewegen, dus inderdaad gewoon lopend of met de fiets gaan. Want dan krijg je vaak gedurende de dag beweging en verspreid over de dag bewegen lijkt mij beter dan één uur knallen. Nu is dat in mijn ogen sowieso weinig beweging.

Ik ga bijvoorbeeld op de fiets naar mijn werk, dat is 25 minuten enkele reis, stukje wandelen in de pauze is ook weer 20 minuten. En dan ga ik na het werk nog 30-60 minuten iets doen. Dit kan wandelen, maar ook hardlopen of zwemmen zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
09-03-2023 14:04
Ik ben wel van mening dat het vaak belangrijker is om je dagelijkse routine te bewegen, dus inderdaad gewoon lopend of met de fiets gaan. Want dan krijg je vaak gedurende de dag beweging en verspreid over de dag bewegen lijkt mij beter dan één uur knallen. Nu is dat in mijn ogen sowieso weinig beweging.

Ik ga bijvoorbeeld op de fiets naar mijn werk, dat is 25 minuten enkele reis, stukje wandelen in de pauze is ook weer 20 minuten. En dan ga ik na het werk nog 30-60 minuten iets doen. Dit kan wandelen, maar ook hardlopen of zwemmen zijn.

Ja ik ga ook op de fiets naar werk. Is niet altijd dezelfde afstand, kwartier tot een half uur enkele reis. Werk zelf is ook lichamelijk dus ik zit niet stil op een kantoor. Ik loop ook best veel trappen op en neer. Wandelingetjes doe ik ´s avonds, alleen vind ik dat van november tot maart wat moeilijker. Hardlopen heb ik een aantal jaar gedaan maar een blessure opgelopen die nooit helemaal is weggegaan, dat gaat dus helaas niet meer.
minnimouse schreef:
09-03-2023 13:25
Ik ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft met collageenpoeders.
Ik heb me er laatst over in zitten lezen en ben benieuwd of het echt wat doet of dat het onzin is.
Ik geloof er niet in, heb wat onderzoeken gezien waaruit bleek dat (bekend verhaal) collageenpoeder niet vanuit je darmen in de huid terecht komt als je zo’n drankje inneemt, wat heel logisch klinkt, maar tegenwoordig zijn er veel positieve geluiden te horen dus ik ben wel benieuwd naar de ervaringen. (Die positieve verhalen hoor ik vooral op Instagram, waar strakgetrokken en -gespoten influencers die producten tegen betaling aanprijzen, dus dat zegt mij niks, of eigenlijk word ik er alleen maar sceptischer van.)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven