Lijf & Lijn alle pijlers

wijsheid gevraagd bij het opbouwen van conditie

02-02-2011 15:52 4003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wijsheid gevraagd bij het opbouwen van conditie.



In het kort, mijn conditie is door omstandigheden heel slecht. Die was al een tijdje slecht maar na 2 maanden eigenlijk alleen maar ziek in bed liggen is het tot een dieptepunt gedaald. Na een paar meter lopen of een trap aflopen moet ik gaan zitten omdat ik anders het niet red of een hyperventilatie aanval krijg.



Uiteraard heb ik prof.hulp gevraagd maar dat kan nog wel 6 weken duren. Dus ik wilde kijken of ik met behulp van mensen hier die er verstand van hebben alvast wat kan doen.



Ik heb een hometrainer hier die nog in elkaar gezet moet worden (was te zwak om dat te redden maar ik kan wel kijken of een ex het evt. in elkaar wil zetten). En ik heb een stepapparaat (nog nooit gebruikt dus ik zou wel eerst op internet moeten zoeken hoe ik dat computertje en standen moet instellen). En ik heb een buikspierending. Geen idee hoe het heet, ook nog nooit gebruikt.



Ik wil het alleen verantwoord doen. Dus afgezien dat ik er geen energie voor heb om opeens teveel te doen, wil ik niet bij de eerste keer er dood bij neervallen .



Op dit moment is het dus letterlijk om conditie op te bouwen, niet om af te vallen. (hou dus in het achterhoofd dat ik al bij traplopen loop te hijgen als een karrepaard)



Ik hoop dat Meds of andere forummers die er verstand van hebben advies hebben. Of sites waar je zegt, kijk daar even.



Alvast bedankt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
He moge Bam, je hebt weer een avatOr zie ik, leuk.



Oh wat spannend examen zeg, ben benieuwd. Nou als je het gehaald hebt kan je meteen een proefritje maken hier naar het westen .



Ja ik doe Poez de groeten straks. Voor de zekerheid doe ik dat dan ook 2x .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 maart 2011 @ 08:07:

Moge. Ik heb heerlijk geslapen. Als het droog is wil ik om half 9 kattengrit halen en kattenvoer.

En Poez is hier om 1 uur en om half 2 heb ik dat adviesgesprek. Ik ben heel benieuwd. Daarna afspraak hier thuis met D. Wel gezellig, Poez en D. kennen elkaar van bellen dus wel leuk dat ze elkaar ontmoeten.klinkt goed MV! Vergeet je je ontbijt niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 maart 2011 @ 08:47:

He moge Bam, je hebt weer een avatOr zie ik, leuk.



Yep. Ik ben weer BAM ipv Mamalief
Alle reacties Link kopieren
quote:smulrol schreef op 30 maart 2011 @ 08:50:

[...]





klinkt goed MV! Vergeet je je ontbijt niet?



Hihihi, ik ben door mijn vers brood heen. Ik zal wel zo iets uit de vriezer halen om vanavond te eten. Want gister heb ik alleen gebakken aardappels gemaakt. Was wel heerlijk trouwens. Ik had nog een paar aardappels liggen, eerst even gekookt (al in schijfjes) en toen opgebakken en met een vette klont yogonaise mmmm. Heerlijk, alles op en ik had nog wel meer gelust, ware het niet dat er niet meer was.



Maar van de stress heb ik nu geen trek, ik zou een ovenpistoletje hebben hoor!!! Moet even niet aan eten denken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hee MV, doe Poez de groeten
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 30 maart 2011 @ 09:03:

Hee MV, doe Poez de groeten Hihihi, ja zal ik doen. Moet nu al lachen hoe ik dat ga zeggen, "zeg Poez, je moet nog de groeten hebben van Star en Bam", ik denk dat ik de groeten maar doe als we in de auto zitten, ik denk dat D. erna anders denkt dat ik gek ben geworden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
BamStar, dat bekt toch juist hartstikke lekker
Alle reacties Link kopieren
Gister nog zo gelachen met D. We moeten steeds beetje bij beetje dat enorme boekwerk doorwerken met al die lijsten met vragen.

Gister kwamen we op de vraag of ik allergieen heb, en zij zegt, nee je hebt geen allergieen he? Dus ik zeg jawel, voor katten. Dacht ze echt dat ik haar in de zeik nam hahahahahah. Ze geloofde me niet.

Maar het is echt waar, katten, hondenharen, huisstofmijt, en nog wat dingen hihihi.

Maar kan mij wel voorstellen dat je het niet geloofd als je hier 3 harige mormels ziet lopen. Nou heb ik natuurlijk de 3 leukste katten van NL dus iedereen snapt dat ik ze nooit weg kan doen die ze kent. Dikke hoewel , ik kan ze niet weg doen en ze zijn echt zooo leuk. Ik kan niet zonder ze.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 30 maart 2011 @ 09:19:

BamStar, dat bekt toch juist hartstikke lekker Dat is ook wel weer zo . Maar bekt het ook een beetje normaal voor iemand die niet van dit forum weet?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ah joh dan zeg je dat we Engelse hippiemoeders hadden
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 30 maart 2011 @ 09:24:

Ah joh dan zeg je dat we Engelse hippiemoeders hadden Ja zeg, ik ga jullie doopzeel niet uitleggen
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Het leuke was gister, zegt D. tegen mij "je bent volgens mij nerveus dat alles zo schoon moet zijn voor Poez morgen" , maar zelf was ze ook erg nerveus door opeens al die lijsten te willen invullen toen ik zei dat Poez de map gaat doorlezen hahahaah. Dus en het huis is schoon en een deel van de lijsten zijn ingevuld. Oja nu nog een schop onder mijn eigen kont want ik durf weer niet naar het tuincentrum en ik moet. Want erna moet ik nog, ondanks de haaruitval onder de douche en mijn haar wassen. Bah, zo geen zin in. Bo heeft iets kapot gesprongen in mijn badkamer dus ik moet tussen het glas douchen. Oh en de kattenbak schoonmaken, ik ben gister in slaap gevallen ipv de bak te verschonen. Nou nog veel te doen vanochtend, en ik kom maar niet op gang van de stress.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ruim éérst dat glas op voor je gaat douchen gekkie! Als je er in gaat staan heb je helemaal de poppen aan het dansen en als je straks gedoucht hebt zie je het verschil niet meer tussen glinsterende glasscherven en glinsterend water.



Ik ben geen superhuisvrouw maar mijn huishoudtip is: alles metéén doen. Dus meteen vuile vaat terug naar de keuken, meteen opruimen als er iets valt. Als je alles laat liggen is het op gegeven moment zo veel, en als je alles meteen doet is het steeds maar een klein dingetje.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Beste Veraflora, ik denk te weten wie je bent, waarom post je hier en volg je mij hier? Als je mijn moeder bent, dan zou het je meer sieren om de telefoon te pakken dan wat je nu doet. Om deze reden heb ik immers het contact een paar jaar geleden verbroken.



disclaimer *excuus veraflora als ik fout zit maar ik schat zomaar in van niet*
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Gewoon rustig aan, het hoeft niet allemaal binnen een half uur gedaan. Doe je eerst 1 klein klusje, dan even een pauze en dan ga je weer verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijker schreef op 30 maart 2011 @ 09:46:

Ruim éérst dat glas op voor je gaat douchen gekkie! Als je er in gaat staan heb je helemaal de poppen aan het dansen en als je straks gedoucht hebt zie je het verschil niet meer tussen glinsterende glasscherven en glinsterend water.



Ik ben geen superhuisvrouw maar mijn huishoudtip is: alles metéén doen. Dus meteen vuile vaat terug naar de keuken, meteen opruimen als er iets valt. Als je alles laat liggen is het op gegeven moment zo veel, en als je alles meteen doet is het steeds maar een klein dingetje.Heb je helemaal gelijk in.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
OMG, ik moet al lang weg en ik durf niet. Ok, ik geef mijzelf een schop, al meer dan een uur. Shit, dit gaat niet goed.Ok, hoe ga ik dit oplossen. Ik ga even denken. Misschien gewoon gaan. Die rot angst.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Denken aan hoe het afgelopen keer ging
Alle reacties Link kopieren
Mleen, denk aan wat ik net aan de telefoon zei
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Is het nog gelukt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 maart 2011 @ 09:47:

Beste Veraflora, ik denk te weten wie je bent, waarom post je hier en volg je mij hier? Als je mijn moeder bent, dan zou het je meer sieren om de telefoon te pakken dan wat je nu doet. Om deze reden heb ik immers het contact een paar jaar geleden verbroken.



disclaimer *excuus veraflora als ik fout zit maar ik schat zomaar in van niet*He? Waarom denk je dat ik je moeder ben? Ik kan je garanderen dat ik dat niet ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me even zo zo zo zo zo zo zo gelukkig, heb even vleugels. Ik heb van iemand een nieuwe kattenbak gehad, eentje die je kan omrollen en dat de klontjes in een bakje vallen. Ik ben zo blij. Ik kon de kattenbak niet meer schoonmaken omdat die bak te zwaar was voor me om nog op te tillen. Het was zo'n mega probleem hier die bak, ik was er naar van. Mijn katten zijn mij alles, ik zou niet zonder ze kunnen en heel veel lichtpuntjes heb ik verder niet meer. Oh ik was zo bang hoe nu verder te gaan dat ik die bak niet meer kon schoonmaken. En ik heb een rood eikeltje die elke dag een schone bak wil. Ik kan het wel van de daken gillen hoe blij ik ben.



Ga eerst nu even iemand mailen om te bedanken. Geen idee hoe ik moet uitleggen hoe blij ik ben, is bijna niet te omschrijven.



Ben net bij de dierenarts geweest om voer voor Kane te halen en ik heb daar geen aanval gehad. Ook fijn, bij die dierenarts ben ik toen met Kane een paar keer onwel geworden dus vond het wel fijn dat ik niet ben flauw gevallen of overgegeven heb. Beetje mijn imago weer opgevijseld daar. Dat ze niet helemaal denken dat ik een weekdier ben.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:veraflora schreef op 30 maart 2011 @ 14:25:

[...]





He? Waarom denk je dat ik je moeder ben? Ik kan je garanderen dat ik dat niet ben.Ok, ik dacht het. Neem me niet kwalijk. Sorry.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 maart 2011 @ 17:03:

[...]





Ok, ik dacht het. Neem me niet kwalijk. Sorry.Geen probleem. Fijn dat het zoveel beter gaat, hou die stijgende lijn vast!
Alle reacties Link kopieren
Oja het adviesgesprek, er is een wachtlijst van ongeveer 3 maanden. Ik ga morgenochtend nog wat belletjes doen voor een eventuele andere oplossing.



Was blij dat Poez mee was. Heerlijk. Nog heel even snel erna een afdruiprek gekocht wat D. had geadviseerd.

Daarna gezellig hier thuis met Poez en D. thee gedronken. Erg leuk dat ze elkaar nu ook hebben gezien ipv alleen door de telefoon.



Verder ben ik nu bekaf. Maar gelukkig is het goed gegaan met lopen. Ik merk dat het lopen met de dag beter gaat. Zei D. ook nog gister en vandaag. Nou al met al toch nog een geweldige dag geworden.

Ik heb gewoon het gevoel alsof ik zelf een nieuw schijthuis heb gehad, ben zoooo blij. Het hele nare gevoel van evt. een opname valt nu van mijn rug af. Ik ga het zo helemaal redden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven