Lijf & Lijn alle pijlers

Weekmenu Sonja Bakker vraagje?!?

15-08-2011 10:41 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb een vraag over het Sonja Bakker menu, ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Per dag staat er wat je mag eten: ontbijt – tussendoor – lunch – tussendoor – avondeten. Bij voorbeeld voor ontbijt staat er een beschuitje met 30+ kaas en een plak ontbijtkoek. Maar ik wil die ontbijtkoek liever bij mn lunch voegen, omdat ik s morgens genoeg heb aan een beschuitje. Maakt het uit wanneer je wat eet? Als ik 's morgens yoghurt heb staan en 's middags brood en dat ik dat omdraai. Ik heb dit dieet al eerder gedaan en er staat mij iets van bij dat het niet uitmaakt op welke moment je de dingen eet, maar dat je wel alles van die dag ook daadwerkelijk moet eten op die dag. Of is het de bedoeling dat je alles zo precies eet als het er staat, voor het beste resultaat?



Ik hoop dat iemand dit weet, ik hoor het graag!



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
quote:olleke_bolleke_b schreef op 15 augustus 2011 @ 15:29:

Ik ben wel iemand die het 'nodig' heeft dat ik een menu heb waar ik me aan mag/moet houden. Als ik zelf mn eten ga indelen dan smokkel ik te snel. Heb echt goed afgebakende grenzen nodig, van daar SB..

Heel goed van je dat je weet waar je zwakke punten liggen maar het laat ook mooi zien dat het echt van groot belang is te weten wat je nou eigenlijk eet. Alle dieeten zijn gewoon "lekker makkelijk" om te doen, want je hoeft je alleen te houden aan het dieet. En dan houd het ge'dieet na een aantal weken/maanden op, en daar sta je dan weer niet te weten hoe je je gewicht vast kunt houden.

Het is echt, echt van groot belang dat je weet wat je doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook, gezien de reacties, dat het niet voor iedereen hetzelfde geldt. Logisch ook aangezien we allemaal anders zijn, anders werk doen, meer of minder sporten enzovoorts.. Ik ga ook sporten, maar 5 keer in de week is wel een beetje veel. En 6 a 7 boterhammen vind ik ook best veel. Variatie zit daar niet in iig..?
Alle reacties Link kopieren
Je kan ipv 2 boterhammen bij het ontbijt ook een kom havermout of iets met muesli eten.

Als je dan verder 4 boterhammen eet, ben je toch ook compleet. Of je vervangt nog wat door een cracker ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:olleke_bolleke_b schreef op 16 augustus 2011 @ 12:52:

Ik denk ook, gezien de reacties, dat het niet voor iedereen hetzelfde geldt. Logisch ook aangezien we allemaal anders zijn, anders werk doen, meer of minder sporten enzovoorts.. Ik ga ook sporten, maar 5 keer in de week is wel een beetje veel. En 6 a 7 boterhammen vind ik ook best veel. Variatie zit daar niet in iig..?

Het gaat er niet om of jij b.v 7 boterhammen niet nodig vind, het gaat erom wat jou lichaam nodig heeft. En da's heel wat anders.



En 5x per week sporten hoeft echt niet hoor. Mag wel;-) Je kunt beter 20 min intensief sporten dan een uur op halve kracht, en dus ook beter 2-3x per week een goede training, dan 5x een minder intensieve training.



Men sport te vaak om hun geweten te sussen. 'ik ga maar sporten -het helpt dan wel niet echt- maar dan heb ik wel het gevoel wat gedaan te hebben. Draai dat om zou ik zeggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven