Lijf & Lijn alle pijlers

Wel of geen plastische chirurgie?

12-12-2019 21:11 108 berichten
Ik heb een groot billen complex. Helaas ben ik niet gezegend met een goeie kont. Het tegenovergestelde, ik walg ervan en ben er van overtuigd dat ik de prijs zou winnen voor lelijkste kont van de wereld (nee ik doe er geen foto bij als bewijs)

Ik ben een knappe vrouw van halverwege de dertig, ik ben slank en verder tevreden met mijn figuur. Ik krijg regelmatig complimenten over mijn uiterlijk en aandacht van mannen ook geen gebrek. Ik heb een dunne taille met rondingen. Alleen dus die kont, die is te groot, flubbert aan alle kanten en uiteraard heel veel cellulitis.

Dit is op zich redelijk te verbergen, met een corrigerende panty en een getailleerd jurkje die vanaf de taille weer wijd uitloopt, dan zie je het niet, of een spijkerbroek met een lang vest. Dat is dus ook de enige kleding die ik in de kast heb hangen. Maar ik word er gek van dat ik al 20 jaar geobsedeerd die kont van mij moet verbergen. Ik ontzeg mijzelf daardoor allemaal leuke dingen. Ik ga daardoor niet op vakantie, ik ga niet zwemmen, ik ga niet naar de sportschool, in kan geen andere kleding aan dan een jurkje/rokje of lang vest.

Ik dacht in mijn twintiger jaren dat ik er wel overheen zou groeien, je wordt zelfverzekerder, je gaat accepteren wie je bent, dus ik had altijd wel hoop dat mijn obsessie zou overgaan. Ik ga inmiddels richting de 40 en mijn obsessie is geen greintje minder geworden. Ik overweeg nu plastische chirurgie, als er überhaupt wat aan te redden valt daarmee. Maar het voelt niet goed, ik wil mezelf accepteren maar ik geloof niet dat ik ooit op dat punt kom.

Ik vraag me af hoe anderen hierin staan, kunnen jullie leven met minder mooie delen van je lichaam? Hoe kan het dat sommige ‘minder mooie’ mensen zichzelf kunnen omarmen en accepteren en mooiere mensen zichzelf vreselijk lelijk vinden? Zou in mijn geval plastische chirurgie misschien wel de oplossing zijn? Ben benieuwd hoe jullie erover denken.
Meid, als je het je kunt veroorloven, gewoon doen. Je bent met het leren accepteren al langer bezig dan dat je het laat corrigeren. Dat hele gedoe dat je maar moet leren accepteren dat iets je enorm stoort vind ik onzinnig. Je hoeft niet voor elke probleem naar een psycholoog en al helemaal niet als je zelf de oplossing hebt gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Billen kunnen juist wel goed getraind worden. Ga naar de sportschool en verdiep je in de trainingen van Bret Contreras. Volg hem op instagram (bretcontreras1). Hij wordt niet voor niks de Glute Guy genoemd.

Maak er een jaar werk van. Ben je dan nog niet tevreden dan is chirurgische hulp wellicht een optie. Trainen ervoor is geen quick fix maar hiermee bereik je zeker resultaat.
Wat heb je er voor over?

I say hip thrusts are your answer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voorzichtig zijn met opereren. Cellulitis verdwijnt niet van operaties. Ik zou je heel goed laten informeren over de het resultaat, risico's, hersteltijd en littekens want anders zit je straks met een nog veel groter probleem.

MBT sport helpen lunges en hipthrusters voor beter gevormde billen.
dieko schreef:
14-12-2019 10:59
Billen kunnen juist wel goed getraind worden. Ga naar de sportschool en verdiep je in de trainingen van Bret Contreras. Volg hem op instagram (bretcontreras1). Hij wordt niet voor niks de Glute Guy genoemd.

Maak er een jaar werk van. Ben je dan nog niet tevreden dan is chirurgische hulp wellicht een optie. Trainen ervoor is geen quick fix maar hiermee bereik je zeker resultaat.
Wat heb je er voor over?

I say hip thrusts are your answer.
vet kan je niet trainen
dieko schreef:
14-12-2019 10:59
Billen kunnen juist wel goed getraind worden. Ga naar de sportschool en verdiep je in de trainingen van Bret Contreras. Volg hem op instagram (bretcontreras1). Hij wordt niet voor niks de Glute Guy genoemd.

Maak er een jaar werk van. Ben je dan nog niet tevreden dan is chirurgische hulp wellicht een optie. Trainen ervoor is geen quick fix maar hiermee bereik je zeker resultaat.
Wat heb je er voor over?

I say hip thrusts are your answer.
vet kan je niet trainen
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-12-2019 12:24
vet kan je niet trainen
nee maar met wat spier krijg je misschien wel een wat betere vorm, in elk geval, dat werkt bij mij (dunne kont, vind ik ook niet mooi, op dit moment hard aan het werk om bolle billen te krijgen, gaat best goed: beetje sporten, veel eten)

TO, als je het echt wil kan ik je niet tegenhouden, maar ik word eigenlijk best bang als ik al die verhalen hoor waar het mis is gegaan met cosmetische chirurgie, en dan bedoel ik niet eens een tegenvallend eindresultaat, maar meer allerlei enge complicaties waar mensen dan levenslang last van hebben.
florence13 schreef:
14-12-2019 13:23
nee maar met wat spier krijg je misschien wel een wat betere vorm, in elk geval, dat werkt bij mij (dunne kont, vind ik ook niet mooi, op dit moment hard aan het werk om bolle billen te krijgen, gaat best goed: beetje sporten, veel eten)

TO, als je het echt wil kan ik je niet tegenhouden, maar ik word eigenlijk best bang als ik al die verhalen hoor waar het mis is gegaan met cosmetische chirurgie, en dan bedoel ik niet eens een tegenvallend eindresultaat, maar meer allerlei enge complicaties waar mensen dan levenslang last van hebben.
neuh verwaarloosbaar effect
Alle reacties Link kopieren
Kijk even naar die serie op Netflix; Botched of Botched up. Zoiets. Dan ben je snel genezen.

Ga naar een psycholoog, het leven is te kort om niet te gaan zwemmen etc. Je ontzegt jezelf heel veel, terwijl je een prachtig leven kan hebben. Er is altijd wel iemand met een mooiere kop, grotere (of kleinere?) borsten, dikkere kont, etc.

Plus, en dat zal ook al wel gezegd zijn; iemand met een aangezichtsprobleem, of een fysieke handicap, hoe moet die zich dan wel niet voelen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn reactie was misschien wat te kort door de bocht. Als je echt denkt dat het een bevrijding voor je wordt dan zou ik het laten doen. Wel bij een goede kliniek natuurlijk. Het is wel jouw leven.
backpack10 wijzigde dit bericht op 14-12-2019 13:50
2.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Backpack10 schreef:
14-12-2019 13:49
Mijn reactie was misschien wat te kort door de bocht. Als je echt denkt dat het een bevrijding voor je wordt dan zou ik het laten doen. Wel bij een goede kliniek natuurlijk. Het is wel jouw leven.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-12-2019 13:37
neuh verwaarloosbaar effect
echt? pfff, en ik maar mijn best doen....
Alle reacties Link kopieren
Dat verwaarloosbare effect is niet mijn ervaring. Ik zie echt wel verschil met behulp van 3/5x per week billen trainen. Maar zoals ik al eerder schreef is het geen quick fix en moet je geen wonderen verwachten.
Ik lees vooral dat je tevreden wil zijn met je billen. Een operatie brengt enorm veel risicos met zich mee als je dat vergelijkt met een paar gesprekken met een psycholoog.

Je schrijft dat je jezelf graag wil accepteren, maar dat dat niet lukt. Waarom niet de deal met jezelf maken dat je daarmee actief aan de slag gaat met een psycholoog, en als het niet genoeg helpt, dat je dan in 2021 gaat voor een operatie?

Ik hoop voor jezelf dat je jezelf kunt gaan accepteren. En jezelf mooi vind ondanks dat je je billen niet mooi vindt.
Ik vind dat ik een goed figuur heb, maar heel mijn benen zitten vol met littekens van zelfbeschadiging. Als ik ga zwemmen en ik hey koud heb vinden sommigen ervan het een goed idee om knalpaars te worden, en dan krijg ik wel eens blikken ja. Maar kan me er echt niet druk om maken, vind mezelf niet minder mooi door die littekens. En dat gun ik jou ook!
dieko schreef:
14-12-2019 16:54
Dat verwaarloosbare effect is niet mijn ervaring. Ik zie echt wel verschil met behulp van 3/5x per week billen trainen. Maar zoals ik al eerder schreef is het geen quick fix en moet je geen wonderen verwachten.
het is geen fix als je last hebt van teveel vet en bobbelig vet (bindweefsel) want dat valt niet te trainen.
je kan je kont wel trainen maar het is vooral zichtbaar bij vrouwen die niet veel vet hebben (platte kont) dan kan wat meer spiermassa tot wat ronding leiden. Maar die kontspier is bijzonder lastig ook voor mannen. het is een kleine spiergroep en je hebt maar een paar oefeningen (hip thrust, lunge, squat) die vooral de gluteus maximus pakken
Alle reacties Link kopieren
Ah okee Meds, dan heeft ze wellicht meer aan goede bindweefsel massages. Als het een huid probleem is. Ik dacht dat ze meer volume en vorm wilde.

En wat betreft die paar oefeningen voor de billen .........het zijn er gelukkig wel meer dan een paar. Anders zou ik helemaal gek worden in de sportschool met een repertoire van alleen maar de drie oefeningen die jij noemt.
Alle reacties Link kopieren
Ah okee Meds, dan heeft ze wellicht meer aan goede bindweefsel massages. Als het een huid probleem is. Ik dacht dat ze meer volume en vorm wilde.

En wat betreft die paar oefeningen voor de billen .........het zijn er gelukkig wel meer dan een paar. Anders zou ik helemaal gek worden in de sportschool met een repertoire van alleen maar de drie oefeningen die jij noemt.
dieko schreef:
14-12-2019 17:24
Ah okee Meds, dan heeft ze wellicht meer aan goede bindweefsel massages. Als het een huid probleem is. Ik dacht dat ze meer volume en vorm wilde.

En wat betreft die paar oefeningen voor de billen .........het zijn er gelukkig wel meer dan een paar. Anders zou ik helemaal gek worden in de sportschool met een repertoire van alleen maar de drie oefeningen die jij noemt.
nee ze heeft teveel vorm zegt ze. Bindweefselmassage kan helpen maar alleen als je dat blijft doen, stop je ermee dan komt je cellulite gewoon terug
dieko schreef:
14-12-2019 17:24
Ah okee Meds, dan heeft ze wellicht meer aan goede bindweefsel massages. Als het een huid probleem is. Ik dacht dat ze meer volume en vorm wilde.

En wat betreft die paar oefeningen voor de billen .........het zijn er gelukkig wel meer dan een paar. Anders zou ik helemaal gek worden in de sportschool met een repertoire van alleen maar de drie oefeningen die jij noemt.
billen trainen is vaak bijvangst. Als je serieus aan KT doet zet je niet in op je bilspier
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik zal me niet populair maken met dit antwoord, maar als ik.jou was zou ik zeker een afspraak maken bij plastisch chirurg. Het is een jarenlange obsessie voor je.
Ik heb zelf een borstverkleining laten doen en zo blij mee!
Dus gewoon intake plannen. Tussentijd goed sporten en billen trainen. En afhankelijk van wat plastisch chirurg adviseert de operatie laten doen.

Btw, ik ben jouw leeftijd en als ik uitga ed word ik nooit meer aangesproken door mannen. Of spontane complimenten..
Waar vang jij al die complimentjes op?
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft wel wat. Zo heb ik relatief veel vet op mijn torso (buik, borsten, taille), verder wel een prima gewicht en bmi. Ik kan trainen wat ik wil maar die verhouding blijft. Gaat pas weg als ik 10kg afval maar dan is dat bmi op het randje en de rest van mijn lijf en gezicht worden er niet knapper op.

Al zou je de boel laten verkleinen dan blijven eventuele cellulitis en je hebt mogelijk litteken weefsel, is dat het je waard?
Alle reacties Link kopieren
Tja. Als je verder overal wel tevreden over bent en je billen je al jaren storen, zou ik gewoon voor plastische chirurgie gaan. Series als 'botched' enz. gaan natuurlijk juist over ingrepen waar het helemaal fout is gegaan; die vormen de uitzondering, absoluut niet de regel.

Totaal niet hetzelfde maar toch vind ik dit een beetje vergelijkbaar: ik was te dik, worstelde al sinds mijn tienerjaren met mijn gewicht en werd maar dikker en dikker. Op mijn 29ste was ik er gewoon KLAAR mee. Ik was niet extreem super dik, zag er toch redelijk ok uit (ben getrouwd maar kreeg toch aandacht van mannen) had geen last van hoge bloeddruk, cholesterol enz enz maar was gewoon helemaal klaar met dik zijn en had geen zin om nog jarenlang op dieet te zijn en de strijd tegen de kilo's te gaan. Natuurlijk ik dik zijn sowieso niet gezond en zou ik er waarschijnlijk later wel gezondheidsproblemen van hebben gekregen, maar goed, de meeste mensen vonden/vinden dat ik het 'gewoon' met gezond eten en bewegen moest doen. Ik heb naar niemand geluisterd, de knoop doorgehakt en heb een gastric bypass operatie gehad. Het is nu 3 jaar verder, ik ben zo'n anderhalf jaar stabiel op gewicht, heb een BMI van 22, kan overal shoppen en alles staat gewoon leuk, en ben er oprecht gelukkiger door geworden en zoveel zelfverzekerder. Ik ben zo blij dat ik hiervoor heb gekozen en naar niemand heb geluisterd die het onnodig/gevaarlijk/whatever vond.

Natuurlijk heb ik andere punten waar ik niet zo heel blij mee ben (heb nu een beetje loshangend vel, zou graag vollere lippen willen, mijn kont is erg plat, enz enz enz) maar met al die andere dingen kan ik prima leven.
Maak een afspraak met een goede chirurg, neem ruim de tijd om je erin te verdiepen (herstelperiode, risico's, enz enz) en let niet teveel op de meningen van anderen, het is uiteindelijk JOUW lichaam.
Omdat je een blubberkont hebt ga je niet naar de sportschool?

Begrijp je wel hoe dat klinkt? Ik zou niet weten hoe hard ik naar de sportschool zou rennen als ik zo met m'n kont in m'n maag zat. En een modellenkontje is ook gewoon niet voor iedereen weggelegd. Maak daar ook eens vrede mee. En zoek hulp, als je dat niet alleen kan.

Mijn opa zij altijd (met Haags accent):
"Sommige meiden hebben niks anders aan hun kop dan hun lijf!"
Ik lees nu pas de latere reacties nog allemaal, bedankt voor het meedenken, ik kreeg zojuist deze mail dus ik kan een ingreep sowieso vergeten;

Bedankt voor je bericht en je interesse in Zipper Clinics. Volgens plastisch chirurg .............. is er weinig te doen aan slappe/hangende billen d.m.v. een operatie. Het kan gelift worden, maar vaak is het resultaat teleurstellend. Vandaar dat wij deze ingreep ook niet uitvoeren. Tevens zetten wij geen implantaten en/of lipofilling (opvullen met eigen vet) van de billen. Dit omdat er te veel risico’s aan verbonden zijn.
Ai wat een tegenvaller decadente, ik had voor je gehoopt dat je wel een lift en of een vuller zou kunnen krijgen en dat dan meer de vraag zou zijn of dat is wat je mooi vind.
Helemaal niks klinkt zo...
Wat wil je nu gaan doen?
Het-groepje schreef:
16-12-2019 11:06
Ai wat een tegenvaller decadente, ik had voor je gehoopt dat je wel een lift en of een vuller zou kunnen krijgen en dat dan meer de vraag zou zijn of dat is wat je mooi vind.
Helemaal niks klinkt zo...
Wat wil je nu gaan doen?
Wat een lief berichtje, dankjewel! Het is echt een tegenvaller, na al die jaren eindelijk een beslissing durven nemen..
Ik ga denk ik op zoek naar een personal trainer en vragen of met intensief sporten überhaupt iets verbeterd kan worden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven