Lijf & Lijn alle pijlers

Wat voor tattoo heb jij?

18-04-2020 23:44 109 berichten
Joejoe,

Zoals de titel zegt, wat voor tattoo heb jij?

Ik zelf heb een roos, waarbij de stengel bestaat uit de tekst 'explore'. Omdat ik van reizen houd heb ik dit woord gekozen.
Ik heb dit topic niet geopend om een discussie te houden over de plus en minpunten van tattoo's of meningen hierover. Mijn vraag is, wat voor tattoo's heb jij en zit hier een boodschap achter? en welke tattoo's wil je nog graag?
anoniem_64be2bfe921dd wijzigde dit bericht op 19-04-2020 00:41
Reden: Duidelijkheid
80.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een best wel grote tatoeage van een waterlelie met een libelle erboven, op mijn heup. Zit er al jaren, en ik ben er nog steeds blij mee. Het rare vooroordeel dat tatoeages tokkie zijn, ik kan er niks mee. Je hebt inderdaad tokkies met tattoos, en niet-tokkies met tattoos. Een tatoeage hebben (of meerdere) zegt toch helemaal niks over je gedrag of je persoonlijkheid?

Zoveel mensen, zoveel smaken. Ik zie genoeg tatoeages voorbij komen die ik vreselijk lelijk vind, maar ook heel veel prachtige.
Ik werk in de zorg en zie dus genoeg mensen met tattoos, ook op rimpelige velletjes. Ik vind dat zelfs wel iets hebben, want elke tatoeage vertelt wel een verhaal.
Mijn kinderen (volwassenen) zouden zelf geen tatoeages willen, ze hebben wel vrienden die ze hebben, en vinden dat doodnormaal. Het is onder jongeren helemaal geen issue meer.
Heel veel mensen weten niet dat ik een tatoeage heb, hij zit immers onder mijn kleren. Maar als ze me dan een keer treffen in het zwembad krijg ik wel vaak de reactie dat ze dat van mij helemaal niet hadden verwacht. Vind ik ook zo'n rare reactie. Zegt meer over hen, dan over mij.
Laat iedereen toch gewoon zijn gang gaan! Ik zal iemand met een velletje zonder plaatjes echt niet overtuigen dat het mooier is met, dus laat iedereen die zo tegen tatoeages is nu gewoon eens ophouden met roeptoeteren dat het zo lelijk is en dat je er altijd spijt van krijgt.

Natuurlijk, er zijn altijd spijtoptanten die misschien wat ondoordacht iets hebben laten zetten waar ze niet blij mee zijn. Maar ik denk toch dat het merendeel van de mensen met een tattoo daar goed over na heeft gedacht en er ook blij mee is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de eerste rond mijn 40ste laten zetten, de tweede verleden jaar, combinatie van de eerste letters van mijn man en kinderen en de tweede combinatie van onze horoscopen, beide zelf getekend, dus uniek.
die ik wilde bestaat al...
Ik heb een sleeve in kleur, naam en geboortedatum in het Romeins van mijn oudste kind.
Oa rozen, vogel, hart met een slot, een anker, diamanten.
Het betekent dat ik het mooi vind.
Hopelijk mag mijn tatoeerder binnenkort weer aan het werk, dan kunnen de afspraken voor mijn andere arm door gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen tattoo, had niet veel gescheeld of ik had er wel 1. Meestal vind ik het bij anderen niet zo mooi maar ik heb er altijd wel bewondering voor dat iemand iets kiest en dat laat tatoeëren.

Het is zo persoonlijk en je zet het voor jezelf dus het zou mij niets uitmaken wat een ander zou vinden. Misschien dat ik ooit wel een tattoo wil maar ik zou niet weten wat. Mensen reageren soms wel verbaasd als je zegt geen tattoo te hebben. Het is tegenwoordig zo normaal.

Sommige tattoos zijn misschien wat tokkie, zoals zo'n tattoo onder op je rug of grote namen in je nek of op je rug. Maar een tattoo op zich is niet meer tokkie.
Ik heb er ook 2, beide op mijn onderarm. Links tekst Music was my first love in sierletters. En rechts een muzieksleutel met hart erin verwerkt. Beide omdat muziek een hele grote rol speelt in mijn leven.. Lang over nagedacht om ze te zetten. Heb ze nu 2.5 jaar en zweer geen spijt.

Krijg er veel positieve reacties op, werk in ouderenzorg n zelfs die mensen vinden ze erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind tatoes alleen mooi wanneer het een geintegreerd onderdeel is van iemand zijn stijl.
viva-amber wijzigde dit bericht op 19-04-2020 09:20
0.55% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nog geen een, maar misschien binnenkort wel. Ik heb een afapraak staan als alles weer open is. Ik vind het wel spannend omdat dit mijn eerste is..geen idee wat ik kan verwachten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind sommige tatoeages echt heel mooi en ik vind veertjes, dolfijntjes, sterretjes echt afgezaagd (niet als onderdeel van iets anders). Komt altijd een beetje over als: ik wil een tattoo, maar niet te groot, oh doe maar... want dat is ‘in’.
Op een gegeven moment was het in om een zonnetje rond je navel te laten tatoeëren. Ik had een aantal klasgenoten die dat gedaan hebben. Dat ziet er dus echt niet meer mooi uit,

Ik heb uiteindelijk zelf geen tatoeage laten zetten uit respect voor mijn surragaatoma die in een kamp getatoeëerd werd en dus haar hele leven dat nummer op haar arm had staan.
Ze vroeg me het niet te doen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb een vlinder op mijn rug en een apart sterretje op mijn pols. Beide hebben een speciale betekenis voor mij. Ik wil er nog een op mijn arm.
Alle reacties Link kopieren
Eerste tattoo dit jaar laten zetten. Keltisch teken wat staat voor mij en mijn Kinderen. Ontwerp had ik al jaren dus goed over nagedacht. En dat t misschien met de tijd verzakt, ach ik heb hem voor mezelf laten zetten voor niemand anders
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
19-04-2020 09:21

Ik heb uiteindelijk zelf geen tatoeage laten zetten uit respect voor mijn surragaatoma die in een kamp getatoeëerd werd en dus haar hele leven dat nummer op haar arm had staan.
Ze vroeg me het niet te doen.
:hug:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1 op m'n enkel en 1 op m'n halve rug. Beide Polynesisch/Maori geïnspireerd. Die op mijn rug wil ik op termijn laten uitbreiden naar een (halve) sleeve.

https://pin.it/1NZgx09
Alle reacties Link kopieren
Ik speel met de gedachte voor een tatoeage op mijn pols (binnenkant). Een hartje dat gevormd wordt door de initialen van mijn ouders. Zij zijn een paar jaar geleden op jonge leeftijd kort na elkaar overleden.

Wat me vooralsnog tegenhoud:
- ik heb eigenlijk nooit iets met tatoeages gehad
- het zijn dezelfde initialen als die van mijn man en mij, het voelt toch anders als mensen zouden denken dat het daarvoor staat
- mijn man vindt tatoeages helemaal niks

Ik heb het ontwerp al een paar keer met watervast stift op mijn pols gezet en vind dat eigenlijk wel heel gaaf. Dus misschien gaat het er nog wel eens van komen...
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
19-04-2020 11:03
Ik speel met de gedachte voor een tatoeage op mijn pols (binnenkant). Een hartje dat gevormd wordt door de initialen van mijn ouders. Zij zijn een paar jaar geleden op jonge leeftijd kort na elkaar overleden.

Wat me vooralsnog tegenhoud:
- ik heb eigenlijk nooit iets met tatoeages gehad
- het zijn dezelfde initialen als die van mijn man en mij, het voelt toch anders als mensen zouden denken dat het daarvoor staat
- mijn man vindt tatoeages helemaal niks

Ik heb het ontwerp al een paar keer met watervast stift op mijn pols gezet en vind dat eigenlijk wel heel gaaf. Dus misschien gaat het er nog wel eens van komen...
Gewoon rustig over nadenken. Ik heb er ook jaren over gedaan en nu heel blij mee
@hasse88 Ja dat is natuurlijk waar, elke tattoeëerder heeft wel bepaalde technieken of meer waar hij/zij goed in is, en dan snap ik dat je je tattoo's door verschillende hebt laten zetten.

@lenteui wat jammer, was het een dunne of kleine tattoo? een tattoo erover heen laten zetten heeft ook wel wat, maar kost ook weer geld en als je er geen behoefte aan hebt snap ik dat je hem zo laat.

@tuingravin inderdaad! ik snap ook niet dat mensen zouden zeggen dat ze dat niet bij iemand verwachten, alsof alleen 'bepaalde' mensen tattoo's hebben.

@attribuutje zelf getekend vind ik ook wat hebben inderdaad. Dan heb je echt een unieke tattoo die niemand anders heeft.

Leuk jullie reacties! :thumbsup:
Ik ben zo'n bijna vijftiger met een tattoo op haar bovenarm, een enkel plaatje. Ik vind het nog steeds prachtig.
Ik zag de afbeelding, en ik wist dat ik die wilde, heb gewacht tit ik 18 werd en hem laten zetten. En ik heb hem een tijd terug opnieuw laten zetten en inkleuren.
Ik ken 1 iemand anders die een soortgelijke tattoo heeft, voor de rest heb ik deze afbeelding nog nooit als tattoo gezien. Ik zeg niet wat het precies is daarom.
Mijn dochter had ook al ruim voor haar 18e het ontwerp klaar. Toen ze 18 was heeft ze hem laten zetten, eerder mocht niet van haar ouders. Inmiddels heeft ze er 5, terwijl ze nog 21 moet worden, en nog allerlei andere ideeën om op haar huid te zetten. Het zou mijn keuze niet zijn, maar ik ga daar niet over.
viva-amber schreef:
19-04-2020 09:03
Ik vind tatoes alleen mooi wanneer het een geintegreerd onderdeel is van iemand zijn stijl.


:huh:

Hoe moet ik me dat voorstellen?
Alle reacties Link kopieren
De mijne heb ik nu dik 20 jaar. Voor mijn verjaardag gekregen.
Hij is een beetje vervaagd en ik zou hem best willen opfrissen maar ik ben nu ik bijna 46 ben een beetje bang voor de pijn :P
Gewoon een narcose nemen.
dolfje schreef:
19-04-2020 13:25
De mijne heb ik nu dik 20 jaar. Voor mijn verjaardag gekregen.
Hij is een beetje vervaagd en ik zou hem best willen opfrissen maar ik ben nu ik bijna 46 ben een beetje bang voor de pijn :P
Gewoon doen! Ik was ook bang voor de pijn, maar ik wil weer een nieuwe :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een enkelband, zelf ontworpen, laten zetten toen ik 26 was. Die heeft geen betekenis, ik vond het alleen maar mooi en was er al jaren over aan het denken. Wat me tegenhield was de mening van sommigen, die tattoos tokkie vinden. Destijds was dat nog veel erger dan nu, al waren tattoos voor 'nette meisjes'
wel behoorlijk in opkomst. Doorslaggevend was uiteindelijk mijn man, die op een gegeven moment zei dat het hem prachtig leek.

De tweede heb ik twee jaar geleden laten zetten, op de dag dat mijn dochter 18 werd. Op mijn pols, een vogel met een sleutel. De vogel staat symbool voor familie en mijn vader (vogel- en natuurliefhebbers), de sleutel is van de kooi (omringd door rozen) die mijn dochter heeft laten tatoeren op dezelfde dag. Zij wilde dat al sinds ze vijf was en kreeg hem van ons cadeau.

Ik ben inderdaad één van die mensen waar je geen tattoo bij verwacht ;-D .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik heb er geen. Ben wel een piercingliefhebber.
Toch denk ik al best lang na over 1 tattoo. Wel meteen een zeer aanwezige. Ik ben van het kaliber.....als.....dan meteen goed.

Een Mojo die op heuphoogte helemaal rond loopt. Soort van “heupketting”.
Ik heb er eentje op mijn rechterpols en eentje op mijn linkeronderarm, die is vrij groot. De eerst 10 jaar oud, de andere nu een jaar ongeveer.
Beide behoorlijk cliche, maar sommige symbolen zijn gewoon heel mooi en heb er zeker geen spijt van :)

Ik zou er wel meer willen, maar geld en tijd en dat soort dingen. Plus, het moet echt een betekenis voor me hebben.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!
Twee hier, een mooie tribal op mijn pols (Deze vind ik na 12jr nog steeds mooi), en het logo van een band op mijn schouder die ik heb laten zetten rond mijn 18e en waar ik nu wel een beetje spijt van heb. Gelukkig zie ik hem zelf niet, en probeer hem ook altijd te bedekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven