Lijf & Lijn alle pijlers

Wel of geen plastische chirurgie?

12-12-2019 21:11 108 berichten
Ik heb een groot billen complex. Helaas ben ik niet gezegend met een goeie kont. Het tegenovergestelde, ik walg ervan en ben er van overtuigd dat ik de prijs zou winnen voor lelijkste kont van de wereld (nee ik doe er geen foto bij als bewijs)

Ik ben een knappe vrouw van halverwege de dertig, ik ben slank en verder tevreden met mijn figuur. Ik krijg regelmatig complimenten over mijn uiterlijk en aandacht van mannen ook geen gebrek. Ik heb een dunne taille met rondingen. Alleen dus die kont, die is te groot, flubbert aan alle kanten en uiteraard heel veel cellulitis.

Dit is op zich redelijk te verbergen, met een corrigerende panty en een getailleerd jurkje die vanaf de taille weer wijd uitloopt, dan zie je het niet, of een spijkerbroek met een lang vest. Dat is dus ook de enige kleding die ik in de kast heb hangen. Maar ik word er gek van dat ik al 20 jaar geobsedeerd die kont van mij moet verbergen. Ik ontzeg mijzelf daardoor allemaal leuke dingen. Ik ga daardoor niet op vakantie, ik ga niet zwemmen, ik ga niet naar de sportschool, in kan geen andere kleding aan dan een jurkje/rokje of lang vest.

Ik dacht in mijn twintiger jaren dat ik er wel overheen zou groeien, je wordt zelfverzekerder, je gaat accepteren wie je bent, dus ik had altijd wel hoop dat mijn obsessie zou overgaan. Ik ga inmiddels richting de 40 en mijn obsessie is geen greintje minder geworden. Ik overweeg nu plastische chirurgie, als er überhaupt wat aan te redden valt daarmee. Maar het voelt niet goed, ik wil mezelf accepteren maar ik geloof niet dat ik ooit op dat punt kom.

Ik vraag me af hoe anderen hierin staan, kunnen jullie leven met minder mooie delen van je lichaam? Hoe kan het dat sommige ‘minder mooie’ mensen zichzelf kunnen omarmen en accepteren en mooiere mensen zichzelf vreselijk lelijk vinden? Zou in mijn geval plastische chirurgie misschien wel de oplossing zijn? Ben benieuwd hoe jullie erover denken.
Alle reacties Link kopieren
Decadence schreef:
12-12-2019 22:28
Ik realiseer me dat dit abnormaal is, ik denk daarom dat de enige oplossing een normale kont is, in plaats van praatsessies over mijn onzekerheden...

Tussen ‘onzekerheden’ en ‘20 jaar lang geobsedeerd zijn door een kont (waar verder niemand zich aan stoort) , een partner die je niet van achter mag zien en alleen bepaald soort kleding dragen’ zit toch nog wel een flink verschil?

Maar als jij denkt gelukkiger te worden van een operatie, dan wens ik je succes, en sterkte. En dan hoop ik dat je nieuwe kont je wél een gelukkiger mens maakt.
himalaya wijzigde dit bericht op 12-12-2019 22:47
0.56% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
apppie schreef:
12-12-2019 22:34
Ik begrijp alle reacties echt wel, maar toch ook even de andere kant:
Een paar jaar geleden heb ik mijn borsten laten doen. Ik was er al mijn halve leven vreselijk onzer over en het hinderde me met zwemmen en met seks. Ik wist wel dat die onzekerheid tussen mijn oren zat, maar ik had geen behoefte daarin te gaan graven. Ik wilde gewoon grotere borsten. Nooit een seconde spijt gehad en ook nooit de behoefte om meer te laten doen. Ben elke keer weer blij als ik een bikini aan doe of een nieuwe bh koop :)
Dat moet echt een bevrijding voor je zijn geweest, ik denk eigenlijk dat dit voor mij ook het geval zou zijn.
Als ik me bedenk dat ik gewoon normale billen zou hebben en zou kunnen zwemmen en kleden zoals ik wil en sex kan hebben zonder schaamte, wat moet dat heerlijk zijn!
Alle reacties Link kopieren
Doe het dan gewoon! Wat houdt je tegen?
Je hebt je beslissing al gemaakt.
Odense2 schreef:
12-12-2019 22:37
Geef jezelf een deadline.
Je gaat naar de psych op 6, 13, 20 en 27 januari.
Op 31 januari hak je de knoop door.
OF je laat je vet bevriezen (en gaat in de zomer met een tentje kamperen bij de boer en het hele jaar niet uit eten)
OF je accepteert je kont
en je gaat zwemmen (in februari is het zwembad eindelijk weer rustig),
je gaat lekker shoppen met een personal shopper (in Den Bosch zit een heel goede. Die heeft een fantastische garderobe gekocht voor mijn vriendin, die maat 50 heeft en een enorme reet),
en je boekt een vakantie naar Curaçao, waar nog veel meer toeristen met dikke konten genieten van het prachtige eiland en waar je gaat zwemmen tussen dolfijnen die niet kijken naar blubberbillen.


Maar je gaat NIET de komende 20 jaar dubben 'zal ik wel of zal ik niet'.
Zonde van je leven, je gedachten, je tijd.
Ik lig echt dubbel om je bericht, heerlijke reactie dit, thanx
Decadence schreef:
12-12-2019 22:28
Ik realiseer me dat dit abnormaal is, ik denk daarom dat de enige oplossing een normale kont is, in plaats van praatsessies over mijn onzekerheden...
ik zou ook wel graag langer willen zijn dan 1,55 m
Decadence schreef:
12-12-2019 22:44
Ik lig echt dubbel om je bericht, heerlijke reactie dit, thanx
:-]
S-Meds schreef:
12-12-2019 22:45
ik zou ook wel graag langer willen zijn dan 1,55 m
Moet je je beentjes laten breken en opspannen net als in China.

Benen breken ken ik nog wel een mannetje voor, laat maar weten als je z’n nummer wil.
Odense2 schreef:
12-12-2019 22:44
Je hebt je beslissing al gemaakt.
Inderdaad, het maakt geen reet uit wat wij hier zeggen.






:proud:


TO ik hoop oprecht dat als je het laat doen dat het je gaat brengen waarde op hoopt.
Hobbelster schreef:
12-12-2019 22:50
Moet je je beentjes laten breken en opspannen net als in China.

Benen breken ken ik nog wel een mannetje voor, laat maar weten als je z’n nummer wil.
neuh kan ik zelf ook
Je leeftijd is je voordeel, over pakweg 10 jaar speelt dit probleem niet meer. Dan zullen je benen en billen steeds dunner worden en je buik steeds dikker
S-Meds schreef:
12-12-2019 22:55
Je leeftijd is je voordeel, over pakweg 10 jaar speelt dit probleem niet meer. Dan zullen je benen en billen steeds dunner worden en je buik steeds dikker
Ow is dat zo? Mensen in de 40 hebben geen dikke billen en benen? Ik ken er genoeg...
Decadence schreef:
12-12-2019 23:03
Ow is dat zo? Mensen in de 40 hebben geen dikke billen en benen? Ik ken er genoeg...
Wacht maar tot je de 50 voorbij bent
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
12-12-2019 23:05
Wacht maar tot je de 50 voorbij bent
Dat zeiden ze tegen mij ook.... wacht maar tot je getrouwd bent.... wacht maar tot je kinderen hebt.... wacht maar tot je 40 geweest bent.... wacht maar tot je in de overgang komt....

Nou, ik heb nog steeds ondergewicht.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
12-12-2019 23:09
Dat zeiden ze tegen mij ook.... wacht maar tot je getrouwd bent.... wacht maar tot je kinderen hebt.... wacht maar tot je 40 geweest bent.... wacht maar tot je in de overgang komt....

Nou, ik heb nog steeds ondergewicht.
Ik had het niet over ondergewicht of overgewicht ik had het over vetverdeling
Decadence schreef:
12-12-2019 22:07
Geen partner, wel exen natuurlijk, geen van mijn exen heeft mij naakt mogen zien van achteren, wat natuurlijk al van de zotte is.
Zij vonden mijn obsessie allemaal buiten proportioneel. Niemand heeft gezegd dat ze mijn kont lelijk vonden maar dat ga je natuurlijk ook niet zeggen tegen iemand die daar zo extreem onzeker over is...
Lieverd, ik denk dat ik in jouw ogen een echt lelijke kont heb. Het gaat in dit geval helemaal niet om je kont.
Goede nieuws is dat je er van alles aan kunt laten doen.
Ik als lelijke kont hebber heb al van alle kanten de voedingsadviezen, sportadviezen etc gehoord. Is Farrah louwens langs je heen gegaan?
Kan me niet voorstellen dat dat juist als je er zo mee bezig bent niet bij je binnen is gekomen.
Je kunt er echt zelf heel veel aan doen.
Daarnaast is de mode veranderd. Konten die vroeger echt niet konden zijn nu compleet acceptabel en zelfs mooi.
Zelfs Kim Kardashian heeft putten en waarom denk je dat Beyoncé altijd twee panties aanheeft, die sport zich een ongeluk en beiden leven een streng regime.
Je kunt dat deels kopen maar je ziet dus aan deze dames dat het ook werk vergt. Waarom wil je dat werk nu niet doen, gaat een dure operatie je wel motiveren je gekochte kont te onderhouden?
Want ook daar hoort werk bij.
En dan zie je de insta van Sonny turner, model, en zie je dus dat meisjes goed geld verdienen met een kont met putjes en net wat groter. Want ineens is het mode.
Lizzo geeft hetzelfde model.kont als ik (groot, niet strak, lange spleet) en showt hem ook aan wie maar wie wil zien.
Ook ik heb totaal geen belemmering met sex, en doe wat ik wil en draag ook vaak wat ik wil. Een lang vest heb ik weleens aan maar ik zie er beter uit in iets korters.
Het zit hem niet in die kont en ik hoop dat je hem zo makkelijk kunt kopen als je denkt maar ik vrees het ergste.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil toch nu gewoon een foto zien anders geloof ik niet dat die kont echt zo gruwelijk is
Alle reacties Link kopieren
Als jij gelukkiger word van een bootyjob moet je dat echt echt doen.
Ik heb vorig jaar een borstverkleining gehad. Had mega grote borsten.
Heb 10 jaar getwijfeld, wel of niet doen.
Toen waren er ook hordes mensen die tegen mij zeiden: Nee man niet doen. Met sporten en de juiste oefeningen word het minder. Nou echt niet.
Dus borstverkleining met lift laten doen, en nu denk ik, had ik het maar eerder gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Decadence schreef:
12-12-2019 22:01
Dit is precies hoe ik zou willen zijn, maar echt, het lukt me niet....
Daar zou ik dan toch eens een paar afspraken bij een psycholoog voor overhebben. Dat is zeker goedkoper dan plastische chirurgie.
En dan denk je na 5 gesprekken ‘waarom heb ik dat niet eerder gedaan!’
Doe jezelf dat plezier!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
12-12-2019 22:37
Geef jezelf een deadline.
Je gaat naar de psych op 6, 13, 20 en 27 januari.
Op 31 januari hak je de knoop door.
OF je laat je vet bevriezen (en gaat in de zomer met een tentje kamperen bij de boer en het hele jaar niet uit eten)
OF je accepteert je kont
en je gaat zwemmen (in februari is het zwembad eindelijk weer rustig),
je gaat lekker shoppen met een personal shopper (in Den Bosch zit een heel goede. Die heeft een fantastische garderobe gekocht voor mijn vriendin, die maat 50 heeft en een enorme reet),
en je boekt een vakantie naar Curaçao, waar nog veel meer toeristen met dikke konten genieten van het prachtige eiland en waar je gaat zwemmen tussen dolfijnen die niet kijken naar blubberbillen.


Maar je gaat NIET de komende 20 jaar dubben 'zal ik wel of zal ik niet'.
Zonde van je leven, je gedachten, je tijd.
Je kunt er wel hartelijk om lachen, maar je moet het zo doen! Odense geeft je gewoon een prachtig plan de campagne cadeau en je moet het zo gewoon doen. Bel een vrijgevestigde psycholoog, zeg dat je een probleem met je kont hebt en dat je daar graag vanaf wil. Waar woon je? Want ik kan je wel een goeie pb'en.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Als je er geen geld voor hoeft te lenen, zou ik het gewoon doen.
Ik ben zelf helemaal niet van het uiterlijk, maar ik heb wel 1x in mijn leven (meer dan 20 jaar geleden) plastische chirurgie gehad voor iets waar ik me vreselijk aan stoorde. Dat werd toen vergoed door de verzekering en daarvoor moest ik ook een gesprek met een psycholoog hebben, die natuurlijk standaard zei: en dan, als dat gebeurd is, wat is dan het volgende waar je je aan gaat storen? Je neus?
Dat vond ik eigenlijk best pijnlijk, want ik vond dat er helemaal niks mis was met mijn neus...
Daarna was het ook nog wel een gevoelig punt dat de verzekeraar het ook erg genoeg vond om het te vergoeden (op zich heel fijn natuurlijk, maar het gaf me toch ook een gemengd gevoel).
En de 20 jaar daarna heb ik dus niets laten doen en ik heb nooit spijt gehad van mijn operatie.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb mijn borsten laten verkleinen en ben daar al ruim 20 jaar nog elke dag helemaal gelukkig mee.

Als dat het enige is en je kunt het betalen, wat is er dan mis mee om dat jezelf cadeau te doen.
Ik heb trouwens zelf lang getwijfeld over mijn oogleden. Maar als dat mislukt is het wel mijn gezicht en met oogschaduw kan ik een hoop, dus toch maar niet. Mocht het nog veel erger worden zal een eventuele mislukkig niet veel meer uitmaken en ga ik alsnog. Als ik het lef kan opbrengen ;-D .

Kortom; ik ben niet tegen plastische chirurgie. Ik kan een veertiger met een huid van iemand van zestig heel goed snappen als er gekozen wordt voor een facelift. Ik snap dan weer minder van uitzien als 35 terwijl je 63 bent. Maar goed, ook dat moeten mensen lekker zelf weten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Odense 2 volkomen gelijk heeft.
Bottom line (hehe) is: doe wat en maak een keus.

Wat betreft plastische chirgie: het is er niets voor niks en als je het kan betalen, doe het dan gewoon.
Maar ga eerst eens praten bij een kliniek, liefst twee. En als je dan nog steeds enthousiast bent..EN je hebt een gezond eet en beweegpatroon....ga het dan gewoon doen. Maar bedenk wel heel goed dat het een zware ingreep is.
Maar ik denk dan: liever een paar maanden afzien dat je nog 20 jaar ergeren en je laten beperken door je kont.

Zelf ben ik erg slank maar al het vet wat ik had zat om mijn middel...ik heb na lang dubben (en ook 20 jaar ergernis) mijn vetcellen voor een groot deel weg laten halen dmv coolsculpting.
Ik ben er heel blij mee. Is het nu perfect: nee hoor, maar voor mijn gevoel heb ik er alles aan gedaan en dat helpt ook bij acceptatie., en ik ben er nu gewoon heel blij mee of in elk geval veel minder mee bezig,
Alle reacties Link kopieren
Ga een keertje praten met een plastisch chirurg over liposculpture.
Hij/zij kan je precies vertellen wat je kan verwachten.
suicideblond schreef:
13-12-2019 09:32
Als jij gelukkiger word van een bootyjob moet je dat echt echt doen.
Ik heb vorig jaar een borstverkleining gehad. Had mega grote borsten.
Heb 10 jaar getwijfeld, wel of niet doen.
Toen waren er ook hordes mensen die tegen mij zeiden: Nee man niet doen. Met sporten en de juiste oefeningen word het minder. Nou echt niet.
Dus borstverkleining met lift laten doen, en nu denk ik, had ik het maar eerder gedaan.
Een kont is iets anders dan borsten esthetisch dan.
To stoort zich ook aan putjes, vorm.
Putjes zijn heel.lastig weg te krijgen, mode is mode onderhevig.
Daarnaast heeft een vriendin van mij tig jaar terug een correctie en enorme verkleinig gehad. Jaren later is het er gewoon weer bij gekomen want enorm aangekomen plus door de littekens etc zitten bh's niet lekker.
En door het hele verhaal vreemd gevormde borsten door gewichtstoename en weggehaalde huid. Je zult er toch iets voor moeten doen of laten, helemaal als je to's eisen hebt en bij een kont lijkt me dat helemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven