Lijf & Lijn alle pijlers

Weight watchers smartpoints flex wie ook ?

20-01-2018 19:18 155 berichten
Ooit was hier een ww topic helaas is het erg stil daar.
Zijn er mensen die opnieuw mee willen schrijven ?
Alle reacties Link kopieren
Ja! Ik wil graag meedoen. Alleen ik ben nog niet begonnen, ben nog aan het twijfelen in verband met de kosten.

Hoe doe jij het? Online of met bijeenkomsten?
Online doe ik het ook ivm de kosten .
Ben dinsdag gestart .
Ooit in het verleden naar cursus geweest maar ging meestal meteen weg na het wegen vandaar .
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee. Afgelopen dinsdag begonnen via mijn werk. Elke week een bijeenkomst en verder de app om punten te tellen etc.

Hoeveel kilo willen jullie kwijt?
Ik wil 15 kilo kwijt .
De app werkt fijn he , misschien ook leuk om soms dagmenu’s te plaatsten voor inspiratie.
Alle reacties Link kopieren
kan iemand mij een korte beschrijving van deze app geven ? En de kosten hiervan
Het programma is gebaseerd op een aantal punten dat berekend wordt aan de hand van leeftijd geslacht lengte gewicht etc.
Je kunt voedingsmiddelen opzoeken maar ook scannen .
Flex is nieuw er zijn producten waaronder groenten ,fruit, kipfilet en veel vis die he niet hoeft te tellen. Ik betaal 19,95€ per maand .
Alle reacties Link kopieren
Bij mij betaalt de werkgever voor drie maanden.
Is €19,95 inclusief de app en bijeenkomsten? Na drie maanden via mijn werk, wil ik waarschijnlijk wel doorgaan.
Ik wil 10 kilo kwijt.

Ik heb trouwens ook een handig boek besteld met recepten van WW (staat precies bij hoeveel punten het gerecht is). Al staan in de app ook veel lekkere recepten.

Hoe gaan jullie om met die extra week punten? Ik durf die niet echt te gebruiken. Ik ben bang om geen gewicht te verliezen/aan te komen. Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Die extra weekpunten kan je gewoon gebruiken. Daar zijn ze voor. Als je ze niet gebruikt ga je sneller. Vooral niet te weinig eten.
19,95 is voor online met bijeenkomsten is het 39,95 per maand. Ales wat in de cursus wordt verteld weet ik dus ik ga het online doe. Ben er al een paar keer flink mee afgevallen en helaas door omstandigheden als operaties weer aangekomen.
Het fijne vind ik dat je alles kan en mag eten en je je bewust wordt van de voedingswaarden en leert wat je beter kan eten als alternatief.
Zeker nu er een mega lijst met 0 punten voedingsmiddelen zijn zal het makkelijker gaan.
Vandaag twee weekpunten gebruikt maar had er vier extra “gespaard “ toch moet je ook afvallen als je ze wel gebruikt verspreid over de week.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven!
Ben op 1 januari begonnen en wil er 6 kilo af hebben. Of dat helemaal realistisch is weet ik niet, maar dat bekijk ik over twee maanden ofzo wel. Ik ben nu twee kilo kwijt :cheer2:
Leuk dat jullie mee willen schrijven.
Heb net als lunch de kikkererwten salade met tomaat uit de app gemaakt, was voor herhaling vatbaar .
Vanavond zelf gemaakte nasi met kip en ei en atjar .
Alle reacties Link kopieren
Kirsi, welkom!

Ik ben een week bezig en nu ruim 2 kilo kwijt. Yes! Ik las alleen dat het in het begin voornamelijk vocht is.
Zijn jullie al wat gewicht kwijt?
Donderdag een etentje met vriendinnen en daar kijk ik nu al een beetje tegenop. Ik zag op de menukaart echt de standaard dingen als spareribs, sateh en biefstuk.
Hebben jullie nog lekkere recepten die je ook met het gezin kan eten?
Goedemorgen hier 1,3 de eerste week zeer tevreden mee :)
Goed van jou LilaLily !

Ik sou bij dat etentje dan voor biefstuk gaan tenzij er ook vis op staat , thuis even berekenen wat je aan punten hebt.
Misschien hebben ze gepofte aardappel ipv frites vraag er extra groente/sla bij en skip het broodmandje.
Ik drink dan bij thuiskomst ook water extra .
Je kunt ook je extra weekpunten inzetten .

Met het gezin vind ik bv chili Con carne makkelijk bonen ook 0 punten.
Vandaag eten we spinaziestamp ( aardappel verse spinazie) met vis .
Alle reacties Link kopieren
Ik volg ook WW, met wisselend succes, maar dat heeft vooral met mijn motivatie en wilskracht te maken.

Sinds 8 januari weer een nieuwe start gemaakt, om als eerste de kerst- en vakantiekilo's er weer af te krijgen, maar dat lijkt al wel gelukt te zijn. Nu wil ik zeker nog 15 kilo kwijt, maar 20 is nog beter.

Ik ga niet naar bijeenkomsten, maar volg het online programma.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Welkom Juultje !
Ik wil ook meeschrijven. Ik doe al een aantal maanden WW online, maar ik sta stil momenteel. Ik kom van 75, en blijf nu hangen op 68. Ik zou graag naar de 64 gaan. Met 66 ben ik ook al enorm blij.
Ik heb moeite met de overschakeling naar het nieuwe programma. In december mocht ik nog 30 punten per dag, nu in het nieuwe 21 en ik kom gewoon elke dag of net niet of heel krap toe. En dan eet ik geen kruimel naast mijn drie maaltijden (buiten fruit natuurlijk). Ik heb echt het gevoel dat ik helemaal opnieuw een balans moet vinden, terwijl ik net zo goed bezig was met het 'oude' gewone smartpoints programma.
Alle reacties Link kopieren
Dank je!

Net even mijn BMI berekend, ik moet ruim 10 kilo kwijt om onder de 30 te komen en om een gezond BMI te krijgen moet ik ruim 24 kilo afvallen... Eerst maar eens die 10 kilo eraf.

Ik ben nu trouwens al wel 10 kilo lichter dan 2 jaar geleden, ik wil er alleen niet weer 2 jaar over doen om de volgende 10 kilo af te vallen :-?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Oh, en ik ben wel fan van de recepten op de app. Al heel lekkere dingen gegeten. De pasta met kalkoen en wortel/champignon is de vrijdagavondfavoriet hier. Snel klaar en comfort food zonder schuldgevoel.
Alle reacties Link kopieren
Enkele jaren geleden gewoon een boek gekocht van Weight Watchers, speciaal voor mannen geschreven (MP5), vergezeld van zo'n meetlint met drie kleurtjes (rood-geel-groen) waarmee je je buikomtrek kan meten; heel confronterend om dat lint een eind in het rood te zien ...

Gewoon de principes toegepast die in dat boek stonden en dan maar punten tellen; geen meetings en dergelijke bijgewoond. Op 3 maanden tijd 14 kg eraf, en de meetlint een eindje in het groen.
Hierna nog lang spontaan punten geteld in mijn hoofd; na verloop van tijd weet je wel vanbuiten wat hoeveel punten is.
Welkom aspirientje gezellig dat je mee komt schrijven !
Gemalin het programma is echt heel erg veranderd bv veel producten die 0 punten hebben echt niet meer te vergelijken met een paar jaar terug.
Maar fijn dat het voor jou nog goed werkt !
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen hier?

Ik moest ook even wennen aan de nieuwe puntentelling, maar het went wel snel vind ik. Ik eet nu wel wat vaker kip en vis, omdat dat geen punten is. Of een gekookt eitje tussendoor, als ik trek krijg als het nog lang geen etenstijd is en ik mijn punten al heb verdeeld voor die dag. Ik heb ook een grote zak worteltjes in de koelkast liggen tegen de snaaitrek.

Heeft iemand misschien nog een tip voor een lekker visrecept?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand me vertellen hoe het nieuwe principe werkt? Ik kom nog uit de tijd dat je voor 5pnt dingen onbeperkt mocht bijv.. En dat er telvrije dagen waren..
Alle reacties Link kopieren
Obelix, er is een lange lijst met voedingsmiddelen die nul punten zijn, zie https://www.weightwatchers.com/nl/sites ... opslag.pdf

Je krijgt nu minder punten per dag. Ik heb er 23 en ik heb 42 weekextra punten. Als je dagpunten over hebt, kun je die meenemen naar de volgende dag of later die week. Na de week vervallen ze wel.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Wow, dat zijn veel dingen voor 0 punten! Mag je die onbeperkt eten? (ik zie namelijk best veel producten die veel calorieën bevatten, of veel suikers etc)
Die extra weekpunten ken ik idd ook nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven