Lijf & Lijn alle pijlers

Weg met de babykilo's

03-03-2022 08:07 206 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat begon als een afvaltopic, is veranderd in iets breders. Wij willen: 1. Goed voor onszelf zorgen, 2. Gezond en sterk worden/zijn, 3. Niet meer snaaien van vermoeidheid en 4. Tijd en puf hebben om onszelf af en toe eens op te doffen.

Wij willen Back to pre-Baby Basics ;-D!


Topic loopt met vlagen, want tjah... We zijn allemaal drukke moeders ;-D. Voel je vrij om te posten, ook als het een tijdje stil is.
zwangerschapsto wijzigde dit bericht op 09-05-2022 12:03
93.34% gewijzigd
Wachtwoord voor tabel via PB aan mij of andere schrijfsters!
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 03-03-2022 08:16
48.74% gewijzigd
Heb je algemeen account aangemaakt?
Dit mag niet meer.
Goed, TO trapt af he :)?

Afgelopen augustus bevallen van een grote knul. Was in de zwangerschap een kilootje of 20 aangekomen, waar ik toch wel veel moeite mee had. Gelukkig wel altijd in beweging gebleven. Nu wil ik graag een tandje bijzetten en meer gaan bewegen en gezonder eten. Ben al een tijdje gestopt met snoepen en sinds een dag of 5 ook écht gaan opletten wat er precies in gaat. Geïnspireerd door het boek "French Kids Eat Everything" wil ik zelf ook graag wat zuiverder eten. En hopelijk als gevolg daarvan me weer fit en fijn voelen in m'n lijf.

Ik heb dit topic aangemaakt omdat ik het toch altijd wel heel gezellig vind om het niet alleen te hoeven doen. Gedeelde smart is halve smart haha. Al voelt het momenteel juist heel fijn, en niet vervelend, om anders te gaan eten. Het zonnetje doet wat met me :sun: .
Gizmoreturns schreef:
03-03-2022 08:12
Heb je algemeen account aangemaakt?
Dit mag niet meer.
Oh, echt? Dit account had ik nog van het zwangerschapstopic vorig jaar.
K0koro schreef:
03-03-2022 08:15
Oh, echt? Dit account had ik nog van het zwangerschapstopic vorig jaar.
Zie Eerste topic post op deze pijler
Gizmoreturns schreef:
03-03-2022 08:17
Zie Eerste topic post op deze pijler
Dat is een advies, geen regel. Vorig jaar werden de algemene accounts gekaapt door een wappie. Dat voorkom je door ww via PB. Werkt prima zo, maar dankjewel voor je oplettendheid :).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil wel meeschrijven. Al ben ik echt net-net bevallen. Dus ik zal nu nog moeten herstellen van de bevalling. Wel probeer ik al wat bewuster op m’n voeding te letten. Ik kolf fulltime vanwege het prematuur gedrag van mijn kindje. Ik heb continue honger.
Gister hebben we voor het eerst buiten gewandeld, dat wil ik de komende weken heel graag uitbouwen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja! Ik doe ook mee. Heb net twee enorme chocoladekoeken en een appelflap naar binnen gewerkt en daarna denk ik: why???

Vorig jaar is kind nr 3 geboren. In het afgelopen jaar ben ik langzaamaan wel afgevallen en de meeste zwangerschapskilo’s kwijtgeraakt. Vooral toen ik weer aan het werk ging, en ik meer kon bewegen. Ik zou er nog een kilo of 5 vanaf willen hebben. Het hoeft niet per se snel te gaan. Verder probeer ik heel langzaamaan wat meer te sporten. Maar kind nr 3 is een slechte slaper. We hebben nog steeds gebroken nachten dus mijn doel is vooral: een beetje lief zijn voor mezelf en met zo min mogelijke chaos de dag door komen.
Wat meer aandacht voor gezond eten en beweging zou me goed helpen.
Kleur ook eens buiten de lijnen
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Mommy2018! Altijd weer erg pittig, die eerste periode.
Wat goed, de eerste wandeling buiten.
Kleur ook eens buiten de lijnen
Mommy2018 schreef:
03-03-2022 09:34
Ik wil wel meeschrijven. Al ben ik echt net-net bevallen. Dus ik zal nu nog moeten herstellen van de bevalling. Wel probeer ik al wat bewuster op m’n voeding te letten. Ik kolf fulltime vanwege het prematuur gedrag van mijn kindje. Ik heb continue honger.
Gister hebben we voor het eerst buiten gewandeld, dat wil ik de komende weken heel graag uitbouwen

Gefeliciteerd!

Wat mij betreft ben je van harte welkom Mommy2018. Wel inderdaad lekker focussen op herstel i.p.v. gewichtsverlies. Die honger heb je niet voor niets :)! Die eerste fase is altijd even overlevingsstand.
Petita schreef:
03-03-2022 09:52
Ja! Ik doe ook mee. Heb net twee enorme chocoladekoeken en een appelflap naar binnen gewerkt en daarna denk ik: why???

Vorig jaar is kind nr 3 geboren. In het afgelopen jaar ben ik langzaamaan wel afgevallen en de meeste zwangerschapskilo’s kwijtgeraakt. Vooral toen ik weer aan het werk ging, en ik meer kon bewegen. Ik zou er nog een kilo of 5 vanaf willen hebben. Het hoeft niet per se snel te gaan. Verder probeer ik heel langzaamaan wat meer te sporten. Maar kind nr 3 is een slechte slaper. We hebben nog steeds gebroken nachten dus mijn doel is vooral: een beetje lief zijn voor mezelf en met zo min mogelijke chaos de dag door komen.
Wat meer aandacht voor gezond eten en beweging zou me goed helpen.
Leuk dat je meedoet! Drie kids lijkt me best pittig, logistiek gezien. En dat ook nog met gebroken nachten, petje af hoor. Vind het niet gek dat je snaaidrang krijgt. Dat is hier pas weer wat minder geworden toen kind af en toe eens een nacht doorsliep. Meestal is hij rond 5u wakker. Als ik vroeg op bed lag is dat geen probleem, maar ja he ;-D.

Doe je iets van sport? Of wat heb je vroeger gedaan?

Ik PB je het ww trouwens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook wel mee willen schrijven!
In april bevallen van ons nakomertje, 4e kindje. Was een kilo of 15 aangekomen en er plakken er nog 10 aan (of weer ;-) ). Ik kan heel makkelijk afvallen maar ook net zo makkelijk weer aankomen. Wil het nu dus ook niet via 'lijnen' doen, maar door gezonder te gaan leven. Niet ontbijten met een koek bijvoorbeeld :-| net heel netjes met een boterham begonnen.
Welkom Anjer! Ook jij hebt PB.

Hier idd ook bekend met makkelijk afvallen én aankomen :nut:. Vóór m'n zwangerschap zat ik in een heel fitte en slanker periode. Eens kijken of we dat de volgende keer kunnen vasthouden :facepalm: :proud: .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik doe ook graag mee! In augustus bevallen van ons derde kindje. De eerste 6 maanden borstvoeding gegeven en besloten toen niet (teveel) bezig te zijn met afvallen. Nu gedeeltelijk gestopt en met de zomer op komst wil ik toch nog wat kilo's kwijt. Hier ook een slechte slaper en met twee andere kinderen die ook nog hier rondlopen vind ik het lastig om regelmatig (en gezond!) te eten. Dus hopelijk is dit topic een mooie stok achter de deur.
Welkom Mexi! Leuk, onze kindjes (jouw jongste dan haha) zijn ongeveer even oud :). Ik merk dat er nu pas echt weer ruimte is voor wat meer aandacht voor mezelf, lijf en lijn. Ik stuur je een PB voor de tabel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe ook graag mee! Bevallen in mei en na een week waren alle kilo’s er weer af, maar die heb ik er tijdens alle slapeloze nachten weer aangegeten. In verband met potentiële baby 2 wil ik graag een goede conditie hebben om de zwangerschap mee in te gaan, dus ik ga echt iets anders moeten verzinnen dat koffie en chocola om de energiedipjes mee door te komen.
montblanc schreef:
03-03-2022 11:01
Ik doe ook graag mee! Bevallen in mei en na een week waren alle kilo’s er weer af, maar die heb ik er tijdens alle slapeloze nachten weer aangegeten. In verband met potentiële baby 2 wil ik graag een goede conditie hebben om de zwangerschap mee in te gaan, dus ik ga echt iets anders moeten verzinnen dat koffie en chocola om de energiedipjes mee door te komen.
Hi! Dit had ik kunnen schrijven :proud:. Drie weken postbevalling was ik een kilo lichter dan nu. Oeps! Samen er weer tegenaan ;-D.

Ww in PB
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe ook graag mee. Bevallen van nr2 in mei. En na zwangerschap van mn zoon weinig afgevallen want dacht We willen er nog 1. Whats the point.
Maar nu is ons gezin compleet en wil ik weer naar gezonder gewicht.
En daarbij mag je geen te hoog BMI hebben voor een borstverkleining en ik wil van mn cup I af.
Kortom: ik doe mee!
..
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik ook meeschrijven? Ik ben ook in augustus bevallen van de tweede. Ik weet niet hoeveel kilo's er nog 'te veel' aan zitten maar ik denk zeker 5. Ben een groot deel van de kilo's gelukkig al wel kwijt door de borstvoeding. Daar ga ik nu mee minderen en daarnaast wil ik me gewoon fitter voelen (want ik eet echt veel te veel suiker). Met het mooiere weer in aantocht ook vaker naar buiten en op de fiets naar het werk.

Ik kijk al een tijdje naar de lazyfitgirl methode maar omdat je dan zelf ook labels moet lezen en opdrachten moet maken en zo vind ik het zo veel moeite allemaal. Maar wil het wel gaan proberen.

Ik ben nu in quarantaine want ik heb corona. Ik vind het dan erg moeilijk om niet te snacken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe ook mee! Ruim een jaar geleden bevallen van jongste dochter en ik ben nog steeds te zwaar. Een huilbaby en corona zorgden ervoor dat eten het enige leuke was :facepalm: ik ben nu 4 kilo afgevallen, nog 6 en dan heb ik weer een gezond bmi. Dat is mijn eerste doel. Dan terug naar het gewicht waarbij ik mij echt heel goed voel, dus dan nog 6 kilo eraf.

Minder en gezonder eten lukt goed. Bewegen nog niet. Druk met werk, opleiding en twee jonge kinderen. Ik moet het voorlopig echt met voeding doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe ook graag mee. Ik ben ook wel echt net bevallen, een week geleden. Na mijn eerdere zwangerschappen verdwenen de kilo's prima, maar nu toch bang dat ik niet meer fit word, ik ben toch ook ouder enzo, maar misschien zijn dat hormonen :-).

Vandaag veel zin in chocola, dus dat schiet nog niet zo op :facepalm: .
Life is a journey to be experienced, not a problem to be solved - Winnie the Pooh
Super leuk dat dit topic zo gaat lopen dames! Ik stuur iedereen een PB met ww. Ik zou wel zorgen dat je je eigen ingevulde gegevens even kopieert, voor het geval 2 tegelijk aan het invullen zijn!

Windgong12 schreef:
03-03-2022 11:07
Ik doe ook graag mee. Bevallen van nr2 in mei. En na zwangerschap van mn zoon weinig afgevallen want dacht We willen er nog 1. Whats the point.
Maar nu is ons gezin compleet en wil ik weer naar gezonder gewicht.
En daarbij mag je geen te hoog BMI hebben voor een borstverkleining en ik wil van mn cup I af.
Kortom: ik doe mee!
Welkom! Hier ook een bvk gehad, wel jaren geleden al. Beste keuze ooit moet ik zeggen. Veel succes!

PebblesFlintstone schreef:
03-03-2022 11:14
Mag ik ook meeschrijven? Ik ben ook in augustus bevallen van de tweede. Ik weet niet hoeveel kilo's er nog 'te veel' aan zitten maar ik denk zeker 5. Ben een groot deel van de kilo's gelukkig al wel kwijt door de borstvoeding. Daar ga ik nu mee minderen en daarnaast wil ik me gewoon fitter voelen (want ik eet echt veel te veel suiker). Met het mooiere weer in aantocht ook vaker naar buiten en op de fiets naar het werk.

Ik kijk al een tijdje naar de lazyfitgirl methode maar omdat je dan zelf ook labels moet lezen en opdrachten moet maken en zo vind ik het zo veel moeite allemaal. Maar wil het wel gaan proberen.

Ik ben nu in quarantaine want ik heb corona. Ik vind het dan erg moeilijk om niet te snacken.
Beterschap gewenst! Ben je er heel ziek van? Ik heb nog nooit van de Lazyfitgirlmethode gehoord. Opdrachten klinkt idd als veel moeite, maar ook wel goed om bewust bezig te zijn met wat je doet!

Ik ben helaas echt geen gram afgevallen van de BV :(. Heel flauw vond ik dat.

-Janna- schreef:
03-03-2022 11:15
Ik doe ook mee! Ruim een jaar geleden bevallen van jongste dochter en ik ben nog steeds te zwaar. Een huilbaby en corona zorgden ervoor dat eten het enige leuke was :facepalm: ik ben nu 4 kilo afgevallen, nog 6 en dan heb ik weer een gezond bmi. Dat is mijn eerste doel. Dan terug naar het gewicht waarbij ik mij echt heel goed voel, dus dan nog 6 kilo eraf.

Minder en gezonder eten lukt goed. Bewegen nog niet. Druk met werk, opleiding en twee jonge kinderen. Ik moet het voorlopig echt met voeding doen.
Al vier kilo kwijt? Goed bezig zeg! Met 2 jonge kids loop je ook gerust de hele dag rond toch ;-D? Welkom!
EvaDeWith schreef:
03-03-2022 11:18
Ik doe ook graag mee. Ik ben ook wel echt net bevallen, een week geleden. Na mijn eerdere zwangerschappen verdwenen de kilo's prima, maar nu toch bang dat ik niet meer fit word, ik ben toch ook ouder enzo, maar misschien zijn dat hormonen :-).

Vandaag veel zin in chocola, dus dat schiet nog niet zo op :facepalm: .
Van harte gefeliciteerd em welkom! Voor jou dezelfde woorden als voor Mommy2018. Probeer in het begin maar niet teveel te focussen op gewicht e.d. Dat komt wel weer :) :rose:. Nu eerst lekker voor je newborn zorgen en richten op lichamelijk herstel. Kun je al een beetje wandelen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe ook graag mee. In augustus bevallen en binnen een week weer terug op mijn gewicht voor mijn zwangerschap. Ik was tijdens mijn zwangerschap ook maar een kilo of 7 aangekomen. Augustus/september verloor ik nog wat kilo’s omdat mijn lichaam moest herstellen van mijn bevalling en zwangerschapsvergiftiging. Inmiddels ben ik weer terug op het gewicht van het eind van mijn zwangerschap, maar dan zonder baby in m’n buik. Geen idee waar ik het vandaan heb, denk toch combo minder bewegen door winter, meer makkelijke maaltijden en minder puf om te bewegen en meer snoepen. Wil eigenlijk graag een kilo of 10 eraf, maar iig een kilo of 5 zodat ik weer onder de 70 kg uitkom.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven