Lijf & Lijn alle pijlers

Wel of geen plastische chirurgie?

12-12-2019 21:11 108 berichten
Ik heb een groot billen complex. Helaas ben ik niet gezegend met een goeie kont. Het tegenovergestelde, ik walg ervan en ben er van overtuigd dat ik de prijs zou winnen voor lelijkste kont van de wereld (nee ik doe er geen foto bij als bewijs)

Ik ben een knappe vrouw van halverwege de dertig, ik ben slank en verder tevreden met mijn figuur. Ik krijg regelmatig complimenten over mijn uiterlijk en aandacht van mannen ook geen gebrek. Ik heb een dunne taille met rondingen. Alleen dus die kont, die is te groot, flubbert aan alle kanten en uiteraard heel veel cellulitis.

Dit is op zich redelijk te verbergen, met een corrigerende panty en een getailleerd jurkje die vanaf de taille weer wijd uitloopt, dan zie je het niet, of een spijkerbroek met een lang vest. Dat is dus ook de enige kleding die ik in de kast heb hangen. Maar ik word er gek van dat ik al 20 jaar geobsedeerd die kont van mij moet verbergen. Ik ontzeg mijzelf daardoor allemaal leuke dingen. Ik ga daardoor niet op vakantie, ik ga niet zwemmen, ik ga niet naar de sportschool, in kan geen andere kleding aan dan een jurkje/rokje of lang vest.

Ik dacht in mijn twintiger jaren dat ik er wel overheen zou groeien, je wordt zelfverzekerder, je gaat accepteren wie je bent, dus ik had altijd wel hoop dat mijn obsessie zou overgaan. Ik ga inmiddels richting de 40 en mijn obsessie is geen greintje minder geworden. Ik overweeg nu plastische chirurgie, als er überhaupt wat aan te redden valt daarmee. Maar het voelt niet goed, ik wil mezelf accepteren maar ik geloof niet dat ik ooit op dat punt kom.

Ik vraag me af hoe anderen hierin staan, kunnen jullie leven met minder mooie delen van je lichaam? Hoe kan het dat sommige ‘minder mooie’ mensen zichzelf kunnen omarmen en accepteren en mooiere mensen zichzelf vreselijk lelijk vinden? Zou in mijn geval plastische chirurgie misschien wel de oplossing zijn? Ben benieuwd hoe jullie erover denken.
S-Meds schreef:
14-12-2019 17:16
het is geen fix als je last hebt van teveel vet en bobbelig vet (bindweefsel) want dat valt niet te trainen.
je kan je kont wel trainen maar het is vooral zichtbaar bij vrouwen die niet veel vet hebben (platte kont) dan kan wat meer spiermassa tot wat ronding leiden. Maar die kontspier is bijzonder lastig ook voor mannen. het is een kleine spiergroep en je hebt maar een paar oefeningen (hip thrust, lunge, squat) die vooral de gluteus maximus pakken
De glutus maximus is toch juist de grootste en de sterkste spier van het menselijk lichaam?
Alle reacties Link kopieren
Klopt Samarinde, en daardoor ook echt wel goed trainbaar met de juiste variatie aan oefeningen en progressief overladen.
Alleen willen de meeste mensen meteen verandering zien.
Ervoor trainen kost tijd, beetje pijn en veel moeite.
Maar je zult altijd moeten werken met je basic genetics.
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO,

Ik vind het wel goed dat de kliniek eerlijk is. Voor hetzelfde geld ga je toch die operatie doen , heb je veel pijn, veel geld armer, en helpt het allemaal niet.

Dan toch maar naar de sportschool en een goed plan opstellen. Denk dat dat echt wel zal helpen. En dan doe je er volgens mij ook alles aan, en hopelijk helpt dat bij de acceptatie.

Wat ik nog wilde zeggen...vergeet niet dat jij niet je kont bent. Klinkt wat raar maar ik bedoel: jij bent niet blij met dat onderdeel, en wellicht valt het anderen ook op, maar dat wil niet zeggen dat ze jou als PERSOON niet leuk of aantrekkelijk of aardig vinden.
Het is slechts een onderdeel van het totale pakket.
Alle reacties Link kopieren
Je lichaam is niet je probleem, je gedachten over je lichaam zijn je probleem.

En daar kan een psycholoog bij helpen, je psycholoog kan je handvaten geven om te leren tevreden te zijn met je eigen lichaam. En ja, met de enorme beperkingen die je je zelf oplegt, krijg je zó een doorverwijzing van de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik weet niet hoe groot jouw kont is, dus ook niet wat in jouw hoofd zit en wat realiteit is. Echter, ik ben ook slank van boven met een behoorlijk achterwerk, daarom draag ik vnml rokken en jurkjes. Ik heb bij een winkel ooit hulp gevraagd bij het vinden van een passende spijkerbroek en die zit overal goed :) Misschien ook voor jou een idee?

Verder vroeg ik me af hoe je jouw kont bekijkt, het zou maar zo kunnen dat het in de spiegel groter lijkt, dan wanneer je ‘m in verhouding met je gehele lichaam ziet. Misschien kun je eens een foto maken / laten maken van de achterzijde waarin je een goed passende broek draagt. Zo zag ik mezelf op een feestje gefotografeerd vd achterzijde en hoewel mijn kont nog steeds groot was, was het absoluut niet zo gigantisch als ik in mijn hoofd had.

Verder succes met sporten! Ik heb vroeger fitness gedaan en toen was ‘ie beter in vorm.

Tenslotte probeer ik regelmatig stil te staan bij het feit dat mijn lichaam goed functioneert, daar ben ik dankbaar voor. Net zoals dat ik niet lang stil sta bij het uiterlijk van iemand anders, zullen ze dat visa versa ook niet doen vermoed ik. De meeste mensen heb wel wat belangrijkers aan hun hoofd.
To,dat je denkt dat je kont er afschuwelijk eruitziet zit in je hoofd. Je bent meer dan je kont. Daar zullen mensen je echt niet op afwijzen. Ik ben blij dat de kliniek zo eerlijk is tegen je en de ingreep niet uitvoert al snap ik dat dit een teleurstelling voor je is. Verder zijn implantaten erg negatief in het nieuws geweest en beter eerlijk zijn en de ingreep niet uitvoeren in plaats van gezondheidsproblemen te krijgen. Je kunt naar oefeningen op de sportschool gaan vragen maar verhoudingen kan je daardoor niet veranderen. Sporten is natuurlijk altijd goed. En verder ga ook aan zelfacceptatie werken!
samarinde schreef:
16-12-2019 11:35
De glutus maximus is toch juist de grootste en de sterkste spier van het menselijk lichaam?
nee joh, het is de grootste van de bilspieren maar hij valt in het niet bij een trapezius of hamstring of quad
Alle reacties Link kopieren
Decadence schreef:
12-12-2019 21:11


Ik vraag me af hoe anderen hierin staan, kunnen jullie leven met minder mooie delen van je lichaam? Hoe kan het dat sommige ‘minder mooie’ mensen zichzelf kunnen omarmen en accepteren en mooiere mensen zichzelf vreselijk lelijk vinden? Zou in mijn geval plastische chirurgie misschien wel de oplossing zijn? Ben benieuwd hoe jullie erover denken.
Ik pik dit er even uit.
Ik heb ook moeten 'leren leven' met het feit dat ik bijna helemaal geen borsten heb, ben echt zo wat plat.
Maar opereren vond ik geen optie. Stel dat ik blijvende gezondheidsklachten zou houden door complicaties oid, dat had ik er niet voor over. En ik moest ook realistisch zijn, ik 'oog' verder best ok. Al zeg ik het zelf ;-)

Ook lette ik op vrouwen die ook bijna plat waren, en die toch gewoon een mooie uitstraling hadden. Ze waren niet perfect maar toch vond ik ze knap. Door kleding, kapsel, make-up, hele manier van doen.
Aan de andere kant zag ik wel eens vrouwen die volgens het ideaalbeeld perfect waren en toch echt niets aantrekkelijks uitstraalden.

En daar komt bij dat ik het zonde van mijn tijd vind om me zelf van alles te ontzeggen. Uiteindelijk laat je een ander zijn mening dan heel zwaar wegen, terwijl je eigenlijk niet eens precies weet wat de ander denkt.

Kortom, het heeft wel wat jaren geduurd maar ik ben verder best tevreden met mezelf. Dat is een gedachte, als je dat maar vaak genoeg herhaalt begin je dat vanzelf te geloven :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven