Lijf & Lijn alle pijlers

WW, we kunnen het en we gaan het doen!!

05-12-2012 19:34 2568 berichten
Alle reacties Link kopieren
En bij deze weer een fris en fruitig nieuw ww-topic! Waar we lekker doortellen (flexi en propoints, boodschappengids of WW online), elkaar door de lastigere momenten heen slepen en ook heel veel off-topic kletsen :-)



Dan hier nog de "regeltjes":http://forum.viva.nl/templates/viva/img ... sprite.gif

Nieuwelingen zijn altijd welkom. We hanteren hier wel de regel dat je eerst een week mee moet schrijven voor je in de tabel mag, om zo de eendagsvliegen van de diehards te onderscheiden.



Maandag of dinsdag is weegdag... Weeg je op een andere dag, dan is dat geen probleem, maar alleen op maandag of dinsdag kun je je gewicht doorgeven. Iedereen die (zonder het te melden) 2 keer achter elkaar geen gewicht doorgeeft, wordt uit de tabel gehaald. Zo blijft alles overzichtelijk.



We geven het gewicht als volgt door:

Huidig gewicht: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



NaamLengteStart

gewichtStreef

gewichtHuidig

gewichtTotaal af Deze week30 juni doelPrulletje1.5871,15561,2-9,9pauze58Jirelle1.74121,962-65112,4-9,5+0,6 110Marmul1.71121,585105,3-16,4-1,8 103pearssy1,74133,599111,3-22,2-0,3 -pearle1,651108097,9-12,1X-cleo

catootje1,6986,67278,4-8,2-0,4-appeltje841,69866973,4-12,60-jo12341,7075,56870,8 -4,70-jufmevrouw1,71977087,7-9,3-0,1-Femme

Rotterdam1,7895,47082,6-12,7-0,5 81Fleur701,58695567,5-1,5pauze-Jesje1,6875,66768,3-7,3-0,1 -moniekk1,77105,18588,8-16,3-0,2-Bubalicious1,6976,76568,9-7,8-1,168ParisH1,6773,56873,4-0,1XX-mamalois1,801007897,7-2,3 -0,1 (hierna vak) 94awilde1,7186,86383,1-3,7+0,4 -Mamamee 1,74 79,5 6576 -3,5 074 Puntje 1,68 72,5 6572,5 0,0 X-eles21,80857882-3-1,1 -Zusenzo1,76106,1?106,1-- -
Alle reacties Link kopieren
@chitchat Je bent een beetje laat we geven onze gewichten alleen op maandag en dinsdag door



Ik ben overigens de plus van maandag alweer kwijt was vanochtend bijna een kilo lichter dan maandag!
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje (sorry ben via telefoon een uitgebreide rwactie is moeilijk).

Hoe berekenen jullie punten als jullie bijv. een pastagerecht maken? Wegen jullie alle aparte ingredienten eerst af voor jezelf voor je ze door elkaar doet, of maak je een grote pan klaar en kijk je dan hoeveel je ongeveer op hebt? Dus bijv. 500gr pasta+250gr gehakt+300gr verse groente+tomatenpuree en dan alles gedeeld door 4 als je ongeveer een kwart hebt gegeten? (ik noem maar ff een zijatraat)
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik heb weer ongeveer het meeste bijgelezen.



Beetje late reactie maar prinses, wat vervelend van je relatie! Hoop dat je er niet te veel 'last' van hebt.



Ik moet ook bekennen dat ik motivatie haal uit slanke mensen en dat ik soms negatief denk over dikkere mensen. En dan niet naar die mensen toe, maar dat ik het projecteer op mezelf net als jullie. Het is een beetje hetzelfde effect dat als je jezelf in de spiegel ziet, je denkt dat je er best aardig uitziet. Maar zodra je jezelf dan in een winkelruit of op een foto ziet dan denk je ineens 'oh nee, zie ik er zo uit!' en dat heb ik bij dikkere mensen dan ook. Alsof ze een soort spiegel van je zijn dat je je bewust van jezelf wordt. En ik mag hier dan de lichtste zijn, maar met 1 kilo extra heb ik ook gewoon overgewicht hoor. We zitten hier allemaal om af te vallen. Het is zoals het is. Ik vind dat dat best benoemd mag worden. Niks is kwetsend bedoeld. Iedereen doet hier zijn best.



Appel, herkenbaar! Ik weet ook niet hoe de slanke prul eruit ziet haha. Ben benieuwd!



Verder niet zoveel nieuws hier. Alleen dat ik niet zo braaf punten geteld heb de laatste dagen. Nog 2 dagen en dan heb ik meivakantie. Dan wil ik er weer echt goed voor gaan. Dan moet ik wel studeren, maar dan heb ik ook gewoon tijd voor mezelf om hopelijk alles weer op de rit te krijgen. Dat 30 april doel vergeet ik maar even. We stellen binnenkort wel een nieuw doel.
Alle reacties Link kopieren
Zo zeg, wat een discussie



Aangezien mijn naam er ook ongevraagd bij werd gehaald wil ik toch nog even mijn mening geven.



Ik ben dik en heb morbide obesitas, dat weet ik en dat hoeft echt niemand tegen mij te zeggen, ik zie het en ik voel het. Ook weet ik dat het niet gezond is, dat weet iedereen dik of dun. Ik ben bezig om naar een gezond gewicht toe te werken en dat gaat met (af)vallen en opstaan. Ik ben trots op mezelf dat ik 22 kilo af ben gevallen ( goed het was meer, maar daar werk ik weer aan).

Wat jufmevrouw schreef zie ik mezelf ook doen, dan zie ik ook iemand en denk ook vaak, jeetje zeg, doe even een shirt met 3/4 mouw ofzo aan i.p.v. zo'n hemdje.

Dus ik kan me wel vinden in het verhaal van jufmevrouw.



Kom je nog even terug takkentrol en ook even vertellen waarom je zo boos bent?

Misschien dat we het dan ook beter begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Appeltje, veel plezier in Dublin!!
Alle reacties Link kopieren
Thanks Pearssy! Ik vertrek morgen, dus maandag geen gewicht van mij voor in de tabel. Benieuwd of ik me in kan houden dit weekend...
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag .



Is het bij jullie ook zulk mooi weer?



Ik baal als een stekker, ik heb 2 pees ontstekingen (kom net terug van de huisarts). En ik slik sinds maandag weer anti-depressiva, en ik ben zo bang dat ik aankom. Vorige keer, drie jaar geleden toen ik ook aan de AD moest toen was ik in 3 maanden 18 kg aangekomen... Nu hoop ik dat ik niet aankom, maar juist afval. Maar nu kan ik 2 weken niet sporten, vanwege die ontsteking! Duimen dus, en extra opletten. Gisteren eerste eetbui gehad, heb een hele pizza op! Daar gaan gelijk al mijn weekpunten :(.



Trouwens ik vind dat roggebrood wel erg veel punten is, 4 sneetjes 10 punten!

Moet nog steeds wenen dat ik er een minder mag per dag :S. denk dat ik het moeilijk ga krijgen als ik nog maar 30 punten ofzo mag!





@lavida: ik weeg alles individueel nog eens af. Dus ik weeg hoeveel pasta ik op schep, en hoeveel saus (totaal aantal punten optellen en dan delen door gewicht / punten van jouw portie). En voor dingen zoalsn AGV daar weeg ik alles ook apart af. Dan weet ik het precies, zo kwam ik er achter dat ik bijv. echt veel te veel pasta at. En eet ik nu nog maar 1/3 van wat ik eerst opschepte, maar doe ik wel extra groente opscheppen.

Maar mss doe ik het onnodig moeilijk .
Alle reacties Link kopieren
Trouwens ik kan de tabel niet zien, of helemaal . Wat staat er in de kolom naar deze week?
Alle reacties Link kopieren
Trouwens ik kan de tabel niet zien, of helemaal . Wat staat er in de kolom naar deze week?
Highwaynation, van sommige roggebroden mag je een verzadigende portie pakken.



Weten jullie een paar weken geleden nog dat ik zei geen broeken durfde te passen? Vandaag was ik in een winkel en wilde even een shirtje passen. Moest van mezelf ook wat broeken meenemen, gewoon om te proberen, dus er een paar snel uit het rek geplukt. Toen hij op mijn enkels hing dacht ik nog van, dit gaat nooit lukken, krijg hem niet eens over mijn heupen heen. Maar hij paste precies! Niet gekocht trouwens, als ik na al die jaren een broek koop moet het wel een hele mooie zijn. Deze was niet helemaal naar mijn zin. Maar passen deed hij dus wel!
Alle reacties Link kopieren
Jeej fijn prinzes!! Dat is toch weer mooi positief dat die broek paste!



Highway, het 30 april doel staat in de laatste kolom.

Maar jemig, dat was wel veel aankomen in die paar maanden. Kwam dat echt door de ad? Ik zou juist denken dat je minder gaan eten omdat je met de ad beter in je vel komt te zitten? Inderdaad goed opletten dan! Wel balen van je ontstekingen, maar daar kun je niks aan doen natuurlijk. Goed je punten tellen, dan moet het lukken .



Veel plezier in Dublin appeltje!
Alle reacties Link kopieren
Zo wat een verhalen hier. Wat zijn jullie allemaal dappere vrouwen!afvallen is ook jezelf blootgeven, jezelf weer gaan voelen en herontdekken. Toen ik een paar jaar geleden nog 98 kilo woog en afviel tot 68 had ik ook dat gevoel: wie blijft er nu over? Ik hield het niet vol maar ben toen wel aan mijzelf gaan werken ( met hulp van de psycholoog) nu heb ik meer het gevoel bij iedere kilo die er afgaat dat ik er mag zijn en gezien mag worden. Ook als straks het voor iedereen normaal is dat ik een normaal gewicht heb. En ik hoop straks dat ik het ook vol blijf houden omop gewicht te blijven.



Wat betreft opmerkingen over dat je niet te veel moet afvallen omdat het niet bij je zou passen (blijf bij jezelf hoor) ik kan er niet meer tegen. Je doet je best en je wil naast gezond zijn, er ook leuk uitzien. Hoezo past het niet bij je om slank te zijn? Nu moet ik wel zeggen dat degene die het tegen mij zeggen meestal erg slank zijn. Vraag me af of het soms te bedreigend wordt



Pearssy: ik vind het zo knap hoeveel je al kwijt bent. Volhouden hoor, alleen al door dit gewicht te verliezen ben je zo veel gezonder geworden.



Lavida: ik heb mijn standaard pastasaus ingevoerd op de WW site. Als ik er iets aan toevoeg dat niet 0 punten is zet ik het er extra bij. Pasta weeg ik af ( al word ik steeds beter in schatten) en dan 1 portie saus er over.



Highway:balen zeg, doe rustig aan want peesblesures zijn heel hardnekkig.

Wat betreft de AD, je kunt bij de huisarts een doorverwijzing naar de diëtist vragen. Maar als je je aan de WW regels houdt moet je save zitten.



Prulletje: een van de bijwerkingen van AD is hongergevoel/ eetbuien.



Hier een goede WW dag. Had een vergadering met lunch en de broodjes waren enorm en lekker. Heb er 1 gepakt ervan genoten natuurlijk en daarnaast de enorme gevulde koeken die de hele vergadering op tafel lagen genegeerd. Netjes m'n punten gegeten vandaag. Ben benieuwd wat de weegschaal gaat zeggen morgen.
Alle reacties Link kopieren
Oh prinses: jou helemaal vergeten. Wat een stoere actie dat je die broek hebt gepast. Nu nog een mooie uitzoeken en er van genieten!
Alle reacties Link kopieren
Ik woog vanochtend 110,9 kg Blij dat die 110 weer in beeld is, nu er nog onder zien te komen!
Alle reacties Link kopieren
Appel, veel plezier in Dublin!



Hier de motivatie weer teruggevonden gelukkig. Hopelijk maandag ook al resultaat. Bedenk me nu dat vandaag WW weegdag is en dat ik vergeten ben te wegen Morgen maar even dan



Jirelle, fijn dat de 110 weer in beeld is! Nu doorzetten!



Ik kan overigens de tabel ook niet helemaal zien, de laatste kolom valt weg.



Ik kom volgende week weer wat uitgebreider posten, nu erg druk!
Alle reacties Link kopieren
Pff, heb net hardgelopen, maar wat was het wárm! Dat wordt wat zondag... Voor mijn gevoel liep ik in slow motion.



Jo, ik zei gisteren al dat ik zo'n korte broek van Leontien (bij Kruidvat) had gekocht. Vanmorgen gepast en het ging. Niet dat het mooi stond, maar beter dan wat ik eerder aan heb gehad. Ik dus in dat ding hardlopen, blijkt hij heel erg op te kruipen. Ik trek hem zondag waarschijnlijk wel aan, maar toch suf.
Alle reacties Link kopieren
Suf inderdaad, een lekkere sportbroek niet gewoon een optie?



Ik ben weer uitgenodigd voor een BBQ

Ik doe gewoon rustig aan.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een slechte dag! Heb frietjes op met een kroket, (iets teveel) mayonaise en later op de avond nog een Magnum met nootjes. Wel heel erg van genoten.



Maar ging vanmorgen op de weegschaal staan en die zei 87,3 kg. Toch 1,6 kg afgevallen in anderhalve week En vandaag ben ik gewoon weer streng.
Alle reacties Link kopieren
Goed zeg tracy, 1.6 kilo in anderhalve week!



Mijn weegschaal lijkt eindelijk ook een dalende lijn te vertonen na de hele maand mei een stabiele 73 kilo aan te hebben gegeven. Nu alleen nog even het weekend goed door zien te komen, ik vind de weekeinden altijd het moeilijkst om me aan mijn punten te houden, hoe hebben jullie dit?



Ik heb dan vaak toch de neiging om extra lekker te ontbijten, even een chipje tussendoor te nemen en 's avonds iets lekkers (lees puntenrijk) als avondeten te nemen...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Weekenden vind ik ook lastig hoor. Zeker als ik thuis ben. Nog geen oplossing voor
Alle reacties Link kopieren
Appel, ik denk dat ik ondanks mijn flubberbenen toch ook maar in korte broek ga. Wat stom dat dat broekje zo kruipt, vervelend! Ik heb nog een gewoon sportbroekje liggen, dat wordt m.



Wat een heerlijk weer he?! Ik heb vandaag vrij genomen om er van te kunnen genieten!
Alle reacties Link kopieren
@lientje de weekenden zorgen ervoor dat ik al zo lang rond de 69/70 blijf hangen. Door de week, met het werkritme, val ik af. In de weekenden kom ik aan.

Op zich denk ik: prima, gezond gewicht, 69. Maar ik voel me niet prettig bij de ongezonden keuzes die ik ik in het weekend maak (teveel alcohol, chocola, chips etc)... Aan de andere kant mag ik niet zeuren (vind ik) met een gezonde bmi, en een gewicht wat op zich een leuk eindresultaat zou kunnen zijn.



@Jo en @appel Ook al kan ik niet beoordelen of jullie je goed voelen in een korte broek of niet, mijn advies is toch: loop in een broek waar je het lekkerst in loopt. Het gaat er niet om wat mensen langs de weg denken over je benen (en zij zien wrs. niet hetzelfde als jullie in de spiegel ) maar het gaat erom dat jullie al zoveel zijn afgevallen, gezond bezig zijn, en ook nog eens zoveel doorzettingsvermogen hebben om zondag te lopen! Meer dan die mensen langs de lijn waarschijnlijk, hihi.

@femme jij ook heel veel plezier en succes zondag!



@Suhke Bah wat is het toch naar, je vriendin zo ziek te moeten zien. Maar ik denk dat zij het echt wel begrijpt als jij gezonde keuzes wil maken, wees niet te bang om je grenzen aan te geven he. Zij heeft er niks aan als jij je niet gelukkig voelt (door ongezond eten)



@tracy Wat fijn dat je af en toe iets ongezonds kan eten en toch afvalt!



@eles mooie foto, je ava, is dat jouw kat?



Ik eet nooit crackers als 'maaltijd' want boterhammen vullen bij mij ook beter. Denk ik. Want ik heb het nooit geprobeerd, bedenk ik me nu. Ik denk trouwens wel dat boterhammen gezonder zijn, qua vezels en jodium enzo? Weet iemand of dat klopt?
Alle reacties Link kopieren
Zusenzoo, die kleding van Leontien is juist speciaal bedoeld voor het hardlopen. Ik heb gewoon te dikke bovenbenen.



Jo, dan zijn er in ieder geval twee die niet helemaal happy zijn in hun korte broek. En waarschijnlijk vinden we allebei dat het bij de ander hartstikke meevalt. Zo gaat het ook vaak...



Bubalicious, you're right girl. Daarom trek ik ook lekker dat korte geval aan i.p.v. zo'n zweterige lange broek.



Morgen uit lunchen met een vriendin en zondag hebben we familiedag (volgens mij wordt er Indisch bezorgd...). Lastig, lastig. Had een goede week so far, maar verwacht niet zo veel goeds van het weekend. Ach ja...
Alle reacties Link kopieren
Appeltje, wat zal dat raar geweest zijn, je laatste werkdag. Hebben ze nog iets van een afscheid voor je geregeld?



Jo en Appeltje, idd gewoon aandoen wat het lekkerste loopt.Mensen zien je in een groep en in een flits (want jullie gaan natuurlijk loeihard ) Spannend dat jullie elkaar voor het eerst gaan zien. Laten jullie even weten of de ander er zo uitzag als je had gedacht?



Bubalisious, ja dat was mijn kat, helaas overleden. Prachtig, maar moeilijk beest was het.



Ik heb dat ook, wat ik door de week goed doe en daardoor afval, dat doe ik in het weekend helemaal fout. En het lukt me niet om daar mee te stoppen Maar daardoor val ik ook niet af.
Fijn weekend!! En voor de dames die gaan hardlopen:veel succes en plezier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven